Ne igrajte se z učiteljskimi imeaovanii! Kvarni vplivi delitve šolske uprave in podreditve prosvete velikim županom so se že pokazali. Politične stranke so zadobile svoj vpliv na prosveto s to delitvik) in podreditviio in s tem so na široko zadobili svojo moč lajiki na učiteljska nameščenja in premeščenja. Dosledno smo se borili proti delitvi in podreditvi prosvete politični oblasti in organizacija ne nosi nobene soodgovornosti v tem pogledu. Taiko tudi ne more prevzeti nobene odgovornosti za pojave. ki se dogajajo v zadnjem času. Povdarjali smo. da si danes prisvaja že vsakdo pravico vplivati na učiteljska imenovanja in povzročati učiteljska premeščenja. Naš klic, da naj se lajiki ne vtičejo v učiteljska imenovanja in naj se niihovih ozkoobzomih in ozikosrčnin vplivov ne upošteva, ni našel odmeva in govoriti bomo morali torej glasneje in na širji podlagi. da prodremo z našo zahtevo. ki smo se zanjo borili dolga desetletja. Učiteljstvo ni žoga, v katero bi smel vsak neodgovorni lokalni patrijot dre«niti. kadar mu ta ali oni učitelj ni iz tega ali onega vzroka simpatičen ali se mu je slučajno zameril; učiteljska služba ni zadeva. v katero bo vsakomur dovoIjeno se vtikati in imeti nanjo svoj vpliv. Najhuje smo se borili proti krajnim šotekim svetom iz vzroka. ker so imeli svo.i vpliv na učiteljska imenovanja in se je ta vpliv zlorabil od gotovih oseb v kraju (predVsem duhovščine) proti neljubemu učiteljstvu; ker se je politično in strankarsko zlorabil ta vpliv; ker se je izvrševalo nameščenje m presoja pri nameščenjih iz krivičnih in ozkosrčnih vidikov; ker se .te s tem omejevala neodvisnost učitdjstva in neodvisnost učitelfske službe. Borili se bomo dosdedno proti temu, da bi se učiteljstvo nameščalo na* željo lokalnih faktorjev, kakor: duhovščine, trgovcev, krčmarjev in drugih lajikov in da se bo na njihovo željo. brez zakonitega postopka premeščalo. ker so to kvarni vplivi, tembolj kvarni, če so povzročeni ti vplivi od nelegitimnih zastopnikov prebivalstva, od ljudi, ki ne nosijo in jim ne moremo prepustiti nobene odgovornosti za njihova dejanja. Odločno odklanjamo upravičenost kakega zastopstva i n v p 1 i v a n a p o d 1 a g i t a k o pridobljenih iriforntacij na učiteljska imenovanja in prem e š č a n j a. Zastopniki v okrajnih šolskih svetih, ki so v prošlosti imeli svoj vpliv na imenovanja. so se lahko smatrali kot legitimni zastopniki. ki so nosili odgovornost za svoja dejanja in so bili vezani na zakon. Njim nasproti so staii od učiteljstva voljeni zastopniki učiteljstva, iki so lahko preprečevali kvarne vplive in so kontrolirali zakonito postopanje. Ti učiteljski zastopniki so nosili odgovornost napram učiteljstvu. Odločno pa moramo odklanjati, dabi imeli svoj vpliv na imenovanja kot nekako ingerenco učliteljstva Ijudje, ki jih učiteljstvo za to ni poverilo. ki ne nosijo nobene odgovornosti, posebno če so »divjaki« v naših organiziranih stanovskih vrstah. Učitelji smo državni uradtiiki in že iz tega ozira zahtevamo. da se ščiti neodvisnost našega stanu in neodvisnost naše službe in se postopa strogo po zakonu. Borimo se za samoupravo našega stanu, da si bomo sami upravljali na zakoniti podlagi naše stanovske zadeve in da odpravimo vse kvarne vnanje lajiške vplive; da si bomo upravljali sami svoje zadeve. v obče zadovoljstvo stanu in v dobrobit šolstva. narodne prosvete ter s tem v dobrobit in konsolidacijo državnega in narodnega edinstva. Boriti se hočemo proti vsakemu atosolutizmu in uvedbi absolutistične upiave v našo šolsko zakonodajo ter za sodelovanje naših v to poverjenih zastopnikov pri reševanju naših stanovskih in šolsikih vprašanj. Dotlej ne moremo našim zastopnikom in naši organizaciji nalagati nobene odgovornosti spričo brezpravnega položaja, ki je nastopil za učiteljstvo! Vsem neodgovornim in nepooblaščenim osebam in njihovim vplivom kličemo:roke proč od učiteljskih z a d e v! Strnimo se tesno v enotno fronto, da si s šolsko zakonodajo priborimo nazaj pravice, ki smo jih imeli. ki smo jih pridobili ob prevratu in za katere smo žrtvovali dosedaj toliko svojih energij. Zahtevamo odločno samoupravo v naših stanovskih zadevah in odpravo kvarnih lajiških vplivov; zahtevamo šolski zakon. ki nam bo dal svobodo in neodvisnost v službi in pri prosvetnem delu.