Nov prometni režim v Ljubljani Razbremenitev Centra Z novim prometnim režimom, ki je stopil v veljavo 16. 6. 1976 ob 6. uri zjutraj, so največ pridobili pešci, časi pa se bodo izboljšali tudi kolesarjem, kolikor jib je še ostalo, nekatere pa bo prav gotovo zamikalo, da bodo zopet očistili prahu svojega »jeklenega konjička«. Glede na dosedanje stanje bo za pešce namenjeno ca. 70 °,b več prometnih površin, ki bodo v bodoče namenjene samo njira, kar se bo doseglo s polno ali delno ome-jitvijo proraeta. Vsekakor samo vzpostavitev novih kolesarskih stez ne bo vrnilo na ljutaljanske ulice ko-lesarjev. Pofcrebno bo urediti tudi prostore za kolesa (sto-jala) zlasti pred nakupovalnimi centri, ter veliko več naporov posvetiti usposabljanju pro-metnih udelencev za varnejšo vožnjo. Zmanjšanje parkirnih prosto-rov za ca. 1200 parkirnih mest ter nov prometni režim bodo prisilili v resao razmišljanje predvsem tiste, ki včasih že kar iz navade ne morejo tudi za najkrajše relacije in kljub dobrim ostalim prometnim zvezam pustiti svojega avto-mobila doma. To pa je tudi eden od namenov nove uredit- ve prometa v Ljubljani, saj je bilo dosedanje stanje zlasti ob prometnih konicah nevzdržno. Parkiranje je odslej možno tam, kjer je posebej to dovo-ljeno. Kljub zananjšanju povr-šin za parkiranje bo v ožjem središču Ljubljane še vedno: — 500 takih parkirnih mest, kjer se lahko brezplačno par-kira neomejen čas — na 360 parkimih prosto-rih bodo lahko voznakd pustili svoje prevozno sredstvo z upo-rabo lastne parkime ure brez-plačno do dveh ur — ter na 460 parkirnih pro-storih bodo nameščene parkir-ne ure Brez Lupoštevanja garažnih prostorov (dve garažni hiši s 700 parkarnLmi mesti) bo na cestnih prometnih površinah 2500 prostorov za parkiranje. V času, ko bodo izšli Dogovo-ri, bo za nami že prva faza uvajanja prometnega režima, ki se je zaključila z 21. 6. 1976 ter bomo že na lastni koži ob-čutili nekatere novosti in strik-tno izvajanje le-teh. Pretekle dni je vsekakor bil marsikate-ri voznik deležen določenih opozoril glede ravnanja v novi ureditvi v prometu od inšpek-torjev v civilu, dočim se pred-videva, da bodo v najkrajšem času prevzeli to nalogo komu-nalni stražarji. Kljub temu, da je Viator v teh prvih dneh z vkljuoitvijo rezervnih avtobu-sov pripomogel reševati začet-ne težave in preusmerjanje ob-čanov na mestni javni promet, bo vsekakar fcreba v bodoče poiskati še druge rešitve, da bo osebnih avtomobilov v ožjem središču v bodoče čim manj. A .B.