PRVO CVETJE Glasilo učencev slovenskega jezika in kulture v oddelkih FRANKFURT i n OFFENBACH Jubilejno 20.števil ko smo pripravili ob petindvajsetletnici delovanja oddelkov slovenskega jezika in kulture v deželi Hessen; 1974 - 1999! številka 20 Junij 1999 Natisnili smo 150 izvodov! Naslovna stran: Nataša Obreht Uredniški odbor: učenci Mentorica: Mira Turk Radikovič NAMESTO UMOhk 11 %W Mtlu, ( Ju (\jw** ^rtwr^ ^ f^wA tU^MA JVMr JA -W\ rvoj^A (vtllJejr t Ja ^vkzror tt. X^n>vN\^AV\ 16 ^vA-U. JUixwwYiQsm ^>^0- 3. rr PRIŠLA SEM V FEANKFUET V ;taneE SO - /wvcurcxx, >1333 r^xKtawl^oJLa ta)li tKjdLs^o, -am oUzMHa. Jioja /tuuLoLml S^CL^CU /YYU ^5. /VULAttiLjla /TD^UT vUL XUWUT AVVCU^^ /TtUUT$aW ^ taitrLov^ jw\ zywjl a^muJL jyKcxr nr , TT-^ecUr >pAL jvvvvrM /Ck^uLjjoJL /uLFnvv^l^vA .Rfeta.-Ai Vvvvvcr jbi avt .LW jUlo- ttslo- /wajrunmxr, ^haIa Jvvvur /oV jbLvrtJk ttAutarcu am rvrM J^vvvr 1/uU T|\a. vWm tui"jtax ar A/vWr >vrucr at LEriv^tiyuAW - ^AJiMAtxAAjLvv^L^ jjUrv^vv^iv‘ /wux -^voakjuv ■ cacLcu tavu XjX^/vu^. j>Lov /vvxibwxL hax -^oEtavtr ,^3oa^x /ywh€ ^uvvut AM rvvUL ta>taiiLai /^rLE2Ln^Lu^jb; ^VTUt^vv taltavat -hUM m, jtacx r\r a^Aa^cL , tatMJAA tavJcGMizMrm? /vuuvv^Lvy\£ avoa anjl rvcULo- jpa /vvvartauJL ^ ^ .^vk^cMh /Ma ^p/nnA J^tapula at nA^vm /wvoyyw\ j$Ax tax< vn/hjptaJL^ '^ItAVVvJu aAA^/tvvvr . Jaa_ Arj^Ertvvi^LvMA /ywa ^ VuSbcr rv>taE-^ Aje/vvUu'tar AWMJiyvu ^ cLcl ^vtoat /vlvc, aol >tr JJL 1/ta- /\A, jyrrt>tam^ .^iCvncJLt ^Jk tat A M I ■ r\ (\- -■ VwL^ /TtUMejv MARTIN KRPAN JE TUDI_ PPEMAGAL OMAVSA... moj brcvV HoV-j dč\<\ v^)(x+vro , Zt dvcx mtS^O\ 6e v5«xk dixv) - 2.o^) vnoroAo. ocx -V\V>o postuJaVl , Hc^'c, fnov- ^co, je. 5^ 'oo\J mpeW Mokj , pi^‘nsQx ^om o Vela C. v A n. voT Acl^Lc S It as no -AjA na ZOlAjI -Xuj^ , XJt^ ^cLn^. n*aQ_rn O^zC preaoac otanamiT^tm „ LU 's ej-n p.rtia.O, JU nnoum ( ml Vu. ^TijDSTiP- pocAlnnlto s^nfn, £x£a oj žžouemnjL xm rmMjUoJt ijuuil n/ ot^momu HunAzs Snn^Mr v^uM^ru . Jfibym Ma pfHAJC feuvvi. JAogom nrruj^U^, ck>- nruMm fruynnA£^ic^; fcmr 6£ /i/ poai/vuvcaK Pixxlvm ar sc^0"- ^ 'ru 6>tfo -b^Bo biLdo, ecurrio /na c&ikk aem e£a . IbMa eemv pf^upM^bi- un &pcwxa^ clajx (tuhkBl ^čjotoa. jč nri2^uxk>ufyu Wx>difix ar r\y\\sui/ aa/m fmOjKna. Dsu pnHjaxnaL; ru^ČiBo BrCiAj l^Crt a/ fYWVL>c^r ■ (PouBl fvrux£o djnro^Ou^M fak tuBo^ ■ X£ako urro >p. bit fne^tk3 arpfiaAaM zm ocamo. To pcyywvu l da mama ertim nt oKxwda pfmi iaMti x/>i uučiMj ab utiMjtm o^ sparobuje, ludr. prMvn^i so /vnou^o dlaHAgoani. V 7, rm^Mda i^up fasvcfa^ . lOuniaj: px dMxrygx iujega jmM - Aa^ebaum Mi A>eMo buyx fcat ar /mojv - avmOj) &wm m&mk mA Mom , barr ae nmi MU aaraSa paamrjub) . .‘jfv/vcuo pcx iiBvvuio jim opbpcdm^Mr ■ Ota pMimaUr sla /yva bda /vbei^, a> /v^vnU^Ju boii jiK pO' /vu/mOvn . nr^Dpju ££ j2/vvBurod. fna , TakiKb rmxyKxr) ibrL hoa £0 .vvv £00 rvn iur ebcbdi ar (daljUriCD 5C omiUca -.. ijocmid ^tx A^/fOjO bobour&D^ odto^o q£a- podoimeo^., Se, miBvcu) ee fnai nt-mMOdaic: da £o 'unfati f fMuro. tafcmt 5^ kacma pouk pet /mi/md cdo decVnuk ■ 7o ££, /yvw kzii mMo preMpd^ y A>bi &e spab • ■. Tetiv tvvobAvr uvH se. /w\i (ylu ^aMo jm&o - ^edo aviitetvm; cUx 6a£a SuWvup dcMOA 'im p(Mr£a ar bekkj^OJp^o gv^vnjoJ^o. ‘bumyr/ 7, oOJavaK Fr&nk^ati f-VK •" ofncvnl k. Z57/ -^tT0 ^ bi/ -tako \tf dan. jB//a r?e/ svc^‘ račun.a/rule . h/opisa.fi smo-prvi spis, ko san ja. monaJa. odda.}; j sem kar prihSnifa. na. hpka in. tč jt imel robo?- uičifeJj moj sp/& at svojem ročlmclIruku. kb me prišel moj a-ftL spet iskat; me je presenetit z £imx/co. Ufupil nu je hrj^indrohxPcT jg hij-jt e Z/arsiL, je vefeno- in ima. na_ pfatvi anteno , da. (ja. fahkor najdem s svojim /skoJcem" j/Cb smo spet prifti tdomo-r t nas je čakaj a mama. ^efa sem bv/x vese -/a., saj je njsem videla, nekaj cLni. jjjaoUij i teden je bi/a napjuni. 'Teja sem se že navadUia , saj je po- poklicu, stevardesa. ^jrakof zdaj pa. končam t ker Cjrem spet t at stroj er kabino-. / * osma. Moja "šolska zgodbica" se je začela v mali šoli. Takrat je bila učitejica gospa Dragica Nuncič. Nato je prišla gospa Mira lurk. le sobote ne bom pozabila, ker smo prvič gledali risanko z diaprojektorjem. Bila je zgodbica o zlatem jabolku. Prišla sem v nemško šolo in tudi k slovenskemu pouku sem začela prihajati. Spomnim se prvega dne v nemški šoli, ko sem prestrašeno vprašala: "Moram zdaj vsak dan v šolo?" Kmalu se je izkazalo, da ne gre drugače. - . Pri tovarišici Miri smo se učili vse od A do Z. zgodovino, zemjepis, slovnico, pesmi, o pesnikih in pisateljih, v slovenska literaturi, o praznikih in praznovanjih ter šegah in navadah. V časih sem si celo kaj zapomnila! Tudi teste smo pisali. Takrat smo v časih vsi po vrsti malo "zboleli". ^ Ampak v nemški šoli je postajalo vedno težje in dostikrat mi je bil slovenski pouk odveč. Ko sem končala osnovno šolo, sem rekla mami. Jaz znam pisati, brati in računati. V šolo mi ni več treba, zdaj grem v pokoj!" A danes vem, da bo treba delati še precej uric, preden bom lahko rekla: "Chao Pajo, jaz grem na Havaje". V šolo sem začela hoditi, ko sem bila stara sedem let. Letos bom dopolnila sedemnajst in moram reci, da mi ni žal za nobeno urico, ki sem jo doživela pri slovenskem pouku. Naučila sem se nekaj o svoji domovini in če se bom vrnila domov (in upam, da se bom) je prav, da vem čimveč o Sloveniji 1 Nataša Obreht 10. raz., Frankfurt Ž)duCL V naAOX)U Od- poojacUjjk^ 1.5.TO db &veck ^,5,^ e^nbtkx vedi v komu- VJeok/ Arxfn tirno IJul \n/n.Avc^bo- ^jlrlt i>y\£U KaaAl ua n.cv>ex6^/^ kaio stlo ImeU v&ak 1l pneA , UbdeljU^ fi.avvv je KapiijL kcv^vicke- xix sioAE-- ffA &j^L p;>_ -LAjl 50uwu jedli. Hab ka^vieje je pjfi&el ^ uaWk. Fbedbmm je, Ovvfiv^CL. s-Lcdaou, pcbav pcx 9^x0 ££- |aa^vBJ(pi> Ov^k. Ibt smD be pve-dob) jco^bpL oAj3Vxu-^ aoa/vv- je- yjvy\o^jh^lrj oxsa. xa djuge xluoL. tio aAavvv- je, dokaj duxl Usb, kaknk 50 bik ra*Ub^ o skaobv. dbko je, kk vYxcknx. k 5 ik slmko.Oi^kbb cdgovore,, Hgi e>biLp(M, kb k>ny use jorciuLtno. V/ Acvvv em.o st. pei-jk x oevdolpusov^. Xk uebp |aiswu^ AobiL’ "Po večenju 5ax> ^.cbb -BIm- n Appob d3 . fo je UL Lep cWa , c^roaj savn bk feikrvtak adcb^i ua SvZijcLi cbwxacVk, lckx-HaVu Vkibr z 5 - f axre/i- fra/rktbd y|234^<=^ ^^50 m OU, ta Aota."! htnn dr ^pu tUj.\o kouucij -CcckcLUJ ffocituiUL t oiu Ofrt"? ir -A ->>£/, tn CAXA AJ~K U^.U.1 cLo-V-'^1 l-J-‘ • bo-te* t^u.1 ■/ v , lxO xX^' ^ Žjl^Uj _£tf>0 vrKUU-£, ^pa ^dULOAD 7T U^«-^ bcvrc>.6 U>.4 IV-bLOL t/eAA , L>Jv-^cA 'tj^U-cLK.. iBtTMT) Se^č- / ^. r, ftOUA^Ust-t Ja2 sem 5vanjo-. ^o,r» 5em Le^ Hojinn v prvi razmei' 'Tud' moj o- maiDu-je KpJ;U V Slovensko JkU. j Ke nj o- 5oheuren 0 s cosbs sejrr\ se ^(ZroA^ 'S. C^Q je c\o£?c^c.OlSf -^er T>enn ^rf^. "SOJTO* 2cLp Crc^je * Ho^eO serv^ pj-7 uen 1 GDnnpcA ir>xxjrr>s-fe<2j7. /Uje„ jtx4ro je v^cLrvscx_ ^ pek r-eS^Q.cx_ f ncx^ os^aoer^ dUsmocL e Av^-poJjfe se en^roJ: doVvoe"\7 4 ^ 4o Qn ^r^- oeii . Sq_Q. -sarvt o ^oQc>. rT^Aer^ on7 je OrT ^(x 4qv. Qh>e> ^ PqJ2^ ( 4,cx LxC ^'Ve Q ^o< o ^vo^^O- t de grero „ ^TDoOO^C mnT\ je „ T3 o rY"xx m CejeO- o ^os4e2j o, r^\x -sperN 4^4 o p>rQjŽnj"i s^dAvo-4, PERUrullVAp-buj fc# (kbeAmA upp/afta. žu Rax£x£mi /ktilfirA ^0* a/x>tiu i2, fK^miSi ^ pex^DO' JA, /AocOJD'njy kJftVPiGUO: 4 ^hAKno- mfrio ££oowiač 3. A^ci^b dum> 4. nqjytxWjGe e^oiMM^o ^ 5. ce^fca P* nnflBeMio Mo-R- fiuMpjm M. pDGpioaiS A5, bftSm UnA ?lreJjyvXs z>tAvv fijMK p{^ ^ j/w^L j^v iL/ivty l^dpdrj^j , V^v /Ttr <^y Un4v ^^uk/ . vWt^z 3, ?u^4^ k£fY^ %-^Civvz^/ , ^reAra&cv /tiEm, /ak>t- krd^-: ^Č, ^m^v, lc>-c€j^ ( ro^cL^a^ 'Bczls i^v Vmc^iA/. ^o^u^JLcl. n^€/^. nrurunocu. Tajk tfa^nas CizerL^ ^.r. U at fti/ z. r cirent S/3/T^ Božica,. Hodim (T cbru^ i &(L . ^Ao~ ^0/ S6^i r^L i^cu /tou,/?a/cCc^ ^ ° št r i c/n, i c o. B <7%tC£u JttiWWty-Vt' ^ (kpcr j s&rri £oaolluu. cm cUr>et &db - ft^Lcict o^ar) I ir O^ooe^u^D-.Tajn cmcun AuJl &cm^x GZj^cxwjx .^o-ia ^ (ruuL ž, J/?ncL, JTinjo^že, ^cua srur &Jjy* 2X-JXuLt ^Jjrcr [icr mJaJkcr bcrbedicL uno. ZuAl J&^cuk -ž-o tafljjclka. 6dcr rux 5^ flfia- un ZrC /žery, fia rZlU ČLucU. i b=urL» n—- 6- ^ Judi OVuol url tcvUK-| '&sifbcr ^jl na i 5cL6kux ScW^i V. nxy.j O^kdktdh ur ^ ^ W c? -PoČoVtc^ •P&ZLvru /itm. &i^a. ir ^^rrv&riijL u lak w hx>Mh -jojittlc-cdk. ^ iSJ&rv-t/ujl ji SkSjt Jef® oumaZna %2yc^l 3. r nXl^6trpAA^ (LomJ V y^y^rv>JLdv pjcr^A^rd^Al^j Asvr^cr X& (Lcr^^ \rTr%£C' pyM Viu^U" V UL/i^4-thj ^TruT iyyrv€^ -i^^oAvr. A OJ 4^4^ay, Tridrr^jojjti a/t Ajmm ^AnJuij^ i, V fA^lJlsrrj 'v^^J^rJčJrJj/ J^/rrUT^ Xj Tj^L^ojAArj^irru^ rrjO&rA cArrtiJi doAnf o^jAcrij^rr^ \rlsY^Jkfr 4oAet BoA&r 'BcAjl ^jl Cyrxnujl^ ckIji^B^olS j-jA1AA^oAjy\J/JO~. llrrYxoJL P 0~ flon^j6cuyiJ(Wrv oUJAj yiiXXn^rVj^yJt£ae. mRax> Ludu voPaxa(?žce 0 z ooz^o^a. Da Nodc&d to X5, c^ecen^Na Xudu TjžOaDc^S o o to \ rx L \ o o. Ni* \ o Oto-ti . » i vc> .-O fX> Rvitoa VoAeNNC V AdeAG \\es*>cocNO 'ma^odo (^^ vrod^rcvE.. Udlcrcnd^c od Noe 'ne ■roRaD.N co^cAxvsn <^(5nva Geo^" OxaW&o ‘DxedxiČb, ^iAoL^ Uo^a Uatt, ^-r. VeivLcu njoi, \r S ^xjcx> pynrti^/TuJl6 ■A&nv bilxx \r SL X^. p/rvt ciavTu ATrvcr iMxmjxxlu ywrL.£. f^Ao^ A&rmj r m^meooe/ X£l&m.£t roL^J^ pSoA^. g)Tcui,jxcL"v^€ ~^e noA/rnzi vv£ AOrrnA/MvL X/ cL^/P^-ri,, cM/H^l pvT(>^€lvi6^Z^dCX ^X\CXsXOV$3?X to^rr\c vilv ^ k^^oloOo^, :ž£xrrCXq\ v^toOl cteO^c^, Ce^o v€x kmetom ^rro ^x„ e5^ is^mA j ttoss. toslx. -mj^ n tiSo. vjctvoSa^. ^ ^cKRckciro 3qs3: oocfrk cmx ^dkm,^x>cj ffdc^c^^ vO ^ 5^53: cO^ObpIh, ncxti^ ^ toWv03^.Tk!< ^rcx>^ ^S£KO nošpl-.. CX^OC3^: v Bk<^$žXto^ 3cto xr cxxqO_ ^Qpi:Q^X Crtirva 'innSLc- ^euc. A/- DbrT-h + fp- m?. /ioj pr<3zn;k Sem S)d)nijeiL .'Ao. /^o \/*§. te J in Živim v/ /‘rdrtA /vrč(s . Pred Ar^lAfa S e r>n Al/ p ti A it Afo/ AoAer /c? £>i / J"dz / c. P*1 • z/tZ —y ■Z)d)rAo iz s/o ven :J e. Po Airt*->i /n> jd rtocfSi Smo S P/ Z /'7o>Zz>-7/' josči' Tet m Sr>7C> jprd* z f?&v d//,', e e//Z o -f • cd f jS) Jsy e in Podi d tu j o so j-no o se f>čJ- j ?q' /ečat/iPce , 7e Pe/ ^ re - P ^ te c čt n^js/ So t o cPni P i e>e/^? o čovot/* v' tj"1/^» m ij O . Mete/ si Lom smotrn ni/ zveV AimxrV^v \-£ 'V roVrrvu^N v HursWv ^o\ooV\ . V co,4-r-kk | ^3. rpo^ov jscno i/W€.xnje^ Sardeo , fnOj v GG po g sod j CGbls. nibc bile i ranG) teOm ka n< 0,i4a tcxha rcvzciba. bcAcr danes.,-. L douncL&ru^m čo^^u. Lmo^me oLrocv guc.^: Šo Gsbx- a„c b c b u 5 g , at' to m ob 111 le sho rcx^ po (jsahu VuG>, pvcvc tnto teteco z«^, ratm G L e b t n c n i g,Vvo^ y rac u_ n od tm ro ,. > * Tc- Von t ho- bc r-p tetic vcavitia. Cg bi Ge Sedav v v m di a Osh čgs; he oem, Ucx&,c bi Oi Og . Tec^a Gi ne morem zormst/tu Ce Ge b-c VeSbn. bcx Ge naprej tabo tulrC' vaaoi^cla ho t do , bo e op^et og- ce z SC Le C e^c. ar fccmat < z i rc-tno y c nc bo crb bnjt cj, vKoer/Ct sc bode ubili jjjcbo iTicann b m ba j mn^estC' de k\c ca l~x- rabot, esc loo na fjamb. AU pa bo noxacncx bcAaeacbVv o Se cemCt La Teaa si ne de L,-n ( ba.\ p nas e vet ba Čbo .6: p j ti, masna. ., mo flOMhzA/ i dfr W&*txsy) ps>nipfi£ix/o 'icbr. JfzJL^a c£nz -tfuri male- un rw^zm CM)-. te/n ic JJJUl on & ^Lmxa^k lt 1^c^x4 d&m&o-i ttsn te- 3^trtn*x^4i , 4 Mtrrtvfn tS. Jfaam&A ^L rxujtLwzw-^ cLtrv^, 1^. -fco-^ci Sjbuma -4^ ^ /^ Mula. on UAtJJcK it mp^r so4c^ ; iScsn&ti{\ lkyoJL& , S. n HoJjCk r^aViACvp._ Hav^ojno. <* VAo^cx nec-ativiCk Vo^aro- ^ 'dno. -t:^. apnVa, -^ACsxc\. e\'-o .^»o. \)^'\ ^ro^oovo^c. jf^mo .^U. n me^o V. ^at_ogva.^c , TCxclx "Vjorlo ^ .svečko -^v^o o£sU^^£tody ko ^>vno nos pvvpraN\Vt^^e. kx VAav^cxno, ^ ro= ko vkdo-rtkx po ^>Xs?cxn\ torku Ve\ omo ocl „_orro= kdU \ n obrn\\\ "torto ro ckruop otmn. Žvot&r omo si-bvatl dovo ."TucU rnOj(X. vneirna 'x'ccxx vo_ptn\ doiri \otega dre .2hAo je ti\\o to- bolj vooeVo, VAa5d Hrnjkra pe kobaco\a po tleh vjQ^ pa oern jo 9_on V ta . oe. recv ooorra. \n pa^oo. VrdoO jp dotie. voljo . Vs\ jo \rroono zjo\o radt „ ŠTEfl BDSMJAk >rxnJL ROj^LTLu^ 5^ cUUeiu- v AUH. S4a^ wa- Iti. %clcU 6>v uam. pevedUilL-, feaM.VT- ^ fcmi rm^aUK- Q ^ V : tMcu^Xdaj x>ao^iU, ajl ^ola-, do^erv ^o-ca^ omm-cl jlcM- . Teda. nulda-e hztncr uwcv/ ^ ^aoevta. : raa^Lriu .^ManjC- Jdtr |2^kn, Urx, t&LMLhk, dčX rrvv. !la>vLcr 2:caujaal^ ■ ^-u-T naerCL ^ourr^M^, rr^ajn, , ^, ^Q>ru>eri-, , j^a^er^ , u^dmž^ar, ^^erv , raj^L^^LrOL^^-., radacda^i. , d^ia»^-., sf^U^ edL^eC-eru, rrurd^-erv juv . J\ daf^aa \" t na |2addrum>v ^v ne na cesb:. xru po2j\.adeT J/ola ,2^de rux z^jarueh lt 7>t^v^u>ker dl-e^arue. ddo Ln- Uffilaa CestrLL^, /10. r. ^ >1 ■ n £ KlZZ- -U^n. Yezrc4v D 64*^^ J~ * /Va ‘žrfojo domovino ‘hlav&Mjo sem z€lo ponosna. Zate me pa jzz.i, da toliko Ljudi n£ ve, k/e /e ta de.zd.cx. /R£S> jz, da Je majkna Ln no la da eteeavtii, a na &vcču so se ma^se oj a^e. Ce omenjajo d'J5o JugosiaV/jo, vsi poznajo samo Hlvašno, Sebjo, 'Easno m Makedonijo, na Slovenijo pa ‘z>£ /)£ Spo/nrujo. ^ Če ene kdo vpraša ,ali -sem /e luCjoe,(avi,Z.,/ecem: i,kte, i"z do ven je /" t/ekdteei samo sečejo, a/a ,e zfo isto. fd kako bi moalo biti isto, če \e pa ‘Slovenija že osem let samostojna d/za val vectiodi me tudi vplača, ce sta slovenski in h/Saški jezik isti jezik. Saj' 60 /es neke besede enake, ampak mi imamo se dvojino, ki je H//at nimajo in tudi nihče d/uc) ne. blovena pjno že vec/no imeZi"eami' s/oj jezik, dekater, ljudje tudi mi d jo, da je zdaj nCva/no iti V ‘človenjo, ke/ je vojna na kosovu. čopLoh nimajo pojma, da j'e Sta/enja oddaljena najmanj 5DD km. tVajboLj me pa jez/, Č£ ime kdo hoče d/ažiti m reče, da sem ttovakinja. ~e nekdo Vpkasa, kaj je pasebneoa v Slovenji, mu lahko veliiHatt-cr ^ ci^ - VeEilp^rcdz sen^ opctz^cL., da, veEil^cr soic£cejz ir^ pr[p£e£jev sp&A ne, ve^e ^£j* SČcm^jcl. V6£itp^nx6 Jr s ££bxx^o\ f^r j(n| poverr^) da, ^ren^ 170. pocrtr^£- v ££o^r^£r; r^e- 'vcasi^ tLudi* vpm^ap- -- n K^aj ra strr&i Z Nb. ^o£&£U^x ja Jv 'vofp. *u SpEdh. r^e vedr^cK ogrp- o ^£cven^\ ie zdnvrvij Vpnvnjrp.! za^frruvcsb' r^e po z-najcr. /apiC^v fh. Ibstojr^cu jarr^v sfccv edj^i pczj^am -to3y. /N^ouben" ce£o ^rs^JrjOUv je Upev v Avsbnjl Se rrpj ujTrve^ J- *jLdx$Z ny'sB^>da, S&veruo, r^irr^a. rrprJv.lK ^err| gv -bx>pj ^x^rcuAv 1 žob^ pcv "buudU pnpoa^arn te^erodv cr ^čcveruu. 'Sko born svop- cUz£&x pedsbrv^v ec&eesnvl >e v MartirpL. $ujchr > 9.mzre4 ŠOLA MLADIKA SE PREDSTAVI Osnovna šola Mladika je najstarejša Šola na Ptuju. V tein šolskem letu je na šoli v 26 oddelkih 598 učencev. Poučuje jih 34 učiteljev, pri strokovnem delu pa jim pomagajo še dve svetovalki, knjižničar in računalničar. Vseh zaposlenih nas je 53. V mesecu marcu se je končala obnova mansarde. Dobili smo 11 novih prostorov in pouk prvič izvajamo v eni izmeni. šola ima 30 učilnic, knjižnico, manjšo telovadnico in igralnico. Pouk športne vzgoje izvajamo tudi v športni dvorani Mladika. Nerešen problem ostaja še šolska kuhinja z jedilnico, katere prostori so v neprimerni kleti. Pohvalimo pa se lahko z veliko površino zelenic in igrišč. Ena od številnih dejavnosti šole je tudi organizacija in izvedba šolskih tekmovanj v znanju. Vsako leto organiziramo tekmovanja v znanju iz matematike, fizike, kemije logike, slovenskega jezika, angleškega in nemškega jezika, zgodovine, knjižničarstva, tehnične vzgoje, računalništva in znanja o prometu ter vesele šole, šolskih tekmovanj se je udeležilo 505 učencev, regijskih 81 učencev in državnih 21 učencev (slovenski jezik, angleški jezik,nemški jezik, zgodovina, matematika, fizika, računalništvo in mladi tehniki) Šolsko leto 1998/99 je na področju športnih tekmovanj izjemno uspešno. Učenci so- tekmovali v nogometu, košarki, odbojki, rokometu, v krosu in atletiki. V okviru šolskih tekmovanj je*sodeloval o 147 učencev, v krosu pa vsu učenci šole. Področni h tekmovanj se je udeležilo 187 učencev, državnih pa 50. Učenci so osvajali prva mesta na vseh stopnjah tekmovanj. tako v kolektivnih igrah kot v individualni h športih. Pohvalimo se lahko tudi z uspešno organizacijo in izvedbo polfinalnega turnirja državnega prvenstva v malem nogometu in četrtfinalnega državnega tekmovanja v rokometu za dekleta. 8ih smo proglašeni za najuspešnejše šolsko športno društvo v ptujski obči ni. Šola zelo uspešno sodeluje z okoljem in posebej ponosni smo. da lahko sodelujemo s Slovenskim kulturnim prosvetnim društvom Sava in z oddelki slovenskega jezika in kulture v Frankfurtu. čestitamo vam ob prazniku! Sonja Pur gaj, ravnateljica - 1.r. DRAGI PTUJČANI, LEPO JE IMETI PRIJATELJE NA TAKI ŠOLI. NA SVIDENJE JESENI! Naših deset let „.„ Zda j sem v desetem razredu, a se še soomnim, kako sem prvič prišel k slovenskemu pouku, To je bilo leta 1989, Z mamo sva vstopila v isto učilnico, kjer smo še sedaj.Tam je že čakala učiteljica Mira. Ko se je pogovarjala z mamo,sem si jaz radovedno ogledoval prostor in sošolce. Takrat si nisem mislil, da se bom tu deset let učil in pisal naloge, bral za oceno, se igral in pel razne pesmice. Vsako leto se je skupina malo spremenila. Včasih sem bil naj mlajši, oa spet med starejšimi, čez dve leti se mi ie pridružila tudi sestra Barbara in še 2daj sva skupaj v torkovi skupini. Tako sem spoznal Veliko otrok, s katerimi se še danes dobro raz urnem in srečujem na proslavah. Tisti dve urici pouka sta minili kot bi mignil; malo zgodovine, pa zemljepisa in slovnice, pa branje ali test, pa j e bilo. čas je še posebno hitro minil, kadar smo se smejali in hihitali, ali bili malo poredni.Pa saj ne moreš dve uri sedeti in se učiti kot študent, ka]ne. Kadar smo se pripravljali za proslavo, se že nismo vsega naučili doma in smo vadili skupaj v šoli - posebno zadnjo uro. Skoraj na vseh prireditvah sem nastopal, in mi danes ni žal. Včasih mi ie pa bilo odveč. In domače naloge tudi. Kdo pa bo mislil nanje, če j e popoldan in je zunaj vroče, vroče. In se 1 e zgodilo, da je ta ali oni ' pozabil zvezek doma", Včasih nas je odrešil "Hitze-Frei".cel o zaradi mraza smo šli enkrat domov, ker so popravljali centralno kurjavožal so to težavo kmalu popravil i i Tako je iz leta v leto le nekaj ostalo v naši h glavah. To vidim, kadar sem v Sloveniji ali kadar gledam slovenski program. Pa tudi pri nas doma govorimo slovensko - tako se prepletata šola in dom. Naj večjega problema pa kljub vsemu nismo mogli rešiti niti vsi sku paj. To je POMANJKANJE ČASA J Kdaj? Toliko stvari bi Še rad počel -a kdaj, prosim vas. Ko pa ima dan samo 24 ur, čez tri leta bom naredil maturo.Upam, da bom potem sprejet na šolo za oblikovanje v Pforzheimu. A do takrat bo minilo še kar nekaj ča s a in mislim, da se- bom. še kdaj pokapal na proslavah. Ne da bi nastopal, ampak da bi srečal stare prijatelje iz slovenskih šolskih klopi! Pozdravljeni! Matej Toni SREČNA SEM... Srečna sem, kadar sem zdrava, ko imam rojstni dan, ko grem v naravo, ko se imamo v družini radi in se razumemo... Vesela sem, ko pridejo prijateljice, X ko dobimo obisk, ko sije sonce, f ko slišim prijazne besede, ^ ko se ne prepiram z bratom, ko gremo v toplice ali na morje... Žalostna sem, kadar mi kdo reče l kaj neprijaznega, ko dežuje, kadar ne smem k prijateljici. K ari n a Vidovič. 2,b CMJlMj PIKA Pika je majhna, kot si ti. da opazim, ko te ni. In ko se to resnično zgodi, takrat ves svet narobe stoji. Lep stavek sem napisala, le kako bi ga končala? Končno sem ugotovila, da bom piko naredila! Nekaj pik sem v spisu pozabila, in glej čudo - petice nisem dobila! Ali res sem toliko zagrešila, če pa sem samo dvajset pikic pozabila? Toda. mi se piki več ne damo. sedaj jo že vsi radi imamo. Le tu in tam, a ne vsak dan, se slučajno nam zgodi, da nam še kakšna pika ubeži. Učiteljica naša nam govori, da črka i ni i, če pike ni. Zato zagotovo drži. da nam velikokrat manjka še pika na i. 4.A SE PREDSTAVI Katjo čarovnik spremeni v luno. Bruno je velik Runo. Sandra rada se uči, Don pa jo jezi. Špela vedno je vesela, Toni pa sedi brez dela. Rosana riše hiše. Gregor pa po steni piše. Blanka kuha juho. Denis lovi muho. Patricia je dobre volje. Stanko pa po njivi orje. Mateja postane debela, Rene pa se ji norca dela, Nina seje izgubila. Jerneju žoga je počila. Sandra igra 3x3, Bojan ji drži pesti, Miha ji pomaga računati. Aleš pa nagajivo se smeji. Nina Kampi in, 4,a Maja Samastur, 4.a MOJE IGRAČE GOVORIJO Nekega \ ečera, ko sem bila v sobi in brala knjigo, sem zaslišala glas. Pogledala sem naokoli in zagledala igrače, kako se premikajo in govorijo. Začele so govoriti o časih, ko še ni bilo igrač. Otroci se niso imeli s čim igrati in, ker jim je bil dolgčas, so včasih kar jokali. Starši so jih komaj potolažili. Oče neke deklice pa je rezal iz lesa nek pripomoček. Ponesrečilo se mu je in že ga je hotel zabrisati vstran, ko je v koščku lesa zagledal obliko glave. Obstal je in pet sekund premišljeval. Ugotovil je, da bi to lahko razveselilo njegovo hčer. les je še malo oblikoval, ga nato skril in pokazal samo ženi, kajti deklica bo imela jutri rojstni dan. Ko je žena videla, da bi to lahko razveselilo njuno hčer. je bila zelo vesela. Predlagala je, da bi takšno igračo naredili tudi drugi starši za svoje otroke, da ne bi več toliko jokali. Oba sta bila za to. Naslednje jutro sta deklici dala igračo. Bila je zelo vesela. Cel dan se je z. njo igrala in jo imela pri sebi. Starši drugih otrok so se zbrali in opisala sta jim igračo. Tako joče vedno manj otrok in vedno več je veselih. Moje igrače so tako zaključile zgodbo. Anja Prelog, 4,c VČASIH SE PONESREČI Bilo je že zdavnaj tega. ko sem brala knjigo; pa me naenkrat prime sladkorna mrzlica. Stečem v kuhinjo pogledat \ hladilnik, toda ničesar. Se \ omarico za kekse in čokolade pogledam... Ničesar! Ostali sta mi le dve možnosti: oropati slaščičarno ali si kaj kupiti. V moji denarnici je bil le tri leta star žvečilni gumi in izkaznica za kolesarski izpit, ki jo iščem že pol leta. V trenutku sem se že pogovarjal z mamo. kako preprečiti to katastrofo. Mami, ki pa je bila v službi, mi je trikrat povedala kako in kaj. saj sem se odločil narediti palačinke. Že pri jajcih je šlo vse narobe, toda tudi to sem rešil. Moko sem moral trikrat dodajati, pri mleku pa ni šlo nič bolje. Ko sem z mešalnikom mešal, sem na novo pobelil kuhinjo z moko. Pri nalivanju olja v ponev, sem bil spel neroden in polil nekaj olja po štedilniku. Tako se je kadilo, da so sosedje mislili, da je izbruhnil požar. "Pesta sem imel za dvanajst palačink, toda naredil sem le dve. Dve sem spekel, štiri sem prehitro dal na krožnik, saj so bile še surove. Mamica je prišla domov, zagledala kuhinjo in ni vedela, ali naj se smeji ali me okrega. Pogledala me je in rekla smeje: «No, nisi mogel potrpeti, zdaj pa boš moral vse lepo pospraviti.!« No, jaz veliki kuhar katastrof, se poslavljam z nasvetom: »Vedno imejte nekaj denarja v denarnici! Nikoli ne veš, kdaj ti bo potreben!« Ervin Kanlič. 5.a f-fanckoVo /rezicoh. 'takrat U bil star Šestnajst Ut. Ho prro plačo si je kupil no/o /co/o. 2>/Zo i£ rdečk barre. H nj/im S£ /£. VoZfZ m o/^Zo. 2>/Z je -tako rešet, kot da bi 3/ danes kupil nos a\/to. Pd ab Šest Let se je Vozil vsak dan z njim v tovarno m 0/0wo/. /Vkkepa dne pa se je nizaoT ate'moj stari ate, ^ponesrečil 5 iroktojem. dekajcosa ni mooel delab in zato je moral Franček prevzeh delo doma no kmetiji, idm še danes kmetuje in aospodaF. zato se ni veš velikoKrat tožil s kolesom.leta tcftS sije kupt rabljen majhen avlo. kasneje se je pokvarilo dedovo stoto kolo in od lakvat je FranckoVo kolo postalo kisno kolo. ^ Jaz pa $£ pc clobfo spomrirr)) kako sz je stafi ate Vsako' nedelja peUai 5 -tem kolesom V cefkeV. ko mi je blo deset Let' sem se -tudi jaz z njim Vozila po dsoVsČu ik ok/oa Idise. £)alec pa se nisem spustila, ke/so mi domači tvanili} saj sem zavivala kar z nogo. tOares pa ta jekleni konjiček samega V kotu in nas Spominia na staVe čase. ' J ^anja Cancor, 10. V. oda. sZo/ fizika m kutufe Offenbach ^yu&L 4/a ^050 %dja 2o50 farm ,liil Jm l^yn ž& nto/n qJjCp . /U(rvat;U^7) Ixrm Jjr\ lxr)Ti J/mrv&i- DtMlO' cWa^. jHjo^ cr()rm> am OmJUlk focLo nOjvr^ cr^Wlcr tiurkA iWi ^ruxž irol^j yavrrnju clzvru/y . (J|uvm1 r"&ron/ b.wxymJ -3tu^J4uA dan pcmtovScl cLcud prp^ uo^o c^o htm^bi ctocx£x. Ibi '\e -tookL. £^ da, se. dodmo <\a pad -kdp notna \c>. to o^ota ^ tidvo. pa p. to ^edafla toloditip, Uo. smo dto. iaduCL 3=ioJ^ omo pd^odn to mol o djderdro. 'Omoncj smo an cdpototo spot:. ko \e dinbd.o ^sp dan. po ^ dvl 'cm^ed; pejodi 9jžvfisxm.l tLnd\rcv ^axdc .^tovant-tod M Ob^.hA vwwvn dr&lAUcjA. )AouMtL AT-mAlt.jZ 0x^ cM&ZrtTUL irO' ijAx>1x)l , VSrv ff^KrAcK (V 7Wt>Wwv ^ 1 c KVV5U0 T^fnevvc,, Slovenski otroci v Frankfurtu in okolici smo v zadnjem času spo znali kar nekaj znanih umetnikov in ustvarjalcev iz domovine^ Prišli so med nas in nom vedno pustili košček sebe - v svojih pripovedih, v svojih delih, v svojih sporočilih: lepa je naša besedai Tokrat, ob našem prazniku, prihaja med nas slovenski pesnik Ione Pavček, Rodil se je 29,septembra 192S v dolenjski vasici šentju rij pri Novem mestu. Tako ga je že od mladih nog spremljala mehka, pojoča dolenjska govorica, študiral je pravo in kasneje služboval na radiu in televiziji, bil je novinar, pa direktor Mladinskega gledališča v Ljubljani in nazadnje glavni urednik Cankarjeve založbe. Za svoje pesniško in prevajalsko delo je dobil številne nagrade, med njimi tudi Prešernovo nagrado za pesniško zbirko Dediščina. Pesmi je začel objavljati pri sedemnajstih letih.Doslej je izdal več kot trideset pesniških zbirk poezije, pa tudi nekaj proze in razmišljanj v knjigi Čas duše, čas telesa, Tone Pavček velja za klasika otroške poezije, zato njegove pesmi pozna vsak otrok; nekaj je celo uglasbenih. Iz umetnikove delavnice Za odrasle: Pesmi štirih (Menart, Kovič, Zlobec, Pavček - 1953) Sanje živijo dalje (1958) Ujeti ocean (1964) Poganske hvalnice (1976) Zapisi (1972) Dediščina (1984) tekanje sveta (1973) Temna zarja (1996) Za mladino: Trije bratje in zlata ptica (1956) Maček na dopustu (1957) Juri-Muri v Afriki (1958) Polž pred nebotičnikom (1960) Sončece v žepu (1960) Velesenzacija (1961) Vrtiljak (1965) Kaj je naj lepše (1969) Strašni lovec Sumbum (1969) čenčarija (1975) Domače živali (1976) Mokedaj (1976) Prave (in neprave) pesmi (1986) Besede za sladkosnede (1991) Majhen dober dan (1992) Majniče (fulaste pesmi) - 1996 in druge , „ . ) S-fc D O ° Z bveny W XoAcU tvDim Zf&pc!), 5febCčfcb vs^, gl -hk^j1 zem ii^a, rnecL k^czj V^afeovnK/r ^ pono^c^m vada povsvri, ^ja gfevenjjk nakz, p*u/c ^ domy ^aoloY mcNcm, ek.y b^bo pnkeyc< iz koeM£ : 1^ brbok^^c J K V kkA Sk4eku, Vidi vu prtd Sikbo ku sev^ jtU. srec'tul /^thntrri. UL ^ru, u&t* /lWYlt. JLjAJL /lih/IMrt ' Tnedf ApArumtL sJ/iast-aČ ^ ILr^a. /y^yu^ jnJ^puLi sJlaJrfr WU ^ft. iyarf&lwX., 'JLr/jj /yyu ^rc ^TUclL , juirtT' jLr^ juPK^ah. jLirrtMt- i/niAAT ^inlmrL Vvo^o. pawxXccx ZAvvVrcu^ c^c> VD^kcMOsm3 cXcx c^am o scAo. 'TVocSgt) 32_ -z>ckxcixm ^vOžs^d 'coVo. ,4 rWA^rO Ve,ČJEm VxGk ^TC3jffNV) ^CE^Oj^Oj) vi^x srecmrN Moop, ■a^aC^ VnocvVo šoVl temcL, Vn mo3\ ^o\va \cxy5cl . V3xro ^rrs 'coe^Vcv rvo^d^o. ’} 2dicxx^ vx£s^5 ckx tx>m oed^Vcv. Vcs^w\ vxxno ^cx\) tor xrxo^QSjcrx ^xks\ tOp3qv^ 05kok\ >Ca^\>pq_ 3 -B' oh*' <5m & ts/aMjsu /motcdcr £m' moa £m'M ScobsvvL j Q t^CK/Ylčr jO/MgU. kojHCcf C&l&Tn. , 'y fiurt /nca>cr t )fh$ACčr * y ^^nn isriti'. *secU ^fotvyia) / k* t ’ mvtga <5 . (Jcolw'A, -^6'yic /z&?ny' 5^x>$l/koJa r t/eclncr čjc*- £*. ^er- ' f da cuAhr&u^cL -^u. oZa/mud-L , cJ/04 On Sjaio4i /yu zSk^O^. cdm^A <5c£a - io. jo^/nda rrcc -/>[ČV7^ yZ cduto, (f f/tdjA v-fd* , c<5^ *zaclu 'ca '^cvJeush., ^ obdttc^a d^L%/rtba /zt&tr £tJ&3 ^odsicnh/a . ^ ^ji ^s/Hobncr ud:/a Uk {nad /uoU' Jj Jufosrtr . /rCrd^ Jc/s/cl /t /o^<' ^UjoLl/i ti t/K je - UjcOjMcr - Ju hicLj ’ &Cj£cbfr's£i'! <04. Jd' C/od> fraJzuudtM'^'f Smer- te (s+dštACi 1 sAu^ ^ierz/ii H^a /i-tvzre^ /Ma, A,4u^vV)m -ltCv/a z C^vrčMZ ajvivkmm' cLg^a. obb „ /vrtdr AC obr^vKr /trt >vK Kc4r /h£ iAtfZjrJX* 'DčltlijA^c- f ^JtjthoA jut. ^trtJLhrt irwXt, 0^u /6^v» oOtCnir Apvrtr*- i frbnH^vJtr pux t(au>^ /j/Nvi /rcrd^L TZzfu. - TautL LtGAUK y /xyyrt%U- tfUMK As*^ /rvCVyy\ /rv^A/^C^- x/L L>£a$s$^Osal psr\sr\o/&-. Ort, A4 Sd^nr jtiAs *wnAsn^r r Zb sp/rfrjMT ^ v-U pSZsnJvrM', \>Um ^ v^acCa >>v hla A<>6r /rfatfl. cb£a_. Uct^L^tCA /rv^XoiL V^OJ|r\ CVC ^ &gJZ\ yWX (Xg K , le ^p- ^ ^cx A^kdo V-L^ui^l ^ lx oopkoL. 1 ^£u^. . A\JL i^Cs ^SAatlju^ <£, ^l£X /S01_(X, (*cSLvj^C. 7, Ao^e^L 1. ^ Wv£ ^JL^A^UUa. Z Y VU oi; ^ ^ ^ ^A^dC-^Avv j /\a^aCii£ gh^Ža. X Aas_ Meu^. ^ Wi£- Aco^Vo^e^. c_ve^. avUdWx" <^oV_ oUl.^Ck, -Ua ock. ^C3 ^xdU . TvJU, ^eO- A-cjTjl aml. \^g>Wv pc^^AOL&c^. ^ Vto Vidci dUrUO^ X ■6c5k^ ^ Ujz^ Uv^V% c | t^i a<0_ . ^/Ve/c» je Kse , O o O , . , o - Joii. sem sc majhna, hotn kje dama ^ q O o ° k do me Ido nesel Q danes v sve^ ^ 1/omu IdnasiLa ^ ° hi-Š/CO dom 'V o ° je/^4 hndc-hv joLfi se, O O O o ' o Tnsla j c deldica 't ccekam doipt O vid'La je jelko in % njo odšla . O JfcLktcoi maihnoi & Tb ZreA kralje)/ O gvello ion O v kolu bo sla La ICC O hiš'co na hribu ^ jasanez krogi,^ ^ s SvcUobo krasi. O > ponosno kazala < ^ CD O o ^ ° o o A prisW bo dan, ppj O ° l^0 bo morala ^ O O o Uo to morala proc v mi sl/A no hska beži eno noo. O - ° O o o o o o O O o NhtoŠo mllcniieLa ObfizH. O ^r., ’RtW*A- o o im uix^e-o- iMA&C&k (2^ GecleA^j^tclfr f AclcIootcl^o- cykfo^ hči*. (^leAn 5)(M/V\- , y^< ^0- jb(ytt. 0^6iVM.> , HoJLoU M 'Ztifr Aey. , ^ flL<> /rtf^ oU^u . ftusO /)C JUaas^oUaK ji iHlAVM. o- (J /VvdVfOCj^- 0WUA ZLCLdjiA- . U^OrLa^BhM^SL /G.i-cl)^, 'fcekva., K rfzust, cBavvrv-abiAJc: 4u UuM/ /t-etoL /tnr&j^A cUčtO- • 'fb&bC /hx*nvojkčvr ^ AtUtUT' aiCL /M- fo^VTlsi/ Ac^crL*. Jicuf r^al^kM^t ac /octtoAH, / />t /pst&ci 'VLgtSrvi, psO^tMAl jo- 'je MjiMJun^ n>cUAi ^Ur , 4U 4vozJt Ana ApM^titL ^ © ® © AhCL^acU, facjter f6p(jfrljjp£0L AuiL psep&djL, /OoU fa^ou AtMjAVjpteL Ate. Ml <5^ ja£A - jvhxa? /ftuL VuL^t^udu ) ^'T* JO flHAd; fs IhlčAMUd/, ki/ A^ad/ JjJw /JhAobuL. i&dno' wnas fwina/ u/^tcu Ws vo£> dodro^ti kri/ jsiokjvjdku* Ifj&ti/ dcunM) ujcunrw~ voj /O' ^ubj^pjuLv govorimo'. ž^m^uAa' Ahw v^Aj^/>znoMy Ul/ Arno' ATojj p&bmicrf' fio^louti! Uxmco j. - 'b.raz/. /JvujuHias Ponedeljek MAMA, OPROSTI V * o Mama ; saj vcnn y c/a /c Jczj Cč liCij hudega 77 rečem, SOj vem ,dale skrd y Če samCL sem doma j Soj vem / da /s mofr j Če prtdem Ud Oj prCjooeno m da id/m le e besedo y U/ v jesj m/ z jez/ČUn. nehote zdrsi« Hamd , 20.7-0 mt oprosh / ker mm/ hudo je- J če s>em 'te razjed/a / m/ srce telUd jc. . Da»,Ji/ct Ohrekf j 9 r Tra^kfurt VUo mina XJUečer na ^osVml Hs.xi m raWlo zas^u, ?iuWaA se uk sladlliSA Soun^ x.ll>uAi. Še na^po^- z^oJt^ouna u jtukm^ei Mr\, noejUDCuoa lUJfVo^a Ae uk. KopoArnc^. Oolasi. škduin iih. p-ikOit, pnpjccuu' še juca^v, JlOuuic® sViuna , m^m pa jeac. : irnuAi O 'DolTLL^JI (VVtTLcZc1a- v^vOuV,v\X)U nr\JLTX>t- (jL vvvovnrrLO. J^LOcLl M 0yyraj^^|?!/M3Lt v 0 ‘ -w\ r-CA^L^vvn. ^yujr^A y u-cnjejL xvr\ p^y-cUJ-L ! v t . V" -^vvvuLj o aa - , \ ^$ f?" J3cvtirvv^fc /rrza/ma ^cui nmojvru , Ofi/TT) /maoTU ŽvlC/ g£<' , rrm/mcA p/U/ruxnoA^ syK&w J/n U^dU d/ru . Ecvr«. u1 /ma/mo. /nc^iocv ^u>c zm /virC^At J^vrW AuAa^1 /latcr njhZLnofm m : in ctilai /ry ? I^/f^uWiXZ ^ToJirCJ p&/yttrv Y- Lf-ruuru? mčuruT' ra^cM' i pj^ayyruA/ n^n/ i& ■*fU}intcuL. Y-XjJi*r ^sAr-cr nxxA y(rUjAy uro roojrv 7/^-rk/ nujorzcLu. KjC ui/ Acrte/ i^AAKrnrr, trrA mAfyc- -^o -v^u^ncr A urrwJrr\0' fbcr ->e/ ^ rnMurnM/T (x%ftxy?7VT, / Pesem so pomagali sestaviti učenci tretjega in četrtega razreda; iiekec dtella Horvat Sandra Greflin Simona 3arišič-3evc datalija Bohor! Gregor Škrinjar liojca Bosnar Robert io c j and ic. -L.auer iiare j 3ricl Robert Rožic igor Rrceg j-vana ZZ^hi/yKX A/n, vv^C^ct $i&xicu s&Jls ZrvUAts '(zn, oto(/imxncr/ Acu CXlAcriaj>tcr Z'Yh- ZtCl AzcmCLZir. zAl<VLI CCL. JI J /l/Aoicor- nt JA/ICIJ n/ cAsAtict J /udi kul ^uAcc JC fcl/r AuuAd-cc / nt J/m Ms no&CKJtac^ oinkci / UKJLa Juccn- 5od.o. U' s>q(Lo dajn, Xc- ^os rado, dnam, "Vcxrin ior\ AnO -^c. ulc_\vtoO / vj od1^0 XoOl^no . Ct /**. pr\cLo_n Xn u- , tv H^o,Q- rut £rO aa ^.O^x , 'ž. ■atoGd tz n d og , A~> Jfa m