NA OSNOVNI ŠOLI VRHOVCI Nove oblike poučevanja v drugih razredih O& Vrhovci stoji v predmcstnem okolju Ljubljane in jo obiskuje 424 učencev. Prostorsko smo omejeni, zato pouk na razredni stopnji poteka v dveh izmenah. V šolskem letu 1992/93 smo preSli na pouk treh ocenjeval-nih obdobij. Glavni cilji tega so: večja prilagoditev otrokove-mu bioritmu, večj: poudarek na preverjanju in sistematičnem ocenjevanju znanja, uvajanje sodobnejših metod in oblik pouka tn izboljševanje vseh ravni komunikacije. Pri pouku uvajamo sodobne oblike dela: - v 1. razredu: integhrani pouk, opisno ocenjevanje - v 2. razredu: integrirani pouk, nivojski pouk, opisno ocenjevanje, projektni teden v naravi - v 3. razredu: nivojski pouk, projektno delo - v 4. razredu: projektno delo - predmetna stopnja: različne oblike notranje diferenci-aciie in projektnega dela. Se posebej aktivno pa se vodijo projckti v 2. razredih pod strokovnim vodstvom učiteljice Amadeje Gnn in pedagoginje NataSe Čebulj. Že v šolskem letu 1992/93 smo se na šoli odločili, da bodo učiteljice v teh razredih pouievale integriran pouk v kombi-naciji z nivojskim in »ocenjevale« z opisnimi ocenami. V le-tošnjem Solskem letu pa so tako 1. in 2. razredi vključeni v projektno skupino ZRSŠŠ pod vodstvom gospe Mete Bud-nar. Tako otroci prvih razredov dobivajo na koncu šolskega leta »opisna« spričevala oziroma »pisma«. V drugih razredih pa učenci dobivajo pisma ob koncu vsakega konferenčnega obdobja. »Pisma« so namenjena tako otrokom kot staršem ter celovitejše in analittčno opisujejo uspehe in dosežke učencev v skladu z razvojem vsakega posameznega otroka. Opisna ocena skupaj z integriranim in nivojskim poukom omogoča enakovredno ceniti znanje kot ostale raznovrstne sposobonosli, različne interese, spretnosti in navade. Integriran pouk nam omogoča, da opazujemo otroka v različnih položajih in pri delu v različnih dejavnostih, kar pa bo 5e posebej prišlo do izraza v projektnem tednu v naravi. Ves trud učiteljic in uspešno delo učencev pa ne bi prišlo do izraza, te ne bi bilo tudi tesnega sodelovanja s starSi. Le-ti večkrat neposredno sodelujejo pri pouku in na raznih kultur-nih in naravoslovnih dnevih in nas spremljajo na razne prire-ditve. Pomembni se nam zdijo odnosi v thkotniku: učenec-učitelj-starši. V drugih razredih je v letošnjem šolskem letu na5a pomembna naloga uspeSno izvesti projektni teden v na-ravi, kar pa nam bo uspelo z velikim trudom učiteljic, sodelo-vanjem starSev in delom učencev. Amadeja Grm, Nataša Čebulj