plotou d. Ta. ke novize. Kmetijſke in rokod Na ſvetlobo dane od z. k. kmetijſke drushbe. V ſrédo 17. Malitravna. � 16. 1844. Te novize pridejo vſako ſrédo na dvéh zhetertnih liſtih v Ljubljani na ſvetlo. Plazhujejo ſe v piſarnizi z. k. kmetijſke drushbe- v hiſhi 195 v Şalendrovi ulizi bliso Brega; sa Ljubljano in sa tiſte, ki jih ne dobivajo po póſhti, sa zélo leto s 2 fl., — sa pol leta s 1 fl.; prejemljejo ſe pa pri natiſkovavzu na Bregu Nr. 190. Po poſhti veljajo sa zelo leto 2 fl. 30 kr., — sa pol léta 1 fl. 15 kr. Po vſih z. k poſhtah ſe snajo dobiti. Ob rojſtním dnévu — 19. Malitravna — preſvitliga Zeſárja TERDIMAMDA I. Samez. a kviſhko, bratje! ſtójmo, Otrozhjo veſelizo Ozhetu u sdravízo Sdaj sdrusheni sapójmo! Danáſhni zhaſ Opómni naſ, Veſélo nam osnani Zeſárja rojſtni dan. Vſi. Ja vſtanimo, Sapojimo, Veſelizo U sdravizo, Goſpodarju Poglavarju! De ſledni, ktér' naſ ſliſhi, vé Sakaj de v naſ plami ſerzé. Samez. U teshkim ſvojim ſtani Skerbi, sa ljudſtva zhuje, V ljubesni goſpoduje, Poboshnoſti vshgani. Vojſké, njih krik Şovrash' vladnik: Kjer mirú — miſli — ní, Tud' ſrezha prozh sbeshi. Vſi. On kraljuje. Skerbno zhuje, K naſhi ſrezhi Vedno vezhi, Dragi dani Mir ohrani; Je ljudſtvam ſvojim Ozha réſ, Jih varje k punzhizo v ozhéſ'. Samez. Zhe ſpert kaj knese ſkuſha, Ştop' Miroljub' v njih ſredo, In vſaki ſvèt, beſédo Mogozhniga poſluſha. Kervavi boj Odverne koj; Ştrahu ni vezh! — ſuſhe Se ſkerbnih ſpet ſolsé. Vſi. Knese v smédi, V ſpertja ſrédi, Pogovarja Şvèt Zeſárja; Bog uſtavi, Ljut kervavi; In hitro vidijo ſe ſpét Povſod ſerza od veſelja vnet. Samez. Na kviſhko tedaj ſtojmo, Otrozhjo veſelizo Ozhetu na sdravízo Sdaj sdrusheni sapójmo ! Danáſhni zhaſ Opómni naſ, Veſélo nam osnani Zeſárja rojſtni dan. VI. Ja vſtanimo Sapojímo, Veſelízo U sdravizo, Goſpodarju Poglavarju; De ſledni, ktér' naſ ſliſhi vé, Sakaj de v naſ plami ſerzé! Juri Varl. 62 Od sarajanja in mnoshenja novih ali nar shlahtnejſhi ſadne plemena ſo is perviga ladnih plemen. le is peſhek sraſtle. (Konez.) Po franzoskih proti poldnevu lesheozhih deshelah je vezh sbriſanih in vmétnih goſpodov, Zvetni práh mora k ſamizhni per- kteri na ſvojih velikih semeljſkih vlaſtinah shivé, pravi priti, bodi ſi, de na-njo pade, ali pa de in is kratkozhaſnoſti, po ſvoji shelji in volji ſi je na-njo saneſen, ſizer ſe ſad ne more sarodíti. nove ſadne plemena isredé. S ojſtrim resilzam Poglej pri zvetezhi leſki popje na bolj oſtarizhe- odreshejo v zvetlizah ſadniga dreveſiza, ki ga v nih vejizah, ter boſh vidil, de is nekterih pop- lonzu redé, vſe ſamzhike ob pravim zhaſu, to je kov ſe rudezhe serkaliza prikashejo; té ſo ſamizhna poprej kakor sarodni prah dajo; potem preneſó perprava, na ktero zvetni prah páde, in ktera is drugoſortniga tudi v lonzu isrejeniga dreveſi- ga v ſe potégne, de ſe léſhnik sarodí. Pri zve- za s metlizhizami zvetni prah na gole ſamizhize. tézhi turſhizi ſe laſiza is klaſu pokonzhno ras- Na to visho sarojene peſhke vſejejo, té nove dre- proſtoré, de na vſako poſebej lahko zvetni práh veſiza eno leto keſneji na druge debliza vzepijo, pade, ga v ſe potegnejo in serna sarodé, potem in tako samorejo she v ſhterih ali petih létah laſiza omagajo in ſe poſuſhé. Zvetezhi orehiki imajo néke roshizhke, na is vſejanih peſhek sasheljéno novo ſadno pleme viditi in pokuſhati. Is franzoskih deshel ſe sme- ktere ſapiza is brenkljev zvetni prah napihljá, rej naprej na vſe kraje ſvetá nove shlahtne ſad- de ſe sarodé. Kir ſo pa ſamzi pre dalezh od ſamíz, kakor poſtavim pri buzhah, zhebéle in ne plemena sanaſhajo. Potrébno ſe je nam sdélo te zhudne in lépe druge letezhe shivalize, ki po zvetju shivesh iſhe- jo, od ſamzov na ſamíze zvetni prah sanaſhajo. perkásnje in preprizhane reſnize tukaj v miſli vseti, is tega naména, de bi ſe druge reſnize, Imamo na dvoriſhu lepó lorberjevo, pa ſamizhno od kterih bi snalo v tih novizah vzhali govorje- drevo; li enkrat pred vezh létmi je nekaj sern nje biti, loshej rasumile. rodílo, zhebéle ſo, kakor ſe nam dosdéva, is M. Vertovz. ſoſédoviga lorberjeviga dreveſa, ki je ſamez, zhes ſtrehe zvetni prah saneſle, de ſo ſe serna sarodile. Kadar je ob zvetju gorkó prijetno vreme, KMETIJSKA SHOLA. in ſapiza pihlja, pravijo, de bo doſti ſadja; zvetni (Ki ſo ſe ſoſedje sopet ſkupej sbrali, jih ozha ſtaraſhina tako le prah lahko ſvoji namen doſéshe, ſadje ſe lahko nagovori: Dragi prijatli, ſtari in mladi! She trinajſi nedelj saraja; zhe je pa ob tim zhaſu pre mersézhe, ſmo bili pretezheno leto ſkupej sbrani, in naúk kmetijſke ſhole poſluſhali. Kir ſo vam ti nauki prav prijetni in vſa- deshévno ali megléno, pravijo, de ne bo ſadja, kimu kmetovavzu koriſtni bili, ravno sato bomo prihodnizh sakaj zvetni prah ſe pohabí, ali od megle pre tudi vſako nedeljo ſkupaj hodili, de bomo poljſki naúk na dalje ſliſhali, ktériga bomo daneſ sazhéli:) moker, ali od deshja ispran, ne more ſadu sa roditi. Od ſétve, ſadila in perdelovanja. V lépim vremenu zvetni prah, od ſapize ali Hozheſh per kmetii bogatéti , Şam sa drevó moraſh perjéti. letézhih in leseozhih shivaliz saneſen, tudi kri- Dobrotljivi Ozhe nebéſhki je mnogotére se- shem saraja. Zhe ſemenſki kapuſ in vohravt líſha ſtvaril, kmet jih s trudam ſadí in ſeje, de bliso eden drusiga vſadiſh, ne bo ne eno ne- bi shivesha perdelal. De ſe mu pa bota trud in drugo ſeme koriſtno. Ko ga vſejeſh, boſh imel delo povernila, mora sa perdelovanje tak ſad od- med kapuſam vezh ſtebliz, de bodo vohravtu, lozhiti, ktéri ſe kraju, sraku ali podnébju in in med vohravtam, de bodo kapuſu podobne; semlji vdá, namrezh: de bo letó ſeme ſejal, ktero to je, boſh imel, kakor pravijo, vezh norzov ali mu nar vezh perdélka obéta; satorej mora vſak pankertov. Ko na njivo med rumeno turſhizo ne- ſkerbni kmet natóro ali vlaſtnoſt seliſh, kterih ktere rudezhe ali plave turſhizhne serna vſejeſh, boſh po vſi njivi veliko piſaniga klaſja perdelal; perdelovati miſli, prav posnati. Soſebno pa vé- diti, kako mu gre vſak ſad obdelovati, kako mu na krish ſe je turſhiza sarajala. gnojiti in rediti ga, de bi mu nar vezh vergel. Tudi mnogotero ſadje ſe samore, ko ſi je v Tukaj bomo tedaj rasloshno uzhili naúk, ki ga shlahti in bliso eden drusiga raſte, na krish sa- rajati; is takih na krish sarajanih peſhek nove je per ſemenih ſploh, potém pa per vſakimu poſebej vediti. ſadne plemena sraſtejo. Tako ſe tudi v reſnizi Kadar je njiva pognojéna, prav isorána, dobro godí, de od léta do léta smerej naprej noviga plemena jabelk, hruſhek, ſljiv i. t. d. dobivamo. prevlezhena in srahljána, je sa ſétev perprav- Zhe hozhemo eno pleme s ſvojimi laſtnoſtmi ne- ljena, kakor gré. Zhe hozhe kmet bogáto shéti, naj gleda poſebno na ſemenſko serno. Naj ſe ſpom- omadeshovano ohraniti, jo moramo na druge deb- liza vzepiti; zhe sheljimo pa nove plemena imeti, ni na to, kar je v ſvétimu piſmu sapiſano, nam- ſi jih snamo is na krish sarojenih peſhek sre- rezh: „kakorſhino boſh ſejal, takſhino boſh shel!" Semenſko serno mora biti: diti. Dokler niſo tedaj ljudje zeplenja rasumili, 1. Popolnama srélo, napéto in teshko. Ser- jim je moglo teshko bit ti, ſadne plemena zhiſte ohraniti, in vſe sdaj tako imenovane shlahtne no, ki je med gloto raſtlo, ni sa ſéme; ſhe kalu b3 ne poshene; zhe pa vunder obseleni, tako le zi- milaſto in zelo sanikerno serno pernéſe. Lahko, medlo serno, ki je v ſhrambi kaj poſhkodvano bilo, ali zlo po operhljini diſhi, ne velja sa ſeme. 2. Odlozhi ſi na njivi shito, ktero ſi miſliſh sa ſéme perdershat, odberi ſi tiſti kôſ, v kteri- mu zhe nizh plashe, in ſnetjá vidit ni, kjer je bilka mozhna, klaſjé lepó in polno. 3. Sa ſéme odlózheno serno mora na ſtéblu popolnama dosoriti, in v ſuhim poshéto in ſprav- ljeno biti. 4. Rjer ſnopja koj po shetvi ne mlatijo, naj ga ſpravijo do mlatve v ſuh in srazhen ali luften kraj. 5. Sa ſéme odbrano ſnopje premlati s lah- kim zepam, de lepſhji in bolj polno sernje do- biſh, ktero ſe pod lahkim vdarkam rado ſklaſi. Tudi s vejnikam ſe ſemenſko sernje lepo ozhiſti. Kjer pa shito s vevnizo vejajo, to teshko in polno sernje nar dalje v kot poda leti, tiſtiga sa ſeme odberite. Lanéno ſeme ſe na koſiternim reſhé- tu, ali na ropotavnizi ſzhiſti. 6. Semenſko sernje mora na ſuhim ſprav- ljeno, v shitnizi redko naſuto biti, vezhkrat ga pregrabi, de ſe ne ſpari, ali ne operhne. 7. Vſelej je bolj ſeme drusiga leta ſtaroſti ſejati, kakor ſeme perviga léta. Vſake ſorte ſeme kalí po ſvoji vlaſtnoſti. Ne- ktere oljnate ſemena kalijo do dvéh — treh let ſtaroſti; — druge ſhe do petih — ſheſtih let. Mozhnate ſemena ne kalijo vezh zheſ 2 do 3 leta ſtároſti. Kal ſhe poshenejo serna po njih ſtaroſti le te: Bobóvo rno do 5 — — let ſtároſti Ajdovo „ „ 2 — 3 „ o „ „ „ 5 — — Grahovo „ Némſhke detele „ 5 — — Osimiga jezhmena 3 — 4 Jariga „ 2 — 3 Ovſéno „ 2 — ſéme „ 3 — Konopljevo Proſovo „ 2 — „ 2 — 3 Domazhe detele „ Vohravtovo 6 „ 5 — Kapuſovo „ 5 — 6 Lezhnato „ 2 — — Lanéno „ 5 — 6 Makovo „ 2 — — Korenjevo „ 4 — — Ershéno „ 4 — — Ogerſhizhino „ 3 — — Osime pſhenize „ 2 — 3 Jare „ 3 — 4 Rone „ 6 — 7 „ „ Tabakovo „ „ 9 — — Hozheſh serno poſkuſiti, zhe je dôbro sa ſe- me ali ne, namozhi ga, in saví ga v vovnato zunjizo, in deni ga na gorki kraj, pa ne na pézh; v nekterih urah bo dobro in sdravo sernje kal pognalo; to ſlabo in medlo ſe ne bo ganilo. „ „ Séme kaljivoſt sgubi: 1. Kadar ſe mokró ſpravlja, — ali v satuh- njeni ſ-hrambi hrani. 2. Kadar ſe sernje od ognjéne gorkóte po- ſuſhí, kakor po nektérih krajih s lanenim ſemé- nam delajo. 3. Kadar je ſeme preſtáro. (Dalje ſledi.) Trétja beſeda nekterih ljudi. Skorej vſak ima ſvojo beſedo, v ktero je bolj, kakor v vſe druge, saljubljen. Kaj je tedaj per veliko ljudeh — kakor pravijo — trétja beſeda? — Per nekterih je vſaka trétja beſeda: jeſt; jeſt ſim rekel, jeſt bom rekel, jeſt ſim ſtoril, jeſt bom ſtoril.—To ſo tiſti, ki ſvoj shi- vot mogozhno kviſhko povsdigujejo, glavo, kakor prasni klaſovi ſtermo po konzi dershé, in na vſe druge s uſmiljenjem, kakor v prah, doli gledajo. Té nekteri napuhneshe, drugi bahazhe imenujejo; od pervih imajo ljudje v pregovoru in tudi ſhe neki drugod (v bukvah sgodovine) sapiſano ſtoji, de napuh gre pred padam; od drugih pa pravijo: de bolj, ko je lonez prasen, bolj pôje. Şpet per drugih je vſaka trétja beſeda: daj. Te ſorte ljudje, de prav naravnoſt povem, ſo tiſti nadleshni in sraven tudi vezhidel leni ſoſedje in perjatli, kterim ravno savolj njih lenobe in saniker- noſti vſih rezhi smanjkuje, in kteri ſo ſvojim ſoſe- dam in perjatlam smiraj na vſheſih s beſedo daj, daj! Ti, kteri ſe na to ſpreumíjo, pravijo, de je ta beſeda ſhe bolj soperna, kakor poprejſhna. — Şpet per druge ſorte ljudeh je vſaka trétja beſeda: Şi le vidil, ſi le vidila? Si le ſliſhal, ſi le ſliſhala? — Tih je memo drugih poſébno veliko. To je namrezh tiſta truma ſhepetavzev in opravljiv- zev, kteri vſako nedolshno djanje ali beſedo ſvojih ſoſédov ali drushnikov s ſtrupnim ſerzam prevagu- jejo, preobrazhajo in na ojſtro poſtavljajo, in jo vſo poojſtreno in sbruſeno ſvojim perjatlam in perjatlizam s veliko pomenljivim obrasam, in s tako natanjk- noſtjo, kakor de bi bili jame zhiſtiga slata in ſrebra naſhli, na uhó perpovedujejo. Kdor je tako neſre- zhen, de tem ljudem v roke pade, ali veliko vezh, v uſta pride: tega dobrimu imenu naj zerkóvnik le prezej svoniti gre; sakaj, ko bi tudi ſhe tako ne- dolshen bil, ni drugazhi, umreti mora. O de bi ſever te ljudi od naſ popihal, in lepſhi vreme naredil! Şhe ena druga grosno ſitna ſorta ljudi ſo tiſti per kterih je ne le vſaka trétja, ampak vſaka perva in druga in trétja beſeda: proſim. Tih truma je tudi grosno velika, in smirej vezhi perhaja; in zhe ravno v poglavitnim meſtu vſaki meſiz ali vſakiga pol leta poſebni sbiravzi okoli hodijo, in sapiſano mi- loſhnjo sa-nje pobérajo: tako vunder ti ljudje ne dajo nobeni hiſhi, ktera saperta ni, pokoja; ampak eden sa drugim na duri ſtaníz terkajo s grosno milo in vzhaſih tudi jokavno beſedo: proſim, proſim! Tode v poſebnih godovih, kterih imajo vezh, kakor eniga v tedni, pravijo ljudje, ki ſo ſami prizhe bili, ſe njih jok v veſelje ſpreoberne, in v goſtivnizah (oſtarijah) bliso meſta per trétjim in zhetertim bo- kalu ſvojim miloſtljivim dobrótnikam sdravizo poje- jo, in voſhijo, de bi jih Bog ſhe dolgo per shiv- ljenju, in vſelej tudi — per dobri volji — ohranil. — Voſhiti bi bilo, de bi ti, kterim je isrozheno, na lepi red v meſtu zhuti, ſvojo dolshnoſt ſhe nêmalo ojſtreji, kakor pa ſo savesani, ſpolnovali, in vzha- 64 ſih neprevidama tudi v to ali unó hiſho pogledat perſhli, in ſe preprizhali, zhe ni morebiti veliko nepotrebnjih s imenovano trétjo beſedo per durih; de bi takó ljudje, kteri vrednim ubogim radi in doſti pomagajo, ne bili permorani, tudi sa pohajavze vedno duri in ſvoje shepe odperte dershati. — Sra- ven dosdej imenovanih je pa ſhe ena druga poſebno mnoshna truma ljudi, do kterih ſim le prav sa prav namenil, tukaj en par praſhanj poſtaviti. Kaj je tedaj per tih vſaka trétja beſéda? Per tih ima trétja beſeda, kar vnajno podobo sadene, grosno bogato ſpremenjavo: kolnejo namrezh, de je grosa. Take bi jeſt hotel rad popraſhati, kaj de s zelo trumo kletve- nih beſedi doſezhi hozhejo. Vſi drugi, od kterih ſim poprej govoril, s ſvojo trétjo beſedo kaj doſeshe- jo, ali ſaj doſezhi miſlijo; od tih pa, zhe ſhe takó preiſkujem, nemorem ſpreviditi, kaj de s tem beſedam hozhejo ali iſhejo. Morebiti miſlijo, de bodo s njimi vezhi veljavo ali poſhtovanje per lju- deh sadobili? Nikdar! Po tem takim bi nekteri vos- niki nar bolj ſpoſhtovani moshje mogli biti. Torej mora kaj drusiga biti, kar ti ljudje s to trétjo be- ſedo sadobiti sheljé. Prav sa prav, kakor pomen njih beſedí kashe, bi bilo miſliti, de h—a klizhejo, de bi jim pomagal. Pa tudi v temu ni viditi, de bi ſe sgodilo, kar voſhijo. Ko ſim, ni davnó, na ſpre- hod ſhel, ſim vidil eniga pijanza v jami leshati, kteri je na vſo mozh h—a na pomozh klizal, pa niſim vidil, de bi mu bil od ondot pomagati perſhel. Ja, kakor ſe mi je sdelo, ſo nekteri ljudje, ki ſo memo ſhli, na mosha s uſmiljenjem pogledovali; pa ſo ſe anali, mu na pomozh priti; mende sato, ki ſo ſe bali, de bi pijanez ne miſlil, de ſo nameſti h— a perſhli: in tako je pijanez bres pomozhi ſhe daljej ondi oſtati mogel. — In po tem takim ſim v ſvojim preiſkovanju ſhe smirej tam, kjer ſim bil, nam- rezh v egiptovſki tami. Ko bi ſe ſmelo po unajnim videsu ſoditi, to je, po dopadljivoſti, ktera ſe ne- kterim, slaſti mladim ljudem na obrasu kashe, ka- dar en par glaſov te trétje beſede od ſebe dajo; bi ſe vtegnilo rezhi, de jo sato tako pogoſto ſhpogajo, kir miſlijo, de ſe jim poſebno lepó vdá. Pa tudi to je teshavna rezh. Sakaj teshko je miſliti, de bi take uſta, kjer toliko h—ev notri in vun hodi, lepe bile; in ſhe manj, de bi ſerze, kjer tí ſvoje prebi- veliſhe in sarod imajo, omikano in plemenitno bilo ! — Prof. — r. Ogenj na Zhernim Verhu. Drugi dan tega meſza je ſkoraj zel Zherni Verh v Ipavſki komiſii pogorel. Popoldne ob ſhti- rih je v neki hiſhi bliso farovsha ogenj pri sheh- tanju vun priſhel in v eni uri je po velikim viharju 29 hiſhnih goſpodarjev vezhidel ob ſvoje premo- shenje priſhlo. Nizh niſo ti reveshi is hiſh oteli; tudi od shitne saloge in shivinſke kerme ni jim oſtalo nizh. Od shivine je 1 konj, nekaj preſhizhov in drobnize sgorelo. Pogorel je tudi farovsh, zerkvena ſtreha in turn; svonovi ſo na turnſki obok popadali. V zerkvi je s orglam vred vezhidel vſe pogorelo, rasun oltarjev, ki niſo veliko poſhkodovani. Britko je bilo viditi, na velikonozhne ſ. prasnike v pogoriſhu Boshje hiſhe ſamo tiho ſ. maſho brati. Duhovne goſpode in druge pogorelze ſo ſoſeſkne vaſi pod ſtreho vsele. Reveshi! pazh shaloſtne pras- nike ſo imeli. Urno, kaj je noviga? (Zeſar in Zeſaríza na Dunaju) ſta veliki zhetertik umivanje nog po ſ. zerkveni ſhegi s laſt- nimi rokami opravila; preſvitli Zeſár namrezh ſo 12 vbogim moshem, in preſvitla Zeſaríza pa 12 shenam noge umivali. Vſi ſtarzhiki ſkupej ſo bili 1042 lét ſtari, — babize pa 1072 lét. Nar ſtarji mosh je bil 110 lét ſtar, nar ſtarji shena pa 106 lét. (Na Dunaju ſo 19. Suſhza) nekiga voja- ka, kteri je ſvojiga deſétnika (koprola) vſtreljil, obeſili. Ne opomnijo ſe ga ljudje she veliko let ta- ziga sanikerniga hudodélnika, de bi bil ſhel s takó oterpnjenim in sakerknjenim ſerzam, in s tako ne- marljivoſtjo proti moriſhu (viſlizam), kakor ravno ta hudodelnik. Kmetijſke opravila v meſzu Malitravna. Oſkerbi pametno in po dobri kmétovſki ſkuſhnji, pomladanſko ſetev. Slabotni osmini pa s pepélam, s ſajami, s kurjekam potréſaj, in jo s gnojnizo polivaj, tako bo oshivéla, in bo pridno pokonzi ſhla. V ſuhim vreménu travnike s brano prevlezi, de ſe mah isruje, mravljiſhe in kertiſhe pa rastroſi. Kar v Şuſhzu per ſenoshetih, travnikih ni bilo mo- gozhe ſtoriti, ſe mora v tem méſzu dopolniti. O mlaji ſadi krompir, pa le v lépim ſuhim vre- menu, ker pregovor pravi: de kadar ſe sa plu- gam praſhi, takrat je dobro, de ſe krom- pir ſadi. Isberi lép, dobro srel krompir sa ſeme. S kapuſam obſejano semljo, s ſtolzhenim zég- lam, s pepelam, s ſtolzhenim voglam ali tudi s zhreſh- lam dobro potroſi, de ſe selniga ſadesha bolhe lo- tile ne bojo. To je tudi dober gnoj. Ravno tako potreſaj detelo s gipſam. Şadaj je dobro nemſhko detélo s Jahko brano prevlézhi. Vſadi ſemenſko répo, in kapuſove ſtorshe, de ſi domazhih ſemen perdelaſh. Svinè, ki ſe tega meſza bukajo, k merjaſzu sheni, tudi kravam bika daj; télizam vunder ne pred ſpólnenim drugim létam. Kadar ſadne drevéſa v zvétju ſtojé, je perjéten zhaſ, platno béliti. — Na drevéſa ſe ſhe vezhkrat osri, in goſénzhno salégo podri. — Ne goni pre- sgodej shivino na paſho, in glej de ji, préden jo na paſho ispuſtiſh, ſhe nikoliko v hlevu poloshiſh. V vínogradih ſo sdaj poglavitniſhni opravila dodelane, kakor obresovanje tert, perva kopa, na- koliljenje. i. t. d. U Ljubljani U Krajnju Shitni kup. 13. Malitravna. 9. Malitrav na. fl. kr. fl. kr. 1 mernik l'ſhenize domazhe 1 banaſhke Turſhize Sorſhize. Ershi . . 1 Jezhmena. 1 .. Proſa . . Ajo Ovſa 22 24 5 1 26 26 S shaloſtjo pa sopet osnanimo, de je bil le farovsh aſekuriran in troje drugih pohiſhtev!! 1 1 10 3 . 57 1 1 6 36 40 V Ljubljani. Natiſnil in saloshil Joshef Blasnik.