1 Šolska knjižnica, Ljubljana, 32 (2023), 4 Toliko neverjetnih možnosti, ponudb izob- raževanj in posvetovanj je bilo to jesen za šolske knjižničarje! Upam, da ste se uspeli udeležiti vsaj kakega med njimi. Še veliko bolj mi je v veselje, da se na vedno več dogodkih, ki niso namenjeni izključno šolskim knjiž- ničarjem, vedno bolj pojavljamo tudi šolski knjižničarji in predstavljamo svoje delo. Zelo smo prodorni in res lahko pokažemo ogrom- no stvari. Ni pa bilo naše delo povezano samo s številnimi izobraževanji, predstavitvami in srečanji. Mogoče je komu malo slabe volje povzročila statistika, a ta je nujno potrebna in tudi zakonsko obvezna. Hkrati lahko ravno na statističnih podatkih gradimo naprej in izboljšujemo stvari. Z njeno pomočjo in s podatki, ki smo jih prispevali knjižničarji, nastaja nov Pravilnik o pogojih za delovanje šolskih knjižnic, ki ga lahko naredimo še boljšega, učinkovitejšega in bolj "prijaznega". Odločevalcem, ki ga pripravljajo, tako poma- gamo razumeti naše delo, kar lahko pripelje do boljših odločitev. Ravno se je končal tudi Frankfurtski knjižni sejem, na katerem je bila letos častna gostja Slovenija. Vesela sem, da se ga je uspelo ude- ležiti tudi nekaj naših kolegov, ki so poudarja- li same presežke. Pomembno je, da smo tudi šolski knjižničarji vedoželjni in se odločimo za obisk tako pomembnega dogodka. Biti moramo informirani o najnovejših trendih, še bolj pa udeležba na tako velikih dogod- kih bogati nas same. Napolnjeni s pozitivno energijo, ki nam jo lahko da takšen dogodek, laže delujemo in spodbujamo radovednost tudi pri učiteljih in učencih. Upam, da se bo vsak od nas tega sejma udeležil vsaj enkrat v karieri. Dokaz, da imamo veliko za pokazati in da že zdaj delamo zelo dobro, je tudi naša revija. Polna je zanimivih idej in primerov dobrih praks, ki jih lahko prilagodite tako, da ustre- zajo vašemu prostoru, vašim učencem in vam samim. Prepričana sem, da vas je veliko, ki v sklopu svojega dela ali dodatno vodite tudi interesne dejavnosti za učence. Že v prvem prispevku lahko dobite ideje, kako vaše ure še popestriti. Na žalost tudi interne raziskave kažejo, kako motivacija za branje pri učen- cih s starostjo upada in da jih je kar težko prepričati, da bi spremenili svoj odnos do knjige. Povedo pa, da na njihovo motivacijo za branje knjig najbolj vplivajo starši. Tako kot učitelji se na šolah zelo menjajo tudi šol- ski knjižničarji, bližina doma ali drugi vzroki nas potegnejo na novo delovno mesto. Kako prebiti led med novimi sodelavci in kako se približati učencem, nam je v reviji predsta- vljeno zelo slikovito. Ne smemo pozabiti, da je ena naših najpomembnejših nalog pove- zovanje knjižnice s posameznimi predmeti. Na primeru pravljice se lahko najdemo v različnih razredih osnovne šole. V reviji je tudi zelo dobrodošel prispevek Kako ravnati z drobnim tiskom, saj se včasih res vprašamo, kaj naj z njim. Razstave so skoraj "obvezen" in lep del našega dela, lahko pa jih popestrimo še z dodatnimi dejavnosti in tudi tako še bolj približamo knjižnico našim obiskovalcem. Čas zelo hitro teče in tik za ovinkom je že naslednje koledarsko leto. Želim vam, da bi bili tudi v naslednjem letu tako aktivni kot le- tos. Veselim se vaših idej, za katere upam, da jih boste delili z našimi bralci. V uredništvu pa za vas pripravljamo presenečenje, ki se ga izjemno veselim in komaj čakam, da ga bomo lahko v letu 2024 delili z vami. PESTRA JESEN ZA ŠOLSKE KNJIŽNIČARJE Mag. Mateja Drnovšek Zvonar, gostujoča urednica