Stran 2. Kaj namerava ueiteljstvo s poueevanjem v naravi? PUe učitelj Mllan Vršič (Slo/. B strica.;. Tekom lanskega šolskega leta je bilo osobito v mariborskem političnem okraju pogostoma opazc vati, da je prirejalo ufiiteljstvo z učenci nekake izprehode na polja in travnike, v gozdove ali pa h kakim razvalinam, tovarnam, železnicam itd.; marsikdo je ugibal, kaj neki to pomeni, da vodi ta ali oni učitetj svoje učence zunaj okrog, dočim drugi vestuo poučujejo v šoli. A tako si tega ne smemo tolmačiti; tudi oni zunaj šole vrši svojo dolžnost in to še razmeroma v večji meri, kakor njegovi tovariši, ki imajo svoje učence v šolskih klopeh. To je namreč poučevanje na prostem, ki je mnogo težavnejše, a tudi koristnejše od onega, ki se vrši v slabem vzduhu med štirimi stenami. ,Y drugih deželah je že dokaj uvedeno in je prepričanje o veliki važnosti poučevanja v naravi že vsestransko prodrlo. Prvi poskusi, ki so se vršili na nekaterih šolah mariborskega okraja pod vodstvom okrajnega Šolskega nadzornika, so se izredno posrečili; učenoi so sledili z napeto pozornostjo učiteljevemu predavanju ter so na vsa vprašanja iznedno dobro odgovarjaliu Le na ta način pa se bo tudi ugodilo upravičeni želji, naj se bavi šola v vtečji m&ri s kmetijskim poukom; iz knjig se vsega ne moremo naučiti, aato pa le kolikor mogoče ven z učenci v prosto naravo.. Pa tudi šolski vrt bi naj bil pri vsaki Šoli vzorno urejen, ker tudi ta služi učiteljstvu v omenjeno svrho. Vsak mladinoljub bo torej z veseljem pozdravil odredbo okrajnega šolskega sveta, vsled katere * se bode uvedel odslej tak pouk redno na vseh šo- ' lah mariborskega, slovenjebistriškega in šentlenarškega okraja. Nadejati se je, da se bodo i v drugih okrajih zelene Stajerske uverili o veliki vrednosti ! pouka v naravi ter prav kmalo sledili navedenim ' okrajem v tej stroki. ! Dotični odlok, ki je izšel v uradnem listu j mariborskega okrajnega glavarstva, se glasi: Par, .76. stalnega Šolskega in učnega reda določuje v zadnjem odstavku sfedeče: ,,Kolikorkrat pripuščajo razmere, naj se z učenci priredijo poučni, uCni smoter pospešujoči izlefi," yažnost te določbe je v pedagoškem, didaktiškem in higijeniškem oziru tako jasna, da se je okrainemu šolskemu svetu zazdelo, načrtoma osnuti v tem šolskem okraju uvedbo takih izletov, poučevanja v naravij Ker pa je ta pouk velikemu delu prebivalstva novost, koja se mnogokod prav ne razumeva in od mnogih tudi ne odobrava, naprosijo se občinska predstojništva in krajni šolski sveti, da poučno in pojasnujoSe vplivajo na prebivalstvo. Takšen izlet ni učitelju sprehod, tudi ne olajšava njegovega d&* la, temve6 je nasprotno napornejše delo nego pouk v šolski sobi, in je popolnoma neopravičena misel, da prinejajo učitelji takšne šolske izlete v svojo priležnost. S tem izvršujejo le svojo dolžnost in skazujejo svojim učencem veliko dobroto. Kajti najboljši pouk je oni, ki temelji na nazornostl. ; Ce torej liočejo stariši, da s« njihovi otroci 5Im največ in čim najbolje uče, morajo torej z veseljem pozdravitl uvedbo poučevanja v naravi, r.ikakor pa ne smejo ovirati ga. Posebno se mora povdariti, da teh šolskih izletov ni zamenjavati s takozvanimi majnikovimi izleti, ki se prirejajo zgolj v odpočitek. Solski spnliodi so marveč odmenjeni resnemu delu, so istotako pouk, kakor oni v šolski sobi; zategadelj bi bilo vsako motenje teh sprehodov prekršek zakona, kojega, kakor je znano, strogo kaznuje kazensko sodišče, Da se torej to poučevanje v naravi, ki se bode sedaj uvedlo po vseh šolah v okraju, more vršiti brez vsakega motenja, naprosijo se občinska predstojništva in krajni šolski sveti prebivalstvu v prilog, da poučno vplivajo na isto in tako pospešujejo navedeni pouk.