# 4,4,17 Spoznaj torej, kako je Kristusova beseda vse ustvarjeno spreminjala vèasih in še spreminja, kadarkoli hoèe, tudi zakone narave. Kako, vprašuješ. Spoznaj. Najprej vzemimo za zgled vsega `e njegovo rojstvo. Po navadi se èlovek ne rodi drugaèe kot iz mo`a in `ene ter zakonske zveze. A ker je Gospod hotel in ker je izbral ta zakrament, je bil od Svetega Duha iz Device rojen Kri- stus, ki je posrednik med Bogom in ljudmi, èlovek Jezus Kristus. Vidiš torej, da je bil pro- ti zakonom in urejenosti narave rojen èlovek, in to iz device. 4,4,18 Spoznaj drugo. Egipèani so stiskali judovsko ljudstvo in znašli so se ujeti pred morjem. Po bo`jem naroèilu se je Mojzes s palico dotaknil vodá in vodovje se je razde- lilo, gotovo ne v skladu s svojo naravo, ampak po milosti nebeškega naroèila. Spoznaj na- slednje. Ljudstvo je bilo `ejno in je prišlo k izviru. Voda pa je bila grenka; sveti Mojzes se je s palico dotaknil vode in grenka voda je postala sladka, torej je spremenil njeno na- ravo, dobila je sladkost milosti. Spoznaj tudi ;6+$3" '     èetrti zgled. @elezno rezilo je padlo v vodo in potonilo, kakor `elezo potone v skladu s svojo naravo; Elizej je vrgel palico in takoj se je `elezo dvignilo ter priplavalo na površje, prav tako proti naravi `eleza; `elezo je namreè te`ja snov kot pa element vodá. 4,4,19 Iz vsega tega še vedno ne razumeš, kako deluje nebeška beseda? Èe je nebeška beseda delovala pri zemeljskem izviru, èe je delovala v drugih reèeh, kako potem ne bi delovala v nebeških zakramentih? To- rej si spoznal, da iz kruha nastane Kristu- sovo telo. Kaj pa vino in voda? Mešata se v kelihu, a kri nastane šele po nebeškem posveèenju. 4,4,20 Lahko pa poreèeš: ‘Ne vidim krvi.’ Toda ima podobnost. Kakor si namreè prev- zel podobo smrti, tako tudi piješ podobo pre- dragocene krvi, da ne bi bilo nobenega strahu pred krvjo in bi kljub temu delovala kot dar odkupljenja. Spoznal si torej, da je to, kar prejemaš, telo Kristusa. (<&