URN_NBN_SI_DOC-YEYO0KAU

KAKO ŠOLATI KNJIŽNIČNE DELAVCE (Anketa) Da bi uredništvo Knjižnice spodbudilo razpravo o problemih biblio- tekarstva, je m arca letos nekaterim bibliotekarjem pismeno zastavilo vrsto vprašanj o šolanju bibliotekarskih kadrov. Obseg odgovorov je bil omejen na dve strani, ker smo pričakovali na našo anketo boljši odziv. Pokazalo pa se je, da ni odgovorila niti polovica anketiranih bibliotekarjev. Kljub temu menimo, da bodo odgovori tistih, ki so se našemu povabilu ljubeznivo odzvali, prispevali k reševanju tako pere­ čega problema, kot je šolanje bibliotečnih kadrov, in morda sprožili nadaljevanje razpravljanja. Najprej objavljamo vprašanja, nato pa odgovore po abecednem redu udeležencev ankete. 1. Zakaj se vam zdi šolanje poklicnih bibliotekarskih kadrov po­ trebno? 2. Ali naj šolanje posameznih profilov bibliotečnih delavcev načrtu­ jemo tako, da se strokovno področje oži, čim višja je stopnja izobrazbe, ali bi kazalo glede na zahteve modernega bibliotekarstva področje znanja širiti, predvsem v smeri sociologije in bibliotekonomije? 3. Kakšen naj bi bil profil bibliotekarja? Ali naj bo predvsem strokovnjak na kakšnem drugem nebibliotekarskem področju, ki bo za bibliotekarsko delo došolan ali priučen šele po zaključenem osnov­ nem študiju, ali naj bo tudi kader z visoko izobrazbo šolan predvsem za bibliotekarsko stroko? Katerega od obeh profilov v sedanji situaciji najbolj pogrešamo in katerega bomo bolj potrebovali pri modernizaciji bibliotečne službe? 4. Kaj mislite o profilu višjega knjižničarja, kakršnega oblikuje pedagoška akademija: ali tak, kot je, ustreza potrebam, ali bi kazalo spričo dejstva, da diplomanti v mnogih prim erih prevzemajo samo­ stojna ali vodilna m esta v knjižnicah, razširiti njihovo znanje še na področja, kot so npr. psihologija in sociologija bralca, oblike aktiviranja knjižničnega gradiva in bralca, ekonomika poslovanja? 5. V naših knjižnicah imamo veliko delavcev z osnovnošolsko izo­ brazbo. Tudi v bodoče bomo te kadre še potrebovali za rutinska in tehnična dela. Kako naj šolamo te kadre? Dr. Branko Berčič, Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana: 1. Vsakdo, ki se malo resneje poglablja v poznavanje dela in nje­ govih pojavnih oblik, spoznava, da je knjižničarstvo posebna in samo­ Knjižnica 17/1973 3

RkJQdWJsaXNoZXIy