Vestnik učit. ženskih roč. del. in gospodinjstva. »ŽENSKA ROČNA DELA IN UČITELJICE«. (Piše: R. S.) ! (Dalje.) V ljudski, meščanski šoli, ter na učiteljišču smo se učile učenke mnogo raznovrstnih vezenin. Pričele sino v 3. š. I. z vezenjem v križcih. Temu je sledilo Hardang in Holbein-vezenje, filet, gobelin, tapeserija. Belo vezenje se ie zelo natančno gojilo in seznanili so nas s premnogimi metodami tega dela v platnu, batistu. Izdelovale smo čipke na tulu, pointe-lace čipke. beneške vezenine itd. Tudi šarenovezenja na suknu. svili. usnju in baržunu. relief in gjadko z vsemi mo' eočimi ubodi in okraski smo se lotile. Pri zJatovezenju smo imele priliko učdti se vseh štirih tehnik tega vezenia. Nazadnje sem izdelala malo sliko v agopituri po nekem pastelu. Dosti dela, in vendar nam. ie bilo veselje poleg študiranja. Domačega dela, vezenja mojega naroda. tega pa ni nihče nikdar omenil. Da uči osnovna šola po deželi te razne metode in teh.nike vezenja ie nemogoče, a da seznani učenke z metodo, ubodi in tehniko domačega narodnega vezenja, ie niena dolžnost. Tuici so spoznali lepo našo domaČo industrijo krasoto motivov na narodnih nošah in umetniških izdelkih. Knjiga: Laj, Ornamente siidslavischer Haus- und Kunstindustrie, izdana v Zagrebu 1878-— 83 v 20 zvezkih je vzbudila zaniman.ie W občudovanie v inozemstvu • A na naših osnovnih šolah po deželi se je začelo le v najnovejši dobi tu Pa' tam izdelovati kako vezenie v narodnen1 slogu in duhu. Vendar začetek je stor.iert in to je važno. Z zbiranjem narodnih motivov nas podpira lepa Sič-ova knjiga. / izdelovanjem narodnih vezenin se pečajo obrtne šole. zasebne šole ž. r. d.. teT zadrusre. Ko se bo v tem delu združij? ženstvo cele države, bomo šele spoznalu koliko lepega. koliko uinetnosti živi v na" šem narodu. ;,.:". , Vendar mora oshovna šbla' precizlra" ti delo katero ii nalaga narodna umetnos - Mi dovolj. ako rečemo: izdelaJLse je predpasnik, okrašen z vezenino v narodnem slogu. Treba bo skrbno proučiti katere in kake so tehnike raznih vezenin naše obširne doinovne. ter metodično vsporediti to znanie naslanjaie se na izdelovanje lahkih, potem vedno težjih uzorcev. Ta uk bi se pridružil drugim panogam r. d. in obsegal razne stopnie osnovne šole ter konečno uvedcl učenke do spretnosti izdelovati pa tudi razumevati domače veze- nine. (Dalje prihodnjič.)