OB TEDNU OTROKA: MENTOR O SVOJEM DELU Skromno priznanje za odgovorno delo »Če učitelj nima tudl mentorskih hotenj, potem ni zadovoljen s svojim poklicem oziroma se ni odločilza pravi poklic. Saj prav mentorstvo omogoča, da prena-šamo 2 delom na mlade tudi vrednote, ki smojih gojili več generacij,« je opredelila prvo razmerje do men-torskega dela Ivanka Mali, mentorica pionirskega odreda na celodnevni osnovni šoli narodnega heroja Toneta Tomšiča. Če je mentor spoštovan med ¦iladimi, s katerimi in za katere (.- žrtvuje, pa žal tega naša druž-!>ena skupnost ne vrednoti zado-ti. Že moralna priznanja so red-;a, materialna plat vrednotenja ¦a ne presega eenjenosti učitelj-kega dela. ->Od leta 1958 vopravljammen-torske naloge na šolah, v katerih sem poučevala. Sedaj sem pomo-čnica ravnateljice na naši šoli. De-lo pionirskega odreda je razgiba-no in raznoliko, zato je potrebna tudi moja stalna prisotnost na šo- li. Ne organiziramo se le navzno-ter, ampak vzdržujemo stalne ve-zi s ¦pobratenima šolama Dobre-polje in Knežak, prav posebno pa še s krajevno skupnostjo Poljane in delovnimi organizacijami, ki so na njenem ozemlju.« je obrnila naslednji list svoje »izvenšolske« dejavnoisti sogovornica. Dodala je, da si želijo na šoli še tesnejšega sodelovanja s starši - mentoiji posameznih dejavnosti. Nekateri so se za to že odločili. Vendar pa časovni razkorak med potekom šolskih dopolnilnih/dejavnosti in delovnb obveznostjo ovira še šte-vilčnejše sodelovanje staršev -mentorjev s šolo. Kljub temu so starši vodili dramski in lutkovni krožek, imajo mentorja za raču-nalništvo in za obrambni krožek. Podružbljanje šole vodi kolek-tiv in pionirski odred na šoli tudi k najširšemu povezovanju z bival-no in delovno sredino. Mladi Tomšičevci so se ob dobrem men-torskem delu povezali s poseb-nim sporazumom z Geodetskim zavodom SRS, z Ljudsko kuhi-njo, z Ljudsko pravico. Pri prvih bodo imeli na voljo del njihovih foto-zmogljivosti, z drugimi bodo ¦navezali kulturno-stfokovne niti, s slednjimi pa odkrivali značilno-sti novinarskega in tiskarskega dela. »Mentorji imamo edino pravo oporo v zvezi prijateljev mladine. Drugje pa je tako, da vabijo na pogovore o mentorskem ter vzgojnem in izobraževalnem delu predvsem prosvetne delavce. Mi smo že seznanjeni z uspehi in te-žavami našega dela in žal lahko le ugotovimo, da ne rhoremo niče-sar spremeniti. Zato bi bil čas, da se vseh takifi razprav udeležijo tu-di tisti, ki lahko dogovorjene usmeritve tudi izpeljejo, uresniči-jo in tako prispevajo k spremem-bi stanja tudi v vzgoji in izobraže-, 'vanju oziroma mentorski dejav-' nosti na tem področju.« je opozo-rila na osnovno pomanjkljivost družbenega odnosa do obravna-vane tematike Ivanka Mali. S. T.