Duhovscina in učiteljske place. Nekdo nam je poslal 23. štev. BSloge" z dne 10. t. m. Pregledali smo list in smo se — začudili: duhovnik piše za regulacijo učiteljskih plačl Ta duhovnik je F. S. Š e g u 1 a, župnik pri Sv. Eoku ob Sotli, ki se je pod svoj članek z gorenjim naslovom podpisal s polnim imenom. Vendar niso vsi duhovniki taki, kakršen je duhovnik in profesor teologije dr. Krek, ki govori v svoji brzojavki z Dunaja o — psu za plotom in gradi most za osle, torej govori in dela tako, kakor je po njegovem okusu najdostojnejše za duhovnika in profesorja teologije, ki hoče biti vrhutega še demokrat! Župnik Šegulapiše doslovno: nStražou omogočujejo izvečine duhovniki z naročnino, in ker se tiska v tiskarui sv. Cirila, moglo bi nastati v javnosti nmenje, da se rsi duhovniki strinjajo s perfidno gonjo BStraže" zoper urediter učiteljskih plač na Štajerskem. Ker bi bilo tako mnenje krivo, se mu mora v prilog ugleda štajerske duhovščine ter zavoljo miru, sloge iu dobrega sosedstva z učitelji oporekati. Iz predloženih mi načrtov razvidim, da se gre t prvi vrsti za izboljšanje plač provizoričnih, torej mladih gg. učiteljev, recimo učiteljevzačetnikov. Znano je, v kako revnem položaju so ravno oui, ki tvorijo najmanj dre tretjini učiteljstva. Z borimi krajcarji, ki jih doslej dobivajo, kaj naj storijo z njimi?... plačajo naj dolgove iz dijaških let? ... si kupijo boljšo obleko ? ... knjige ? .. . hrauo ? Za T8e ne zadošča in zato stradajo ravno mladi ljudje, hirajo in trpijo, ki bi naj z mladeniškim ognjem se poprijeli svojega poklica. Z dosedanjo plačo jim je človeka dostojno žirljenje nemogoče in 1« o njih veliki moralični moči in moški vzgoji priča, da ne segajo po — zločinu. Za te odgojitelje najmaojše šolske dece ae torej mora nekaj storiti. V prvi vrsti čutijo to rai starejši stanovski torariši (uaj se »Straža" v tej zadevi ne sklicuje na svoje somišljenike med učiteljstvom!) Kdor torej ugorarja nameravani reviziji učiteljskih plač, bije v obraz vsemu učiteljstvu. Zarevnejše se gre torej v prvi vrsti. Da bi mimogrede tudi rišji za ae radi kaj ujeli, to ni noben vzrok zabraniti celega predloga, saj so zato posvetoranja v zbornici, da se prikrajšajo nepotrebni poganjki. Zato tudi oviraoje zboljšacja plač učiteljer pomeni rsak dan zločin na učiteljih-začeinikih, zločin na njih zdravju, zločin na njih ugledu, zločin na njih zoanstvenem napredku iu v posledicah na celi narodni šoli. V tem smislu se obračam do Vas, dvanajst slorenskih poslancev »Kmečke zveze" v štajerskem deželnem zboru! Ce hočete ali morate v deželoem zboru obstruirati, prosto Vam; lato ste odgovorni samo svojim volilcem. Eajpada je treba obstrukcijo tudi motivirati — ali ni Vam dovoljeno pri tem zlorabljati proti užiteljem duhovniškega ugleda, katerega Vi niste sezidali, saj imate drugod gradiva dovolj! če je pa res, kar se govori, da je rse te gonje krir le eden izmed Vas, pa ostali kot možje tudi javno priznajte; naj potem javnost sodi enega, ne pa Vas vseh in z Vami kot izvoljenci vseh raših volilcev! * * * To 80 besede, ki jih pač redkokdaj slišimo iz duhovniških vrst. Sicer pa dvomimo, da bi dobile odmer med štajerskimi klerikalci, zakaj klerikalci so si povsod enaki, porsod ia vedao so sovražniki učiteljstva in prosvete!