Za raziišienie polititnih pojmov in gesel. Uvodnik v predzadnji številki obračuna s kulturnobojno frazeologijo one separati* stične struje med slovenskim učiteljstvom, ki še danes zastopa staldšče, da radi načeU nih nasprotstev v kulturno=političnih nazi* ranjih ni mogoča skupna stanovska organi= zacija vsega slovenskega učiteljstva, zlasti ne organizacija s kulturnim programom. To stališče onih tesnih duhov, pri kajte* rih je načelno samo to, kar se da označiti s politično etiko »napredensklerikalen«, ki v svoji duševni revščini domnevajo, da se vse narodno kulturno in duhovno življenje da zajeti v ta dva tesna, vrhu tega vsebinj sko neopredeljena, nejasna pojma, ki vsak čas menjavata svojo vsebino. Kaka puščoba bi vladala v našem kul« turnem življenju, kako žalostno, brezpo, membno, prazno bi bilo, ako bi se izživljalo samo v teh dveh smereh! Kar je narod ve« likega, pomembnega ustvaril, je zrastlo iz drugih idejnih tal, kar je slovensko učitelj= stvo pozitivnega ustvarilo ni ustvarilo v znamenju kulturno*bojnih gesel, ampak iz čistega narodnega idealizma. Nič nam ni danes nujneje potrebno, kot čiščenje in kritična analiza onih poj= mov in gesel, ki obvladujejo naše javno živ* ljenje. Neverjetno velike zmede zanašajo vanje razna bojna gesla, ki jim ni nihče opredelil vsebine. ki to vsebino menjavajo po trcnutni potrebi dnevne politike. Naprednost, svobodomiselnost, klerika* lizem, kulturni boj, svetovni nazor, narod« nost, narod, nacija, narodno dn državno edinstvo — to so pojmi in gesla, ki jdh dnev= no srečavamo v našem časopisju in javnem življenju, v