KATOLJSK CERKVEN LIST. « Danica* izhaja vsak petek na celi poli in velj£ po pošti za celo leto 4 gl. 20 kr.. za pol leta 2 gl. 20 kr.. za Četrt leta l gl. 20 kr. V tiskarni sprejemana za celo leto 3 gl.tiO kr., za leta 1 gl. 80 kr.. za 14 leta 90 kr.. ako zadene na ta dan praznik, izide »Danica« dan poprej. Tečaj LI. V Ljubljani, 25. marca 1898. List 12. Češčena si Marija. 0 glas neba, Iz dna srca Presladko mi zadoni: Češčena si, Marija Ti! V najlepši rajski kroni! Vesoljni svet. Pozdravljaj vnet Devico čisto, krasno: Zbor vseh rodov, Spev večno nov Nji v čast prepevaj glasno. Saj ona je V zveličanje Nam Jezusa rodila; 0 kdo vesel Bi ti ne pčl Devica, Mati mila! Zato srce, Sladko ime Marija! Ti pozdravlja; Zate žari, Zate gori. Hvaleče Te proslavlja. 0 naj doni, Glasi, zvoni. Češčena si Marija! Kot peva gor, Nebeški zbor, Vsa rajska domačija! - Radoslav. Pojdite k Jožefu! »Častijo trume naj vernih kristjanov Te « Znova se je približal prelepi praznik mogočnega svetnika, po katerem deli njegov Varo- vanec revnemu človeštvu neštevilnih mi I ost ij. Znova naj se torej tudi utrdi v naših srcih trdno zaupanje v variha sv. katoliške cerkve, ki je izprosil že toliko dobrot onim, ki so k njemu klicali. Saj nebeški kralj še vedno kliče: „Pojdite k Jožetu !" On še vedno želi, da častimo in se priporočamo njegovemu redniku, kojega sveto življenje na zemlji je bilo ljudem neznano. On, katerega je sv. Jožef varoval s svojo roko, hrepeni še tudi danes, da se k temu mogočnemu priprošnjiku zatekajo škotje, duhovniki in posvetni velikaši, in hoče, da potožijo sv. Jožefu vsi zatirani in revni delavci svoje trpljenje in pomanjkanje, da mu položijo k nogam svoje prošnje, v katerih prosijo pomoči. To nam pričajo mnoge zalivale, katere prinašajo razui listi. Samo „Pe-likan" je objavil v preteklem letu nič manj, nego 507 zahval za najbolj različne milosti, katere so zadobili verni prosilci po sv. Jožefu. To zaupanje pa mora biti tem večje, če pomislimo, da je sv. Jožef na zemlji sam tudi trpel to, kar sedaj mi prenašamo. Kako torej moreš misliti, da ne bo prosil zate, ki pritečeš k njemu žalosten in potrt, on, kateremu je tuga in bolečina razjedala srce, ko je bežal s svojim varovancem pred preganjalci? Bo-li obrnil svoj obraz od tebe, revnega očeta, ki se trudiš za svojo družino, a te vendar tlači pomanjkanje, on, ki pozna očetovske skrbi, ki se je nekdaj sam boril za vsakf^ danji kruh ? In, ali misliš, da bo sv. Jožefa kako prošnjo odrekel On. ki je dobil od svojeg* ^ krušnega očeta, kar ga je prosil? NapolmVtedij svoje srce z novim zaupanjem in stopi tu pred podobo sv. Jožefa, odpri mu svoje srce, in prosi ga, kar potrebuješ. Bodi uverjen, da boš dobil. — Urednik zgoraj imenovanega lista pripove-veduje, kako mu je sv. Jožef pred kratkem pomagal. „Neka dobra duša — tako pripoveduje — mi je prinesla 3000 gld. za neko cerkveno ustanovo. Denar zaklenem v miznico. Kmalu potem sem moral odriniti po svojem poklicu. Med tem pa, ko mene ni bilo doma, se pritepe tat in ukrade denar. Ko se vrnem, nisem mogel druzega narediti, kakor da sem brzojavil na vse strani, naj primejo vsakega sumljivega čioveka; zraven pa tudi rekel z otroškim zaupanjem sv. Jožefu: ,Sveti Jožef! Tebi sem izročil v varstvo svojo hišo in vse, kar je v njej. Tvoja skrb je torej, da mi pripraviš ukradeni denar nazaj1. Ob jednem pa obljubim, da bom razdelil 150 Grab-herr-jevih malih molitvenikov sv. Jožefa med učence bližnjega ustava, če bom uslišan. — Ze drugi dan mi prinese brzojav poročilo, da so v Hamburgu prijeli tatu, ki ima imenovano ukradeno svoto pri sebi. Denar sem dobil nazaj in tat dela sedaj v ječi trdne sklepe, da ne bo nikdar več kaj takega storil.11 Ta je bil uslišan, in zakaj bi ti ne bil, če se obrneš do sv. Jožefa s trdnim zaupanjem? Keller pripoveduje v 156. dogodbah, kako je sv. Jožef pomagal v najbolj različnih potrebah: za zidanje cerkve je čudovito preskrbel denar, zavode obvaroval kužnih boleznij, kupcem izprosil srečno kupčijo, rokodelcem dobrih odjemalcev, poslom dobrih služb. V vojski je ohranil vojake, ki so se mu priporočili, bolnike, ki so že obu-pavali, je rešil iz bolniške postelje, pomiril je razpor med družinami, mladeničem dobil poštenih nevest, spreobrnil je brezverske sinove, obvaroval zadolžene kmete pred bobnom i. t. d. Skratka: vselej in povsod je pomagal iu še pomaga sveti Jožef. Torej, bratje in sestre v Kristusu, zate-kajmo se k njemu in pridobivajmo tudi svoje znance in skrbimo, da bodo častile sv. Jožefa in se nanj obračale „vse trume vernih kristjanov" ! MIHAEL, po božji milosti in po božjem usmiljenju knez in ikof lavantinski, mnogočastiti duhovščini in vsem vernikom svoje škofije pozdrav, blagoslov in vse dobro od Boga Očeta in Boga Sina v edinosti sv. Duha! »Glej, Mihael, eden izmed najprvih knezov, mi je prišel na pomoč.« iDan. 10, 23.) (Dalje.) L O češčenju angeljev. 3.) Navedene besede katekizma katekizmov tudi uče, da je narava angeljev dobra in njih bistvo sveto, zato se naravnost imenujejo sveti. (Devtor. 33, 2). To svetost in pravičnost, prosti dar milosti božje, bi bili morali angelji pokazati v dobrih delih, in tako bi si bili zaslužili vzve-ličanje. Zatorej pravi glasoviti škof hiponski, sv. Avguštin: „K njihovemu vzveličanju je bilo še potrebno, da bi bili prostovoljno vstrajali v resnici, dokler bi bili dospeli do one obilnosti najvišjega vzvelicanja, katero bi bilo takorekoč plačilo za njihovo stanovitnost. Te obilnosti vzveli-čanja niso imeli." Angelji bi bili morali sodelovati z milostjo njim podeljeno in tako po dostani poskušnji dospeti v večno vzveličanje. Nekateri angelji so prebili to skušnjo in so se po svojem prostem dobrem sklepu utrdili v svetosti in pravičnosti, v kateri imajo svoje vzveličanje. Drugi pa niso prestali te skušnje. Lucifer, vodja upornih angeljev in zato imenovan glavar hudičev (Mat. 12, 24), ni hotel biti pokoren in podložen (I. Tim. 3, 6). On in njegovi privrženci so se odvrnili, kakor pripazuje jedrnato sv. Avguštin, od najvišjega bitja in so se obrnili k sebi. In božji Vzveličar pravi o hudiču, da ni ostal v resnici. „Ille in veritate non stetit." (Jan. 8, 44). Lucifer pač v svoji prevzetnosti ni hotel moliti Boga, kakor je tudi na gori rekel Sinu božjemu: „Vse to ti dam, ako padeš in me moliš." (Mat. 4, 9.) Vsled ošabne vstaje in prevzetnega upora luciferja in njegovih tovarišev je vstal, kakor piše sv. apostol in evangelist Janez, velik boj v nebesih. „Mihael in njegovi angeJji, kateri so mu zvesti ostali, so se bojevali z zmajem, in zmaj se je bojeval in njegovi angelji; [in niso premagali, in njih mesto se ni več našlo v nebesih. In dol je bil pahnjen tisti veliki zmaj, stara kača, ki se ji pravi hudič in satan, kateri zapeljuje ves svet; dol je bil pahnjen na zemljo in njegovi angelji so bili vrženi ž njim.a (Skr. razod. 12, 7—9). In prvi rimski papež, sv. Peter, piše o grehu angeljev: „Bog angeljem, ki so grešili, ni prizanesel, temveč jih je s peklenskimi verigami potegnil v brezdno in izdal trpljenju." (II. Petr. 2, 4). In sv. apostol Juda Tadej pravi o tem: „Angelje pa, kateri niso ohranili svoje imenitnosti, marveč so zapustili svoje stanovanje, je za sodbo velikega dne z večnimi vezmi prihranil pod temo." (Jud. 6). Ta grozni padec hudobnih angeljev nam tudi pojasnjuje njihovo strašno zavist in nesprav-ljivo sovraštvo do ljudij, kateri so poklicani, da zavzemajo njihove prostore v nebesih; pojasnjuje nam njihov neprestani srd in napor, človeka zapeljati in storiti večno nesrečnega. 4.) Nalogo dobrih in zvestih angeljev znači že njihovo ime: angelj, posel, poslanec, katero ne izraža njihovega bistva, marveč njihovo delo- vanje, njihovo službo. In ta služba korenini v razmerju, v katerem 'so z Bogom, med seboj in z nami ljudmi. Z Bogom so angelji v tesni zvezi, mu služijo z največjim spoštovanjem, v stanovitni zvestobi, v najponižnejšem češčenju in mo-ljenju, v neprestanem slavljenju, hvaljenju in poveličevanju, v svetem veselju in radovanju. Med seboj so veliko duhovno kraljestvo in so z ozirom na spoznanje in voljo v najlepšem duhovnem občestvu. Kot dobri vzveličani duhovi imajo angelji živo sočutje za srečo in nesrečo človeškega rodu, kateremu pomagajo dosezati pravi namen. Ta nji-kova delavnost se kaže v vseh glavnih dobah božjega razodetja. Že ob stvaritvi s se prikazali prepevajoči angelji, kakor izvedamo iz knjige Jobove. (Job. 38, 4. 7). Angelj je nastopil, ko sta prva človeka odpadla od Boga in zgubila raj. (Gen. 3, 24). Angelji so nastopali v dobi očakov, Mozesa, Jozve (Joz. 5. 13. 14), sodnikov (Sodn. 2, 1 — 4), kraljev (III. Kralj. 13, 18; IV. Kralj. 1, 15), prerokov (Izaj. 37, 36; Dan. 14, 33. 36. 38). — Zlasti pa so bili delavni cb dopolnitvi ča<«a, ob izvrševanju dela človeškega odrešenja. Tako oznanijo v sv. noči rojstvo dolgo zaželenega Mesije; zato se prva izmed treh božičnih maš, katero služi duhovnik o polnoči, imenuje angeljska maša. Ravno tako oznan:jo častitljivo vstajenje in vnebohod božjega Vzveličarja. Oni posredujejo in pospešujejo apostolsko delovanje v prvi cerkvi, kakor nam obširno poroča sv. Lukež v svojem Dejanju apostolov. (Dejan. ap. 8, 26: 10, 1—8. 11. 13; 12, 5—12, 27, 23—26). Slednjič se bodo angelji prikazali pri zadnji splošni sodbi in bodo opravljali svojo službo. In takrat se bo prikazalo znamenje Sinu človekovega na nebu, in tedaj se bodo jokali vsi rodovi na zemlji in bodo videli Sinu človekovega priti v oblakih neba z veliko močjo in veličastvom. In bode poslal svoje an-gelje s trobento in z velikim glasom, in zbrali bodo njegove izvoljence od četirih vetrov od kraja do konca neba ... In zbrali se bodo pred njim vsi narodi, in jih bode razločil (po svojih angeljih). kakor pastir loči ovce od kozlov". (Mat. 24, 30. 31; 25, 32). (Dalje prib) Recimo dve tri o popolnosti. (Dalje.) Mnogo je tacih mej posvetnimi, pa tudi mej redovniki, koji mislijo, da je dosti, če se varujejo smrtnih grehov in vže bodo živeli v milosti božji, a ne zmenijo se za popolnost; češ na tak način prišli bodemo lahko do izveličanja. Toda tudi taki se zelo motijo. Da bi tudi ne bil smrten greh, ako se ne trudijo dospeti do popolnosti odgovarjajoče njihovemu poklicu; vender je gotovo, da bodo taki lahkomišljeni kristjani padli v velike pregrehe in prišli v nevarnost se večno pogubiti. Težko je vršiti deset zapovedi božjih, ako ob jednem ne izpolnujemo tudi svetov božjih, če se ne prejema svetih zakramentov, če se ne moli, če se ne kroti lastno poželenje ; kedor ne deli miloščine, ne dela telesnih dobrih del usmiljenja i. t. d. Ogenj brez gorkote ugasne: sneg brez mraza skopni, voda, ako miruje, se usmradi i. t. d. Prav tako umrje tudi milost božja in ljubezen brez dobrih del, koja jih hranijo, gojč in krepčajo. Imamo še drug vzrok, radi kojega je skoraj nemogoče, da bi taki mlačni kristijani točno vršili zapovedi božje, in ta je, ker sčasoma pali bodo v mnogo malih grehov in ti kmalu odpro vrata smrtnim grehom, da si oni kaj tacega ni mislili niso. Zato beremo v sv. pismu, da kedor se ne varuje malih, kmalu pade v velike. Oglejmo si to resnico na vsakdanjem izgledu. Dekle se začne lepo oblačiti češ, da ne bo grša, nego so druge vrstnice: brzo začne brez potrebe ozirati se okoli; taki brezskrbni pogledi vzbude jej v srcu gotove občutke, koji v prvem početku ni grešni niso: potem postanejo pregrešni in nazadnje izgube cvetko devištva. Izgled za to nam daje tudi pismo stare zaveze. Mojzes vspel se je na goro Sinaj in tam gori na vrhu zavit v svete oblake imel je dolge in sladke pogovore z Očetom nebeškim. Narod izraelski nahajal se je med tem časom na podnožju gore. — Kaj pa je delal? Sv. pismo pravi, da so ležali brez posla. No, to še ni nič hudega. Malo lenobe, druzega nič. Dolg čas jim je postajal. Začeli so igrati, vabiti drug druzega na pojedine. Tu se je zopet igralo, jedlo in pilo brez mere, in plesalo. Današnji svet bi rekel, da so bili razpuščeui, razuzdani. Kaj pa sedaj? Vsega siti in ker so videli, da Mojzesa toliko časa ni nazaj, šli so k Aronu in ga prosili, naj jim naredi vidljivega boga, kakoršne so videli pri Egipčanih. Žene in dekleta znosila so skupaj svoje zlate uhane in prstane in iz tega zlata vlili so tele, okoli katerega so potem plesali in mu izkazovali božje češčenje. Vidiš draga bralka in dragi bralec, kako so Izraelci iz malih pregreškov hitro padli v nezvestobo do Boga, do malikovalstva, do največe hudobije! Prav tako zgodilo se bode preje ali kasneje tudi s teboj. Malo na malo, da ne bodeš ni sam opazil, padal bodeš v male grehe in preje, nego opaziš, zagaziš v velike grehe in duša tvoja pride v nevarnost večno se pogubiti. Dokazali smo do sedaj, da je prvi pogoj priti do popolnosti, da gojiš v sebi svete želje po popolnosti, a te želje treba, da so stalne, ker sicer ni mogoče priti do vzvišenega smotra. V protivnem slučaju postanejo želje vse bolj slabe, in s časom pride človek v mlačnost, in je potem v veliki nevarnosti njegovo duševno izveličanje. Drugače je pri rokodelcih in pri tistih umetnikih. Kadar ti pridejo do gotove stopinje dovršenosti, rečemo rokodelec ali umetnik dosegel je svoj vrhunec. Ni pa tako pri popolnosti Ta obstoja v ljubezni: ta pa raste toliko časa, kakor to zaslužuje Bog sam, koji je uzvišeni predmet ljubezni naše. In kakor je Bog predmet ljubezni naši neskončen, tako je tudi ljubezen naša do Njega neskončna, tako nas uči sv. Tomo Akv. — In ker tedaj ljubezen naša nima konca, zato tudi želje naše po njej nikoli ne morejo jenjati. Iz tega sledi, da oni kristijan ni popolen, kateri pride do gotove stopinje ljubezni in se tam ustavi, ampak le oni, koji si vedno prizadeva priti do višje stopinje. — Isto trdi tudi Salomon, ko piše, da steza do popolnosti, koja je pot, po kteri imajo stopati pravični, zmeraj raste v svit-losti večih kreposti, dokler ne pride do popolnosti, koja se bode uživala na nebu. In sv. Duh sam pravi v „skrivnem razodenji": „Kedor je pravičen, naj postane še bolj pravičen, in kedor je s vet, naj postane še svetejši" — „Qui justus est, ju8tificetur adhuc, et sanctus, sanctificetur adliuc" — (Apoc. c. 22, 11.). Kedor je popolnoma, želi postati še bolj popolnoma. Da je temu tako, vidimo tudi v življenju apostola narodov, sv. Pavla. Brez dvoma je on jeden največjih svetnikov, on je zvezda prve vrste na nebu naše sv. cerkve. Kako so ga preganjali, koliko je on pretrpel in sicer vse radi Kristusa križanega! In kedo bi mogel zadostno opisati preveliko ljubezen njegovo, kedo njegovo zamaknjenje? Vender pa se sv. Pavel še ne smatra popolnega pišoč: „Non . London ima 100 katoliških cerkva in kapelic. Gotovo je Angleška jedna izmed prvih evropskih držav, v katerej so zastopani vsi redovi, katere cerkev pozna Vendar pa se blagostanje države ne manjša, marveč nasprotno se širi sreča in zadovoljnost po onih krajih, kjer se naselijo redovi. Melhitskim patriarhom je imenovan msgr. Peter Dscheraidschiri, prej škof v Banias. Chili. Južno ameriški listi prinašajo sledeči dogodek: V zbornici v Sant-jago se je razpravljalo o verskih stvareh. Poslanec Pleitado je v svojem brez-boštvu tako zašel, da je hudo preklinjal Kristusa, njegovo cerkev in duhovščino. Za njim je govoril duhovnik Ossa in energično protestoval proti bogo- kletnim besedam. Po svojem govoru je padel na kolena in med veliko tihoto zaklical: „Jaz molim mojega Gospoda Jezusa Kristusa in ga priznam kot Boga in kralja, kot gospodovalca vseh narodov." Prebivalci iz Sant jago so napravili vnetemu zagovorniku navdušene ovacije. Iz cele republike dobiva čestitke. Ondotni nadškof mu je podaril bogato darilo. L Bratovske zadeve molitvenega apostoljstva. Nameni za mesec marec (sušeč) 1898. (Spis potrjen in blagoslovljen od sv. Očeta.) a) Glavni namen Češčenje sv. razpela. b) Posebni nameni: 2b.) Marijino ozn*ljenje. Hiša habsburška. MarijaLske kon-grfgacije po srsdnjih šolah. 26. Praznik dragocene krvi. Da bi se dovolj cenilo naše odrešenje. Prevelike U2a>e pri dušmm tskrbovanju Razburjene občine. — 27.) Tiha nedelja. Sv. Ropert. Solnograško in Koroško. Milcst za pravi spokorni duh pri vseh stanovih Neko znanstveno podjetje. 2>.) Sv. Janez Kaplstran. Zmaga sv križa na Ogerskem. Voditelji krščanskega ljudstva. Dijaška društva. ) Sv. Lndolf. Krščanski umetniki in učenjaki. Napredek v učenju. Na živcih bolni HO.) Sv. Angela. Zmagoslavno premaganje strahu pred ljudmi. Dosega zakonskega miru in sreče Odvmjenje poljskih nezgod. Hi ) Sv. Gnldo. Zametovanje slabega časopisja Vse dopo-slane. pa še ne uslišane zadeve. Udje molnvenega apostoljstva in bratovščine Srca Jezusovega, ki so umrli meseca marca in ki bodo meseca aprila umrli. Listek za raznoterosti. n. Bratovske zadeve N. 1). Gosp* presv. Jezusov. 8roa. V molitev priporočeni: Na milosUjive priprošnje N. lj. G. presv. Jezusovega Srca, •v. Jolefa. sv. Nikolaja, ss. Mohorja in Fortunata, naših angeljev varliov in vseh nadih patronov Bog dobrotno odvrni od naše dc-fele poboje, umore in samomore, odpad in brezverstvo, prešesto-vanje m vse nečistosti, sovraštva, p rekli nje vanj a in vse pošastne pregrehe. - Neki višji, da bi se mu na priprošnjo M. Božje in sv. Antona omehčalo srce in pripoznal pravično stvar. — Bolni mož. da bi se mu obrnilo na kak način Zahvale : Spolnjujoč svojo dolžnost, zahvaljujem se tem potom Materi Božji, katera mi je v velevažni zadevi pomagala, ter se Ji še nadalje priporočam v mogočno varstvo. Al. K * * * Na čast sv. Valentina sem opravljal devetdnevnico za ozdravljenje. in preden je bila devetdnevnica končar.a. sem bil ozdravljen. Zato izrekam tem potom tisočero zahvalo Bogu in sv. Va-lentinu. K U. Škofa dr, Missia la dr. Jeglič sta bila 24. t m. potrjena v konzistoriju v Rimu in zasedeta začetkom maja svoji stobci. Čast. g. Mihael Tavčar, župnik in dekan v Žu-žemperku je imenovan častnim kanonikom — Čestitamo ! Umrla je v uršulinskem samostanu v Škofji Loki s Kordula Lenasi, rojena na Vrhniki. Tržaški škof dr. Šterk je imel na sv. Jožefa dan pri sv. Justu v Trstu pridigo. Ljudstva je bila polna cerkev Škof je opravičil svoje ravnanje, glede slovenskih pridig pri sv. Jakobu in rekel, da je njegova dolžnost, poskrbeti, da slišijo n« le Italijani in N^mci, ampak tudi Slovenci božjo besedo v svojem jeziku, in da se drži gesla: „Boga je treba bolj poslušati, nego ljudi.w Državni zbor se je zopet sešel 21. t m Predsednikom je bil izvoljen član katoliške ljudske stranke dr. Fuchs. Wolf in Schonerer sta pri t«-j priliki zopet pokazala vso svojo surovost. Prvim podpredsednikom je bil izvoljen Slovenec dr. Ferjančič in drug 111 Lupul. Ministerski predsednik grof Thun je razvil svoj program in med drugim rekel, da vlada želi. da se v parlament vrnejo zopet redne razmere, na to nas sili veljava države in nujno potrebno gospodarsko oja-čenje, da se srečno dožene pogodba z drugo polovico države Dalje je izjavil, da so prva načela vlad* pravičnost v vseh javnih poslih vsem narodom in vsem prebivalcem pospeševanje koristnih socijaln h reform in kulturnega napredka ter podpiranje industrije in kmetijstva. Dr. Lneger. dunajski župan, je dobil od papeža veliki križ Gregorijevega reda. Izročil mu ga je nuncij Tagliani, ko se mu je prišel zahvalit za čestitko dunajskega mesta, iznženo povode m papeževega jubileja. , Gozdovnik'4. Povest iz ameriškega življenja Poleg K. May a III. izdaje poslovenil Hrisogon Majar. Založil in prodaja Ant. Turk, knjigovezec v Ljubljani. Cena I zvezku 1 krona. Mayeve povesti so jako lepo pisane, da se katoliški Nemci kar trgajo zanje. Lično izdelana knjiga je pisana v bolj priprosti slovenščini in namenjena zlasti mladini. Prepričani smo, da bodo tudi Slovenci z veseljem segli po nji. Črtica iz mojega potovanja s s?. Jožefom. „Kam se boš pa sedaj obrnil?'' vprašala me je pobožna mati, ko so mi 1. 1854 odrekli vsprejem v duhovsko semenišče v K. „Piši v P., sv. Jožef ti bo že pomagal." Pisal sem, in bil tudi uslišan. Napravim se na pot. Toda v mojem potnem listu ni bilo neke važne opombe, katera je potrebna, če se pelješ v drugo deželo. Do obmejnega mesta St. je šlo vse dobro. Tam se je pa pričela preiskava tujcev In skrbelo me je, kako bo šlo. BPotujte v obleki naših bogoslovcev in priporočite se sv. Jožefu!" rekel mi je jezu vit ondotnega samostana. „ Na ta način bo šlo." Odpeljem se zjutraj ob sedmih. Vozil sem se od St. do P. cel dan in celo noč in še naslednje jutro, in skoro na vsaki postaji so prišli orožniki v .vozove in pregledovali potne liste vseh popotnikov. Vsak preiskovalec je šel mimo mene, a ničesar mi ni rekel, in tudi potnega lista ni zahteval. To in še marsikaj čudovitega na potu se mi je zdelo tako čudno, da sem moral priznati: sv. Jožef mi je pomagal. Odgovorni urednik Avgust Pucihar. — Tiskarji in založniki Jožef Blasnikovi nasledniki v Ljubljani.