Osnutek Na podlagi 3. in 8. člena Zakona o urbanističnem planiranju (Uradni list SRS, št. 16/67 in 27/72), ter 190. člena statuta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 2/78 in 31/81) je skupščina občine Ljubljana-Šiška na ..... seii zbora združenega dela dne __j..... in ..... seji zbora krajevnih skupnosti dne .......... sprejela ODLOK ' o sprejetju zazidalnga načrta za zazidalni otok ŠP8 — SKIP in del ŠR 15 — Gunclje , ¦• ¦• Lčlen Sprejjne se zazidalni načrt za območje zazidalnega otoka SP 8 — SKIP in del SR 15 — Gunclje, ki ga je izdelal Zavod za izgradnjo Ljubljane, TOZD Urbanizem — LUZ pod številko projekta 2875/79 v .......... 1982. 2. člen Zazidalni načrt ureja zazidalni otok ŠP 8 namenjen raz-voju delovne organizacije IMP — DO IKO, TOZD SKIP v obsegu, ki je določen z Generalnim planom urbani-stičnega razvoja mesta Ljubljane, ter severozahodni del območja ŠR 15 ob Celovški cesti. 3. člen Zazidalni načrt je stalno na vpogled pri Komiteju za urejanje prostora občine Ljubljana-Šiška, Zavodu za izgradnjo Ljubljane, TOZD Urbanizem — LUZ in pri Geodetski upravi skupščine mesta Ljubljane. 4. člen Nadzorstvo nad izvajanjem tega odloka opravlja Urbanistična inšpekcija pri Upravi inšpekcijskih služb Skupščine mesta Ljubljane. 5. člen Ta odlok prične veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS. Številka: Predsednik skupščine Ljubhana. dne občine Ljubljana-Siška Anka Tominšek OBRAZLOŽITEV: Obstoječa strojna kovinska industrijska proizvodnja SKIP je v GUP leta 1966 v skladu z začetno dejavnostjo definirala kot zazidalni otok ŠP 8 v velikosti 3,06 ha, po predlogu spremembe dopolnitev GUP 1979 pa 2,71 ha. S tem se je poleg fizičnih problemov motenja sose-ščine žal vzpostavil tudi formalno pravni konflikt med kovinsko predelovalno industrijo ter dejavnostjo s kqnstantnimi motilnimi učinki (hrup) na bližnjo okolico inmirnim stanovanjskim območjem SS 109, v katerega je ŠP 8 vraščen. Z novimi dejavnostmi delovne. organizacije SKIP, kot |e proizvodnja poliestrskih izdelkcv in ad hoc graienimi objekti, so se razmere tekom let stalno slab-šale. Cedalje konkretnejše zahteve Krajevne skupnosti po sanaciji stanja in spoznanje vodstva SKIP, da je razvoj dejavnosti na tem območju in mirno sožitje s soseščino možno samo ob sočasni rešitvi vseh problemov, ki kot hipoteka preteklosti kalijo odnose na tem območju. Zato je predstavljeni zazidalni načrt predvsem tudi sana-cija obstoječega stanja, s čimer naj se dokončno definirajo obveznosti in možnosti OZD IMP, TOZD SKIP na eni strani in garancija Krajevni skupnosti za bol|še in huma-nejše bivalne razmere na območju stanovanjskega otoka ŠS 109 v neposredni soseščini proizvodne cone. Tehnični del zazidalnega načrta je bil javno razgrnjen lani jeseni v prostorih KS Gunclje-Male Vižmarje, KS Šentvid in v občinski stavbi. Ob javni razgrnitvi so bile zbrane pripombe. V nadaljevanju so podane pripombe, ter odgovori nanje: 1. Pripomba: KS Gunclje. se že dolga leta bori proti hrupu in smradu. ki ga povzroča -podjetje. Do razširitve dejavnosti SKIP je pa imela vedno odklonilno stališče in to na vseh zborih, ko se je obravnavalo to vprašanje. Odgovor: Samoupravna komunalna skupnost SO Ljubljana-Šiška je naročila in LUZ je izdelal ZN za območje ŠP 8 SKIP, zato da se razrešita prvenstveno dva problema: — da OZD IMP. TOZD SKIP svoj proizvodni proces na območju ŠP 8 dosledno prilagodi vsem zakonodajnim predpisom glede varovanja okolja, tako glede ,hrupa. onesnaževanja zraka in vode. Na to je investitor zavezan s Pravilnikom o izvajanju zazidalnega načrta in pogoji navedenimi v soglasju Sanitarne inšpekcijske službe SML, MEJA ZA2IDA1NL0A OTOkA '0 j^RF.MEMBI GUP-a VAMOVALM PAS CELOV^KE CtSTF iOM ME-iA ZA30ALNEGA OTOKA ¦JI18 l>hiP VMFSNI Ztll Nl PAS HtD HH«/VtXlNO IN STANOVANJSKO CONO PROMETNE tN MAMPULACIJ&Kt POVR^JM TFR PARKIRNA MtSTA OBSiojtč' pRoizvonM oe>Kii 1A-M0NTA//* LjRAD« M" [IVICAL 2A P'_OČLVINA*JNA '.VARllMCA 3A-'jKtAT ^-Čt VNIlLjrvJH M W)(IN '.KIAIH^*. '•!¦¦;'K'T 28 ^"wav.- v,,n:'«.--. ¦¦. ¦¦*- *- 3B /AI'Wtu -.hi AIiTjO 4B HA/ JRII[ \. M|) K""l viNAhM 56 u «vir. EB vk)Vv(.ia'jab.n 7B fWCJ(iRAM štMIM- (-1* '¦•HLl. f Ib ¦..H.J.^..t(1A i *'••/..*. iM I.-.!.; '; .= wa*";! (,H.t >¦ '¦ IN i-.-.v ' wi-«'H'ff fA ,TAMJAH(1A 234C j- ' '.' mt*vs-'.fWi"Mf'jjt -. ¦.:.•.¦.- '.'["Vfiitf1 V I,*'W#WNf .- ¦'.! 5C ¦!«/¦! iJM./EtfNt IMHKANt i* .•¦">Jl , ID .' *..'¦'. .'. MflMA7K.AHU'V.l') IE ¦!>-.¦¦. .v«-.,v*t. * so potrebne tudi žrtve krajanov, potem pravimo, naj tudi on nekaj žrtvuje, naj se obnaša stabilizacijsko, kakor se morajo mnogo večja in po namembnosti važnejša podjetja. Mi kraiani se pa žrtvu-iemo že tudi s tem, da prenašamo ropot in smrad. Odgovor: SKIP ne izdeluje in niti ni naročnik zazidalnega načrta, zato ne more predpisati občanom določenih "žrtev". Izdelavo zazidalnega načrta naroča Skupščina občine, oziroma njen strokovni organ (v tem primeru Samo-upravna komunalna skupnost občine Ljubljana-Šiška) v skladu s širšimi družbenimi usmeritvami, opredeljenimi v svoiih planskih dokumentih. Zazidalni načrt izdela stro-kovna organizačija, pooblaščena za tovrstno dejavnost v skladu z investicijskim programom in vsemi zakonskimi predpisi ter zahtevami vseh soglasodajalcev in mnenji oziroma smernicami drugih strokovnih organizacij, ki sodelujejo pri izdelavi ZN. Če upoštevamo še kar najbolj demokratično obliko potrjevanja zazidalnega načrta, je jasno, da žrtev enega na račun drugega ne more biti. Zazidalni načrt dolgoročno rešuje in ureja odnose v prostoru, zato ni umestno zahtevati določene rešitve glede na trenutno gospodarsko situacijo. Če pa naj . upoštevamo generalne usmeritve za naprej v okviru stabilizacije. potem se moramo zavedati, da je v bodoče potrebno posvečati večjo skrb prav delovnim mestom v neposredni proizvodnji. Sožitje med krajani KS Gunclje in TOZD SKIP je nujno potrebno. vendar je za to potrebno ustvariti zdravo osnovo za razrešitev ključnih nesporazumov. Vse prob-leme prostorske narave pa se lahko razreši na osnovi potrjenega zazidalnega načrta. 11. Pripomba: Podpisani krajani smo mnenja, da SOZD IMP, TOZD SKIP sploh ne sodi v gosto naseljeni stanovanjski predel Ljubljane. Odgovor: Z Generalnim urbanističnim načrtom GUP 66 in Spre-membami in dopolnitvami GUP 80 je območje ŠP 8 opredelieno za industrijsko proizvodno dejavnost. 12. Pripomba: Prebivalci Poti na Gradišče in Mrharjeve ulice smo najbolj izpostavljeni hrupu in smradu. ki spremljata dejavnost SKIP-a. Ugotavljamo, da izdelovalec zazidal-nega načrta želi s predloženim tehničnim elaboratom hrup in ostalo onesnaževanje spraviti v zakonske okvire. To za stanovalce ni zadosti, ker bo hrup vedno ostal. Odgovor: Pravilnik o izvajanju zazidalnega načrta ŠP 8 zavezuje investitoria na tem območju, da striktno upošteva in izvaja vsa navodila strokovnih organizacij, in sogla-sodaialcev za protihrupno zaščito stanovanjskega območja in zagotovi. da vrednost hrupa na tem območju ne preseže predpisane ravni za stanovanjska ohmočja. Za dosledno izvajanje zaščitnih ukrepov skrbijo ob tvornem sodelovanju KS inšpekcijske službe SML. 13. Pripomba: Deisivo je da se z zazidalnim načrtom izkoristijo mini-malne površine za zaščito stanovanjskega dela in okolja, ostale površine pa se dejansko predvidevajo za razširitev dejavnosti SKIP, ne pa omeievanje v korist krajanov, kot je uvodoma v tehničnem delu opisano, da je zazidalni načrt istočasno sanacija obstoječega stanja. Odmika proizvodnih objektov od stanovanjskega dela sploh ni (oziroma je minimalen), kar še bolj izpostavlja nas vse prizadete hrupu in smradu kljub zakonskim predpisom. Odgovor: Na predvideno pozidanost v arhitektonsko-urbanistični situaciji oz. izrabo zemljišča vplivajo: — upoštevanje požarnih in sanitarno-tehničnih pred-pisov, — stroški komunalne opreme s predvidenimi rušitvami, — dejavnost in razvojni program investitorja. Visoki stroški priprave zemljišča in obširni perspek-tivni program investitorja, ki zaradi funkcionalne odvis-nosti posameznih sklopov ne dopušča parcialnega zman|šanja. so dejansko narekovali maksimalno izrabo razpoložljivega zemljišča. V arhitektonsko-zazidalni zasnovi pa so upoštevani predlogi stanovanjskih organi-zaci|. da se posamezni sklopi objektov grupirajo tako, da tvori]O neprekinjeno zvočno bariero okrog zunanjega manipulaciiskega platoja. Hrup v posameznih objektih pa se duši s pravilno izbrano gradbeno zasnovo, pri čemer niso dopustne nikakršne odprtine v stenah nasproti stanovanjskem območju. S tepn je dosežena optimalna zvočna zaščita tega območja. kljub sorazmerno skromnem odmiku, ki pa je usklaien s pripombo KS na programski del zazidalnega načrta, k|er ie bil zahtevan odmik 5 m! 14. Pripomba: Poudariamo. da pride do motenja stanovaniskega dela naselja pogosto ob prostih sobotah. praznikih in drugih prostih dnevih. ko SKIP dela. oziroma dela del njegovih delavcev. Hrup ie izrazit ob začetku dela. to je ob 6. uri, tako do so stanovalci prikraišani pri počitku v jutranjih urah tudi v prostih dnevih. Mir, ki je kaljen ves čas, pa je še posebno potreben starejšim občanom in invalidnim osebam. ,."..*. .• Odgovor: - - t~. . ¦¦¦.-, Največ hrupa v sedanjem procesu proizvodnje SKIP povzročaio tiste deiavnosti, ki bodo z razširitvijo uki-njene; to ie predvsem nemehanizirana zunanja deponi|a. ki se seli v zaščiteno pokrito deponi|o in preizkušanje hidravlike. ki se bo preselila iz zunanjega prostora v poseben zaprt izoliran prostor. 15. Pnpomba: V tej težki gospodarski situaciji ni smotrna takšna investicija. Vprašanje je tudi, če IMP, TOZD SKIP sedaj razpolaga z denarnimi sredstvi. da izpelje zastavljeno investicijo. Zato je smotrno, da SKIP v sedanjih razmerah zmaniša aktivnost in zavaruje prizadete krajane. Odgovor: Priprava urbanistične dokumentacije ni odvisna od trenutne gospodarske situacije, temveč dolgoročno opredel|U|e prostorske možnosti razvoja TOZD SKIP v skladu z njegovimi razvojnimi plani, usklajeno z družbenim planom SO Ljubljana-Šiška. Vsako zmanjše-vanje dejavnosti pa bi bilo v nasprotju z zastavljenimi cilji v planskih dokumentih občine. Kot |e razvidno. se je večina pripomb nanašala na ogroženo bivalno okol|e, kar je posledica namenjenih ekoloških razmer na me|i med otokom ŠP 8 in jugo-vzhodnim delom stanovanjskega otoka ŠS 109/1. Iz tega razloga je KS Gunclje-Male Vižmarje v svojem stališču navedla. da ne soglaša s predlaganim razvojem DO SKIP. Na ponovnem razgovoru letos poleti je bilo ugotovljeno, da )e obstoieče neurejeno stanje možno najustrezneie uroditi prav z ukrepi, ki jih načrtuje zazidalni načrt (proti-hrupna bariera, preselitev nekaterih dejavnosti na bolj oddalien del zazidalnega otoka). Potrebno je poudariti. da so na načrt pridobl]ena vsa soglasja pristojnih ustanov, med drugim tudi soglasje Sanitarne inšpekcije. S tega vidika |e sprejem dokumenta v interesu čimprei-šnje ureditve sedanjih razmer. V območiu ŠP 8 se nahaja nekaj stanovanjskih objektov. ki jih bo potrebno skladno z razvojem DO bodisi odstraniti, ali pa jim spremeniti namembnost. Na razgovoru s predstavniki KS v začetku avgusta je bilo dogovorieno. da bo postopek iskanja nadomestnih stanovani oz. lokacij za gradnjo hiš potekal v času do ra^prave o osnutku odloka na skupščini občine v sep-tembru. Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana-Šiška je o osnutku odloka razpravljal na svoji ..... seji dne ........... tfr sklenil. da ga predlaga delegatom skupščine v obravnavo in sprejem. Izvršni svet