3 Šolska knjižnica, Ljubljana, 31 (2022), 3, 3-4 Konec šolskega leta je tik pred vrati. V zraku je že čutiti nemir, ki ga prinaša vonj po po- čitnicah, in malce nervoze ob vseh obvezno- stih, ki se vedno nakopičijo v zadnjih dneh šolskega leta. Temu hitremu tempu ter pe- stremu in živahnemu dogajanju na šoli junija se tudi v šolski knjižnici ni mogoče izogniti. Zdi se mi, da imajo učitelji pred zaključkom pouka, še več želja po posebnih urah v knji- žnici. Meni osebno v teh dneh nujen in obve- zen pripomoček predstavlja »NE POZABI« ali list »TO DO«, na katerega nizam naloge in obveznosti. Ampak neki čudni škratje mi ga vedno znova in znova začarajo. Namesto da bi se seznam krajšal, ker so naloge že opra- vljene, se vedno bolj daljša. Eden pomembnejših zaključkov v šolski knji- žnici v spomladanskem obdobju je zagotovo bralna značka. Včasih me kar malce zaboli ob dejstvu, koliko truda je danes potrebne- ga, da se učenci odločijo, da bodo opravljali bralno značko. Smo pa šolski knjižničarji zagotovo mojstri pri inovativnem spodbuja- nju branja. Tako me je navdušila ideja šolske knjižničarke na Osnovni šoli Horjul o bralcih zmagovalcih. V reviji si lahko preberete, kako celostno je pristopila k celotni akciji spodbu- janja branja. Gotovo boste dobili veliko idej in navdiha, da tudi vi poizkusite kaj podob- nega. Vsak konec pa napoveduje nov začetek. Zelo hitro bo ponovno treba nabrati nove ideje in navezati nova sodelovanja z učitelji za naslednje šolsko leto. Ideje za evropski dan jezikov, ki je že takoj konec septembra, si lah- ko naberete v prispevku Evropski dan jezikov in Alma Karlin. V zadnjih letih so po vseh večjih in tudi ne tako velikih krajih vedno bolj popularne igre »soba pobega«. Gotovo ste se mnogi že pre- izkusili v kaki od njih ali pa kak tak preizkus načrtujete letošnje poletje. Zelo je zabavno, zraven pa še malo na preizkušnjo postavimo naše možgančke. Sodelovanje med udeležen- ci zelo pomaga, da hitreje prideš do rešitve. Ste vedeli, da jo je mogoče izvesti tudi v knjižnici? Preverite, kako se je te zabavne igre lotila knjižničarka na Osnovni šoli Vransko – Tabor. Projekt OBJEM je eden bolj prepoznavnih projektov Zavoda RS za šolstvo, njegov cilj pa je razvijanje bralne pismenosti. Seveda tu brez knjižnice nikakor ne gre, tudi pri urah zgodovine ne. Precej teže kot za prozo je učence navdušiti za prebiranje poezije. Ideje, kako že mlaj- še učence navdušiti zanjo, se tudi skrivajo na straneh revije. Že vrsto let pa na šolah navdušenje nad knjigami spodbujamo s po- močjo bralnih in knjižničarskih krožkov. Na vsaki šoli krožek organizirajo na svoj način. Če potrebujete kako dodatno idejo, kako bi obogatili svoj krožek ali ga na novo ustano- vili, morate samo prelistati revijo do konca. Bralno pismenost pa je mogoče spodbujati tudi prek projekta Erazmus +. Želim vam, da čim bolj mirno zaključite leto- šnje šolsko leto. Čez poletje si naberite novih moči za naslednje izzive. Vem, da šolski UVODNIK Drage bralke in bralci, Mateja Drnovšek Zvonar