Naša omladina. DIJAK IZVEN ŠOLE. (Iz kroga naše omladine.) Kakšen je odg©vor na viprašanje, aii naj se dijak udejstvuje zunaj šole ali ne, ©d stra« nd nekaterih pedantičnih prtofesorjev, je zna* no »Najprej šola, potem drugo!«. Vprašanje je le, če je ta odgovor pravilen. Sicer pa mne< nje profesorjev stvari same na sebi ne spre« meni. Dejstv© je, da se mladina danes udej* stvuje zunaj šole zelo mOčno. Zakaj? Dijak dobi v šoli polno glavo najrazlič* nejše krame, vse razmetan©, brez reda. Ne dobi pa nikake srčne vzgoje, ne sp©zna niti človeka in čkiveške dnužbe vobče, ne njenega razvoja, sikratka: šoda stoj.i čisto iZven živ« ljenja. Vse, kar pride v šolo, mtora biti že tisočkrat preizkušeno dn cenzurirano. Pri vsej tej revščini naše šole pa vendar ne morejo braniti mladiini, da bi se udejstvo« vala zunaj. To se pravi, branijo lahko, vpra« šanje je le, ktoldko uspeha bodo imeli. Oni dobr© poznaj.© plitkost vseh tistih fraz, ki jih. daje šola in revščino znanja, ki ga dobi dijak v šoli, pa vendar branijo. Na tak naoin mora priti človek dk> p.repričanja, da name« noma g^ojijo neumno&t. Zakaj, mislim, da ni treba premotrivati. Tudi AvstrosOgrsika je branila mladini ¦udejstvovanje zunaj šole. Toda mladina se ni držala te prepovedi. Tudi danes se je ne drži. Ttoda med tisto mladino takrat in da^ našnjo je bistvena razlika. Tista mladina se je udejstvovala v kiulturnih društvih (čitalni* cah in različnih nacionalnih društvih), danes se pa udejstvuje v vseh mogočih sport« n i h klubih. »Sturm und Drang« mladine se je pretvoril danes v sp. Danes ni čas za sport in sentimentalnost (to dv©je je menda stalni atribut za našo mladinio), tveiba je duhovno trdnih ljudi, ki bodo pripravili pat za n©vio ždvljenje. Zato pa je treba znanja. In čilove« ka je treba sipqznati — to je prvo in poglavitnio.