Šola in dom. *) Dobre šole se dandanašnji visoko čislajo po vseb deželah in v vseh stanovih, ker bistrijo utn za razne okoljsčine človeškega življenja, in požlahtnujejo tudi sprce. Vsakdanjp živIjenje nam dovolj kaže, kako koristno je, da vsaj brati in pisati zna ne samo bogatin, temuč in še bolje tudi siromak, ker vsakdo ima stati na svojib nogah po vodilu: ,,Pomagaj si sam, in pomagal ti bode tudi Bog", ali z drugimi bespdami: ,,MoIi in delaj!" V šoli se morajo vcppiti mladini žlahtne mladike spoznanja božjega in posvetne omike, ker se ravno v šoli pripravlja mladi um in mehko serce za nebeske in zemeljske znanosti, da doseže človek svoj dvojni namen za nebesa, našo večno domovino po svetem nauku Kristusovem, in za zpmljo, našo začasno domovino v tem kratkem življenji. Sola pa more postaviti le podlago za daljše lastno izobraževanje človpka, zatorej nam se ponujajo bukve, iz kterih bi naj serkal med nebeških in posvetnih znanost šoli že odrastli niladeneč ali devica; kdor torpj po opravljeni šoli zanemarja šolske nauke, bode le nialo koristi imel od šole, in ostane nevednež na škodo in sramoto sam sebi, drugim pa na nadlogo. Starši iraajo sveto nalogo od Boga, da lepo redijo svoje otroke, in ker sami vsega ne morejo in večidel tudi ne znajo opravlti, zato jih ravno šola dobrotljivo podpira, ktero pomoč bi morali hvaležno spoznati in sprejeti, kar bodo s tem naj spešnije storili, če Ijube otročiče pridno v šolo pošiljajo, in vse to tudi doma storijo, kar dobre in blage učiteljeve nauke podpira, kajti šola in dom sta dve roki, ki le vzajentno kaj verlpga opraviti zamorete. Kdor tedaj pošilja svojo deco rajše na pašo, kakor v šolo, tisti bolj ljubi svojo živino, kakor otroke, ki so mu od Boga izročeni zato, daiznjihzredipobožnekristijane indobre deržavljane. Kdor pa doma iz nevednosti ali iz bude volje ne podpira šole, tisti je enak človeku, kteri podira veselo rasteče cppljenke, da mu potem poženejo le divjaki še nekoliko iz korenin; koliko sadja bode dobil iz takega drevja, vsak lahko sam spozna. Za vsak narod je njegov doniači jezik orodje, s kterim si *) Iz letnega poročila glavne šole v Brežcah. vredn. stavi hram dušnega in telesnega razvitka, zato ljubi vsak pošten človek pred vsem svoj materinski jezik, vsak drugi jpzik pa spoštuje, ker so vsi jeziki dar božje previdnosti in vredni enakpga spoštovanja. Tudi mi Slovenci imamo že dosti lepih pobožnih in posvetnih bukev za poljpdelce, vinorpjce, bcelarje, obertnike in druge stanove. Sezite tedaj po njih vi mladenči in device, ki ste že šoli odrasli, da pridemo enkrat vsi v svete nebesa, in da se nam bode dobro godilo na zemlji. Vsak dan pa premišljujmo zlate besede slovenskega pevca: ,,Prebrisaiia glava in pridne roke So boljše bogastvo, kot zlate gore".