O slovniškem pouku. fDalie.) Zelo mudno in nepraktično pa je dosedanje običaino razvijanie poima sklonov na mnogo (4—6) samostalnikih različneira spola. Vse naj pride na vrsto, toda Dolatroma in sintetičnim potom, samo m bes.ajmo dece s premnogvmi oblikami na enkrat. predno usidrajo že spoznane v svoi spomin! Radi tesra se nai tudi vprašalni zaimki (namreč način vprašanja) kaj česa, čemu ... ne vadijo z onimi za ži.va. bitja hkrati. Razume se. da se pozneje specielna pravila strnejo v boli splošna. Učenci morajo biti v vsaki uri na jasnem. kai da so se naučili, zato se jim mora podati le malo. a to se ima vsestransko uriti. Vrnimo se k prvi lekciji! Ko so učenci doznali, da ima dotični samostalnik šest sklonov in kako se po niih vpraša. zakrije učitelj tabelo, pove nekaj stavkov izven vrste. vorašujoč po sklonih. UčeiJ* ci jih sproti določijo z vrstilnim (!) števni" kom ter iih osobito v začetku tudi uteflifi' Ijiio. Ko te vaje že skoro vsi zadene.io.s. preide k drusri težkočni stopnji: Kdo l!" zna povedati stavek k drucremu, četrtemu, tretiemu... sklonu, Se razume. <**; učenci ne smeio imeti prepisane tabe'e pred seboj. kajti strumna disciplina ne &0', voljuje prepisovania in zabeleženja ^^ ustno vajo. Ko se vidi, da učenci obvlf' daio lekcijo. da zna.io stavke oo vrsti ' izven vrste povedati. se jim da nalo^^ da tabelo iz spomina pcepišeio. kar pov^ ^ ni v tem slučaju ne le slovniško. ^mP.^ tudi pravopisno in spisovno ve^.a1J.eBoliši učenci smejo tudi prenarediti . t sedni red ali zamenjati besede flzrazeh0|j drugimi. da pride njih samotvornosf j do veliave. Sicer pa na tei stopnji i11^ teh začetnih vaiah. ko še ne po_na.Jo v^ skrivnosti, vplivaiočih na sklon saIT!?a|