Nekaj misli k skupščini v Radovljici. I. Učitelji naj postanejo uradniki 8. —11. činovnega razreda s povsem is-timi pravicami do pokojnine, do raznih doklad, in tudi do — uniforme. II. Učiteljice so enakopravne z učitelji. Proč s celibatom tovarišic! Proč pa tudi neopravičljiva mlačnost do skupnega dela! III. Vsak slovenski učitelj in slovenska učiteljiea mora biti član nZaveze" ter podpirati vsestransko njeno delovanje. Kdor ni član iz brezbrižnosti ali celo nasprotstva, naj se ignorira vsepovsod. IV. BSlomškarija" je največja sramota slovenskega učiteljstva. Clani imenovanega protiučiteljskega društva ponižujejo, računajoč na momentani položaj v deželi, s svojim vedenjem napram duhovništvu samostojnost in ugled celokupnega učiteljstva. Ogibljimo se vsepovsod nevarnih pismonoš! V. Delokrog krajnih šolskih svetov naj se zakonitim potom omeji. Proč s krajnimi šolskimi nadzorniki, proč s to, učiteljski ugled tako ponižujočo napravo. Učila naj preskrbujejo vsem šolam okrajni šolski sveti. Krajni šolski sveti naj nimajo nikake pravice do terno-predlogov. VI. Proč s tajnimi kvalifikacijami! Proč z nadzorovanjem predpisanih verskih vaj! Proč s korporativnimi sprejemi raznih duhovniških avtoritet! Umazana cunja — predpodoba smrdljivega BDoraoljuba" — ki.je vihrala za neke okrajne učiteljske skupščine na Gorenjskem s farovškega hleva — naj ostane v večnem spominu! Učiteljstvo naj skrbi, da se državni poslanee dr. Žitnik, ki s svojo irnuniteto krije ^Domoljubove'' lumparije, vsepoFsod po deželi sprejema s primerno slovesnostjo. VII. Srčna hvala zastopnikom učiteljstva v okrajnih šolskih svetih, ki se zavedajo svoje dolžnosti. Zahtevamo vsakoletnega poročila o delovanju! Kadar gre za krivično ali pa pretirano ustrahovanje učiteljstva, je uporabljati vse moči, t u d i obstrukcijo, v korist prizadetega kolega. V okrajnih šolskih svetih morajo biti učitelji neustrašni, neuklonljivi zagogovorniki. Kdor je lasten koristolovec, kdor je vdani kavalir navzgor — proč z njiin! VIII. BZaveza" naj Demudoma ukrene vse potrebno, da se bodo vršili že s prihodnjim šolskim letom redni veSerni sestanki učiteljstva z učiteljskimi kandidati višjih letnikov. Ti večeri naj bi seznanjali prihodnje kolege naše 8 spretnim uradovanjem v šoli, poučili pa naj bi jih tudi o vsem, kar je učitelju nujno potreba vedeti za uspešno izvenšolsko delo. Eako se ustauovi zadruga, posojilnica, bralno in pevsko društvo — vse to bi moral imeti učitelj v malern mezincu. Dčiteljska centrala v Ljubljani naj ima v pregledu na podlagi zanesljivih dat gospodarski in politiški položaj vsake šolske občine. Ko bi absolvirani uciteljišenik dobil gotovo mesto, bi se ga seznanilo natančno z razmerami dotičnega kraja, ter mu lahko tudi nasvetovalo — vpoštevajoč lokalni položaj dotične šolske občine — kako in na kakšen uačin prispe najlažje do — zasnovanih smotrov.