Z m e s. XXII. Po vsem Slovenskem besni volilni boj s tako silo, kakor bi hoteli našo zeraljo vreoi iz tečajev. Kdor ne trobi v klerikalni rog, je brezverec. «Soča" piše imenitno: wVera je svetinja, ki se ne sme vlačiti po blatu vsakdanjega življenja, zlasti svetinja je to, ki se, kakor vse, tudi oblati, če se po prahu vlači. Zalibog, da se pri nas godi, in da je nara nasprotna stranka vero postavila za neko agitacijsko orodje. Kakor vi rabite motiko pri kopanju, tako rabijo klerikalci vero za motiko pri svojih posvetnih agitacijah. Pri nas se sveta vera pomeša z vsako posvetno zadevo, in skoraj je ni stvari, katere bi prečastiti duhovniki ne znali zasukati na tisto stran, kjer je vera v nevarnosti. Ge kje kihne kaka farovška kuharica — je vera v nevarnosti; če gospoda prosiš, da naj ne pije preveč — je vera v nevarnosti; če ga prosiš, da naj se na pohujšljivi način ne peča z drugim spolom — je vera v nevarnosti ..." HAgitacija, to je pravzaprav duhovska služba naših duhovnikov, v agitacijo so privlekli že svete zakramente, in ni še dolgo, da smo z grozo začuli besede: Ce ne boš z nami, ti born mesto sv. obhajila ob smrtni uri prinesel — šmirnico! ..." Da se BGorica" in »Prirn. list" prav pogosto zaganjata v učiteljstvo, to zahteva njiju prograra, kakor enako store »Slovenec", »Slovenski list" in nSlovenski Gospodar". Povsod se je izdala parola : volilna vojska — sveta vojska! »Slovenski Gospodar" in nPriraorski list" (par nobile fratrum) se sklicujeta celo na škofa Slomšeka, pozabijo pa, da je Slomšek to pisal takrat, ko je volilna pravica prišla v naši državi na dan. V svoji hudobiji pa še zamolčijo sledeče Slomšekove besede: nPa še eno besedo imam vam povedati, krščanski možje in gospodarji, n e toliko kakor vaš škof, terauč kakor vaš stari prijatelj". — »Slovenec" (od 1. grudna 1900) piše: »Goriški učitelji vedno tarnajo, da niraajo dohodkov, sedaj pa imajo kar naenkrat denarja za agitacijo". Tovariši! Uvažujte, kako nesramno so napadali in še napadajo klerikalci našega vrlega učiteljskega kandidata gosp. L. Jelenca, kateri jira je ,,najbolj žalosten", »tumpasf, -domišljav", »strahopezljiv" itd. kandidat, kateri ne zna dolgo govoriti in ima torej le »govorčke*. Ali ni to perfidnost, brezstidnost?! Škoda, da nima kake telesne hibe, sive brade ali rdečih las, gotovo bi rau to golobradi hujskači in za ušesi še raokri kaplančki oponašali. In sedaj sera prišel srečno do brbljavega Kosija, ki v svoji domišljavosti mejajoči skoraj na nGrossenwahn" hooe poučevati mene in raoje vnete somišljenike. A zanj prav malo besedi. Vprašam ga, če je v Mariboru na letošnjem »Zavezinera* zborovanju dovolj glasno slišal klice: »škofova župa?" lme dotične osebe, od katere iraam resnično poročilo, lahko zve v uredništvu, ako plača 100 kron za učiteljski konvikt, in potem mu bode dotična oseba v brk povedala, da je zelo nehvaležno delo zamorca prati. Resničen umen kletar toči le čisto vino. Hvaležno pa priznavarao njegovo izvanredno požrtvovalnost, s katere se na tako nesebičen način gmotno žrtvuje za prospeh našega mladinskega slovstva. Zivili! In s tem basta! Bivši slovenjebistriški kaplan g. M. Osenjak je objavil izjavo, ki je sila zanimiva. Nemčurski kaplan Bratkovič je knez. ordinarijatu izjavil, da ga ni tožil in vendar je tožil duhovnik duhovnika po protestantu dru. Mravlagu, kije zagrizen nasprotnik Slovencev. Duhovnikom pa pravi: nPrečastitim in častitim gospodom sobratom, kateri rae že mesece obrekujejo in opravljajo, se pana tem raestu za njih krščansko(?) delo zahvaljujem." Ej, to je hud poper! »Slovenski Gospodar" in sestnca nSiidsteirische Post* — dve pristni ogledali štajerske duhovščine slovenske — na široko popisujeta vsak korak škofa Napotnika, prvega slovenskega pesnika dra. Pranca Prešerna pa ob stoletnici odpravita s par vrsticami. nSlid. Post" pa piše raed drugim: nDie meiste Zeit verlebte erjedoch als Advokat i n Krainburg", kjer še dve leti ni bival. Ali nito klasična omika urednika?? In taki ljudje hočejo imeti patent do vse izobrazbe, hočejo vse vedeti in hočejo biti tudi naši politični voditelji? Kdaj bodo Slovencem pač vremena se zjasnila? Kakor v posmeh pa je prinesel iraenovani list v isti številki prilogo bedastega lista BDer Spassvogel". Ali ni to špas?? Kešetar. Dostavek uredništva: Klerikalci iščejo «Rešesarja* po vseh kotih naše domovine. Kdor se zaraeri klerikalcem, pa ga razupijejo, da je nRešetar". Tako so storili z g. K. P. s Štajerskega, z g. L. J. s Kranjskega in zdaj ga pa iščejo v Gornjemgradu. Povemo jira, da je ves trud zaman, ker »Rešetarja" v eni sarni osebi ne bodo našli. Sicer pa to tudi sami dobro vedo, kar lahko vsakdo takoj izpozna iz raznovrstne vsebine, ali kaj to njim! Kajneda: Namen posvečuje sredstva.