roitnlna pličmi i gataalnl. XVIII. lejfnik. 1940. augustuS 20. 9. numera. Meseftie verske novine. Vu Intčnl prSkmurske evang. Sinjorfje redileB I vSdavnlk: rLISAR JANOS, Murska Sobota. Ček računa št. 13,586; imč »Duševni Hst" M. Sobota. Cejna na cejlo lelo 20 Dln., v zvSnstvo 30 dln., v Ameriko 1 Ool., edne numere 2 dSn. Izhaja edn6k na mčsec. Naprejplačilo gorlvieme vsaki ev. duhovnik i vučitel. ffsdhdenešnjo pifanje. Da je Jezuš to svoje pitanje Jiibiš me" za preveč velko i znamenito držo, nam najbole pokaže i potrdi on položdj, da to pitanje v kratkom vremeni trikrat postavi pred Petra i Peter pa eno za dru-gim trikr&t more odgovoriti na to pitanje. Jezuš v Petrovom žftki to pitanje za gldvno pitanje drži, ar na to pitanje ddni odgovor odloči Petrov k Jezuši bodoči položaj, ali tiidi odloči njegovoga zemelskoga blajžen-stva i nebeskoga zveličanja velko pitanje. Tudi samPeter občiiti toga pftanja velko važnost. INJa pitanje ne odgovori z eno-sta*vnov rečjov ja, ali lubim te. Njegov od-govor je vse trikat etakši: Gospodne ti vsa znaš, ti veš, ka te liibim. Peter se ne zadovoli z enostavnim odgovorom, nego svojega odgovora istino, resničnost tudi včasi potrdi, i to pa z samim pitajočim Jezušom. Etakši odgovor samo tisti človek zna dati, šteroga dušnavest je popolnoma čista i mirna, ki prav v nezmešanoj skiipnosti živč z Jezušom, Ki etak zna odgovoriti na Jezušovo pitanje, on z onim zndnjom žive na etoj zemli, da je njegov žitek resan edna odprta kniga pred Jezušom, liki ki nikaj nema skrivati, ar vsigddr tak žive, tak misli i tak dela, liki to sam Jezuš že-lej od zemelskoga človeka. Brat i sestra! Jeli ttidi ti z tov vest-jov živčš na etoj zemli? Jeli verješ, da Jezuš Kristuš tiidi dnesden vsakiden pre-lista tvojega žitka knigo, m\ bi se mogo prepričati od tvoje odkritosrčnosti i mere spoznanja samoga sebč, i ravno zato te vsaki den znova i znova pita: liibiš me ? Oh blajženi čiovek si, či td vest z\\i v tvojoj duši. Ali stokrat blajženejši si pa, či na to v tvojoj diiši dnčvno večkrat po-ndvlajoče pitanje z čistov diišnovžstjov, samoga sebe prav spoznavši z Petrom etakši odgovor znaš dati: Gospodne ti vsa znaš, ti veš, ka te liibim. Jezuša iubiti je ne tak preveč leko, kak si to dosta Jiidi misli, ali tiidi je pa ne tak preveč žmetno, da bi to ešče tč ndjslabejši človek ne leko storo, včino. Jezuš je sam pravo : či što šče za menom pojti, te naj sam sebe zataji i vzeme gori križ svoj i naslediije mene. T6 telko po-meni, da je Jezuša liibiti bogme žmetno, ar td Itibdzen, kak prav vsaka liibčzen aldovnost prosi i čaka, zatajiti tela zemel-ska poželenja, ali ešče bole jasno poveda-no, ta poželenja se morejo pod diihovna želenja postaviti. S tčm či jas dnčvno skrbno čtem svčto pismo, či že mogoče vsaki veršuš na pamet znam, či se ogibam vsdkoga koncerta, veselice, mužike i plesa, či neidem v gledališče, v kino, či se ogi-bam vsakoga tdkšega mesta, gde ludjč veseljč, razveseljavanje iščejo, s tem sam ešče ne pokazo svedčstvo, da jas Jezuša že resan lubim i nasledtijem. Ar moje srcč samo te zna z rečjov Petra z mirnov diišnov vestjov odgovor dati na vsakde- Strdn 98 DUSEVNI LIST augustuš 20 nčšnje velko pitanje: liibiš me? či so li-tere, reči biblije, Jezušovo včenjč v meni žltek postanoll, či pri pisalnom stoli, pri pltigi, v delavnici, v trgovini, z ednov rečjov v svoje dužnosti opravlanja vsdkoj minuti občutim, da Jezuš poleg mene, pri meni stoji, i čtč v mojega žitka odpretoj knigi, či ne zavržem od Boga v svetski veseljdj proti meni ponujani blagoslov, iz tLmi pa tudi z onov vestjov živčm, da me Jezuš tiidi med temi sprevaja i tiidi tam to čdka od mene, da naj tiidi v takši mšstaj dam svedostvo, dasam pravi krščenik, da Njega iz celoga srca lubim i naslediijem. Krščansko živlenje je ne drugo, kak naslediivanje Jezuša, kak neprestano od-govdrjanje na ono Jezušovo pitanje: lubiš me? Či pravi, verni i pobožni krščanje ščemo biti, tak neprestanoma Jezuša mo-remo naslediivati i lubiti, tak v vremeni dela, kak v vremeni počinka i razveselja-vanja, i na vsakem svojem stopaji z Pet-rovimi rečami moremo odgovoriti: Gospod-ne ti vsa zndš, ti veŠ, ka te lttbim. Letošen čas je v našega liidstva živ-lenji z edne strdni Čas dosta i velkoga, žmetnoga dela, z driige strani pa ttidi po-činka i razveseljavanja čas. Jezuš, ki je tudi sam tal vzeo v deli, i ttidi je pa tal vz^o na gostuvanji v Kani v Galileji, v etom letošnjem časi tddi povsod tam bode med delajočimi tak, kak med razveseljdva-jočimi. I od tisti, šteri obrdz de pun znoja od žmetnoga dela ravno tak. kak od tisti, ki bodo počivali i se razveseljavali, dnev-no znova i znova pito : liibiš me ? Brat i sestra ! Bojdi tvoje delo i tvoj počinek i razveseljavanje vsigddr takše, ka leko z Petrom etak odgovoriš: Gospodne ti vsa znaš, ti veš, ka te lubim. H. Boži srd nad vogrskov pri Mohdia pogubeli v-1526-tom leti aug. 29-ga, za sterim ]b 150 lltno torsko rsbsfvo naslsdOvali. (Zrinyi Mlkloš pri Sz'getvara pogubeli za temelno mlsel v-totn pokaže vo, ka B6g za grehov volo kaštiga krščane z-torskov pogubelnostjov.) Z-vogrskoga poslov, Flisar J. I. Te vsamogoči B6g se na zemlo zgledno, Na edno megnenje ete svet pogledno, Kak se vidi je najbole nas v-pamet vzčo, Nehodimo steze, štere je Jezuš šteo. Vidoči to našo veliko nestalnost, Zavrgli smo njega, k-mammoni združenost; Li te nas je ravnao i na viizdi držao, Njegove dobrote je li vsaki zijao. Proti domi. (Pripovest) — Poslov.: F. J. Sever trobi, fflčka, groža, nosi i seja sneg, iteri je že do kolin visiki. Rš?no tak, da bi vu belom prahamorji plavtla ravnice poid. Prdti mirofi pelajoSoj njiv poti, dve od snegd obcljenivi podobi broždžita. Te aapre ido-či je v p!L*aj vtrčti, stšri raožki, za njim pa vu njegove stopnjč st^pajoča rešla deklina. Bajžn tkžlec mešter potfije zmalov vuukicov, z-ovkraj raarcfa vu Ribnjek zvdao ves hitita, či tak ka vu etakiem zbožnom vremeni ta mogočiva <ž pridti. Te sfdri razglavno potuje. Iadašnjo pono-ščno hobo njemi je že na konci vesi doj vnesao zglžve viher i Bog znž, gdetš jo nesč. Retke, vlažne vlase njemi steple, vkriž meče vihčr. V-lCvoj roki drži v eden radli robček zavčzano culo, v-pravoj pa edno kusto neprilično palico, itera bi se bole k-koleki, kak k-palici glihala, brez nje v-rtakšem vremeni bcgme nebi mogao potCvati. Deklinfca odzajaj gečst', ttonjati zžča: Sedva si malo doli sfari šjtek. Že ne'šdara idti! — Nemreva, moje dete, naišla bi zaspati i zmrznola bi vu tom velikom snegi. — Jas b! tak rada vu snegi spa!?.! — Tak, tak moja či! Cajt tv.ai ti ešče na vekivečen i€n. Meni bi uprav že najbogše bilo tak činiti. Mogoče mi tak tam bodc moja nočna postela. Deklina stane. NagJas se zš?a jokati. — No, zaka se jočcf, ti mšlo sirotie? — se naza obrne »tarec. Kucajoč odgovori detece: — Zaka tškie pršvlte, «teri šjta ? Zaka ičete vl mreti? — Ejnjc no, eiče i to ! Jeli sem pa jas pravo, ka merjčm ? Kakda bi pravo. No, samo ncjoči! Poj, ncsao boto te! augustuš 20. D0SEVNI LIST Stršn 9& ,,7orki takdamu, erčč, tak veliko zmožnost, Da prepr&vi, vtere, neverni okornost. Vse tečas vas na teži njih jarem trdi, Dokeč nedte v-rčdi, k povrnenji kredi. Vse tečas tak bode kaštiga nad vami, Do pokolenj štrti nad vašlmi sinčvmi, I či to v-pamet pri cajti nevzemete, Vse vas zakunčm —- v gršhi naj vesnete. Ali, či se žaltivajdč povrnčte, Z-smrti se po meni v-žitek prinesčte. - Jaj, teda tork tebi l - Občutiš srd mojo... Zničim te preci, kak se te spokorijo. H-ga : Farkaš Andriš okoli 1538-ga leta vre-meni, gda od židovskoga i vogrskoga naroda hiidob piše, od Božega s6da etak piše: Razsrdiii smo si Boga z-nevernostjov, Z-pdmeti slepostjov, z-velkov hamišijov, Razdraždžili smo ga z-lesčečimi zldtmi, Z-cinkajočim srebrom i vu te vflpanji; Trsa slddke župe parovnim vžfvanjem, Z-praznUvanja grehom, hotlivim živlenjem. Zdto se njega srd nad nami pobiido, Kaštigajdči bič ščukajoč ponudo. Med sebom smo se ne zbivali, lubili, Od netrplivosti bližnje odurili. Vkraj je vzčo od na"s Bog tak lepe krajine, Cvetžče orsage, brežine, doline. K-koncovi zvbn toga na Šinjek nam pOsto TOrskoga casara divjo čredo gnusno, Kak nigda židove ino Jeruždlem Je bičtivao z-Nabokodonozor kralom; Tak je i nas ščukno, orsdg naš podvrgao, Gor' spožgao, porobo i razno raztrgao. Tak se n&rodje, ki Boga zavržejo, Njega zatajfjo vu robstvo denejo, Drugim vu mantro v-službenstvo postdvijo, Dokeč se nespokorijo nezbogšajo. Ki se med sebom nezbivajo, borijo, Kak se je to že od nigda mao godilo: Milošče nedobijo, n^ so je vredni, Za hudobe volo kaštige potrebni! * Vu vezddšnjem hipi, ttidi pozndvamo, Pred sebom žfve pčlde povoli mdmo, Eden narod spadne, te driigi pa zmaga, I tak šteri lada, on ovoga vmarja! Pravica se prvle, ali sledi skdže, Ino te nedužen pd miloščo ndjde, Ar je Bog pravičen, krvice netrpi, Poleg nje ravna, sodi, zemelske sini !* Vu n&roče vzeme starec vniikico i dale škrofa, lecajoč, dokeč sploj neopeisi. — Stanva mo detece, edno malo te doli dcnetn, Lr si mi etak žtnetno. Na pleča se rai povesi: tak »pfttaloba* rao te nesao. Tak mi nebodei tak žmetno. Deklinica se na stšroga dedeka pleča po-vesi, z-rokicami ga okoli šinjeka obine i tak ideta dale. Bajšn tkalec bogme teiko st4pa, broždži, po velkom snegi. Dokeč do ednoga zapišja ne-prlde, z-poti doli zavd^ri, v-ižaec stdpi i do ledevj^ se v-sneg pogrozi. Težko se vd skoata, ednodvakrat nakolina spddne, dete se njetni močno skrči za šinjek. Cel6 odnemoreni i oslžbleni se prikl&ti k marofi. — Hodva eti malo notri, na mžli čas po-čivat 1 — pržvi starec i notri se obrnž na vršta. Na marofa gazdo dveraj skloncka: — Vu Gospon Kristuia svetom imeni pro-simo, pfistite nžj na malo počivanje notri! — B6g vžj je prinesao. Bog všj je pripelao k-nam ! — erče Balogha, tnarofa gazdo (Ovdri-šica v6 z-kanje. I vO ludi pride knjiraa. Malo deklinico doli zdfgne zstaroga p!čč i v-naročaj jo nofri nese v-toplo hižo. — Zvolte si notri stopiti stari oča i sedte si doli! Esi si sedte k-pčči ... Ali pa vendar zaprva malo dale, ar vam znž obikoditi po vel-kom mrazi vročina. — Zahv4lim dobra ženska, dober de meni ete kot tudi. Tak včasi dale ideva, samo si malo počineva. Kržtek je dčn, hitro pride vefčr. Tcčas vu Ribnjeka ves ščem pridti. K oči pelam eto dete, či tak, ka Je gori vzeme. — V-etakšem vremeni dSnok nebodcta ila dale. Eti prinas obnočujeta. Te male gvant jc ccl6 moker od snega". Ni mšla obatel njg je tOdi raokra. Eiče naide nsreti, tsaii golObcc ... Doli Strdn 100. DUSEVNI LIST augustuš 20. Poftopana prehmuršCina. Ne vem, gde bi začno, dugo seni premiš-lavo, jeli bi sploh preneso v Duševni list borbo, itero smo v difig* iistaj vodili. Pcd zmiilenim imenom je eden gospod za piso na stranaj literLrnokulturnoga lista ,Mladi Prekmurec" reči: wPrekmurskim književnikom so postavili potomci spomenik. In la spomenik ve-ljžj ludi prekmurskemu knjižnemn dialektu, ki je v sedmji dobi izgubil raison d' etre!* Po naše povedano ae to pravi: K tistini piižtelom, šterim je posta"vleni v Soboti spome-nik (v proti grddi pelajočem drevorčdš), se v,&\ vlčže ? grob liidi naš prekmurski knižni jezik. Doma" ga zžto slobodno gučimo, ali v knigaj i v cerkvi več nema mesta. ,,Zaradi notranje povezanosti prekmurikega ozemlja z enotnim slo?enskim teritoffjem se rno-ra postopoma uvesti slovenščina v veg prekmurski provinc&lni tisk, v cerkev in v nabožneknjige". Tč reči onoga gospoda: šteri zahteva od nžs, naj celo v cerkvi, v bibliji, pesmcnoj knigi i v molitvenikgj svoj jfzik, iteroga smo zdržali pod jezeroletnitr vogrskim gospodstpom, v d?aj- seti letaj zamenjamo s slovenščinov, zdržavajo edno velko miselno hibo ,«Zaradl notranje povezanostl prek-munkega ozemija11 . . . . ,,s slovenskim .... se mora . . . uvesti sloveničina . . ." — to se vendar malo fftdno sliii. Če se mora, \6 se pršvJ: mus more — te nega notranje povezancsti i je niti nemre biti. Če pa jeste notranja pov^zanost, te pa nega ^mus^a, te se samo od sebe vpe!a sloveničina v nažo cerkev i nai tisk. Pitanje je zdaj: ito je v prvora rčdi po-zvani stvarjaii notranjo pov^anost Prekmurja s slovenskov zeinlov, štera je vendar predpogoj za vpelanje slovenščine v nai tisk i našo cerkev? Mi neraremo, žr se samo z verov bavimo Pa vendar 6eznanjamo svoje čitštele z delom siovemki reformatorov pa (iidi posvetni pisateiov ! opravlzmo s tem — na keliko nam je to sploh raogoče — notranje zbli-ževanje. V dosta \6kšoj meri bi pa lehko i mo-rao td včiniti Miadi Prekmurec, če neiČe sarno pOla papdra biti, na šteroj se vždijo kniževni delavci — zač6tn!ki, nego čuti v sebi kulturno poslanstvo, nšiogo i dužnost pruti prekmursko mi nšrodi. Zaistiao nej zavolo svajuvznja i polemike, nego samo zavolo raz^lanja dela i razmejiive dužnosti, ndj nim bode slobodno staviti ništer- jo slečemo, punčike nje doli zujeriio ; nogč nje doli zbrllemo i sfihe, tople nogavice nje poleg-nemo na nje. Po tom zača slekavati od mraza dreveno deklinico, posteie nje i notri jo odene. — Edno raalo se segre moj golob, potom te pa oblečem v-čisti suhi gvant. Potom se k starci obrne zliibeznivov skrb-nostjov : — Ali vi starec ste ttidi sploj tnokri. Vlas-je so vam griva voda . . . Eto je brsača, doli se zbrište žnjov. Kaput tudi doli vržte. Eti je mojega moža eden ponošeni kapiit, oblečte ga na sebe. — Lcpo zahvdlira, goloba srdca, dobra ženski, za mene se re skrbte. — Zaka ? . . . Meni že nika ne trbe na sveti, ravno tak, ka sveti že lUdi ne trbe men^. Naj samo eto dete morem v-mesto spraviti tara, gde bi i do eti tnao njega mesto moglo biti:. pri oči. Potom sem obračunao z-svetom i lehko idem spdt naveke. Baloghova je z omara vopobčrala njali gvantec, te pokojne rnale Rozike gvantec. Z ka-rajučimi rečmi te obrnovia k vcagajočemi Ba-ian tkalci: — Ali oča, donok ka gačite?! Niti je ne slobodno eiče si na tžkše mislitil Naš žitek i v$e, ka marao je v-Boži rokaj, \i on ravna zevsčm! — Znam, dabra ženska, znam. BogabojeCi človek sem bio vu cšlom mojem žitki i zda sem tiidi. Ne pogubim je z tnojega žitka sam. Zaka bi činio to? Njega konec tak pride, kak vsemi. Vište lani mt je žena vrnrla. Dobro je včino žnjov Bog, ka jo je k-sebi vzčo. Ne se nje je trbeio včakati ete slednje velke nevole, toga tež-koga vandranja. — Kakšega vandranja?! — pita čadOeajoč Baloghova i zača česati te male dekllnice koša-ve, zlatoplave vlase. — Prosta i kratka je toga hištoria. Obsta-rao sem, odnetnogao sem, nemorem duže spu- augustuš 20. DOŠEVNi LIST Stran 101 na piianja (naša skrcmnost nam re dop&Sta, ka bi faašče dž?ali i kriiizirali): Zaka nejde Mladi Prekriiufec med narcd? Zaka iamo zahtšva notranjo pcfčzimost, zaka ]e pa ne sttdrja ? Zaka si ne posfavla za svojo nalogo: ?čiti, zabavati ! zgajati nsš prekmurski narod? Zaka je nej rnost atcd prekomrščinov i slovenŠSinov ? (Jezeroletn'. prepad je vendar pre-gHoboki, ka bi se ga dalo preskočiii!) Miadi Prekmurec nam cdj ne zameri ta pi-ten\&. Mi bi ga radi resno vzeli, mi bi radl vidii v njeni Hterarno kuHurni list Pfekmurja, šteri je v pr\Qtn red? pozvani stvarjati notranjo povčza-nosi meci Slovenci to i onstran Mure. Ml od Miadoga Prekmurca i od vsej diflgi literaiao-kulturnš delavcov čžkamo to delo! I samo te, gda ga oni opravijo, do meli moralao prsvlco, pozvati nžs, naj zaržzrnimozo-veči gias časa. Mi nesmlmo i neščemo r^skirati to, ka bi samo edno mc.Jitev povedaii aii samo eden ver-ski čianek zaplsali v jeziki, šteroga saši vernikl nepopo!no razmi]o. Nšb zavolo etoga ziidržaaja resan nišče oe mre konzervatiznia tožiti, če samo nešče cerkvi i vtri podrejeno rnesto daii vživlenji našega naroda. Či pa oni gospod v M?adom Prekmurci misli, ka je prišo čas, naj se pitsnje enoinoga knižnoga jezika že reii, samo tni cvangeiičanci ne razoiirnc ešče glasa čssa, pa odgo^arjamo z cdlocnim: nej! EUt je nej prlšo ntskoj c^rkvi, tak todi pripoznajo vaianost ?jem njenim obredorn. Protestantsko mnenje je potrplivo. Prlpozna. mo mešano hižtvo, no či se neveselimo nad njim. Pctom sem njima tudi prečto z »Evange-lischer Weg" cerkvenoga časopisa (z dne 28. april 1940. Nr. 17) izjavo imenitnoga rim. kat. kardinala Faulhabera v MCncheni, ki je k pitanji versko tnešanoga hižtva eta pravo: ,,Či rim. ka-tollčanska cerkev eta hižtva poprekno nedovol-juje i ne žele, te to nečini z zaničevanja, ali z nestrpnosti prOli evangeličin*kim krstienlkom, nego z visikoga poittivanja popolne harraonije hižtva, itera bi satno pri Ifidi edne itie vadlU-vanjske vere razcvesti mogla". — To so reči, Štere proti dozdajšnjemi nastopanji z rim. kato-llčanske strani vesčlo spremembo dajo viditi i štere jas za znamenje časa rofslim. Luthar. Štatistika prekmurskega evang seniorata za leto 1939. I. Gibanje prebivalstv«: rojeni m, ž mrlč m. ž zdani Čisti raeš. parov konfirm. m. ž notnstopilo v ev.cerkev m. ž vostOpilo izev. cerkve rn. ž rezerv. dald na has. na kvar naše cčrkve fdivj. hištvi Bodonci 18 21 16 20 17 1 19 30 __. __ — j __ 1 Domanj-ševci 7 9 15 4 9 1 11 15 j 2 — — — — — 5 Gornji Petrovci 17 17 15 13 20 1 29 20 1 — 1 1 1 - 6 Gornji Slaveči 8 18 6 16 14 2 18 29 1 — — 2 2 - 6 Hodoš 3 5 8 10 6 4 15 10 — 1 — — o __ 9 Križevci 19 20 34 32 25 — 26 29 — — — — — — 12 Lendava 2 1 3 3 1 — — — — 2 — 1 — — 1 Moravci 8 7 15 14 14 3 15 17 — — — 3 3 4 , 6 M.Sobot i Apače 17 20 33 28 13 7 46 38 1 — — — __ — 17 Puconci 31 29 31 28 17 2 31 32 — 1 1 — — . — 9 130 147 176 168 136 21 210 220 5 4 2 7 10 4 65 Strdn 106. DUSEVNI LIST augustuŠ 20. II. ŠolStVO: V poedine Apače 13, Sv. Ana 12, Stogovci 10. Bodonci 218, Strukovci96, Kruplivnik 41, Cankova 15. Domanjšovci 112, Prosenjakovci 61. Oor. Petrovci 67, Adrijanci 45, Markovci 6, Šttlinci 62, Ženavlje 89, Stanjovci 76. Gor. Slaveča 62, Kuzma 38, Dol. Slaveča 48, Serdica 56, Sv. Juri 48, Pertoča 4, Gor. Lendava 49, Vidonci 33. Hodoš 64, Šalovci 66. Križevci 186, Fokovci 95, Kančevci 53, Mačkovci 67. šdle je hodilo evang. dece: Lendava 20, PeteŠovci 9, driige vesnice vktiper 5, lendavska meščanska 7, ča-kovečka meščanska 2. Moravci47,Tešanovci 52, Vuča Gomila 53. Murska Sobota 106, Martjanci 39, Kup-šinci 76, Gederovci 36, Tišina 52, Krog 10, soboška gimnazija 112, lju-tomerska meščanska 4. Puconci 179, Andrejci 60, Brezovci 62, Moščanci 102, Pečarovci 39, Preda-novci 45, Sebeborci 51. Vse vkiiper je bilo v naši šolaj dečkov 1531, deklin 1458, vkiiper 2989. III. Gospoddrstvo: Verska občina dohodki izdatki ostanek diig iundacije na dobrotiv-ne cfle dala na aldove prišlo Apače 39.83698 36.27648 3.560-50 162.780-— 3.060-55 342-50 266-— Bodonci 56.699-87 23.471-25 33.22862 17.000 — 2.120,— 5.831-— Domanjšovci 20.918-75 19.719-75 1.262-— 18.95067 535 — 2.430-— Oor. Petrovci 63.139-52 30.269-23 32-870-29 700-25 7.088-75 Gor. Slaveča 79.447-79 63.175-75 16.27204 24-32050 5.097-25 4.618-55 Hodoi 54.802-03 43.911-96 10.89007 900-— 1.906-82 926-— 530-— Krlževci 39.019-50 37.701-25 1.318-25 8.042-30 1.770-— 1.505-— Lendava 24.097-30 23.840-75 256-55 15.176-— 363-25 620-— 1.540-— Moravci 40.949-40 37.554-65 3.394-75 8.25236 3.030-75 6.133'— Murska Sobota 78-782-41 69.97506 8.807-35 11.674-— 2.160.— 5.568-— Puconci 45.803-76 40.619-03 5.184-73 36.138-50 18.820-59 5.745-40 4.669-— vkiiper: 543.497-31 426.515-16 116.982-15 239,315-— 88.070-54 23.047-15 40.17930 IV. Osčbne spremembe v omajnaj: Kriievci: Hdri Vince je odebrani za blagajnika. Mor&vci: Zrinski Štefan je odebrdni za podinšpektora. Puconci: Odebrani so za inšpektora Vlaj Štefan, odvetniški priprd vnik, za podinšpek-tora Titdn Jožef, šol. upravitel, za moščanskoga kura*tora Banfi Štefan, za lemer-; skoga presbitera Zork6 Janoš. KOčan Peter. 12. julija jc križcvska občina zgiibila svojegt dugolžtnoga predscdnlka, g. KOčan Petra, ki je že v 45. leti svojc itarosti dokončo svojega žitka kežij. Pokojnoga je velka vnožina nžroda spre-vodila po tlednjoj poti. Pri odpr^tom grobi so slobdd vi61i od njega prediednik soboike obči ne, g. Hartner Ferdioand, ki se je v svojem v »rci sčgajdčem govori poilovo od pokojnoga v vse} občintki prediednlkov naiega sreza. V imčni občlnskoga odbora je spregovoro tajnik križevtke občine, zahvalivii se pokojnomi za predsedniško drlovanje i voditelstvo občinski poslov. Za njim se je poslovo od pokojnoga domanjšovski odbornik g. Labai. V imeni gasil-ske čete, iolskoga odbora i rdččega križa pa je spregovoro iol. upravitcl g. KDčan Koloman, zosebno povdžrivši v svoji lepi rečaj pokojnoga skrb za šolstvo. Gcspodni Bog nžj d& teli pri-lOblenoga predsednika križavske občine sladek počinek v domačoj zemli, njegovoj diiši pa blajžeostvo ivojega nebeskoga kr^lestva. augustuš 20. DUSEVNI LIST Strdn 107. Rdzločni mali glftsi. Radosti glas. »Vsi ste pa rod odebrini, kralevsko popOstvo, nžrod sveti, Ifistvo zadoble-oja, naj nazveščavate dobra dela onoga, ki vLi je z kmice poivao na čudno svojo svellost." 1. Petr. 2, 9. Senioratno spravišče. Naša šinjorija svoje letosnje rčdno letno spravišče 5. septembra bode držala v Soboti. DomanjSovci. V Domanjiovskoj fari so v tekočem letf sledčSi džri nabržni na cile Gustav Adolfa društva: Naberanje po vesnicaj Domanjiovci 129 Din, Biikovnica 46 50 Din tak v celoj vesi Domanišovci 175 50 Dln. Ictnjiovcl 52 Dio. Prosenjakovci 50 Din. frkečka vas 44 Din Srfdišče 36 Din. Lončarovci 19 50 Dln. V Domanjiovskcj ioli 43 50 Din, v Prosenjakov-skoj šoli 7 50 Din, offertorium 22 Dln, vsevkUp 450 dinLrov. Prekmursko OusUv Adolft filfalno drii-štvo to letno svoje rčdno spržviiče v M. Soboti sept. 5 ga obdrži, k-šteromi vse svoje prižtele po etoj poti labeznivo pozava. Ob po 8 vori bode seja drfištvenoga predstojnikstva. Ob 8 vo-ri bode osvetna Boža slfižba. Potom bode vu cerkvi spra?išče poleg navadnoga redovčka. Po zaklučitvi tpržvišča se bode pri cerkveni dveraj offertorium nabdrao z« cile 0, A. društva. Gustav Adolfa drtištvo. V Krlževskoj fa-ri so ? tek. leti naslediijoči dari nabrani za cile Gustav Adoifa drOštva: offertorium 81 D; po vesnicsj: Križevci 183 25 D; Selo 91 ; Košarovd 80 5; KuJUnovci 85; Ratkovci 74; Orovci 60; Pečkovci 46 25; Prosečkaves 45; Mačkovci 41; Ivanovci 30; Panovd 23 75; Kukeč 22 5; ddr konfirmandušov 62 D; vse?kup 925 25 Din. — V Apačkoj raztorjenosti 346 Din, z toga je 28 D decč da>. — V puconskoj fart: dohodek moi-nje na I. Adventno nedelo 120 D; cffertorium pri missionskom svetki 117 D; dar konfirrnan-duiov (dečkov) 190 D; darOvanjc dece 284 5 D (s toga je dano v Puconskoj šoii 99 25, v Moi-čanskoj 63 75, v Brezovskoj 61 5, v Predanovskoj 45, v Sebeborskoj 15); dar farnoga ženskoga drUštva 400 D; dari po farnoj žlatoj knigi 847 5; offert, pri Boži siiižbaj v Andreci 88 5 D; doh, ladice 7 duh. pis. 206 5 D; naberanje v 17 ves-nicaj 1028 75 D (s toga so dali: Andreci 74 75, Bokrači 17, Brczovci 775, Dolina 81 25, Gorica 565, Krnci 14, Letnerje 37 5, Markiiavci 39, Moščanci 49, Pečarovci 73, Polana 5075, Pre-danovci 90, Puconci 131, Puža?ci 67, Sebeborci ^ 81 5. Šalamenci 64, Vaneča 25 Din.) Vse?kQp . 3 282 75 Dln. Dijaškoga doma oskrbništvo sesto-jčče se z vsej fararov in inšpektorov, 19. augustuša bode držalo svojo sejo, na šte-roj se določi oskrbnina za poedine gojence zavoda. Turobni glAsi. Zadnji mesec so te od$e-lili vu večnost z Puconske fare: Berke Mihalj na VanečJ, star 91 1.; Horvaih Jožef na Gorici, st. 75 1.; Ciguth Kalraan na Vaneči, st. 28 1. (mro v Zagrebi i tam z lepira redom fapohra-njeni); Šiplič Števan v Sebeborci, st. 60 1. — Z Gor, Petrovske fare: Meseca junija: Ciiar Kaiman z Ženavla, st. 39 I.; KBronja Fdna z Neradnovcc, it. 81 1.; Županek Peter z Gornjl Petrovcc, oča vojaškoga dQho7nika Župinek Šandora, st. 77 1. Meseca jullja : Lepošt Jožef z , Adrijanec, it. 61 1.; Smodii Jinoi s Stšajovec. — Z Gor. Sldvečke fare: 18. julija Celec Mihšl, samski, mesarski pomočnik, z Dol. Slaveče v 53. 1. svojega žitka. — Z Krtžavske fare: 1. jul. vd. Štrilec Treza, roj. Vttrdš v Ivanovci, st. 69 1.; 4. jul. vd. Novak Peter v Seli, st. 83 l; 9. Torok ]anez, samec v Seli, st. 47 1.; 12. jul. Kučan Peter, obč. predsednik v Križavci, st. 45 1.; 20. jul. vd. Lipai Franc 7 Seli, st. 70 1.; 26. jul. Peček I/an ? Seli, st. 72 1.; 26. jul. vd. vd. Županek Jula v Križavci, it. 66 1. — Z So-boškefare: 14. jul. Fartelj Štcfan v Mlajtinci, st. 75 1.; 15. jul. Gorza Julija, roj. Lanščck, v Ncrašavci, st. 70 1.; 25. jul. Veren Ludvik z Zenkovec v bolnici, st. 46 1.; 30. jul. Samec Nada v Soboti, st. 13 !.; 15. aug. Augustin Franc 7 Gradiiči, st. 78 1. - Žaliivajoče naj pomiri Gospodin Bog, preminjenim pa naj bode Kristui goristanenje i žitek ! Samovolni dkrl. Na nesprhltvl vtntc Lut-hdrove Fltsdr Šarolte: SapaČ Zoltan i Kocen Ka-mila Predanovci 10—10 D, FUjsinger Ilona, roj. Varga Markišavci 50 Oio. — Na gortdrždnje -Diiševnoga Lista: Joiar Jolanka Beograd 10 D. - Na Dljaškl Dom : Soboiki gmajnarje so da-riivaii 150 kg pienlce, Srčna hvala! Popravek Stampni faling. V prv^loj ou-meri Diiševnoga Listi, vu artikuluii »PriKardo-iovom grobi" v prvoni r6di oej 56, nego pra-vilno 65; v tr^tjem redi nej cveteči, nego tvetč-či — je potrebno čteti, Strah 108. DOŠEVNI LIST augustuš 20« Računovodstveni odsek našega se-niordta 19. aug. bode tneo svojo sejo, na šteroj se preglčdnejo računi i proračuni naši gmajn i seniordta. Vsem šolshim upraviteljem! Solske potrebščine kakor tudi tiskovine, razredne spise lahko dobite kakor prejšnja leta v knji-garni Hahn I. v M. Soboti. Dogodki z&dnjega meseca. Bojna med Nemčijov i Anglijov se vse bole ostri. Nemd bombardirajo pristanišča, bojno in-dustrijske centre i Iddje. Prišlo je do več velki letalski bitk nad Kanalom. Nemci i Angleži javlajo dnevno velke zgiibe (do 100 eropldnov). Ttidi Angleži bombardira-jo nemške vdroše v notrdnjosti države. Te vse bole srdiie napade držijo za uvod v velki napad na Anglijo, na šteroga je nem-ška vojska že priprdvlena. ~ Italijanska vojska je z Abesinije vpadla v angleško Somalijo, gde hitro prodirajo v notranjost. Italijansko letalstvo srdito bombardira an-gleška letalska i pomorska oporišča, pred-vsem Mdlto i Gibraltar. — V najkračišem vremeni se čdka tttdi vstop Spdnije v boj-no proti Angliji. Ide se njej za Gibraltdr. -- Tudi Japonska zunaaja politika se vse bole bliža NemČiji i Italiji. Rada bi razši-rila svojo obldst v Aziji na škodo europ-ski koloniaini držav — Nemčija je začno-la urejevati jugo-vzhodno Europo. Na nje-ni i italijanski tanač je Romunija priprdv-lena na velke šldove, naj zadovoli zahteve svoji sosedov, Bolgarije i Vogrske. Bolga-riji je že obečala južno Dobrudžo, z Vo-grskov so se pa 16. augusta začnola po-gdjanja v Turn Severini. Ide se za vekši tdl Erdčla. Če se ne bi mogle obe državi pogoditi, de odldčo nemško-italijanski sod. — Med Finskov i Rusijov je prišlo do nove napetosti, ar je iinska vldda prepove-dala zborovdnja ,,prijdtelov Sovjetske Ru- sije." — Na naši srednji šolaj de se od zdaj naprej včila tudi italijanščina, nem-Ščina pa v tdkšoj meri kak prvle fran-coščina. — 8. aug. je bila otvoritev pe-tanskoga mosta. — Nemčija je objavila svoje zgube v bojni od 10. maja do pre-mirja s Francijov: 27.014 mrtvi, 18,384 zgUbleni, 111 037 ranjeni, vkttper okroglo 150.000 oseb. Preveč greši što ne čtč Svetoga pisma, ešče bole pa, što ga čte, pa se ne pozna to na njem. Žmelno je živeti pobožnomi med ne-vernimi, ali pride čas, gda neverni sploh nedo mogli živeii med poboznimi. Dvd zdkona jesteta, zdkon piska i zdkon Dilhd. Prvo ti pokdže greh, driigi ga pa odstrdni. MIRO DOMA/NKO MURSKA SOBOTA, Lendavska cesia __________(prek od tovarne BENKO) Frvo Frekmursko Pobrebho Foojetie Nagrobne vence umetue od Din 60 % Mrtvaške rakve mehki les od Din 160- ^, Mrtvaške rakve trdi lcs od Diu 750— ^ Mrtvaške rakve kovinaste od Din 1250— O Mrtvaški prti (šlari) nav od Din 30— ^ Traki za vence od Din 20— 1N VSE DRUGE POTREBŠČINE ! SKLADIŠČE PRI POKOPALIŠČU. Sprejmem naročila tudi za sveže vence ! ! I Izposojam mrtvaški oder (ravatal) in voz. Izvršujem : kompletno pogrebe, prevoze In izkope vse po zmerni ceni. POPOLNOMA DOMAČE PODJETJE ! ! ! Stampano v WPREKMURSKI TISKARNI »odgovoren HAHN IZIDOR v Mursk! Soboti.