Pokret ueiteliic. —ž Gospodinjsko nadaljevalne šole. Oblastni šolski odbor je izdal odlok. ki stre* mi za tem, da se šolstvo namenjeno najširs šim slojem naroda, zlasti našemu kmetskemu ljudstvu, čim praktičneje uredi in se prila« godi njegovim življenskim potrebam. Važna naloga v tem pogledu pripada nadaljevalnim šolam, tako kmetijsikim. obrtndm kot gospo« dinjskim. Pri vsaki osnovni šoli se naj usta* novi po'leg kmetijske odnosno obrtne tudi gospodinjska nadaljevalna šola, na kateri bi poučevala učiteljica osnovne šole, ki bi jo bilo treba v ta namen še posebej usposobiti. Pomen praktične gospodinjske šole za naša kmetijska in ddavska dekleta je evidenten. — Največja težkoča pa, ki jo je treba pri ustanavljanju gospodinjskih nadaljevalnih šol premagati, je poleg vprašanja vzdrževa« nja šole in učne usposobljenosti učiteljic prav gotovo vprašanje prostora za šolsko kuhinjo. Gospodinjska šola brez praktičnega pouka v kuhanju in raznih gospodinjskih poslih bi svoj namen zgrešila. Žalibog pa ima le redkokatera šola posebno šolsko ku= hinjo in zato bo treba, kjer se snuje gospo« dinjska šola, pač iskati primerne prostore v ta namen izven šole, kar pomeni gotovo 'le izhod za silo. Treba je misliti na to, da se pri vsaki šoli polagoma poskrbi za šolsko ku= hinjo. V prihodnje se ne bo smelo staviti novega šolskega poslopja, ne da bi bil v načr« tu predviden prostor za šoilsko kuhinjo. Isto velja tudi za slučaj prezidave pos'lopja. Šols ska kuhinja bo dobro služila tudi tam, kjer še gospodinjsko nadaljevalna šola ni usta« novljena, bodisi za gospodinjske tečaje, ki jih prirejajo potovalne učiteljice, bodisi p^o« zdmi za preskrbo otrok s toplo hrano. bo? disi za druge poučne namene. — V obče se naj pospešuje ustanavljanje gospodinjskih šol in tečajev in podpira učitdjstvo v njes govi težnji, šolo približati narodu in jo po» staviti vso v službo gospodarskega dn kul= turnega njegovega dviga.