mAlI IN VelIKI ODmeV 38 Tina Pajnik: Prva konferenca »Učitelj učitelju učitelj« otroke. Na voljo so postelje, ležalniki, sodobna tehnologija, oder za intimnejše prireditve. V Amsterdamu je za ljubitelje zgodovine in knjig nujen tudi postanek v hiši Anne Frank. Nakup vstopnice je del vnaprejšnje organiza- cije, saj je obisk izjemen. Dobro organiziran ogled, spominske sobe in vodenje pretresejo slehernega obiskovalca in v urah KIZ, ki so sle- dile v Sloveniji, je prej že pozabljeni Dnevnik Anne Frank zdaj kar izginil s knjižnih polic. Mednarodni projekti Erasmus+ so za vidik razvoja šolske knjižnice izjemna priložnost. Vsi na šoli občutijo, ko knjižnica ostane zara- di odsotnosti knjižničarja zaprta. Hkrati vse zanima, zakaj, ob vrnitvi pa lahko vsa spoznanja in priložnosti krasno vne- seš v KIZ ali izobraževanje sodelavcev. Spoznaš, da je v Sloveniji razvoj stroke zagotovo ob boku najrazvitejših držav, hkrati pa vsako stvar, v kateri vidiš korist za motivacijo ali priložnost, izkoristiš in tudi aktivno uporabiš. Tina Pajnik prva konferenca »Učitelj učitelju učitelj« Na Pedagoški fakulteti v Ljubljani je od 3. do 5. oktobra 2019 potekala 1. konferenca Učitelj učitelju učitelj. Namen konference je bil izmenjati ideje in spregovoriti o dobri praksi, ki se izvaja v šolah. Koordinatorka konferen- ce, dr. Vesna Štemberger, izredna profesorica za didaktiko športne vzgoje na oddelku za razredni pouk, je z ekipo študentov poskrbela, 39 Šolska knjižnica, Ljubljana, 29 (2020), 1, 39-40 da je konferenca nemoteno tekla ter da je bil omogočen prost prehod med sekcijami. Konferenca je zajela naslednje teme: • spodbujanje odgovornosti otrok • moški učitelj • predmetni učitelj na razredni stopnji • delo s starši IASL (The International Association for School Librarianship), Mednarodna zveza šolskega knjižničarstva in Hrvaška zveza šolskih knjižničarjev (Croatian Association of School Librarians) sta organizirali že 48. mednarodno letno konferenco IASL. Potekala je v Dubrovniku od 21. do 25. oktobra 2019. Namen konference je predstavitev novosti in napredka v stroki – šolskem knjižničarstvu, tako v teoriji kot v praksi. Osrednja tema konference je bila Zbliževanje – opolnomočenje – preobrazba šolske knjižni- ce (Convergence – empowering – transforma- tion: school libraries). Kathy Manck, predsednica IASL, je ob koncu svojega pozdravnega nagovora izpostavila naše poslanstvo: »Vsak otrok si zasluži odlično • delo v prvem razredu • učenci tujci, učenci s posebnimi potrebami, tihi in prezrti učenci • delo na podružnični šoli, v kombiniranem oddelku 154 udeležencev konference se je udeležilo uvodnega predavanja dr. Nataše Potočnik in številnih zanimivih prispevkov, ki so ponujali praktične rešitve in predstavljali dobre prakse. Kar 28 prispevkov se je nanašalo na delo v 1. razredu in 28 prispevkov na temo učencev tujcev in učencev s posebnimi potrebami. Pri- mere iz prakse so predstavili razredni učitelji, predmetni učitelji, svetovalni delavci, specialni pedagogi, vzgojitelji, izvajalci individualne pomoči, srednješolski učitelji in šolski knjižni- čarji, ki so vpeti v delo na šoli. Zbornik z 82 prispevki je na voljo v elektronski obliki in je dosegljiv na spletni strani Pedagoš- ke fakultete oz. na povezavi: https://www.pef. uni-lj.si/zbornik.html. šolsko knjižnico in strokovno usposobljenega šolskega knjižničarja.« Na otvoritveni slovesnosti smo udeleženci zastavo svoje države namestili v pripravljeno Romana Fekonja IASl Dubrovnik 2019 Med zastavami IASL 2019 tudi slovenska (foto: Romana Fekonja)