opere „Madame Butterfly'' v slovenskem jeziku. Ricordi." Gosp. Ricordi naj pridrži svoje opere zase, če zadene krivda res le njega. Nam se je namreč poročalo, da je Dramatično Društvo v Trstu izdalo lepake, na katerih se nahaja samo slovenski napis ,, Metulj ček" brez skladateljevega imena. Če je to resnica, bi imela tvrdka čisto prav. Naj se Slovenci vsled občutljivih opominov iz tujine vendar enkrat privadijo akuratese in poštenosti v zadevah avtorskega prava. To more le koristiti slovanskim skladateljem in založnikom, pa tudi našemu ugledu. Novo »Dunajsko Koncertno Poslopje« (Wiener Konzert-haus) se je otvorilo meseca oktobra 1913. Na razpolago je velika dvorana (za 320 glasbenikov, 800 pevcev in 2100 oseb prostora, velike koncertne orgle [115 registrov]), srednja dvorana (za mali orkester in male orgle [24 registrov], 850 oseb prostora) in mala dvorana za približno 450 oseb prostora. Najemščina za en koncert znaša 600, ozir. 300, ozir. 200 K. Listnica uredništva. Vse nestalne cenj. dopisnike In skladatelje, zlasti pa one gg, avtorje, ki si žele presoje vposlanih, a ne sprejetih skladb, prosimo, da nam blagovolijo naznaniti vselej kako šifro ali psevdonim, pod katerim jim moremo odgovoriti v listnici. Na vprašanja, katerih predmet utegne zanimati tudi širše kroge, odgovarjamo izključno le v listnici. — Č. g. poročevalce uljudno opozarjamo, da moramo rokopise najpozneje do 8. prejšnjega meseca imeti v rokah. Stalne glasbene poročevalce za slovanske prireditve v G or i ci, v Belemgradu in v Sofiji iščejo »N. A". Pogoje naznanja na zahtevo uredništvo našega lista. Raznim gg. pošiljalcem. Vnovič in resno opozarjamo na to, da v bodoče premalo frankovanih pošiljatev absolutno ne sprejmemo več. Navadne, zaprte pošiljatve je frankirati do 20gramov z znamko 10 v., od 20 do 250 gramov z znamko 20 v. G. A. T. v S. Iz Vaše pesmi „In še vedno" se nam »zgane" bolj .davni naš spomin" kakor »novo hrepenenje". Iščite Svojo mladost; morda je pa vendar še za onim oknom? Dokler trgujete s »starimi spomini", ne bomo odjemalci Vašega blaga. Tudi mi pozdravljamo ! Gorski v B. Vaš zbor »Domorodne iskrice" ni prikladen za naš list. Po potrebnih popravkih ga lahko rabite v domačem krogu. Če želite „N. A." dobiti, jih blagovolite naročiti pri založništvu L. Sehwentner v Ljubljani, a hkratu vposlati naročnino — 5K (za pol leta), oziroma 10 K (za celo leto). Na naročila brez istočasne vposlatve naročnine se upravništvo ne ozira. „J. Dolenjsko". Hvala za poročilo! Obljubljene ocene koncerta z dne 5. aprila 1913 nismo dobili. G. P. J. v Litiji. Vi ste smatrali za potrebno, nekatere naših popravkov Vašega zbora »popraviti". Vaši popravljalni želji se je seveda ugodilo, to tem rajši, ker obžalujemo, da smo sploh pilili Vašo skladbo, namesto da bi Vam jo dali koj na razpolago ali — po uredniško povedano — vrgli v koš. G. Ivan M. v Gorici. Iz dopisa tvrdke Thever & Hardtmuth, priloženega Vašemu pismu z dne 28. novembra 1913, razvidimo, da imenovana tvrdka aparata za pomnoževanje not, ki smo ga opisali v 3. St. XI. letnika, ne more več dobaviti. Raditega Vam priporočamo, da si daste poslati od tvrdke »Druckerei-und Verlags-Aktiengesellschaft vorm. R. Waldheim, J. Eberle & Co" na Dunaju, VII, Seidengasse 3—9 vzorce notnega papirja, ki se da kopirati (Kopierbares Notenpapier). S pomočjo vsake kopirne stiskalnice si napravite lahko več iztisov notnega rokopisa. Drugi slični aparati (kakor n. pr. pisalni stroj »Nocoblick") so nerazmerno dragi. G. J. Z. Schloss Burgfrieden, (Tirolsko). Vašo »Pesem rudarjev" smo prejeli. Obžalujemo, da Vam ne moremo biti na uslugo. Morda poskusite tudi to pot pri »Dom in Svetu" ? Rokopis Vam je na razpolago. »Razbibriga« v Pragi. Talent in kompozitorsko spretnost (zlasti v klavirskem stavku) dokumentujete brezdvomno s Svojo skladbo »Valse brill-ante". A kako le morete rabiti themo, ki je podobna oni Faustovega valčka kakor jajce jajcu? Kot transkripcija delo vendar tudi ni zarni*,., razvidno koj iz druge theme, koje invencija pa tudi ni nič kaj izvirna (.italijanski vpliv !). Uglasbitev Puškinove »Ja Vas ljubil" nam je ljubša. Pravilnost deklamacije ruskega teksta se pa odteguje naši sodbi. Zelo bi nas veselilo, če se oglasite kmalu s kakim drugim delom, ki bo, kakor menimo, gotovo' primerno za naš list. Poklon! »Assiduus" v Sisku. Vaš »Galop" sicer ni »navaden", a nenavaden tudi le v toliko, da ni --galop! Sekstne vrste v obeh rokah otežkujejo izpeljavo, ne da bi skladba ž njimi pridobila. Dandanes, ko tudi virtuoza ze davno ne mikajo več, se jih varujemo kakor obležanega blaga. Prvi del tro-delne oblike je pa v resnici »navaden" v navadnem zmislu besede. Žalibog nič za nas ! Morda kaj drugega ? M. K. v Gorici. Vaša »Elegija" in zbor »Zvečer" sta v tej obliki indiskutabla, dasi ni dvomiti, da tiči za njima talent. Hočeta biti velemoderna, pa sta na mnogih mestih naravnost absurdna. Ne pomaga nič : »Kein Meister fallt vom Himmel !" Wolf - Hugo Wolf namreč — mojster Wolf je to vedel dobro ; zato se mu je tudi posrečilo, najti pravi muzikalni izraz za Reinickovo pesem, ki se začenja s citiranim verzom. Tudi mojster Wolf ni padel z nebes. Tudi on ni nehal, učiti se vedno in vedno iznova ob delih svojih vzgledov. Raditega si upamo, isto priporočati tudi Vam navzlic Vašemu prepričanju, da so naši skladatelji v primeri z Vami le sami — začetniki. Da! Mi se celo drznemo, Vam uljudno predlagati, da se bavite prej temeljiteje s harmonijoslovjem in oblikoslovjem, predno komponirate veliko zasnovane skladbe in uničujoče kritizirate dela naših skladateljev, ki niso tako genialni, da bi bili mogli izhajati brez solidne teoretične podlage. Začetek obeh skladb je sprejemljiv, ostalo skrajno zmešano, torej, kakor pravite, za naš »kulturni koš" ! Ponovno Vam pa priporočamo več spoštljivosti napram očem urednika-mučenika. Vaša pisava je tupatam nepravilna, skoraj povsod pa, kjer se poslužujete bolj kompliciranega harmoničnega aparata, za navadne oči nečitljiva. Takih nemarno pisanih rokopisov v bodoče ne preberemo več. A. K. v Spodnji Šiški. »Brambovska koračnica" je prenavadna za naš list. Muzikalne nadarjenosti Vam ne odrekamo. Negujte dobro, pred vsem klasično glasbo in učite se principalnih naukov harmonijoslovja. Nepravilnosti, kakoršne se nahajajo n. pr. v 17., 19., 34., 36. taktu koračnice in v 15., 16. taktu trija pričajo, da delate samo po posluhu. Torej temeljit začetni pouk! Potem Vam radi pregledamo zopet kako skladbo. A. K. G. v V. Glasbeni pravopis Vam je še s sedmimi pečati zapečatena knjiga. Dokaz: zbor »Vasovavci", ki ima sicer marsikatero mično posameznost, vmes pa razen ortografskih napak nebroj harmoničnih nasilstev. Mnogo bolj posrečen se nam zdi mešani zbor »Pesem". Zlasti nam ugaja priprosti melodični domislek. A ker pišete tudi Vi očividno bolj po okusu kakor v zavesti,. kaj in zakaj to zapišete, je seve tudi tu marsikatera reč nepovoijna. Morda Vas g. Adamič opozori na glavne napake, da jih popravite. V popravljeni obliki bi zborček eventualno sprejeli. Nemogoči so zlasti takti 17., 35., 36. (Poslužite se v 35. taktu predvzetka (anticipacije) e v basu, da se izognete odprtim kvintam). V. v Trstu. „Oj dobro jutro, Marica" je sicer zelo »skromen obolus"; a če je V a š a Marica ž njim zadovoljna: dobro. Mi pa ne moremo biti. Stvar je popolnoma neporabna. Ker nas je ob prečitanju Vaše pesmi kar treslo mrazu, je morala služiti za podkurjavo naše uredniške peči. Tolažite se torej z zavestjo pridnega moža, ki je pomagal greti mrtve prste ubogega urednika, nezmožnega več zapisati vse »hibe in napake", kojih je toliko, da bi napolnila njih navedba skoraj celo številko našega lista. Ostale g. in gdčne, ki so nam vposlali skladbe v presojo, prosimo uljudno potrpljenja. Povodenj imamo v hiši. Neumorni in smrtnopogumni po-tapljalci smo sicer in pretrpimo v tem pogledu primero s pridnimi nabiratelji biserov cevlonskegaobrežja; a pristnih biserov je malo, in kakor znano, je dragocena Meleagrina margaritifera živalica, ki se je nalovi v večji množini in zaželjeni kakovosti šele spomladi. Do 1./2. številke prihodnjega letnika se bomo pa gotovo rešili vode ter naznanili, koliko smo našli biserov in kje. Prvi številki prihodnjega letnika bosta priložena kazalo in imenik. Tudi prva številka bo imela tako v glasbenem kakor v literarnem delu najmanj dvojni obseg, da kolikor moči hitro popravimo zamudo, ki nam jo je povzročil tiskarski štrajk. Vsebina: Emil Hochreiter: »Oljki." (Tematična analiza z notnimi primeri. — Dr. Pavel Kozina: Kako sem poučeval petje. — Fran Gerbič: Čigav je napev »Barčica po morju plava"? — Koncerti. — Muzikalne in književne novosti. — Glasbena društva. — Slovenski glasbeni svet. — Naše skladbe. — Izza tujih odrov. — Odmevi iz koncertne dvorane. — S knjižne mize in glasbene mape. — Umetnikovo življenje in stremljenje. — PSle-mele. — Listnica uredništva. Tisk J. Blasnika naslednikov v Ljubljani. 60