Oznaka poročila:ARRS-RPROJ-ZP-2014/80 ZAKLJUČNO POROČILO RAZISKOVALNEGA PROJEKTA A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROJEKTU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem projektu Šifra projekta J6-3603 Naslov projekta Slikarstvo in kiparstvo okoli leta 1400 severno in južno od Alp: med tradicijo in inovacijo Vodja projekta 1445 Janez Hoefler Tip projekta J Temeljni projekt Obseg raziskovalnih ur 4815 Cenovni razred A Trajanje projekta 05.2010 - 04.2013 Nosilna raziskovalna organizacija 581 Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta Raziskovalne organizacije -soizvajalke 627 POKRAJINSKI MUZEJ MURSKA SOBOTA 2565 Univerza v Mariboru Filozofska fakulteta Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 6 HUMANISTIKA 6.09 Umetnostna zgodovina Družbenoekonomski cilj 10 Kultura, rekreacija, religija in sredstva javnega . obveščanja Raziskovalno področje po šifrantu FOS 6 Humanistične vede 6 04 Umetnost (umetnost, umetnostna zgodovina, izvajanje . umetnosti, glasba) B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROJEKTA 2.Povzetek raziskovalnega projekta1 slo Projekt bo obsegal raziskave slikarstva in kiparstva severno in južno od Alp vključno s slovenskimi deželami ter sosednjih območij Panonije v poznem 14. in zgodnjem 15. stoletju z vidika problemov in vprašanj, ki jih postavlja umetnostna tvornost tega obdobja in tega kulturnega prostora v luči aktualnega stanja v stroki. Rdeča nit bo tako imenovani mednarodni gotski slog v svojih morfoloških, formalnih kot tudi družbenih pojavih. Ti vključujejo naročništvo, odnos med centrom in periferijo, vprašanje transmisije modelov (prek delavnic, posameznih mojstrov ali vzorčnih knjig) in njihove recepcije v drugih okoljih ter raziskave, koliko so pri tem odločale regionalne determinante z njihovo tradicijo. Kar zadeva slikarstvo, se bodo raziskave glede na umetnostni patrimonij osredotočile na stensko slikarstvo, in sicer v dveh smereh: tradicija italijanskega trečenta v Sloveniji, vprašanje možnih »potujočih« (gostujočih) na eni strani ali lokalnih delavnic na drugi ter njihova recepcija novejših slogovnih pojavov v okviru mednarodnega gotskega ali »mehkega« sloga srednjeevropskega porekla. Isti vidik glede razmerja med zahodom in severom bo upoštevan v raziskavah stenskega slikarstva tega obdobja v Zahodni Panoniji, ki vključuje tudi slovenske dežele (Prekmurje, vzhodni del Štajerske), še bolj bo pa tu glede na zgodovinske okoliščine poudarek na naročništvu in vplivu iz centrov, predvsem iz Prage in z Dunaja. V kiparstvu bo najprej osnovno metodološko vprašanje tipologije tako imenovanih Lepih Madon, v kateri se kljub obsežni literaturi pojavljajo še nepojasnjeni vidiki tradicije klasičnega francoskega tipa na eni in češke ali prusko-šlezijske inovacije na drugi strani. Ta raziskava je potrebna, ker bo dala temelj za nadaljnje obravnavanje te tematike. Sicer pa sta v načrtu dve osrednji temi: kiparska delavnica na Ptujski Gori, vprašanje njenega formalnega in slogovnega izoblikovanja ter njenega nadaljnjega vpliva v prostoru Vzhodnih Alp, zatem raziskave severnoitalijanskega kiparstva med Milanom in Benetkami z vidika domače italijanske tradicije na eni strani in recepcije transalpinskega (srednjeevropskega) mehkega sloga na drugi. Del projekta o kiparstvu bo sklenila obravnava recepcije in tipološke tradicije Lepih Madon v 15. stoletju severno do Alp. Namen te raziskave je ugotoviti, v kolikšni meri elementi raznih tipov Lepih Madon živijo v nadaljnji kiparski produkciji te vrste v poznejšem obdobju 15. stoletja in kje je treba iskati njihovo izhodišče. ang The project will encompass the research of painting and sculpture to the north and south of the Alps, including the Slovenian lands and the neighboring Panonnian regions, in the late 14th and early 15th century, in the light of problems and issues of artistic creativity of this period and in this cultural region, as well as in the context of the present-day art history findings. The red thread will be the "international" or "soft" style in its morphological, formal and social aspects. These include patronage, the relationship between the centers and the periphery, the issue of the transmission of models (via workshops, individual masters and model books) and their reception in other surroundings, as well as research of the influence of the regional determinants and their tradition. As far as painting is concerned, the research will in connection with the artistic patrimony focus on mural painting on two levels: the tradition of the Italian Trecento in Slovenia, the "traveling" workshops on the one hand and the local workshops on the other; and their reception of recent stylistic phenomena within the International Gothic Style or "soft style" of Central European origin. The same aspect of the relationship between the west and north will be taken into account in the research of mural painting during that period in Western Panonnia including Slovenian lands (Prekmurje, eastern Styria), but with regard to historical circumstances the main emphasis will be on patronage and the influence of the centers, mostly Prague and Vienna. The first basic methodological question in sculpture will be the typology of the so called "Schöne" or Beautiful Madonna, which despite considerable literature still features certain as yet unexplained aspects of the tradition of the classical French type on the one hand, and the Bohemian or Prussian/Silesian innovations on the other. This research is necessary because it will provide the foundations for further studies on the subject. Two main topics are envisaged: the Ptujska Gora sculptural workshop, the question of its formal and stylistic formation and its further influence in the region of the Eastern Alps; and the research of northern Italian sculpture between Milan and Venice in the light of local Italian tradition on the one hand and the reception of the trans-Alpine (Central European) "soft style" on the other. The part of the project dedicated to sculpture will end with the study of the reception and typological tradition of Beautiful Madonna in the 15th century to the north of the Alps. The purpose of this research is to establish the extent of the presence of the elements of various types of Beautiful Madonna in the subsequent sculptural production in the later decades of the 15th century and to identify their origin. 3.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem projektu2 Program je bil v celoti realiziran. Leta 2011 je bila izdana znanstvena monografija o romarski cerkvi na Ptujski Gori. Med člani projektne skupine sta v tej publikaciji zastopana Janez Höfler in Polona Vidmar in sicer z razpravami o zgodovinskih okoliščinah ustanovitve cerkve ter o njeni kiparski opremi in stenskih poslikavah. Med 9. in 14. majem 2011 je v organizaciji Oddelka za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Mariboru in Slovenskega umetnostnozgodovinskega društva ter pod pokroviteljstvom Mednarodnega komiteja za umetnostno zgodovino (CIHA) potekal mednarodnem znanstvenem sestanku z naslovom Umetnost okoli leta 1400: globalni in regionalni pogledi (Art and Architecture around 1400: Global and Regional Perspectives), na katerem so sodelovali uveljavljeni umetnostni zgodovinarji in raziskovalci umetnosti ok. 1400 iz številnih evropskih in izvenevropskih držav. Z uvodnim plenarnim predavanjem in referati sodelovali vsi člani projektne skupine. S simpozijem in z izidom znanstvene monografije leta 2012, v katero so znanstvene razprave prispevali sodelujoči na simpoziju (ur. Marjeta Ciglenečki in Polona Vidmar), smo vrhunske arhitekturne, kiparske in slikarske stvaritve iz časa okrog 1400 predstavili mednarodni javnosti in s tem ustvarili temelj za integracijo spomenikov na Slovenskem v evropske študije poznosrednjeveške umetnosti. S spremljevalnimi dogodki, ki so potekali tudi še leta 2012, delno pod okriljem projekta Maribor - evropska prestolnica kulture (delavnice za osnovnošolce in delavce na področju turizma; knjižica Turističnega društva Mitra s Hajdine; Hiša znanosti) in s predavanjem Polone Vidmar v okviru poletne šole, ki jo Filozofska fakulteta v Mariboru organizira za tuje študente (7th International Summer school "At the hub of culture: the European Cultural Capital 2012") je bilo poskrbljeno za popularizacijo umetnostne dediščine iz časa okrog 1400 in informiranje širše javnosti. Prispevke za monografijo so prispevali vsi člani projektne skupine. Raziskave, ki jih je spodbudila diskusija na simpoziju ter priprava prispevkov za zbornik in še vedno potekajo, so prinesle pomembne novosti. Janez Balažic je pregledal teren v Avstriji (Gradiščansko,Spodnjeavstrijsko), na zahodnem Madžarskem (župnije Vas, Zala, Györ), na Slovaškem (Čerin, Poniky, Ludrova) in Češkem (Kutna hora, Česke Budjejovice) in ugotovil, da bo nekatere izmed fresk na današnjem slovenskem ozemlju mogoče uvrstiti v krog "vojvodske delavnice" in da so vplivi in pobude prihajali iz krogov, ki so bili blizu dvorom Luksemburžanov in Anžujcev. Z njegovimi raziskavami je in bodo doslej zapostavljeni spomeniki severozahodne Slovenije dobili svoje mesto tako v slovenskih kot evropskih umetnostnozgodovinskih študijah. Pomembne novosti so prinesle tudi raziskave slikarstva t.i. urlanskih delavnic, s katerimi se intenzivno ukvarja Alenka Vodnik. Izkazalo se je, da pri omenjenih delavnicah ne gre za »potujoče« ali naključno delovanje, temveč za zmožnost in priložnost naročnikov. Datacijo spomenikov, ki so sodili v skupino "furlanskih delavnic" je bilo mogoče pomakniti v čas pred 1381. Leto 1381 se vse bolj kaže kot prelomnica, ki jo je po eni strani povzročila zamenjava koroškega deželnega glavarja, tj., namesto Majnharda VII. Goriškega je postal deželni glavar »domačin« Ulrich Liechtensteinski, po drugi strani pa drugi veliki izbruh kuge istega leta. Zamenjava glavarja je očitno prekinila delovanje furlanskih freskantov in vplivala na naročanje novih poslikav lokalnim delavnicam (mojster Heinrich, Mojster Nonče nasi), kuga pa na izbor novih ikonografskih tem, kot so npr. štiriindvajset apokaliptičnih starešin, nedeljska cerkev ali legenda sv. Hostije. Pomen ikonografske analize za razumevanje naročništva in datacije poslikav je Alenka Vodnik predstavila v prispevku o upodobitvah t.i. sv. Kümmernis v Zborniku za umetnostno zgodovino (2011 (izšel 2012)). Polona Vidmar je raziskovala umetnostne produkcije okrog 1400 s poudarkom na kiparskih delih, predvsem ptujskogorske plastike. S tradicijo Lepih Madon v srednjeevropskem kiparstvu se je ukvarjal Gašper Cerkovnik, Renata Novak Klemenčič pa se je ukvarjala s preživetjem in transformacijo mednarodnega mehkega sloga milanske stolnice vse do druge polovice 15. stoletja v Dubrovniku in Neaplju ter z itinerarjem drugih potujočih mojstrov, ki so prihajali iz Lombardije in Francije v Dalmacijo in Neapelj. Nekaj izsledkov je bilo objavljenih v slavnostnem zborniku ob sedemdesetletnici zaslužnega prof. Janeza Höflerja, ki ga konec leta 2013 izdal Oddelek za umetnostno zgodovino. Pri pripravi smo tako z uredniškim delom (Renata Novak Klemenčič) kot s prispevki (Polona Vidmar, Alenka Vodnik, Gašper Cerkovnik, Renata Novak Klemenčič) sodelovali člani projektne skupine. Člani projektne skupine poučujejo na mariborski Filozofski fakulteti, mariborski Pedagoški fakulteti in na Oddelku za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. Za popularizacijo gotske umetnosti so - poleg prireditev vezanih na simpozij Umetnost okrog leta 1400 - poskrbeli z javnimi predavanji in sodelovanjem na različnih prireditvah, kot so na primer Dnevi evropske kulturne dediščine (BALAZIC, Janez. Slikarska delavnica Janeza Akvile, predavanje v okviru DEKD 2011], Pokrajinska in študijska knjižnica Murska Sobota, 29. september 2011. [DEKD. Dediščinske skupnosti in prostovoljstvo, Program prireditev, 24. september-1. oktober 2011, p. 67 ]; BALAZlC, Janez. Po poteh Janeza Akvile, strokovna ekskurzija [v okviru DEKD 2011], 30. september 2011. [DEKD. Dediščinske skupnosti in prostovoljstvo, Program prireditev, 24. september-1. oktober 2011, p. 68 ]). 4.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem projektu in zastavljenih raziskovalnih ciljev3 Projekt je bil v celoti realiziran. Raziskave so bile predstavljene širši svetovni umetnostnozgodovinski publiki, s čimer je bila promovirana tudi slovenska umetnostna dediščina. Odziv širšega kroga raziskovalcev je mogoče opaziti že v jubilejnem zborniku za prof. Höflerja Historia artis magistra. Raziskave članov projektne skupine so prinesle številna -tudi nepričakovana - odkritja, ki so in bodo povsem spremenila pogled na določene segmente razvoja umetnosti v srednjeevropskem prostoru (e. g. prispevki Alenke Vodnik). Z javnimi predavanji in delavnicami za vse starostne skupine je bilo predvsem v okviru simpozija Umetnost okrog leta 1400 in v okviru Dnevov evropske kulturne dediščine poskrbljeno za informiranje javnosti novih odkritjih in za promocijo kulturne dediščine nesploh. 5.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega projekta oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine4 Projektna skupina je bila ves čas nespremenjena. Zaradi zmanjšanja sredstev smo opravili manj terenskega dela. 6.Najpomembnejši znanstveni rezultati projektne skupine5 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 67634177 Vir: COBISS.SI Naslov slo Marija Zavetnica na Ptujski Gori ang Our Lady of Protection at Ptujska Gora Opis slo Znanstvena monografija, delo več avtorjev, je temeljno delo o osrednjem spomeniku iz časa okrog leta 1400 na SLovenskem; iz projektne skupina sta sodelovala Janez Höfler (ID 47376738, 47375970), tudi urednik in pobudnik, in Polona Vidmar (ID 18808328). ang Scientific monograph, written by several authors, is a first publication of its type, dedicated to the most important monoument from around 1400 in Slovenia. Janez Höfler (ID 47376738, 47375970) was the editor and Polona Vidmar (ID 18808328) one of the authors. Objavljeno v Umetniški kabinet Primož Premzl; 2011; 264, XLVIII str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Ciglenečki Marjeta, Höfler Janez, Peskar Robert, Vidmar Polona, Klemenčič Matej, Sapač Eva, Höfler Janez Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 2. COBISS ID 71337985 Vir: COBISS.SI Naslov slo Umetnost okrog 1400: globalni in regionalni pogledi ang Art and architecture around 1400: global and regional perspectives Opis slo Izdaja znanstvene monografije, ki je nastala na osnovi razširjenih prispevkov z madnarodne konference pod pokroviteljstvom CIHA. Vsebuje prispevke vseh članov projektne skupine. ang Publication of a scientific monographic publication that collects studies, derived from papers from the international conference of CIHA in Maribor. All members of research group collaborated in the project. Objavljeno v Faculty of Arts; 2012; 362 str.; Marjeta, Vidmar Polona A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Ciglenečki Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 3. COBISS ID 44331618 Vir: COBISS.SI Naslov slo O legendah in legendi sv. Andreja na Gostečah ang About the legends and the legend of St. Andrew on Gosteče Opis slo Ena od t.i. furlanskih delavnic, ki so zaznamovale večji del slikarske produkcije okoli leta 1400 v Sloveniji, je na Gostečah upodobila ikonografsko izjemno legendo o sv. Andreju. V članku smo pokazali, da je upodobitev nastala po eni od inačic Acta Andreae et Matthiae, ki je bila v obravnavanem času zagotovo dobro znana bavarskim kolonistom na Gostečah, tj. na območju freisinškega loškega gospostva. ang One of so called Friulian itinerant workshops, which marked the majority of wall painting production around 1400 in Slovenia, had on Gosteče depicted iconographicaly exceptional legend about St. Andrew. In the article we showed that the cycle based on one of the variants of Acta Andreae et Matthiae, which was well known to Bavarian colonists on Gosteče, i.e. on Freising Loka dominion. Objavljeno v Slovensko umetnostnozgodovinsko društvo; Zbornik za umetnostno zgodovino; 2010; 46; str. 36-56; Avtorji / Authors: Vodnik Alenka Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 4. COBISS ID 46912610 Vir: COBISS.SI Naslov slo L'art dalmate a la Renaissance ang Renaissance Art in Dalmatia Opis slo Članek predstavlja zgodovino raziskav umetnosti 15. stoletja (od pozne gotike do renesanse) v Dalmaciji, s poudarkom na nacionalnih in nacionalističnih tendencah. ang The article presents the history of art historical research into Dalmatian art of the 15th Century (spanning from alte-gothic to renaissance), with emphasis on national and nationalistic views. Objavljeno v INHA;Armand Colin; Perspective; 2011; [No.] 3; str. 476-481; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Novak Klemenčič Renata Tipologija 1.02 Pregledni znanstveni članek 7.Najpomembnejši družbeno-ekonomski rezultati projektne skupine6 Družbeno-ekonomski dosežek 1. COBISS ID 32546 Vir: vpis v poročilo Naslov slo Urejanje Zbornika za umetnostno zgodovino, osrednje nacionalne revije za umetnostno zgodovino ang Editor for Zbornik za umetnostno zgodovino, the main scientific art historical journal in Slovenia Opis slo Urejanje Zbornika za umetnostno zgodovino, osrednje nacionalne revije za umetnostno zgodovino, ki izhaja od leta 1921, je bilo v letu 2010 v rokah ALenke Vodnik. ang The head of the editorial board for Zbornik za umetnostno zgodovino, the main scientific art historical journal in Slovenia, published since 1921, was Alenka Vodnik. Šifra C.05 Uredništvo nacionalne revije Objavljeno v Zbornik za umetnostno zgodovino. Vodnik, Alenka (glavni in odgovorni urednik 2008-). Ljubljana: Slovensko umetnostnozgodovinsko društvo, 1951-. ISSN 0351-224X Tipologija 4.00 Sekundarno avtorstvo 2. COBISS ID 66925313 Vir: COBISS.SI Naslov slo Umetnost okrog 1400 ang Art and architecture around 1400 Opis slo OIrganizacija (Höfler, Vidmar) in vodenje programskega odbora (Höfler) mednarodne konference pod pokroviteljstvom CIHA in vrsta prispevkov na njej (Höfler, Vodnik, Novak Klemenčič, Vidmar, Cerkovnik, Balažic). ang Organisation (Höfler, Vidmar) of a major international conference under the auspices of CIHA as well as several papers read there (Höfler, Vodnik, Novak Klemenčič, Vidmar, Cerkovnik, Balažic. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v Filozofska fakulteta = Faculty of Arts; 2011; 68 str.; Avtorji / Authors: Ciglenečki Marjeta, Bence Gorazd, Vidmar Polona Tipologija 2.25 Druge monografije in druga zaključena dela 3. COBISS ID 67634177 Vir: COBISS.SI Naslov slo Marija Zavetnica na Ptujski Gori ang Our Lady of Protection at Ptujska Gora Opis slo Znanstvena monografija, delo več avtorjev, je temeljno delo o osrednjem spomeniku iz časa okrog leta 1400 na SLovenskem; iz projektne skupina sta sodelovala Janez Höfler (ID 47376738, 47375970), tudi urednik in pobudnik, in Polona Vidmar (ID 18808328). ang Scientific monograph, written by several authors, is a first publication of its type, dedicated to the most important monoument from around 1400 in Slovenia. Janez Höfler (ID 47376738, 47375970) was the editor and Polona Vidmar (ID 18808328) one of the authors. Šifra C.02 Uredništvo nacionalne monografije Objavljeno v Umetniški kabinet Primož Premzl; 2011; 264, XLVIII str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Ciglenečki Marjeta, Höfler Janez, Peskar Robert, Vidmar Polona, Klemenčič Matej, Sapač Eva, Höfler Janez Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 4. COBISS ID 71707393 Vir: COBISS.SI Naslov slo Umetnost okrog 1400: delavnice za osnovnošolce in turistične delavce ang Art and architecture around 1400: workshop Opis slo Popularizacija umetnosti okrog 1400. ang Popularisation of art around 1400. Šifra D.10 Pedagoško delo Objavljeno v Filozofska fakulteta; 2012; 16 str.; Avtorji / Authors: Bence Gorazd, Ciglenečki Marjeta, Vidmar Polona Tipologija 2.25 Druge monografije in druga zaključena dela 5. COBISS ID 18412296 Vir: COBISS.SI Naslov slo Gospodje Ptujski ang Die Herren von Pettau Opis slo Predavanje o Ptujskih gospodih kot naročnikih. ang Lecture on Lords of Ptuj as patrons of art. Šifra B.05 Gostujoči profesor na inštitutu/univerzi Objavljeno v 2011; Avtorji / Authors: Vidmar Polona Tipologija 3.14 Predavanje na tuji univerzi 8.Drugi pomembni rezultati projetne skupine7 9-Pomen raziskovalnih rezultatov projektne skupine8 9.1.Pomen za razvoj znanosti9 slo Projekt je prispeval k razvoju umetnostne zgodovine kot znanstvene discipline predvsem na naslednjih področjih: vizualna in funkcionalna analiza posameznih umetnostnih del, naročniške študije (patronage studies), medijske študije, kulturna in umetnostna geografija, umetnostna topografija ang The project contributed to the development of art history as a scientific discipline mostly in the following areas: visual and functional analysis of individual art works, patronage studies, media studies, cultural and art geography, art topography. 9.2.Pomen za razvoj Slovenije10 slo Slovenski umetnostni patrimonij obravnavane dobe je bil vključen v širši regionalni in nadregionalni okvir, kar prispeva k njegovi promociji na evropski ravni in s tem tudi promociji države, na drugi strani pa h krepitvi nacionalne zavesti. ang The Slovenian art heritage of the studied period eas placed in a broader regional and supraregional framework, which contributes to its promotion at the European level, and thereby to the promotion of the country and also to the strengthening of national awareness. 10.Samo za aplikativne projekte in podoktorske projekte iz gospodarstva! Označite, katerega od navedenih ciljev ste si zastavili pri projektu, katere konkretne rezultate ste dosegli in v kakšni meri so doseženi rezultati uporabljeni Cilj F.01 Pridobitev novih praktičnih znanj, informacij in veščin Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.02 Pridobitev novih znanstvenih spoznanj Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.03 Večja usposobljenost raziskovalno-razvojnega osebja Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.04 Dvig tehnološke ravni Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.05 Sposobnost za začetek novega tehnološkega razvoja Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.06 Razvoj novega izdelka Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.07 Izboljšanje obstoječega izdelka Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.08 Razvoj in izdelava prototipa Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.09 Razvoj novega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.10 Izboljšanje obstoječega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.11 Razvoj nove storitve Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.12 Izboljšanje obstoječe storitve Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.13 Razvoj novih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.14 Izboljšanje obstoječih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj O DA O NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.15 Razvoj novega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.16 Izboljšanje obstoječega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.17 Prenos obstoječih tehnologij, znanj, metod in postopkov v prakso Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.18 Posredovanje novih znanj neposrednim uporabnikom (seminarji, forumi, konference) Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.19 Znanje, ki vodi k ustanovitvi novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.20 Ustanovitev novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.21 Razvoj novih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.22 Izboljšanje obstoječih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.23 Razvoj novih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj O DA O NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.24 Izboljšanje obstoječih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.25 Razvoj novih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.26 Izboljšanje obstoječih organizacijskih in upravljavskih rešitev 1 Zastavljen cilj O DA O NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.27 Prispevek k ohranjanju/varovanje naravne in kulturne dediščine Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.28 Priprava/organizacija razstave Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.29 Prispevek k razvoju nacionalne kulturne identitete Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.30 Strokovna ocena stanja Zastavljen cilj O DA O NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.31 Razvoj standardov Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.32 Mednarodni patent Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.33 Patent v Sloveniji Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.34 Svetovalna dejavnost Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d F.35 Drugo Zastavljen cilj DA NE Rezultat d Uporaba rezultatov d Komentar ll.Samo za aplikativne projekte in podoktorske projekte iz gospodarstva! Označite potencialne vplive oziroma učinke vaših rezultatov na navedena področja Vpliv Ni vpliva Majhen vpliv Srednji vpliv Velik vpliv G.01 Razvoj visokošolskega izobraževanja G.01.01. Razvoj dodiplomskega izobraževanja o o o o G.01.02. Razvoj podiplomskega izobraževanja o o o o G.01.03. Drugo: o o o o G.02 Gospodarski razvoj G.02.01 Razširitev ponudbe novih izdelkov/storitev na trgu o o o o G.02.02. Širitev obstoječih trgov o o o o G.02.03. Znižanje stroškov proizvodnje o o o o G.02.04. Zmanjšanje porabe materialov in energije o o o o G.02.05. Razširitev področja dejavnosti o o o o G.02.06. Večja konkurenčna sposobnost o o o o G.02.07. Večji delež izvoza o o o o G.02.08. Povečanje dobička o o o o G.02.09. Nova delovna mesta o o o o G.02.10. Dvig izobrazbene strukture zaposlenih o o o o G.02.11. Nov investicijski zagon o o o o G.02.12. Drugo: o o o o G.03 Tehnološki razvoj G.03.01. Tehnološka razširitev/posodobitev dejavnosti o o o o G.03.02. Tehnološko prestrukturiranje dejavnosti o o o o G.03.03. Uvajanje novih tehnologij o o o o G.03.04. Drugo: o o o o G.04 Družbeni razvoj G.04.01 Dvig kvalitete življenja o o o o G.04.02. Izboljšanje vodenja in upravljanja o o o o G.04.03. Izboljšanje delovanja administracije O O O O in javne uprave G.04.04. Razvoj socialnih dejavnosti o o o o G.04.05. Razvoj civilne družbe o o o o G.04.06. Drugo: o o o o G.05. Ohranjanje in razvoj nacionalne naravne in kulturne dediščine in identitete O O O O G.06. Varovanje okolja in trajnostni razvoj o o o o G.07 Razvoj družbene infrastrukture G.07.01. Informacijsko-komunikacijska infrastruktura o o o o G.07.02. Prometna infrastruktura o o o o G.07.03. Energetska infrastruktura o o o o G.07.04. Drugo: o o o o G.08. Varovanje zdravja in razvoj zdravstvenega varstva o o o o G.09. Drugo: o o o o Komentar 12.Pomen raziskovanja za sofinancerje11 Sofinancer 1. Naziv Naslov Vrednost sofinanciranja za celotno obdobje trajanja projekta je znašala: EUR Odstotek od utemeljenih stroškov projekta: % Najpomembnejši rezultati raziskovanja za sofinancerja Šifra 1. 2. 3. 4. 5. Komentar Ocena 13.Izjemni dosežek v letu 201312 13.1. Izjemni znanstveni dosežek Izdaja zbornika Historia artis magistra (cobiss-id: 271102976), ki je povezal umetnostne zgodovinarje in zgodovinarje z najpomembnejših slovenskih institucij (Narodna galerija, Moderna galerija, Univerze v Ljubljani, Mariboru in Kopru, ZRC SAZU ...), z evropskih umetnostnozgodovinskih središč (inštituti in univerze v Firencah, Rimu, na Dunaju, V Gradcu, Münchnu ...) in iz Združenih držav Amerike. Večina prispevkov je vezanih na temo projekta, torej na umetnost okrog 1400 v Srednji in Južni Evropi. Številni avtorji so se ukvarjali z umestitvijo slovenskega gradiva v evropski kontekst. V zborniku so svoje prispevke objavili tudi vsi člani projektne skupine, z izjemo vodje, ki mu je zbornik ob njegovi sedemdesetletnici posvečen. 13.2. Izjemni družbeno-ekonomski dosežek Uredništvo znanstvene monografije Historia artis magistra, v kateri je objavljenih skoraj 50 prispevkov v slovenščini, nemščini, italijanščini in angleščini. Izid zbornika je bil tudi ustrezno medijsko pokrit. C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja ter obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki • so z vsebino zaključnega poročila seznanjeni in se strinjajo vsi soizvajalci projekta Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba in vodja raziskovalnega projekta: raziskovalne organizacije: Univerza v Ljubljani, Filozofska Janez Hoefler fakulteta ZIG Kraj in datum: Ljubljana |11.4.2014~ Oznaka prijave: ARRS-RPROJ-ZP-2014/80 1 Napišite povzetek raziskovalnega projekta (največ 3.000 znakov v slovenskem in angleškem jeziku) Nazaj 2 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega projekta in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikost pisave 11). Nazaj 3 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikost pisave 11) Nazaj 4 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega projekta, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega projekta oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine v zadnjem letu izvajanja projekta, napišite obrazložitev. V primeru, da sprememb ni bilo, to navedite. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikost pisave 11). Nazaj 5 Navedite znanstvene dosežke, ki so nastali v okviru tega projekta. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, iF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 6 Navedite družbeno-ekonomske dosežke, ki so nastali v okviru tega projekta. Družbeno-ekonomski rezultat iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbeno-ekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno-ekonomskega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS ID zato ni enoznačen, izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. prehod mlajših sodelavcev v gospodarstvo na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovitev podjetja kot rezultat projekta ... - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 7 Navedite rezultate raziskovalnega projekta iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ni voden v sistemu COBISS). Največ 2.000 znakov, vključno s presledki. Nazaj 8 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si/ za posamezen projekt, ki je predmet poročanja Nazaj 9 Največ 4.000 znakov, vključno s presledki Nazaj 10 Največ 4.000 znakov, vključno s presledki Nazaj 11 Rubrike izpolnite / prepišite skladno z obrazcem "izjava sofinancerja" http://www.arrs.gov.si/sl/progproj/rproj/gradivo/, ki ga mora izpolniti sofinancer. Podpisan obrazec "Izjava sofinancerja" pridobi in hrani nosilna raziskovalna organizacija - izvajalka projekta. Nazaj 12 Navedite en izjemni znanstveni dosežek in/ali en izjemni družbeno-ekonomski dosežek raziskovalnega projekta v letu 2013 (največ 1000 znakov, vključno s presledki). Za dosežek pripravite diapozitiv, ki vsebuje sliko ali drugo slikovno gradivo v zvezi z izjemnim dosežkom (velikost pisave najmanj 16, približno pol strani) in opis izjemnega dosežka (velikost pisave 12, približno pol strani). Diapozitiv/-a priložite kot priponko/-i k temu poročilu. Vzorec diapozitiva je objavljen na spletni strani ARRS http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/, predstavitve dosežkov za pretekla leta pa so objavljena na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/analize/dosez/. Nazaj Obrazec: ARRS-RPR0J-ZP/2014 v1.03 E0-3E-C5-54-13-A8-1C-59-D5-10-BD-52-84-E8-9A-B7-5F-3C-B6-4E Priloga 1 VEDA 6 Humanistika Področje: 6.09 Umetnostna zgodovina Dosežek 1: Historia artis magistra HISTORIA ARTIS MAGISTRA iviea avtorji, ki so prispevali svoja besedila za objavo v slavnostnem zborniku, so zgodovinarji in umetnostni zgodovinarji, raziskovalci srednjeevropske in italijanske umetnosti srednjega in zgodnjega novega veka, pa tudi tisti, ki se ukvarjajo z 19. in 20. stoletjem ter sodobno umetnostno produkcijo. Avtorji besedil prihajajo iz najpomembnejših slovenskih institucij (ZRC SAZU, Narodna galerija, Univerza na Primorskem, Univerza v Ljubljani, Univerza v Mariboru, Zavod za varstvo kulturne dediščine itd.), iz univerz in inštitutov v Rimu, Firencah, Neaplju in Urbinu, na Dunaju in v Gradcu, v Münchnu, Zagrebu, Splitu in na Reki ter v Združenih državah Amerike (National Gallery of Art/Washington; Brown University/Providence). Tematsko je še posebej močno zastopano 15. stoletje, oziroma tisto prehodno obdobje med poznim srednjim vekom in renesanso, s katerim se je poglobljeno ukvarjal tudi profesor Höfler. Med bolj znanimi imeni evropske zgodovine umetnosti so v knjigi obravnavani kiparji Nanni di Bartolo, Desiderio da Settignano, Jurij Dalmatinac oz. Giorgio da Sebenico in Ivan Duknovič oz. Giovanni Dalmata, slikarja Giovanni Bellini in Leonardo da Vinci, grafika Mojster E. S. in Martin Schongauer, med umetniki iz mlajših obdobij pa je treba omeniti vsaj arhitekta Baldassara Longheno in kiparja Francesca Robbo. V slovenskem okolju pa sta gotovo najbolj prepoznavna Matej Sternen in Rihard Jakopič. Seveda ne smemo pozabiti na številne anonimne, predvsem srednjeveške spomenike, med katerimi vsaj samostana v Stični in Žičah ter romarska cerkev na Ptujski gori predstavljajo osrednje spomenike svojega časa. Vir: Historia artis magistra: amicorum discipulorumquemunuscula Johanni Höfler septuagenario dicata. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani: Slovensko umetnostnozgodovinsko društvo, 2012, cop. 2013 [COBISS.SI-ID 271102976]