Pedagoške in šolske drubtine, X Reiorma srednjih šol na češkoslovaškem. Ker se pri nas često razpravlja o umestnosti ali neumestnosti srednješolske reforme, naj seznanimo čitatelje z zakonskim osnutkom, ki ga je izdelalo po obsežnih pripravah in številnih anketah in konferencah češkoslovaško ministrstvo prosvete oziroma njegoiv odsek za srednje šolstvo. Po novem načrtu bo moral vsak kandidat za visoke šole dovršiti osemletni srednješolski študij, tisti pa, ki ne mislijo nadaljevati študij, bodo lahko izstopili po sedemletnem uspešnem obiskoivanju srednje šole. Razen normalnega šolskega tipa bo obstojal tudi klasični, slovanski in poskusni tip. Normalni tip bo imel štiri osnovne razrede, nato pa od petega do sedmega razreda dvoje panog: gimnazijo in realko, v osmem razredu pa tri oddelke. Na ta načm se bo lahko vsak dijak šele po četrtem razredu odločil za gimnazijo ali za realko. Osmi razred bo pripravljal dijake izključno za visokošolski študij. — Ukinjeni so takozvani predmeti (botanika, mineralogiia itd.) in bodo obstojale samo vede (na pr. prirodne vede). — Učenci meščanskih šol bodo lahko normalno prehajali v odgc.varja.oci razred srednje šole. Po dovršenem sedmem razredu položi vsak absolvent zaključni izpit in dobi spričevalo. Po doivršenem osmem razredu se polaga zrelostni izpit za visokošolski študij (matura). Šolski krogi se nadejajo, da bo ta reforma ustregla mnogim zahtevam in koristila osobito v praktičnem oziru, hkrati pa bo pripomogla, da bodo prihajali na visoke šole samo taki srednješclci, ki so res sposobni in ki se tudi dovolj zanimajo za znanstveno deto na univerzi