L. M. ŠKERJANC 24 DIATONIČNIH PRELUDIJEV ZA PET PRSTOV V VSEH TONOVSKIH NAČINIH ZVEZEK II.: ŠTEV. 13—24 1936 EDTCTJA GLASBENE MATICE V LJUBLJANI- UVODNA BESEDA Autorja je mikal tehnični problem komponiranja za pet prstov, v popolnoma diatoničnem stavu, iz katerega slede kot posledica vedno naravni molovi tonovski načini, omejitev na osrednji oktavi klaviature (obe roki v violinskem ključu!) in nepremični položaj roke, ki ga fiksira nad prvo noto stavljeni prstni red. K temu pride še pedagoško razmišljanje, da je za učenca koristno, ako se že kmalu seznani z raznimi tonovskimi načini, najsi imajo tudi mnogo predznakov in čeprav se večina pedagoških del opira spočetka na kompozicije brez predznakov. Kot protiutež tej težkoči pa se ta zbirka poslužuje nepremične lege obeh rok, zaradi česar se izvajalčeva pozornost lahko osredotoči na samostojnost posameznih prstov in njih medsebojno neodvisnost in pa na vsakokratni tehnični problem, ki ni pri dveh točkah enak. Ti preludiji niso namenjeni prav po-četniškemu pouku, pač pa lahko služijo kot snov za predavanje in pa tudi kot tehnično dopolnilo v nižjih razredih glasbenih šol, iz-vzemši prvi razred. Po težkoči si sledijo preludiji v navedenem vrstnem redu: št. 3, 2, 1, 24, 20, 5, 4, 6, 23, 9, 13, 7, 15, 18, 17, 8, 12, 21, 11, 10, 14, 16, 19, 22. Od teh je št 21 vaja za pedal, med tem ko naj se ostale izvajajo brez pedala. Posebno pozornost je obračati na predpise agogike in dinamike, ki jih autor nikakor ne smatra za „quantite negligeable". Ljubljana, 24. maja 1936. L. M. ŠKERJANC 87 Knjižnica Glasbene akademije v Ljubljani SkLaa. 13. NARODNA — CHANT POPULAIKE (jZs-chur) f- i> i i j ± S Žl f m m ■M m i s ')"* T Jg 32= ihi VP i 5 pv * ■ n J H * -J- —5-- /"Ti *-« =!;- n-jri J ^ i i?1 1 M»i , v v- i - rV-v n >r ^- 7T i. -- H t.--V- •— j 4—f— rf i i1-1 i* • — •< — ■ n 1 J— —'— ^ 1 ■ ■ — ^rj—jH poco cdJjcurgczj-LcLo Ž&t. išmm i=# 2 J 25 S H=f5 Qr<&stLsslmo. 14. IZ DALJE - DE I.OIN ( 8s - moL ) jea S-*—« S K b' 1 p S i poco tli. cl hermjpo S J* 1 S S S £ ppp te J J J V- te/T P 1» a -s: 2 £ v i yjOarglvalLo. IS.NOČNI SPEV - NOCTURNE ($ks-dzzr) I te » p v S i n r * 1 czcceLercmjda _ _ _ a. _ ie.TTipo i TvteTzuio im 4 o i i ^ y ž Z O i 16. ŠPANSKA - A L' ESPAONOL (<£-mol) Jfll2j3.gro dL molio. h\> * ^ 7= • m f 1 I PP I T; V gA hte— - i -j-. —-"F * « « -i— I bi; t> . ^ == i te > m "s > „ -s £ w T ■V I 16 S & ■ i zn > I te m zs: zs: &E K i te a j f r n = ii r I s i T* I n t> f S zs: t I m i M m i j—Lf Jsa E I M r > r r r. > i m 1 r T i te S i te £tž l te S £ f ffl s o o I s ^'cr ~v jQlLe.gro rrzczestos o. K 17. RUSKA - CHANT RTJSSE fJLs-djur) f\ hk t>—^—u—s— '—B—T—v—M *—- > > > ■J-C.-Sf—..... ^ ^—-CJ - / r M jJ i -č—f * ^ ^ | ___ f r—•* s- s- * J i j? — ^-*- > » • • • ^ j. ■»> r- s l voco -riL. © cresc. PP K J^ccrgo. | i 18.POZIMI - EN HTVER (j- ™l) ¥ # p yt==p[ v "_£ s i j "37 m g J- J E3 r 1 i •—m——- Ip y=.^—s m 9—i i *_• ggj Si S S zfc i S s - o I Tiicu-d.. i, T /O S s /jcfLer^zoso. 19. ŽIVAHNOST - ALLEGRESSE (Čs-dLuj-) 5 ^csejL- n v jj J r * m rt 1 7 » Ž poco ril. > O- i&TTipC 1 Is 20* POKRAJINA- PAYSAGE (C, - mol) /wbHL p- ^ j poco -rii. $3.TTVpo -1-. 21. VAJA — ETUDE h?-S m T—y—p- vp —■-- —#— J J a J a—J- L^-J-J-J^-' 22. KITAJSKA CHINOISERIE ( C7- mol) P P y j=| p i » • ^ ti Si S i S s V £4 f g t E F S > jioco ttJL. C\ n• i i=J J g ^ 3 s i don Ji tt-POZIV-APPEL (f-J^) vloco. A 7 £ r Ml t>r y ž . Mi«. i y nim s 2 I g b t s -a • » i a c£bZce £ ZZ2T mm—---- 1 : ? ip gg w j 31. 7" rnolia rit j 1 L?.' f ^—f-. 1 llf 8 W čt 5 zre r—p (/e.TTLpo gluLsho J.- U-POIGRA - EPILOGUE (S- mol) y r sN -iv j—ft i X s s 3: %/ > V TETi&rcuTusrilG. I P i r j. r r r T r J—- -i £ r i 3= VP wm ¥ t r r r r t OCO 77£OSSO EE £ i r ti m • .i l i (/e.rrvpo f?. p g r mp M B J P "T v r -- "T" i 3E r sfe; rt f ? i £ ¥ d '5" e j-- ol NARODNA IN IJNIUERZITETNA KNJI2NICR 00000059781