PBJtdlBI f 81tBflHl, XVIII. leitnife. 1940. lanuir 20. 2. »e V Vu irnenl prSkmurske evang. Sinjorfje reditel I vfidavnlk t f LISAR JJ&NOŠ, Murska Sobofa. Čekračuna št. 13,586; im6 »Duševni Hst" M. Sobota. Cejna na cejSo leto 20 OPn., v svšnsfvo 3@ dln., v Hmeriko 1 D©!.s edne numere 2 dfn. lihaja edndk na mesec. NaprejplačMo gorivteme vs^ki ev. duhovnik 1 vučitel. Vsa so vaša. ' /, Kor. 3. 22-23. Na novoga leta prvi dčn z velkov blaj-ženostjov i radostjov poslušamo novoga leta predgo. I tiidi je ne čiido. Ar ie novoga leta predga vsaka reč edno blajženo obe-čanje. I kakše lepo, svetlo obečanje. Novo leto je ne sS<6po. Naše prošnje i žeienja, z šterimi zdaj pred novo leto prihdjamo niti ne preseja na svoje velko rešeto, Ne gleda z mrdčnim, čemernim, nego z veselim, smejččim obraznm na nas, i naše novoietne prošnje, naše navdfisene reči tudi veselo, smeječe posliiša. I gda pa ednok pri svoji novoletni prošnjaj i žele-njaj do konca p-idemo, nam dobrovolno etak pravi: Vsa so vaša. Vsa so naša% Oh kakše veličanstveao občutenje je to. Ar od toga vekšega, bog-šega i iepžega niti žeieti ntmremo. Ar je Bog ceii svet nam dao Naša so poia z vsemi pridelki, naš je sad ogračekov, sa-dovnjakov i travnikov, z- melske globočine vsi kinči, nezgovorna morska bogastva. Naš je dež, topli sunčni ždrki, vse-vse ka naše oči vidijo i ka naše rokč prirnejo. Dnesden žč tudi nega vtč tistoga drgva v pUngrad^, šteroga sad je človek po Bo-žoj zapovedi ne smeo vživati. Zdto so v etom začinjajččem novorn leti vsa naša. Največ liidi to novoletno obečanje z najv^kšov radostjov prime i tiidi včasi brezi krdtkoga odmora začne sebi te kinče vkiip-spr^vlati. Din za dn^vom zemelski človek bole i boie ščč včponiicati žitka raziične lepdte i vživanja. Jej, plje brezi mertiika, peneze vomeče z punov prgiščov, zapravia svoje telovne i diiševne moči i klnče i tak si misli, zide pa ešče ostane, itak so vsa moja. Ali den^šnjemi čioveki je tudi ne zadosta sarno tisto, ka je njegovo, nego ešče (isto ščč sebi spraviti, ka je idst bliž-njega njegovoga i niti ma!o si ne misli na to, da se tud« biižnjim njegovim, vsem lUd^m glasi to nčvoletno obečanje: Vsa so vaša. 1 giedajte, gda zemeiski človek ne-spattjettia i nepravična, nepoštena dela začne č;niti, edrok se samo znova oglasi Boža reč etctk eikoči: Vsa so vaša, ali kcoj pa dene, Vi ste pa Kristušovi. Štero telko pomeni, da je Bog istina n;kaj ne zafajo i zakrio od nas i pred nami, vsa so naša, ali vsa ta pa mi Ifidje tfldi na Kristušove obrdsti dikp i naprejidenje ruorerno gčri-ponlicati. Ar smo mi vsi z vscmi svojimi kinčami, bogastvi, premoženiom. družinami ii samo Njegovi. Kristušova je naša pamet, naše raz-menje, zato si mi v etom novom leti tudi večkrat od Njegovi boži del moremo pre-mišlavati, Kristušovo je naše premožčnje, naši penezi, zato tiidi s tčm Njegovoj sve-toj voji moremo služiti v etom zemelskom sveti. Kristušcva je naša drtižina, zato Njemi i po Njegovi zapovedaj moremo vzgajati svojo deco, Kristušovo je naše telo i naša duša, ttidi to oboje moremo v čistoči i svčtostl obdržati i tak celo leto Kristuši sliižiti, na delavne dni pošteno delati i Stran 14. DOŠEVNI LIST 20. opr&vlati svoje dužnosti, na svčtešnje dni pa v cčrkvi Božo reč posltišati, moiiti i popevati. Na novo ieto biajženo i vesčlo čujemo to lLpo obečanje: Vsa so vaša. I ravno zdto se v etom Ieti nigdar nesmemospo-za*biti z toga, da mi vsi zemelski Itidjčpa moremo Kristušovi bifi i postad i tak živeti kak Njegova dobra, verna. pobožna deca. H. HMo srdce Herodeša Na smrt pregdnja Kristuša: Do dve Išt stare pojbiče, Vmoriti dd sirotiče. R&chele plač za dva slneka. (Melodranaa. — Pisao Arany Janoš. Poslov. Flisar Janoš.) Vu mčhkoj postell, na beloj biazini Ah, da sladko spite moji dragi sinki: Tak sladtek je sen vam? . . . Da se ni k-nadajanji neprebiidite? Z-bl6dnim mišienjem čakam, ka se zbudite,-Ali zanian čdkam! . . . Ah! Ve se več nigdar nezbiidite - že - včm, Vaše počfvanje je dosta več, kak sen} Že vse znatn — oh ~ jaj! — jaj! Na mili moj pogl^d se nezasmejčte, Na gučanje moje, lampic neodprčte Vu kušieni vustaj. Te moder Šalamon. Hištorično versko čtenje. (Na podlagi l~vi knig kraiov, pisao Kiss Bela. Poslov.: Flisar Janoš vp. vučitel.) I. Šalamona za ktnte m&mmz®nle I. Kr. 1 od 1—53 veršuša. D&vid, krdl hr'ela, gda je ?e obstarao, Z'S?eklogg trdnuša se je *?u g^ofc revnso ; V Š!ir'desčč let boji .|e sse doprinesao, Ka je Bog Jeho?a njeml zspovedao. biitrJ tekšj i l§ So flomile njsga kotrige oceioe. Kr^^evsko palico svojega vladaistva Je »!aba njegva rnms že ne Udala. Erfč Šaiamoci, lHblenomi sini, Koga je rodila Bethieba Izreii: ABoj fi raoj nsslednik, gda doj zaprem oči> Gda tne Boža vola navekiveke vuspi. Mrtvi ste, — oh mrtvi. — Ni, kak velkarana: Tak da nebi bila mčnša tfl zadosta Za dveri toj smrti? Tak daj malo klico en' prsl ne doj vlomo, — Tak dabi maloga ftička nebi vmoro Iglč smik na srdci! Oh, da"j naj ktišfljem to krvavo rano, Štera k n^bi kriči, či bšf mači sam'no — Perčjo jo skuze! Kriči rana k nebi za zadomešč^njc Grozočiniteli za pokaštiganje, Za sodbe veiike! Ka vald! Ka vala: — nemam jas več sinkov! Naj si tečč bar krv pun črni potokov, — Ne prebiidijo se: On tndli jdrčečec, šteri goni srdce, Či 'me odsečejo vretine žilice, Presehne naveke. Oh, strahšen Herodeš! Či si že nakano Na nedužne djati rožjč tvoje smitno, — Opravo bi to sam! Z-krvželnimi očmi, či bi prišao esi, Bi se i\ vu srdci misel smilenosti Zbiidila, — dobro znam, Vodi rarod Boži, ksk sem ga jat vodo Po pra?ice poti, zdrži Buga vele; Z-svoje sku5enosti ti znam povedat>, ObHen blagoslov li tak rtki čakatf I- Kak ]c David sl^dojo reč zda ?6po?cda« I orsšga tronui na Šalaroon« njio, Vopo^edana reč, kak čem6ren Wtc Adonija srdcž žg^, kak v ognji pžlec. Da.ida Ironuž se H njega do*i&ja, Da je stareši od Salamon pejbžra: wNe je tsk pravica, naj on bč naslednik, Ki je nš več nika, k«k lehkonjiiclnik. (K6 mojga trčnuS nemre bidt! drfig'ga, Šalamon nemre voj bidti Izriela, Grczna bode p!š5a, pa zadomeič&aje Ino edndk britko ra^una da?anje!" Je pravo Adon'ja v srdci razbufjeno, Skrivomi poiščem gor' Rogal vretino, jantiir 20. DU8EVNI LIST SttAn 15. Ah, či bitivido ... oh, moj' sinkovdfiša! Kak sem se moiila, na kolinaj kleččča Pred divjimi slugi; Prosila naj nja*jo, — aaj jih nevmorijo, Ar so raoji oni, naj je raiifijejo: m so šteli čfiti. Jčkao se i sluga, skuzile 'me oči, Mislila sem, ka nja\ kak se malo miidi! Ah, vkanila sem se: Či bi se ti skuzio, trdoga srdca kral I vido bi tečti skuz povodni vdl — Znam, smiltivao bi se . . . Bethlehema čeri, štere ste matere, Za dvojno žalost mj voščenc nebojd'te, Prosim v&s, nebojd'te: Či ste i vi mele juš se to troštati, Kak Ršchel, tak je vaše bolezni po i Vi nap6 žalostne Sprčvod bode vutro! — Prihdjajte, hodte! Poglednite ga vsi, — vsi nazdči bojdte! — Več se mi ne grozi: Položte i doli moje blčde sini, Šteri zda že spijo, vu Gospodna kriii Ta" med vaše sini. Lepo sprotoletje je minolo z-leta, Edno pokolenje tak fali z-nšroda, Tam je na brfltivi. Sinki Bethlehema, ki gori zrast^te: Rodjenja dnčva eden nezadobite: Vu dve leti tevi. Dosta jeste tožbe, ka so hipi zbožni! Oh vidim, ka se bližajo ti prišestni I bogši vršmeni: Od šteri so modri tak prorokuvali: Krai se je porodo, v-Jude Izraeli, Vu mšlom Eethleherni. Ka si doprinesao, krvželen Herodeš? -— Ne si ga prepravo! Či bdr ti ne verješ: On je ne vraorjeni: Tvoji dnčvi so i vremen zračunani. Koga se bojis, z-rožjom ga neprspraviš, Nika nemreš njeml! Nedužno, vmorjena dcčica tam gori, Kak sveti angelje popevajo Bogi, Njihov je že Kristuš! Jaj bode onomi, šteroga prekunč V-srdci oranjena bolezen matere. Jaj tebi Herodeš! Boži srd bode na Šalasona Steroga njemi on za kaštigo Protivnikev ino slugov rebelišni. Se je ji vnogo vkiip nabralo v Itreli. Aldfijo Gotpodni, vernost prisčgajo, Boži blagoslov na Adonija prosijo. Za krala skričijo na Davida rarsto, Preklčitvo povejo i na smrt kun^jo, Vsakoga onoga, ki šče 2 podp^ra Za krtla, Dividovoga Šalamona. Razlde glai kitro t€ rehericije, Veter )o nei^ la razno na vse kraje. Tak, da jo Me i Natban prorok zazve, Ki hitra raateri Šalamona pove. Na mehkom pamlagi sedi mati ravao, Z« komaj vidi hižičko avojo raalo, Njčna pamet ranč' zdž nindri daleč hodi, Taa pri David kr&a Osveiaora tronuji. Klonckanje se čftje, dveri se odprejo, Notri stopi Nšthan, v tžli obtrfidjeno : ,Totš je pravlca ! Šalamon IQb!^ni T?oj sln je obiadan po Adooja mreži. Ki se z protivniki Izraela zdrfižo, Od zad'meič^?anja ga vedno vsi psujo: Z prisegov lrdijo, vsški naj smrf vzeme, Ki či gda Šalamona za krala dene. Na td reč msiere srdcč strah obide, Ci Ddvida orok v takše rcke pride ? Jeii je pa ne nihao na Šalamcna Tronui D&vid, najzmožneii kral hraela ? Nathan prorok etak erče zda materi: VŠalamoua šstor, kak nšjhitre beži, Nesi njemi te glas : »Jaj bode narodi, Či Adon'ja bode kral vu Izraeli! Ar se na tronui on lilov pritiskava, Prol; Ddvida želji, mcsto Šalaai6na. Stran 16. DOSEVNI LIST januar 20. Finci v bopbi s ffomunizmom. Doživeli smo v neda?noj pretekiosil, ka so mk\e držaee videče, ka h\ se zamian posia?lale velesito, stratile njih grfiženj i se na pritisk svoji premočni sdsedov brezi ednoga atrela po daie. (čeika Nemčiji, oiale baitike drždve Ruslji.) Vidli smo \Mi, k&k se je Poljska — 35 mi-lijonska drža?a — v dobri d?e tidnaj zrušila pod pritiskom 90 milijdnske NeiEČJfe, Gda je Rusija zsčnola pritiskati na Fžnsko, sffio ji skorcn zamerHi, zakaj ne spuni ruske zah teve i ide saico v Isstieno pog*bel. Gda je nej ičela sprijati viogo poslfilnoga hlapca, jo je ruski velikan napadnc z armado? 300 jezero ifidl, 1000 tankov i 1500 erop!Lnov. Mlsltli smo, ks mala Pinska napida takše vojiike sik ne zdrži 8itš par dnčvov. Zgodilo pa se je, ka \t Fins%g3 štera je v ziHM nf j dobivala eiče nikše pcm6čt s tCShina? zdržala vst napade preiSoSnogs t eprijateia, nje-govo arnišdo v ?eč velik. 1 odločiini bitkaj pre-rsagrtla l razbils, vničila več std tftnkoyF streiiis okd-t 250 eropidnov i dnes oedal:4 krala mšzanje Poleg obečenja necdidša duže. Vu kršia šaior z-potrtim srdcorii stopi, Tuizno glav6 n^gne, iak se njemi-tdži: »Gospodce, jeli se spomniš z-cbečanja, Ka Šalamon bo laatnik tronula tvojga ? Jel* stoji reč t?cja ? Glas iem ti prinesla, Adon'ja se protl. protl tebi spra/l^, Pri vretini Rogele šereg pripravls, Za tebom šč6 bidti oo krai hraeia !N Ha reči ete sda glasnlk pride k hiž : NNathaa prorok je tii, posifihnenje prosi!" ,,Notr? ga pfstite pred Kiiae proroka, Da čfljem, ka mi je prinesao novoga ?* zmoine pesmi: »Trdi grad je nai Bog zraožni!* Fioski nirod j'e e eto» vero? ? božo pomoČ i obumbo Š5 v bojno. 1 gd^ priietijo rutki bomli-niki md ftnskc farsie i mečejo na n\i svoje grozne bombe* fc se v podzemelski zaveiiičaj večktat o{!asi psscm: MTrdi grad je nsš B#g I ti batrivna e?angeiičBaska vera čleveka, finskoga voiiks visiko povzdigne nad ruikoga vojaka, človeka, cd iteroga konunizem vči, ka je sflmo ažjpopo]ne|ša stvar. V etoj feojni se je pokAzalo, ka lejko komunizem čiks od člo?ek?, iteroga je za stsar prog!iso i njemi vzeo vso sloboičino, ffldi sloboičino vcre. T^ tak batrivdo in uspešno se vojskfivajdči finskl narcd se js že v vrdtneoi reformiGlje po-vrco k čistoml evapg^lfoml i pCsto cden R^j-bole čisti evang. nirodov. V 30 ietnej boj«i se je v Gusfa«? Adoifovoj yc=jski ?n6g® firicov b-> ju?alo Z8 versko slobodo s^oji nemiki verebra to^. FiGski oirod |e znso stojo c?ang, Yiro tfiii sied< pod ruskc? oblistjcv obar^ati. Grozote bolševlzma je t« ni^od ed«5k že svflio Kottunistična ob;i$t je 9 zsČetki ieta 1918 divjala tiidi v Finikoj. Te je 10 diihovni sov mrio tnantrniške inirtj, 36 pa je mogio pr«» oainti žfaetna trplgnja i mantre. Vndgo boži klž je bilo porfiient ali cskrunjeni. A!« že aprila 1918 je jiižne k\a\t dižiive eslobodlla seniika, severne pa edna ttnska kmeCka vojska. K evang cerkvi pripada v finskej dan«s 31/2 milijona dfii, 60 000 f netv pripada prifo- Notri stop! Nžihan inc elak prai?i : Nirod se zburk&vG proti Šalar^oni, Prekiestvo iao smrt krlčljo na ajega, Nebode on niksk nam kral Izraela ! Sfrsiie se na te g!as obršz Divd krala, »Šalamona de tron ! Drgeče me brada. S%m Goipodin Bog š*e Jno moje srdc6, Naj Šalamon bode kral izrelske zeiale!" Ali ?eč nernremo duže odlaiat«, V mcjern žitki ga ičem na troni viditf. Nikak nemrctn tfčas na meri ostati, Dokeč Adonia nedam vu smrt djati ! Idi Bdhšabč i pove Šadok popi, Z Gospodna šatora naj vzcme svit oli, Šaiamcna ?časi v Gilbon odpelajo, Kak kronanje, njemi gla?o 9 Naroda vriožina mtd vcstljt« ftfe, Gori do n&be se čije krič, januar 20. DOSEVNI LIST Strin 17 cj cer&vi, !§00 p» katfrlfčansk&j. V Ameriki žtee.®ko!i 100 000 Fncov. ¦* "¦ T*asl sRiioagi cvaag. B&rodi s srca 2eJL ?es kuliumi s^elj @Lj z boS&^ p©aiGČj6v srečno da-kesga ets Wojjjo zs nbrarabo svoje slobode, SYo]e kuHure S s^ojjs vere. P* titti če bi sf ssazaMnj* !i zrttilla pc?d priitsk$n; 4O'';krif8e premoč?, batrivnost, od'65-rsost j vtlks bojs? uspehl togs ro&loga niroda ssa vefce s?etž3 dokiz bodejo, feakla in6č diva edaoiai. sirocti vera. D. Žettski k&titek, Srečno nčvo !eto« Siira nifada je 16, da sl n» n6vo !eto vgojd-no želLmo vs! s^ečmc n6vo Ms. I vr,8gii ešče privi: Srcčno n6vo kto nžj vara di Bog ! O (e reči Cljem, se vsigdir spomrsim ?«a š^oje de-tirsstvo i m dogodek, fferi tni je vsTgddr pred efi^i Rsda bi vam pršpovedivrja t6 rrilo zgcd-bo, štero seoftak: dobro shianlla v spdmenkl. Moj o<-ž so meii psznanci, sfžrog^, čfia-Bogs gosp6d», Stcri |e rad v na$o h5?o pr^hajo« Sober, razt&et! č!o?ek je bio, dos-k edao veHko fžlfiago je leeo. Od . Boga njeai? je 3'ičc ne| siseo gd?ati. T6 ss je sn?6]o, pa pravo, da so vsi n«rl, ki verjejo v B6g.J, ar Bugž &eg3. Cele e nam je razk!5do 'Hvoie irjisH ! ščeo &ESti, ka on ma pravico. Moj očn so cjSH gii?sti i! so «i misHH svo|e, Či sje®i je nife&k kaj protigtičo, ge jc tmiimtze* I psfrdo, da nega č$d&! lldl isa stžti. Ar II bl šeinl. blli, bl saai isegli gor?p?itf, ka je f«ra;ssmo pti-*iQ7edk3 zs deco. Tak je prišlo sofo ieio I itarl gospdd je prišo k nstm. R#d je «plo kupico dobrsga ^?aa, rad je irseo 'Jdober obsd. Mc?g6c«- sl ]e sa?a aej mogo vse t6 privofeUi, ižto je prli* r*d, žr ratja marfi ga je vsigdar mai© pog6itiia. • Kaka je priio tfsti predgo'dtie, tijemi je tnsj oča'prOtUo, v' roke . r.jsasi «6gno i s srsa praFo:'B6g ^sni da] sre.^no ao*a !et«! Pozibo ]e v -tom bipJj kikle njfsll je sfarl ''gospd.d. Tž se je tiid! ?čssi r^zčeniere : .Tak nčvo mi ne želle, znite, ka ae poz-naai Bcga, Zi nsojo volo mj tfidi lejko cd iraga želete srečnc n6vo l«(o." . - x .^Pnjatel,* je pravo ?b®| oča, wne nor^fijte »e z Bogd, §!r-feo vam sni priti .po takŠI režaj.** wIfe sasno, ki« se sii more zgodifl. 76 I6t sem st8r= 50 fet več r*e verjem: v:Bdg!, pa li žMjh. Či bl bio Bog. bl rae že da?-io po~ kaštigo." »Bog dugo ?4ka; »jego?a dcbrdta je ne-skončns", je odvrno rii&j r=5a, ^sls i^ak vas elče iejko dcs6g?je njegova kalt^ga.* Sfir? gospod se je Čiidno smejao, 9Te se mott psščiti (6 vaš B6gv ir dugo Sasa več nema, sfiri sein že, pa k-]ko daes-«fltfo vmerjčm, te da vaietni Bogš, Sao, ka se je g Z Šalži žs smovje, , zrs\lm ide, žn]!m dfli! Vu Gilbfta do?! se glaiijo trobiinti, Tak, da bi grmela ^ebs, glasno donl, dd velke svckloiče "se kep zefflJe Jsga Le*Cl, fcHKi, fskri, rirod difii Bog4, je, tri?s, listje, se kople v-svetloiči, trili se sktivajo pcd eblakf, Sp6?aj6če ftrce se tas&lrajo: Ks zi §*io je 16, zaka nas rfranfajo ? Ali z«la saedadkj kenfa trbun Tih; p#?fa.ye 16^ UMn se igrasfe. I vn tiiaodi se «vi]e gliis Šidoks, štetl ©fefeodi prestor popa gor' rr;aže. fel tnirao stoji, d doli flsgne, pokorno se drli, Dckeč ga Š!dck pop z tim sftse krlčsnske vzgoje, osnavlanja po-st&ne čiovečaneke drfižbc hssnovita, poštena kotrlga, pr&?i Bofi blsgoelor. Zg«rnji evangeiium nsm pok&e t6, kskgs raore &iH vzgoja naše dccč, po šterom resan Boži blagoslo? posf&nc. Bar da bi vse z decov obdarusane držine, vse lolč, vsc vučiieistvo v denčinji težki časaj t€ evangeliura viela za vzg!6H, za podlžgo i p€!do TEgcje, osnžv.laBjji decč. J«zuio?i roditeljeso 6vojemi dettei prfič do-bro pčitfo, dober vzglžd daii e tem, da: žii se vt6ko lsto vu Jeruf^lem na svčtek ffizemski. 9uga pdt je z vtlikim trtidom fbila ?kfipprlkap> dc»a, dugo bi^aaje v Jtruialemi je tfidi desta ptntz. koitsio, ?Ji Jožcf i Marija ps kak frela iiraeliiaaca sta vseedno z velkira veseljem šla t sveto mesto k Božoj s!užbi. Q?Qlno sta (udi dosta ičpoga povedafa doraa srojemi deteti ed lepe Bože biže i od Bože siižbe i gda \t pa on 12 ttt star pčstao, jc tiidi on ž^jirna fo v Jeru ia!emsko c^rkev. Jeli tak činijo, je!i fakio pe!do kažejo sta riije svojoj deci (Qdi dnesdčn ? Jeli radi idejo v , jeli pelsjo i pošiiajo v Bože h žo tudi Šaiaanona mati dveri god odprč, Adoa'ja ponizno nctri stopl nanje; Vuita drgečcjo, obris je prebledi, Z'dojpobi'tiiT3 Grdconi zkča go^oriti : MOh žena vcndar si čttla moje delo. Kak sem jas ofehodo srarrotno ncvredno, Z-tebom Sčeis gučati fno te prosifi, K sini tvojmi se bojlm, neffipsm id11. Mo pOt je prnvična, nermtlim na hfido, Dobro atiiš kakda sem jas moj tfdnui igfibo ? No či jc kre m6ne bio? ?es rod Izrela I menč šteo zvoliti za voditeia. Zda gcm kodiš pdstao, msstransa deco bl paziti, kak ji» pa ilesfi isJrati, gda |e ž^ zgfiblens, gda se fi]ej \t Ž6 iiila v saočfare greho? pogroziia. Trefjič je pri ?zgoji," pri osaa^isnji aai* de-ee potrebna rodllelska k^rafdfe. krotkost. Jezuiovi stiriije so se sse krega!! z svojim- s?rosi3 pa so dosta trpeli, doieč sa ga fisjšll. Saino m&ti nje-oii privi žalostno: Sii^ek, zakaj si nam-tak včino,-o?o o&i tvoj I jaz 2 bof^enostjoy sva fe igkala. Saffio Iep6. krctko ga opotnesčja, zakaj fe od njid^a zaostao. Dsbra Je roditelska. r?ai?sre pa a5i.nsk3 strogost, all zaati more vsigdar, gda tr-bej strogo kaitigst)' i gda krotko opominatK Dg-ksS krotfeo opcminanje pomag^, pfknttino- trife, atroge Vizni, Ali gda pa že iepa re?, ^opomina-nje ne oornaga več, 16 je potrebnu malo bole trd® I strogo nastdpit*, ar nafii ®e leko zgodl on žaloiten slučaj, d« Ydarec3 šteroga bi dete moglo dobfti ^ s?o|oj mladosiK closfairal dobi stariS @d s?o]?gi detet?? v syo|aj stsrosti š skbsstl All dete sf&dli prs strogoj kašf^gi nsj obC*fi roditel-ske ifibčzni lopločo, n%\ nbčilf 46, da ga stariš samo z )Qbčzni kaitigs, na|. njeitj* 16 na hasek slfiži. Kak aai reforinator Dr. Luther Marton Uk lepo prav«: Ci je f ednoj rožsi pal:cai, naj bode v drfigoj jalioiko. štrtif- morerno svojo dcco bogati eavčiti. Od Jezuša tiidi to čf6mo:- I doli je 16 žnjima i Zda se moli, proil, cd dna ~- do daa siabl, Daj Abisago za tii?ar'lfca njenii. se sa fo reč zda ŠiJamori kri!: njeml, smrtbo]dl\* —- skriči gori žele meti, roo| orsag bi rad mco, Dam ga viaoriti i vse, nsj edoogs neo, &teri žnjim držijo, pa ga podperaje ! Abisago bl meo, Izi'eia lepoto, Stero |*e Da?id zravnao se| na podporo, Kt bi ga čuvals i obr©?r»i?aSs Vu seroj starosti njega poiiiagala. K Ster©] pr'ipodobna se ne silde eti. AdosaJ fe jaien: kraievst^o i^č ^efi, Ar bi žajov orsig meo hefbati, iobiti, T6 iče on od meae z {ilnoatjov ičaliti; Zato ga smrt more nevoliki dojdt! Ioo ss 5 iztelske zeasle prepraviti. Kri?o jc prlsegao ? 16 |e prelomo, T6 naj bode njtga žltka siednje delo 1" Tik je erkae te kral, poslad |e Bitiaja, Ki $i js fringyijo ztčzao na ledevjL. Adonija viha so vaiasa ie fi!», Z-bodjeaogt te!g njemi it *t* tekla. Takšl konec je meo neareče« Adoa'ja, Ki je prdti Bdgi pregr&hlo teiika. Iaiiao ja glas, ka |e kra! hsads. Trdeai i pravičea, igga Jij ©i@mi, ki Hihci! Bree tnfioiče preiae, smrti s^jetn (Bale.) Vsakoga evaNgelič«ac» dužnost je, da podpira i širi »Dtiševni List!" januar 20. DOSEVNI LIST Stran 21 16 je v Nazaret, i bio je podložen »jlma, Prav itpa kfila je to. Od ednoga defeia se od toga iepSe niti nemre povedtti. Oh kak ni-.io je dnei dia tikše decd ki prav boga svoje stariie. Keikekrit vidirao tikšo deco, ki prav b6ga svoje starlše. Kelkokrit vidimo tikie žaiostne siike, gda d«te milo vikše zrasii, 16 nešče svojim redtfelom več podložen biti, sirs zapoved&?a oči, kči nazijguči svojoj materl. I č: tomi vz.rok iščtmo, največlcrit ga najdemo v siaboj vzgojs, v tom da so sterišje s?ojo deeo v njihovoj mladosti n6 včiii na bdganje, na pokornost. Pa držvo gamo teč*g morerao vugibati, dokeč je mlido, tBdi deco samo tečas leko vodfmo, i Rjiko? trtsčaj osnirlamo, vugiHsmo; i diišo z dobrim aapun|4?amo, dokeč je elče maia i giegava. 04 Windkorst Lsjoi-a, od nigdašrjegs ?ei k»ga »emškoga drživnikd, gda je minister pravde bio, |e ed?ia ijjemi pozn&aa gospi to pitala : l?i je daUi fotogr^f rat?, aillostifnl povejte nif, v kakiern stan bi b!o moj kžp tiaj'epši ? Miniiter je na 16 pitanjo etak ©dgiforo: Osspi v fakiern stani se dijfe doS-vibii, gda svcjega deteta rok^ na molitev vkfiper-skitntte. To je eajlepia sifkg, štero si mcretn z« «in® tnater mislitl. Starišje, o^eyje5 aiatere! či svojo dico prav ilebro i plemenito ščite vzgaUiš, osniviaii, tak po vzgledi Jozef r i Marije hodits pred njimi z dobrov p^Jdo?, paiite na n\6, či je potrfikno kaštigajte je, ali vsigdarzlubdznostlo?, krotkost-je?, i fčite ji od mladi, gingsvi !et naprej na poksrnost, m bdgsnje. Tak bode todi vaša deci, kak Jezui gori jefnaiiv mčdrosti i v i s i kosti, i v milolči prcd Bogcm i liidmi. H. Opomin. Prosimo vse spoštiivane verebrate, šterim smo poslali prvo numero Dtiševno-ga Lista na ogled \ so ga nej poslali nazij, ndj naročnino za I. 1940 — 20 di-airov — vpošlejo — ali pa ndj nam nazdj p*šlej0 et& drigo numero če neščejo st6-piti v krdg naši čitatelov. Što ete nu-mere ne vrni, ga držimo za svojega naročnika. V nikioj ddbi ieta se nt piHe tclko, kak v fašenki, v vrerneni veseiie i gcsttvanj. Ce v D&ševnom Listi zdaj ed plisanjs znt-nemo gučaii, te *e ne prestraite: nemo s kira-njem začno, nemo z brezpogojnov obsddbo? pi^ia dokončo. PKsa nesmimo vnaprej obsoditl, kak edno z grečni poželenj človečega te!a narojeno nista-vo, plesa nemremo vnaprej zsbraniti vsem onim, ki se celd v svoji zakivaj neščejo spozabiti s svojega krščanstva, s pdti vere, ar znatno, — kftk šteč se nam čfidno vidi — ka je zibelka pleia rivno vera bila. Preprosti nšrodi so svojemi verskomi na-vdUšenjej tak dili dfiika, ka so pleiati cačaoli. I ples je v žltki oni narodof vsikdir tiiek ter-$kl osvetnoiti osto, Z valovjem p!6ta se je po-vzdignila diša človeka k Bogi, Plea je Ul, p!Li je vnogokršt vlšek bože siiižbe bio. Sari Grki i Riml&ni so se začnoli saaio posiula?ati pl^sa tudi m svcji ivetsk zabava}. Ka ples sam na stebi je ntj nikaf necste-gj, nikaj niskotnoga, to vidimo eiče na narcdni pl6,ai. Srbski čiovek si s?ojemi ožrcdnomi cfi-tenji svojoj navdfiisaosti za narod \ doi&dTlno s plesanjem kola di Izraz, kak drlgi narodje pA s svojimi narodnimi piisi (n. pl. s č4rdž^om) h ti je p!is cšče izraz EfiieaejSi ob.^tenj člo-feče diše. I verjemo tfidi to, ka jeitejo \M\t, šteritn je plčs edna člita radost. Ce je poslfiianjs mu-zike edno čfsio vživanje, te gibanje na takt mu-zike, p!es; zoi tudi nikaj 16poga, čistoga biti. T6 je pičs sam na sebi, Ali pleta brezi človeka nega. Zato natn je ednok eden naizna-mtnltl bogoslo^ni prefesor na pitanje, jeli je p]L% sam na sebi nej gr€b, odgovoro: MPičite sam na sebi !• Ka napravi čiovek s plesa, td mi naj nede potrebno razlagati. T6 onl, ki plešejo, gami do-bro iržjo. Od^ grcšni človek začne plesati, te p!čs zgiib, svojo fistost i zvišenosi, zadobi pa ?iogo skQ§a?ca. Gda grešnš človek začne plčsaci, te plčs nemre več radcsti dUhi slfižlti, nego — podpčrsni celo od aikohola — požeienji t^Ia. Vendar je plčga s kričanskoga sfilišča nej slobodno brezpcgojno obsdditi. Cistomi človeki je n&imtt plčs nikaj čisioga. Ar se pa plčs — sam na tebi čifti iirli žtleaja človeče d&ie za lepim i vtvišeHim — v Strdn 22. DUSEVNI LIST januir 20. rokij greinoga Človcka pokvari i ?I6g« ea prevztme, morttno s krščanikoga stiUSča edtn taaič dati vitm pleiftlcom, iteroga do se-vtda iamo tistl poiltSall, šterl ?iinost potegajo aa td, n*j njih radosti vilkdir čitte 1 nedužne oitiaejo: Pltiilei, gda ©pfcitt, ka vam ]c plls ne) čista lafctva, tc hčojajte pl&ati — $r dc ?a* plit fretisa grlhal Pleialke pa, če se iatno z ednim pleiilcem sr#Late, iteri zlorabla plet, ne pllšte več, 4r bi tvoje Ulo iimt v blato frgle ! Od oni pa, iterin je plit sladko jabolko gtčfca, nemo giCo. Nej so vrčdni, ka bi njim guče v itB6ni Onega, ki mi pri?I: ,Ne dftjte td •?&o psom, niti ne mcltc dZtindže vaše pred svlojč, Bij je ne razkličijo z nogami i eiče rsztrgajo". ( ••-) Rfoloinl mAli glisi. Radotti z\kt. .0'6dajtc zato, da ikrblivo h«dite, nej liki ntmddri, nego llki modri. V6 ti Hpte k iveličanji priličn« vrercen, ir !• dn^ti hftdi!" (Efet. 5, 15. 16) A4rtat Bežtč v Ptieoatk«j cirkvi. Vu iT*4tia-tihom Adfeatnom hipi so viiki deu bil4 držAae lorjenlce, pri itcrl so duhovnik vu bib- Ujiki klpaj razpriflali: ,Velkc beje i vclke iiitre." — Na kežiČHom tvečarki pe liturgičnoj UU\ iliiki to pa ioIArje dotta deklamilivali iao edno božično fgro naprddili i pod voditvom Jonai štefin kateheta dvdgHtne lepd popčvali več pdsem. Štipeaidij. Z fundiclje sebcborskoga ne- meikogt Luthai Gergora i farailije lehko dobi itipendij srednje ali viiiie šdle vučenik (vučeo-ka), ki je s Pueontke fare, srmaški, dobroga oponiianja, paščlivoga včenji, predviem sirotič (airotiea). Što je takii i ičč ete štipendij rado- biti, on na) ivojo prošnjo z točnim prepisom svojega zidnjega izkiza navkflp, do 10 ga febr. Motripoite presbiteriutni Puconske fare. PneONei. Premiflčče leto se je narodilo v aaloj fari 50 dec«; mrld je 59 ostt (sfča it io t Sobočkom Ipitili mrle 3 oaebe puconske fare i 5 mrtfor«]enc9f )• fcilo," tak pra?zapra? 67 mrtfeco? je mdla fara). — Zdald se je 17 čitti etaag. paror, oadale 1 pir tikli, ka je mdi trpskc pravosiavae ?ert i X pir Ukši, ka je že-M r. kath. vtr«. — Pri ktiifirniciji je bilo 91 dečko? i 32 deklic. — Z Ooipodnovov sv. ve-Čerjov je živelo 1520 oseb. — Vu naio c^rkc? je prestopila Malriri Marija v Polani. Z sale c^rkvi je ?ast6po Rilaper Ivan v Zagrtbl. — Dobrovolni daritelov po Zliloj knigl srao meli 317, šteri so navkdp daru?ali 7.287 25 dln i 105 Mrk gotovine, 48 s?Lč na olt&r, 96 iv^č ? bliš-čare, 8 (eglinov živi korin i edtn lepl tdiaSit! prestičt na oltar. StmOTOlBi dtri. Na goridrianje Dftševno* ga lista: Beoko Jožef, sen. inipektor 500, Bac Rudof, v Murski Soboti 10, Vratarič Ludvik v Sodiiinc! 5, Zelko Mikloi, v Nemiavci 2, Jarne-vič Peter v Murski Soboti 10, Bodonska gmajna v silveitrovoj moinji 52, Moržvska gmajna v tilveatrovoj tnoinji 25, Vukao Lajol Lendava 20, Š ftar Msrija Maribor 10 Din, Btc ŠAn-dor BreEOfci 5, Bejek Koleman Puconci 10, Benkič Kalman Pužavei 3, Hiiaj Matjai Šs-lamenci 2, Kardoi Vince Polaaa 5, Pčntek Jožef Polana 5, KOronja Jinoš Oorica 2, Sečko Stefan Bretovcl 2, Kiihar Frsncova Pu-conci 2, Šavel Štefanova Puconcl 5, Celak Ste-fan Lemerje 4, KJsilak Mihatj Breiovd 2, Kodila Liza Nemčija 10, Boldižar Marija (Šalamenci) Francija 10, Serer Franc, Pucoocl 10, — V ladnjoj numerl srao poraotoma pisali, ka je Li-pič Praoc z Moržvcc dartvo na DUševni List 5 Din, darlte! te vsote je P^pič Franc bio z Moravec. Na evfl/rg. D/a^/ dom : Benko Jožef aen. inipektor 2000, Kmečka posojilnica v Sofcoti 500, Vučkič Janoš z Rakičana 20, Vezer Gezova z Martjanec 100, Šbfll Jinoš s Skakovec 10 Dln. Na nesprhllvi všnec Luihirove FiisiAr Ša-rolte: Cipott Irena z Francije 5, Vukan Aranka Pečarovci 5, BanfJ Lajoš Pečarovci 1 Mrk, Seč-ko Š4rika Predanovci 10, Fartelj Lajoš Sebebord 30, Hiri Jožef Sebeborci 20, Skrilec Mihalj Le-merje 10, Podlesek Fraoc Predanovd 20, Kodila Elizabeth Ncmčija 10 Din. — Vsem nijtoplfiJa hvala! Hymen. Huber Ludvtk, (rgovec, sin firiko-ga glivnoga oskrbnika, gogtilničarja i (rgovca iz Kuzme je dne 13. jan 1940 v ev. cerkvi v Oor. Slaveči pred iv. ^oltarom do groba obatojččo nevkleknjeno lQi6znost i vernoat obiabo Jud Rozallji, leitri Jud Janeza, zidarakega raojitra iz Kmme, ki jt pri zidanji naie nove cerkvt oprav-lao zidArtko delo. Torai n6vomi plri \i irci že-lejtno nijbčgiega! januir 2f, DOSEVNI LIST Stržn 23. Sobota. Naie žensko drUitvo jc lctos pi prliidilo bogato božičnico. Na s?. vttit je v okviri bože slflžbe ivetilo svoj s?6tek lUbčzni. Po predgi je učenka Sinic Treia deklatnirala edno pripravno božično petem, pototn pa je dom. kaplan v imeni ženskoga drlit?a zrdčo dare deci, oporainajoči je, naj se poleg viej daroT ne spozabijo s toga najvfckiega božičnoga dara, bethlehemskoga deteta, koga je BOg «a OdkOpitela dar|?o sv&tl. Ženiko drattvo je ob-darOvalo 5 cipelami i cbiekov 73 dečke i dekiine potroiivši na nj* 3 200.— dinarov, štero vsoto jc z dobrovolni darov spravilo vkfiper v Soboti. — V našoj gmajni se je v 1939 leti narodilo 16 dečkov, 20 deklin, vkfiper 36, zdioi jc bilo 20 parov, mrlo je moški 30, žensk 23, vkfcptr 53 i 8 v fpitali z iYQnski gmajn. KriSevci. V našoj graajni tt je v 1939 Itti narodslo 39 dec*, rarlo je 66, idini je bilo 25 pLrov. Dcbrovolni dirov na c&kev jc priilo 1.505 din, dohodkov je račla graajna 29.190' izdatkov pa 27.204- Dln. Bodonci. Na Koledne s?čtke $0 nala šol-ska"deca pi lepe darl dobila. Kak vsako leto tak cdaj tiidi so g. Szinicz J. msriborski trgo< vec 75 ra tekstilnoga bJšga poslali za siromaiko deco. ZvOo toga so na i€ c\l aldii?ali ešče: g. Hthn H. bodonski trgovec i Kr. banska nprava v Ljubljini. Vsem darcvnlkom srčna hiala! B6g je blagoslovi! — V preminočem leti v bodon-skoj firi narodilo se 39, mrlo ]e 36, ? zikon hištva je stopilo 18 pžrov. kinfirmšiivani je bilo 49. Leadara. V preminočeta leti se je narodilo 3 decč, vmrlo je 5 osčb, zdao se jc 1 čisti pir, naio cirke? je zspfiitUa edna žeoika, v naio c6rkcv sta itopile 2 ienski. — Nt cerkev zi od-plačilo dugi ttso ddb li zvQa gmajne 7000 Dta, w gmajni satnoj (z off^rtonumom vkflper) 1200 Din. Omajnska blajijna je dobiia za odplačilo duga 1000 Din. Cerkreaog« dugi je preti lan-skorai 17 300 D'n, zda) 10 000 Dln, gmajnskoga dugž prdii lanskomi 10000 Din ok61i 7000 Din, ka je za 16 malo gtnajno (320 diii) ešče itak feliko breraen. - Na drfige dobre cile je sle~ dtče priilo vkOper v graajni: Na 0. A. drUitfe 500 Dio, la sirotiiaico v Novi>Pazovi 120 Din iM 30 kg tadji, na cerkveno božlčno dr^vo i na pomoč siromaikim faroliijam po dobrotivaosti ženikogs drfiitva 380 Dln, vserkiipcr tak 1000 Dio. Zvfintoga je žeasko drQit?o za ?redjeLBinje cerkvenoga preitora okoli 400 Din darlvalo. — Y posti i ad?enti smo meli 2-2 vcnkiva z?c-čarka z napr6da?anjem, z goričtenjom, dekJama-cijarni i pesmami. Na božični večer jt bio lčpl osvetck z pesmami cerkvenoga koruša i 3 ma-Hčki (4-7 let) so dcklamiralL — Y ©ino?oo iolo je hodilo 35 dect, 7 srednjo idlo (tneič.) 12. - PrOti vse tcžkečam Uak lehke etak pra-virno na kooei tdnoga leta: Ys« do ttoga Dii je petnogo Gospcd 1 — Horvat Perdo trg. z Bogojine jc 20 Din dartvo na Lendaviko cerkev, z Momike gmajne trije neimenovani verebratje tfidi 20 Din oa naio cerkev. Bog plati! Oor. SUveCa. 24. dec, v nedtlo, na s?4ti pcst zadv. ob pol 3 viri smo st v cašoj c c), st. 19 l«t. — 5 Sobočke gmajne: ?d. Vnikič " Strdn 24. DUSEVNI LIST janair 26. Rozilija, roj SoJa> v Rakičani, st 81, !, vd. Vratarič Terezija, roj Franko v Soboti, st. 64 1., vd. Flisar Žuža, roi. Vratarič v Nemšavci, si. 83 1. — Z domanjšovske fare: P6czak Ferenc v Domanjiovci 45 ]., Kerčmar Glzela, roj. Pdrš v čikečkivasl 35 1. — Z Gor. Slavečke fare; vd. Fartek Terezija roj. Krpič \z Oor, SlaveC vu 73 1. itarosti, vd Rogač Julija roj. Horvtt iz Nus kove vu 89 1. staroeti. - Vsetn preminjenim naj bode Kristuš goristanenje i žitek, žalDvajoči pa si naj počinčjo v boženi sv. ravnanji! Dogodki zddnjega meseca. Na zap^dnoj fronti ešče mir Idda. Pač pa je bi!6 v zddnjem meseci več letalski bojev, v šteri sta obL nasprotnici meli mčnše zgflbe. Na mčrji se dale poteplajo trgov-ske ladje i tak Nemčija kak Anglija velki materij^Ini kvdr trpite. Tudi več ladij ne-utržlni drža*v je postalo aldov plavajčči min. — Finci so zavrnili vse ruske napa-de, uničili so že trčtjo rusko divizijo (18.000 mož), i so neprijdtela potisnili s svoje zemlč. V za*dnji dnčvaj rusko letal-stvo močno bombardira Finska mesta. Vnogo hiš je bilo portišeni. Bili so dnčvi, gda so Rusi po 600 i ešče več bomb spiistili na Finske vdroše. — Na Finsko vsikdar več prostovolcov prihdja zosebno z NorvčšKe i Švedske. Pa tUdi velke dr-ždve (zvlln Nemčije) je močno podpčrajo zosebno z bojnim materijalom. — Vogrski zunanji minister grof CsLky se je 5. jana-a"ra srččo v Benetkaj s talijanskim zuna-njim ministrom grof Cianom. Šlo se jeza vojaško pomoč Vogrski, če bi jo napa"d~ noia Rusija, — V začčtki februara se se-stanejo delegiti drživ balkinske zv^ze na važen pogovor — V zidnji dn^vaj de-cembra je strašen potres bio v Turčiji. Portišilo se je nad 30 jezero hiš, mrlo je okoli 35 jezero liidi, 50 jeaero pa je oranjeni. — Knčz namestnik Pavle je z ženov i večimi ministri obisko Zšgreb, gde ga je hrvaški narod navdtišeno sprijo. — Volitve se na sprotoletje čikajo. — V so-boškoj bolnici je v preminjenom leti bilo 1900 operdcij. — Po ednoj novoj ur^dbi so prvostopne politične obldsti dobile pravico prisilno v driige kraje preseliti os^be, ki motiio red 1 mir ja*vnoga živle-nja. — Naša vlada je izdala nove dšvčne i taksne predpise: srmaški kmetje do oproščeni zemijarines če njih letni katas-terski dohodek ne dosčgne 1000 dindrov. Drždvna taksa pri kupčiji nepremičnin se je z 4 procentov zvišala na 6. Prosimo vse one naročnike, ki so za-ostali 2 naročninov, da W kem prvle po-ravndjo. . ¦ . . r. MIRO DOMAJNKO S0B07A ALEKSANDROVA cesta 23. Prvo Prekmursko Pogrebno Podjetje SKLADIŠČE PRI POKOPALIŠČU. Nagrobne vencc umetne od Din 601 Mrtvaške rakve rnehki les od Din 160- Sprejmem naročila tudi za sveže vence ! ! I <* Mrtvaške rakve trdi les od Din 750 —————————^____J Q Mrtvaške rakve kovinaste od Dfn 1250 Izposojam mrtvaški oder (ravatal) in voz. ^ Mrtvaški prti (šlari) nav. od Dfn 1250-Din 30- Izvršujem: kompletno pogrebe, prevoze in izkope vse po zmerni ceni. °- Traki za vence od Din 20- IN VSE DRUGE POTREBŠČINE ! POPOLNOMA DOMAČE PODjETJE ! ! ! Stampano v »PREKMURSKi TISKARNI ^odgovoren HAHN IZIDOR v Murski Soboti.