PRORAČUN OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK ZA LETO 1979 I. UVOD Splošni družbeni akti načeloma opredeljujejo značaj in obseg splošne porabe in vire, ki jih družbenopolitične skupnosti predpi-sujejo za njeno pokrivanje. Družbenopolitične skupnosti v skladu z zastavljeno politiko samostojno predpisujejo vrsto prihodkov, ki jim pripadajo. Zakon o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih v SR Sloveniji in zakon o davkih občanov določno urejata, katere oblike prihodkov lahko uvajajo občine za pokrivanje splošnih družbenih potreb — tistih družbenih potreb, ki je z ustavo, zakoni in drugimi družbenimi akti določeno, da jih morajo financirati občine. Občine v SR Sloveniji inštrumente davčne politike oblikujejo v posebnem dogovoru, s katerim upoš-tevajo splošno slovensko in tudi posebno občinsko naravnanost. Nivo splošne porabe je uravnan z dokumenti o ekonomskih gi-banjih v družbenopolitičnih skupnostih. Skupščina občine Ljub-Ijana Vič-Rudnik je sprejela program družbenoekonomskega ra-zvoja občine za leto 1979, v katerem je rast splošne porabe na-ravnana pod rastjo družbenega proizvoda. V Ljubljani že nekaj let pri oblikovanju splošne porabe izhajamo iz skupne Ijubijanske bilance in se dogovarjamo o nivoju splošne porabe v posameznih Ijubljanskih občinah in mestu, izhajajoč iz načela, da mora splošna poraba rasti počasneje kot se povečuje družbeni proizvod v občini. V Ijubljanskih občinah bo po predvide-vanjih družbeni proizvod v različnem porastu, splošna poraba v občinah in mestu pa mora biti zaradi skupne bilance tudi v letu 1979 enotno naravnana. Skupni izračun izkazuje, da bo ustrezno zaostajala za družbenim proizvodom, da je splošna poraba v letu 1979 lahko večja za 17,1 % v primerjavi z letom 1978. II. PRIHODKI PRORAČUNA 1. Proračunski prihodki za leto 1979 se oblikujejo na osnovi sprejetega oziroma predvidenega davčnega inštrumentarija, ki ga bo predvidoma v prvem tromesečju 1979 sprejela delegatska skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik. Učinek davčnih inštru-mentov pa je odvisen od ekonomskih oziroma od splošnih druž-benih gibanj. Predvidoma naj bi v občinskem odloku o davkih občanov spre-menili nekatere davke po odbitku, ki izvirajo iz osebnih dohodkov. To je davek iz osebnih dohodkov delavcev ter davek od obrtnih, drugih gospodarskih dejavnosti in intelektualnih storitev po odbit-ku. Sprememba teh davkov naj bi se uveljavila s 1. aprilom 1979. Računajoč na predviden davčni inštrumentarij, naravnanost ekonomskih gibanj in oceno realizacije proračunskih prihodkov za leto 1978 cenimo, da bodo v letu 1979 proračunski prihodki v glo- balu znašali 159,765.000 dinarjev. Po glavnih vrstah prikaz pri-hodkov izgleda takole: Glavna vrsta prihodka 1979 Ocena 1978 Ocena 1979 1978 1. Davki od osebnega dohodka in na dohodek 2. Prometni davek na premoženje in na dohodek od premoženja 3. Takse 4. Prispevki po posebnih predpisih 5. Prihodki upravnih organov in drugi prihodki 91,692.900 86,942.000 95 54,445.130 4,920.400 1,086.540 59,100.000 109 5,745.000 117 3,629.000 334 3,981.000 4,349.000 109 Skupaj prihodki 156,125.890 159,765.000 103 Iz tega pregleda je povzeti, da v letu 1979 ni pričakovati po-membno večjih prihodkov v primerjavi z ocenjenimi za leto 1978. Nominalna primerjava pokaže, da je pričakovati le za 3,639.110 dinarjev, ali za 3 %. To je razlog v spremenjenih davčnih stopnjah in davčnih oprostitvah. Davki od osebnega dohodka in na dohodke bodo v letu 1979 v primerjavi z letom 1978 predvidoma nižji za 5% ali za 4,750.900 dinarjev. To znižanje se nanaša na predvidoma nižjo davčno stopnjo davka iz osebnih dohodkov delavcev, ki naj bi se znižala z 0.5 na 0,12% z veljavnostjo od 1. 4. 1979 dalje. Za davek od osebnega dohodka iz samostojnega opravljanja obrtnih in drugih gospodarskih dejavnosti je predviden sorazmerno nizek porast, samo za 6%. V preteklem letu je občinska skupščina z odlokom za omenjene dejavnosti predpisala davčne olajšave, ki bodo v realizacijo vpeljane z letom 1979. Davčni inštrumentarij davka iz skupnega dohodka občanov za leto 1979 še ni sprejet oziroma je le ta odložen do decembra 1979. V bilanci prihodkov pa je upošte-vano, da se bo limit neobdavčljivega dela dohodka bistveno spremenil. Davčni predpisi za prometne davke in davke od premoženja oz. na dohodke od premoženja v letu 1979 predvidoma ne bodo spremenjeni, ki bi imeli kakšen pomemben vpliv na oblikovanje tovrstnih prihodkov. Najpomembnejša prihodka v tej glavni vrsti prihodkov sta »posebni občinski davek od prometa proizvodov« in »posebni občinski davek od prometa alkoholnih pijač«. Glede na predviden fizični obseg prometa z navedenimi proizvodi, obliko-vanje cen in kupne moči prebivalstva je pričakovati povečan priliv teh dveh davkov v primerjavi z letom 1978 za 15 oziroma 14%. Za 10 % je predvideno, oa se bo povečal davek na dohodek od stavb. Pri drugih prometnih davkih in davkih od premoženja oz. na do-hodke od premoženja ni predvideno bistveno povečanje ali pa bodo ostali domala na nivoju preteklega leta. Takse postajajo pomembnejši proračunski prihodek, republika povečuje udeležbo občin na sodnih taksah, ki so po zakonu o tak-sah dohodek republike. Republika je doslej odstopala občinam sodne takse. ki so bile plačane v sodnih znamkicah in pri občinskih sodiščih v gotovini plačane sodne takse; druge sodne takse pa je zadrževala republika. Z letom 1979 republika prenaša na temeljna sodišča nekatere pristojnosti. ki jih financirajo občine, prenos pri-stojnosti pa naj bi se financiral z odstopljenimi sodnimi taksami, republika v letu 1979 odstopa občinam sodne takse v celoti. Upravne takse so odvisne več ali manj od angažiranja občanov v upravnih stvareh pri upravnih organih, zato pri istih taksnih tarifah in nespremenjenih odnosih ni pričakovati bistvenega povečanja. Denarne kazni so po veljavnih predpisih dohodek republike in jih je doslej 30% odstopala občinam za financiranje organov za prekrške v razmerju kot občine te organe financirajo. V letu 1979 pa republika odstopa občinam tudi denarne kazni v celoti z name-nom, da občine ta sredstva uporabljajo za financiranje temeljnih sodišč in temeljnih javnih tožilstev. Ta sredstva bodo razdeljena med občine v razmerju, kot bodo le-te financirale pravkar nave-dene pravosodne organe. Denarne kazni bodo zaradi spremenje-nih odnosov v letu 1979 bistveno povečane. Prihodki upravnih organov občine in drugi prihodki na oblikova-nje proračunske bilance nimajo bistvenega,vsaj ne spremenje-nega vpliva. Bilanca prihodkov za leto 1979 izkazuje prihodke po posamez-nih vrstah in virih primerjalno z letom 1978. 2. Bilanca prihodkov občine za leto 1979 Ocena Ocena 1979 Vrsta prihodka 1978 1979 1978 1 2 3 4 Vrsta 1 — davki od osebnega do-hodka in na dohodek 01 Davek od osebnega dohodka de-lavcev 02 Davek od osebnega dohodka iz kmetijske dejavnosti 02 Davek od osebnega dohodka \z samostojnega opravljanja obrtl in drugih gospodarskih dejavnosti 03 Davek od osebnega dohodka \z samostojnega opravljanja intelektualnih storitev 04 Davek od osebnega dohodka iz avtorskih pravic, patentov in tehničnih izboljšav 05 Davek iz skupnega dohodka občanov in davek od nenapovedanega dohodka Skupaj vrsta 1 — Davki od osebnega dohodka in na dohodek Vrsta 2 — Prometni davek, davek na premoženje in na dotiodke od premoženja 06 Posebni občinski davek od prometa proizvodov razen od prometa alkoholnih pijač 07 Poseben občinski davek od prometa alkoholnih pijač 08 Poseben občinski davek od plačil za storitve 09 Davek na promet nepremičnin 10 Davek na dohodek od premože-nja in premoženjskih pravic razen davka na dohodek od stavb 11 Davek na dohodek od stavb 12 Davek na dohodek od iger na srečo 13 Davek na dediščine in darila 14 Davek na posest stavb 15 Daveknatovornacestnamotorna vozila in priklopna ter kombi vozila Skupaj vrsta 2 — Prometni davek, davek na premoženje in na dohodek od premoženja Vrsta 3 — Takse 17 Upravne takse 18 Komunalne takse 19 Sodne takse 20 Takse na promet parkljarjev in kopitarjev Skupaj vrsta 3 — Takse Vrsta 4 — Prihodki po posebnih predpisih 21 a) Posebni dohodki b) odstopljeni dohodek — del re- publiških denarnih kazni Skupaj vrsta4 — Prihodki po poseb-nih predpisih 16,387.990 7,370.000 45 1,390.000 1,390.000 100 50,541.920 53,570.000 106 11,260.540 14,080.000 125 8,626.470 9,660.000 112 3,485.900 872.000 25 91,692.820 86,942.000 95 14,467.380 16,600.000 115 14,820.750 16,890.000 114 3,872.000 4,100.000 106 9,239.000 9,239.000 100 1,448.000 1,448.000 100 2,255.000 2,480.000 110 163.000 163.000 100 770.000 770.000 100 3,825.000 3,825.000 100 3,585.000 3,585.000 100 54,445.130 59,100.000 109 1;109.000 1,175.000 106 15.000 15.000 100 3,330.000 4,060.000 122 466.400 495.000 106 4,920.400 5,745.000 117 95.000 — — 991.540 3,629.000 366 1,086.540 3,629.000 334 Vrsta 5 — Prlhodkl upra, nlh orga-nov In drugl prihodkl 22 Prihodki upravnih organov in drugi prihodki a) prihodki upravnih organov 3,732.000 4,100.000 110 b) drugi prihodki 249.000 249.000 100 SkupaJ vrsta 5 — Prihodki upravnih organov in drugi prihodki 3,981.000 4,349.000 109 SKUPAJ VSt PRIHODKI 156,125.690 159,765.000 103 Bilanca prihodkov občine za leto 1979 izkazuje 159,765.000 di-narjev, ki se jih nameni za pokrivanje splošnih družbenih potreb v občini in za splošne družbene potrebe oziroma za skupne mestne potrebe Ljubljane. III. RAZPORED PRIHODKOV Glavnl namen 01 — Dejavnost organov družbenopolitlčnih skupnosti V tem poglavju so zajeta sredstva za delovanje skupščine, izvršnega sveta in upravnih organov. Izračun sredstev za osebne dohodke voljenim in imenovanim funkctonarjem je napravljen na podlagi družbenega dogovora o osnovah in merilih za določanje osebnih dohodkov in drugih po-vračil in stroškov delegatom ter voljenim in imenovanim funkcio-narjem, povečan za dogovorjene kriterije, ki izhajajo iz resolucije o družbenoekonomski politiki za leto 1979. Na podlagi odloka o izvršnem svetu in upravnih organih je potrebno v proračunu zago-toviti sredstva za predvidene spremembe v delovanju občinskega sistema in zaradi ustanovitve komitejev. Enako zvišanje osebnih dohodkov se predvideva tudi za delavce upravnih organov in sicer 15 %, za regres za letni dopust, regres za prehrano, potne stroške in dnevnice ter prevozne stroške v skladu s sindikalno listo, ki velja za delavce v državni upravi. Srestva za Postajo milice Vič (za materialne izdatke in sklad skupne porabe), svet občin Ijubljanske regije, skupnost sloven-skih občin, sodišče združenega dela in družbenega pravobranilca samoupravljanja so predvidena po predloženih zahtevkih. Obračunski proračuni prevzemajo v letu 1979 nove obveze v zvezi s financiranjem pravosodja. Na podlagi sprejetih obvez je bilo potrebno v tem poglavju zagotoviti sredstva za: — Temeljno javno tožilstvo v Ljubljani — Občinsko sodišče I. v Ljubljani Skupaj din 1,708.200 10,612.000 12,320.200 kar predstavlja 30,2 % povečanje sredstev v tem poglavju nasproti realizaciji v letu 1978. Glavni namen 02 — Ljudska obramba Kakor v letu 1978 je tudi v letošnjem proračunu potrebno zago-toviti v tem poglavju sredstva za osebne dohodke delavcem, ki de-lajo na obrambnih pripravah po krajevnih skupnostih. za občinski štab teritorialne obrambe. za opremljanje občinskih organov in vodstev družbenopolitičnih organizacij ter za blagovne rezerve. Glavni namen 03 — Dejavnost družbenupolitičnih organizacij in društev Sredstva za družbenopolitične organizacije so v osnutku prora-čuna zajeta po predlogih koristnikov, oz. na sprejetih programih za leto 1979. — Občinska konferenca SZDL Ljubljana Vič-Rudnik name-rava v letošnjem letu zaposliti profesionalnega predsednika, za kar potrebuje višja sredstva. — Izdajateljski svet glasila OK SZDL Ljubljana Vič-Rudnik in občinski komite ZKS Ljubljana Vič-Rudnik sla ob obravnavanju ocene in vloge glasila Naša komuna podprla stališče in predlog predsedstva OK SZDL Ljubljana Vič-Rudnik, da glasilo Naša ko-muna v letu 1979 preide na štirinajstdnevno izhajanje. Poleg višjih tiskarskih in distribudjskih stroškov so pri zahtevku potrebnih fi-nančnih sredstev za leto 1979 upoštevani tudi stroški za redno zaposlenega novinarja — redaktorja in tajnico uredništva. — Občinska konferenca zveze socialistične mladine Ljubljana Vič-Rudnik predvideva v zahtevku za leto 1979 zaposlitev admi-nistratorke v drugi polovid leta 1979 ter dodatne stroške zaradi iz-plačila OD v času študijske odsotnosti sodelavca. — Stroški za dosedanje financiranje domidlnih enot se pove-čujejo v letošnjem letu za 15,7 %. Na novo pa so v proračunu za-jeta sredstva za Levstikovo brigado in I. bataljon Toneta Tomšiča, zato se stroški napram lanskoletnim sredstvom povečujejo za 73,8%. — Sredstva za sofinanciranje delovanja Radia Glas Ljubljane so v proračunu zagotovljena na pocflagi družbenega dogovora o združevanju sredstev za programsko delovanje Radia Glas Ljub-Ijane v obdobju 1979—1985, oz. po samoupravnem sporazumu o višini prispevkov za programsko delovanje Radia Glas Ljubljane v letu 1979. Glavni namen 04 — Negospodarske investicije V tem proračunskem poglavju so zajete obveznosti iz preteklih let, ki zapadejo v plačilo letos in sicer za sanacijo Ijubljanskega gradu, Pot spominov in tovarištva in dijaške domove. Prav tako je obveza proračuna do samoprispevka II. »prispevek h komunalni ureditvi Doma upokojencev Kolezija« za kar predvidevamo v le-tošnjem proračunu 6,000.000 dinarjev. Gradnja Postaje milice Vič, ki poslovnega prostora sploh nima in začasno posluje v stanovanjskem bloku, v prostorih, ki so bili začasno preurejeni izdveh stanovanj, je nujno potrebna. V prora-čunu je bilo mogoče zagotoviti znesek 8,058.735din, preostala sredstva pa naj bi zagotovili z bančnimi posojili. Prav tako je v proračunu potrebno zagotoviti sredstva v višini 1,575.000din, kot prispevek Počitniški skupnosti ZB NOV Banjole za stroške izgradnje pokritega bazena s spremljajočimi prostori kot so kabine za preoblačenje — garderobe, tuši, sanitarije, fizio-terapija in drugi družabni prostori. V okvir te investidje sodi tudi centralna recepcija, ki bo služila celotnemu kompleksu ter del upravnih prostorov in obnovitev in razširitev obstoječe kuhinje in restavratije. Bistvene prednosti, ki so narekovale to akdjo Mest-nega odbora ZZB NOV Ljubljana so: podaljšanje sezone, večji iz-koristek koriščenih kapacitet, izboljšana kvaliteta uslug, čudovita lokacija in možnost nadaljnjega razvoja. Z izgradnjo pokritega ba-zena se odpirajo občutno večje možnosti za rekreadjo in oddih borcev NOV, ker bo s tem omogočen prehod od sedanje sezon-ske dejavnosti na celoletno poslovanje doma. Naša občina ima v počitniškem domu ZZB NOV Banjole skupaj 30 ležišč. Na podlagi števila ležišč je bila tudi izračunana obveznost za izgradnjo spremljajočih objektov, ki za našo občino znaša 1,875.000din, od tega je bilo zaradi nujnosti potrebno zagotoviti že v letu 1978 300.000 din. Prav tako pa bo Mestni odbor ZZB NOV Ljubljana v Banjolah pričel z gradnjo Depandanse II., v kateri bo skupaj 88 ležišč. Glede na velike potrebe predlagamo, da se iz sredstev občinskega pro-računa za leto 1979 zagotovijo sredstva za nakup vsaj dveh sob. Po predračunu Mestnega odbora ZB NOV Ljubljana znaša cena za eno sobo, kjer je vključen tudi prispevek za finandranje sprem-Ijajočih objektov, 600.000din. Za reševanje stanovanjskih problemov delavcev PM Vič pred-videvamo sredstva v višini 900.000din, karpredstavlja 50 % parti-dpadjo za nakup stanovanj, preostala sredstva pa zagotavlja UJV Ljubljana. Postaji milice Vič je potrebno zagotoviti tudi sredstva za opre-mo, kjer je vključena nabava še enega službenega vozila, eden pa je bil zagotovljen s sredstvi ob spremembi proračuna za leto 1978. Za reševanje stanovanjskih problemov delavcev upravnih or-ganov, skupščine in izvršnega sveta predvidevamo v letu 1979 znesek, 1,300.000 dinarjev. — Na podlagi družbenega dogovora o finandranju in nakupu poslovnih prostorov za sodišče združenega dela v Ljubljani, ki ga je sprejela občinska skupščina na seji zbora krajevnih skupnosti in zbora združenega dela, dne 26. decembra 1978, je potrebno v proračunu namensko zagotoviti znesek 346.455din. — Mladinsko letovišče Pacug, ki je namenjeno letovanju naših otrok in mladine ter delovanju šole v naravi, je nujno potrebno sa-nacije. Le z združenimi sredstvi SIS in sredstvi OZD in delovnih Ijudi ter prispevkom občinskega proračuna v višini vsaj 1,500.000din, bi bilo možno letovišče usposobiti za nadaljnje normalno delovanje. — Že več let se v osnutku proračuna pojavlja postavka za gradnjo dvigala v občinski stavbi, vendar zaradi pomanjkanja sredstev izpade iz predloga. Menimo, da je skrajni čas, da se dvi-galo v občinski stavbi zgradi in s tem ugodi želji zlasti občanov in invalidov, ki zaradi teže let ali telesnih okvar težko hodijo v višja nadstropja občinske stavbe. — Za izgradnjo »Mega—centra« je bilo zagotovljeno in naka-zano Radio-klubu Ljubljana iz sredstev rebalansa proračuna za leto 1978 polovico zaprošenih sredstev tj. 75.000, razliko v ena-kem znesku pa je potrebno zagotoviti iz proračuna za leto 1979. V preteklem letu je bilo s proračunom zagotovljenih 1,500.000din sredstev za izgradnjo vodovoda na Rakitni. Tudi letos bi bilo po-trebno zagotoviti v proračunu vsaj 1,000.000din kot prispevek krajanom Rakitne, ki morajo zbrati precejšnja sredstva, potrebna kot soudeležbo Mestnemu vodovodu zaradi najetja kredita. Glavni namen 07 — Kulturno prosvetna dejavnost Po družbenem dogovoru so prevzele občinske skupščine skrb za varstvo spomenikov, spominskih plošč in drugih obeležij NOV ter socialistične revolucije. S predvidenimi sredstvi gospodari in predlaga izvršnemu svetu razporeditev na posamezne krajevne skupnosti, glede na število spomenikov oz. spominskih obeležij, Odbor podpisnikov družbe-nega dogovora SOb Ljubljana Vič-Rudnik. Glavni namen 08 — Socialno skrbstvo V tem glavnem namenu se zagotavljajo sredstva za stalne in občasne priznavalnine borcem NOV in njihovim družinskim čla-nom, sredstva za zdravljenje borcev NOV, stalne in občasne priz-navalnine borcem za severno mejo in slovenskim vojnim dobro-voljcem. Prav tako se v tem namenu zagotavljajo sredstva za družbene denarne pomoči nepreskrbljenim družinskim članom oseb na odsluženju obvezne vojaške službe ter sredstva za pre-živninsko varstvo kmetom. — Po stanju 31. 12. 1978 prejema stalno priznavalnino 170 upravičencev. V letu 1978 je bila večjemu številu udeležencev priznana dvojna doba iz NOV. zato se upravičeno pričakuje, da se bo število upravičencev prejemnikov priznavalnine povečalo na 195. V letu 1978 je znašala poprečna podeljena priznavalnina 1.593,85 dinarjev. Za leto 1979 je pri višini priznavalnine upošte-vati porast življenjskih stroškov in porast pokojninskih prejemkov. Najnižji pokojninski prejemki bodo v letu 1979 znašali 2.901.80 di-narjev. Navedeni minimalni pokojninski prejemki so po odloku enaki višini priznavalnine, ki naj bi jo v letu 1979 prejeli borci NOV oz. 80 % njihovi družinski člani. Potrebna finančna sredstva za iz-plačevanje priznavalnin v letu 1979 znašajo 4,300.000ciin. — Po kriterijih odloka o družbeni skrbi za udeležence NOV ir drugih vojn ter njihovih družinskih članov se višina enkratne ali ob-časne priznavalnine v letu 1979 znatno zviša in bo znašala 4.352,70 dinarjev. V letu 1978 je znašala poprečna enkratna de-narna pomoč2.131.20din, ki jo je prejelo487 borcev oz. njihovih družinskih članov. Za leto 1979 bi za izplačilo enkratnih denarnih pomoči potrebovali 1,041 OOOdin Poprečnadenarnapomočbiob istem številu prejemkov kot v letu 1978 znašala 2.137,55 dinarjev. — Število borcev, ki so potrebni zdravljenja in okrevanja v na-ravnih zdraviliščih se vsako leto povečuje. Glede na povečano število borcev, kl so potrebni zdravljenja. bi se v letu 1979 morala povečati tudi finančna sredstva. Pričakuje pa se. da bo v letu 1979 večje število borcev poslanih na zdravljenje preko Regionalne zdravstvene skupnosti Ljubljana, zato predlagamo, da se v prora-čunu zagotovijo sredstva v enaki višini kot v letu 1978. — Stalne priznavalnine je v letu 1978 prejemalo 26 borcev za severno mejo in slovenskih vojnih dobrovoljcev. Poprečna pode-Ijena priznavalnina je v letu 1978 znašala 1.346,45din. Višina priznavalnine se po določilih odloka v letu 1979 zviša na2.321 din. Število prejemkov priznavalnine se bo povečalo za 5 upravičen-cev. Glede na višino možne priznavalnine v letu 1979, socialnega in materialnega stanja ter visoke starosti teh borcev, saj je njihova poprečna starost 80 let, naj bi se finančna sredstva povečala letno za 30%, oziroma za leto 1979 na 546.000din. Ppprečna pode-Ijena priznavalnina bi v letu 1979 znašala 1.568,95din. — Enkratna ali občasna pomoč se po določilih odloka dodeli borcem za severno mejo in slovenskim vojnim dobrovoljcem v primeru težje bolezni, visoke starosti in v primeru smrti družin-skega člana. Višina enkratne denarne pomoči bi v letu 1979 zna-šala 4.352,70 dinarjev. — V letu 1978 sredstva za izplačilo žepnine borcem v domovih niso bila realno planirana. Oskrbovanim borcem v domovih za upokojence denarno pomoč ni bilo možno izplačevati tekom ce-lega leta, ampak le v enkratnem znesku po 2.500 dinarjev. Pri po-pisu je bilo ugotovljeno, da se nahaja v domski oskrbi 63 borcev oz. njihovih družinskih članov. Po določilih odloka bo znašala žepnina v letu 1979 1.450 dinarjev mesečno. — Število starejših borcev in njihovih družinskih članov se vsako leto veča. Z organizirano tovariško-sosedsko pomočjo bi pomagali tistim borcem, ki so zaradi starosti ali bolezni onemogli in nimajo svojcev, oz. so jim ti padli v NOV. Nekateri borci samo-hranilci živijo v oddaljenih vaseh ali na samotnih kmetijah in so od-visni od pomoči sosedov. Nemalokrat je njihovo zdravstveno, fi-zično in materialno stanje izredno slabo, zaradi navezanosti na domači kraj ali visokih oskrbnih stroškov v domovih, pa bi se le s težavo odločili za odhod v dom počitka. Ti osameli in ostareli borci ne smejo biti pozabljeni od svojih soborcev oz. organizacije ZZB NOV. Zato naj bi v bodoče ZZB NOV in KO ZZB NOV posvečale večjo pozornost tem borcem. Glede na število takih borcev v ob-čini je višina finančnih sredstev za leto 1979 v znesku 150.000 realno planirana. — Po zakonu o varstvu družinskih članov osebe v obvezni vo-jaški službi je v letu 1978 prejemalo kadrovsko oskrbnino 24 dru-žinskih članov. Kadrovska oskrbnina je znašala v letu 1978 materi z otrokom 3.870din. V letu 1979 se bo kadrovska oskrbnina pove-čala na 4.350 dinarjev, katero bo predvidoma prejemalo 12 upra-vičencev. V planiranih sredstvih 580.000 so upoštevana tudi sredstva za zdravstveno zavarovanje za 3 upravičence. — Na podlagi odloka o preživninskem varstvu kmetov SOb Ljubljana Vič-Rudnik prejema denarno pomoč 11 upravičencev. Višina mesečne preživnine je v letu 1978 znašala 1.130din. Za leto 1979 je predviden porast, ki se vsako leto določa v enakem sorazmerju kot se povečajo pokojnine pozakonu o pokojninskem zavarovanju. V planiranih sredstvih so zajeti tudi stroški za zdrav-stveno zavarovanje. 10 — Komunalna dejavnost V tem poglavju so predvidena zlasti sredstva za poravnavo po-godbenih obveznosti in nove obveznosti v zvezi s stroški tehnične in urbanistične dokumentacije ter za geodetske podloge. Glavni namen 11 — Dejavnost krajevnih skupnosti V okviru tega namena se krajevnim skupnoslim zagotavljajo sredstva za izvajanje delegatskega sistema. Na področju občine deluje 29 krajevnih skupnosti, ki so v letu 1978 prejele skupaj 7.580.000din sredstev.za leto 1979 papred-videvamo znesek 9.861.300din ali 30,1 % več kot v letu 1978. Glede na to. da spremembe kriterijev za delitev sredstev za izva-janje delegatskega sistema še niso potrjene, ni bilo v osnutku mo-goče sredstev razdeliti po krajevnih skupnostih. Poleg sredstev za delegatski sistem prejemajo krajevne skup-nosti tudi sredstva za posebne namene iz poglavja 02 — Narodna obramba in 70 % sredstev, zbranih na posebnem zbirnem računu za financiranje krajevnih skupnosti (30 % sredstev se po sedaj ve- Ijavnih kriterijih solidarno združuje) ter sredstva od samoupravnih interesnih skupnosti. Glavni namen 16 — Intervencije v gospodarstvu Za pospeševanje kmetijstva so v proračunu zagotovljena zlasti sredstva za poravnavo zakonskih obveznosti: regresiranje obrestne mere hranilno-kreditnih služb. Delno pa tudi za pospe-ševalno službo in strokovno izobraževanje. Veterinarska postaja Posavje opravlja za našo občino veteri-narsko-higiensko službo po pogodbi. Takse na promet parkljarjev in kopitarjev so v višini 65 % doho-dek občinskega proračuna, ki pa so istočasno v proračunu predvi-dene kol namenski zakonski strošek. Glavni namen 17 — Tekoča proračunska rezerva in obvezno-sti iz prejšnjih let Proračunska rezerva je namenjena za nepredvidene in premalo predvidene proračunske izdatke in lahko znaša po zakonu o fi-nanciranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skup-nostih do enega odstotka v proračunu predvidenih dohodkov. Glavni namen 18 — Krediti, vezana in izločena sredstva Na podlagi zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih se v obvezni rezervni sklad izloča 1 % vseh proračunskih sredstev in to toliko časa, dokler ne doseže 10% poprečnega letnega prihodka zadnjih treh let. IV. ZAKLJUČEK O predloženem osnutku proračuna za leto 1979 je na svoji seji dne 24. januarja 1979 razpravljal izvršni svet občine Ljubljana Vič-Rudnik. ki ga daje občinski skupščini v razpravo. Izvršni svel pričakuje, da bo delegatska skupščina dala k osnutku ustrezne pripombe, mnenja in stališča, tako da bo imel izvršni svet lažjo nalogo pri sestavi končnega predloga proračuna za leto 1979. 01 RAZPORED PRIHODKOV (PRORAČUNSKI IZDATKI) ZALETO1979 01 Dejavnost organov družbenopolitičnih skupnosti 02 L|udska obramba 03 Dejavnosl družbenopolitičnih organi-zacij in društev 04 Negospodarske investicije 07 Kulturno-prosvetna dejavnost 08 Socialno skrbstvo 09 Zdravstveno varstvo 10 Komunalna dejavnost 11 Deiavnost krajevnih skupnosti 16 lntervenci|e v gospodarstvu 1 7 Tekora proraounska rezerva 1 7 1 Obveznost' iz pretekhh let '8 Obvezi.: 1 J'o rezervni sklad prenesene obveznosti: — Občinska gasilska zveza (dotacija za I. poll. 1978) — Samoupravna komunalna skup-nost Ljubljana Vič-Rudnik (dota-cija za I poll. 1978) Nove obveze — fluorografska akcija — Temeljno javno tožilstvo v Ljubljani — Občinsko sodišče I. Ljubljana Realizacija 1978 40.851.000 4.700.000 6.429.000 35,656.550 820.000 7.259.000 73.000 5.204.400 7,580.000 1.687.000 3.045.550 2.170.100 1.229.000 228.900 6.382.500 Osnutek 1979 % 2 3 48.369.000 118,4 5.700.000 121,3 d.625.710 134.2 33.149.490 93.0 950.000 115 9 9.030.000 124.4 73.000 100,0 6.260.000 120.3 9.861.300 130.1 1.887.000 111.9 1.600.000 52.5 500.000 23.0 1.403.300 114.2 600 000 600.000 1,708.200 10.612.000 GLAVNI NAMEN 2 Dejavnost organov družbenopolitič- nih skupnosti Finančni načrt uprave 27,640.000 32,300.000 Finančni načrt — nezasedena delovna mesta ouu.uuu Nadomestilo OD voljenim in imenova- nim tunkcionarjem skupščine in izvrš- nega sveta 3,120.000 3,870.000 Nadomestilo OD voljenim in imenova- nim funkcionarjem IS — nova imeno- vanja — 880.000 Nadomestila za delo raznih komisij IS v breme osebnih dohodkov 56.000 66.000 Potni stroški 70.000 78.000 Manipulativni stroški SDK bančni stro- Ški 153.264 189.939 Delovanjeskupščinein njenih organov 8.000 10.000 Reprezentanca 370.000 370.000 Stroški za splošne volitve (nadomest- ne) 760.000 50.000 Stroški za občinski praznik 315.000 315.000 Organizacija proslav. pokroviteljstva, prireditve 621.000 800.000 Stroški za objave in oglase 1,230.000 1,600.000 Stroški upravnega postopka 6.000 10.000 Sklad skupne porabe 920.000 1,100.000 Sklad opreme 2.850.000 3,000.000 Skupni stroški vzdrževanja občinskih upravnih prostorov 495.000 570.000 Postaja milice Vič — posebna prizna- nja 65.000 65.000 Postaja milice Vič — materialni izdatki 816.000 938.300 Postaja milice Vič — sklad skupne po- rabe 15.540 7.000 Preventiva. vzgoja in varnost v cest- nem prometu 120.000 135.000 Svet občin Ijubljanske regije 55.716 65.311 Skupnost slovenskih občin 150.480 231.750 Nagrade občine Ljubljana Vič-Rudnik za 27. april 25.000 50.000 Sodišče združenega dela 423.000 592.000 Občinski družbeni pravobranilec 464.000 445.700 OD po 75. členu Zakona o LO 90.000 110.000 Stroški za komemoracije 12.000 20.000 116,9 124,0 117,9 111,4 123,9 125,0 100,0 6,6 100,0 128,8 130,1 166,7 119,6 105,3 115,2 100,0 115,0 45,0 112,5 117,2 154,0 200,0 140,0 96,1 122,2 166,7 40,851.000 48,369.000 118,4 1,708.200 10,612.000 40,851.000 60,689.200 148,6 Skupajproračunskaporabavobčini 123.316.000 140.329.000 113.8 nove obveze proračuna: — Temeljno javno tožilstvo v Ljubljani — Občinsko sodišče I. Ljubljana 02 Ljudska obramba Družbeno gospodarski sistem: KS Milan Česnik 134.800 162.000 KS Malči Belič 134.800 162.000 KS Trnovo 134.800 162.000 KS Kolezija ' 134.800 162.000 KS Rožna dolina 134.800 162.000 KS Krim-Rudnik 134.800 162.000 KS Vič t 134.800 162.000 KS Vrhovci 134.800 162.000 KS Brdo 67.400 81.000 KS Kozarje 67.400 81.000 KS Velike Lašče 67.400 81.000 KS Rob na Dolenjskem 67.400 81.000 KS Turjak 67.400 81.000 KS Želimlje 67.400 81.000 KS Golo-Zapotok 67.400 81.000 KS Škofljica 67.400 81.000 KS Lavrica 67.400 81.000 KS Ig 67.400 81.000 KS Tomišelj 67.400 81.000 KS Preserje 67.400 81.000 KS Rakitna 67.400 81.000 KS Dobrova 67.400 81.000 KS Horjul 67.400 81.000 KSČrnivrh . 67.400 81.000 KS Polhov Gradec 67.400 81.000 KS Vnanje gorice 67.400 81.000 KS Notranje gorice 67.400 81.000 KS Brezovica 67.400 81.000 KS Barje 67.400 . 81.000 Prispevek zaopremo — posebni račun za financiranje LO — 180.000 Prispevek za teritorialno obrambo — občinski štab TO 606.200 723.000 Blagovne rezerve 1,600.000 1,800.000 Skupaj glavni namen 02 4,700.000 5,700.000 121,3 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 120,2 119,3 112.5 03 Dejavnost družbenopolitiCnih organi-zactj in društev Občinska konferenca SZDL Naša komuna, glasilo občinske konfe- renceSZDL Občinski odbor ZB NOV in Wl Zveza rezervnih vojaških starešin — občinski odbor Občinska konferenca ZMS Občinska zveza prijatefjev mladine Občinski odbor RK Prispevek domicilnim enotam NOV Občinski odbor medvojnih aktivistov OF Stroški za pisanje kronike NOV — v občini, občinski odbor ZB NOV Radio Glas Ljubljane, Ljubljana INOOK center, Ljubljana 04 Negospodarske investicije Prispevek h komunalni ureditvi doma upokojencev Kolezija Pot spominov in tovarištva Sanactja Ijubljanskega gradu Dijaški domovi Gradnja postaje milice Vič Vodovod Rakitna Sofinanciranje počitniške skupnosti ZZB NOV Banjole Počitniška skupnost Z2B NOV Banjole nakup dveh sob s spremljajočimi dn-jekti Stanovanja za delavce Postaja milice Vič (sofinanciranje) Oprema za Postajo milice Vič Stanovanja za upravni organ, IS in ' SOb Sodišče združenega dela — nakup poslovnih prostorov (sofinanciranje) Mladinsko letovišče Pacug Dvigalo v občinski stavbi Radio klub Ljubljana prispevek za iz- gradnjo Mega-centra Odplačilo anuitet Skupaj glavni namen 04 07 Kultumo prosvetna dejavnost Vzdrževanje grobov in spomenikov NOV in vojaških pokopališč Skupaj 07 08 Socialno skrbstvo Stalne priznavalnine borcem NOV in družinskim člrnom Enkratne. občasne priznavalnine bor- cem NOV. družinskim članom Zdravljenje borcev NOV Stalna družbena denarna pomoč bor- cem za severno mejo in borcem iz voin 1912—1918 Enkratna denarna pomoč borcem za severno mejo in borcem 1912-1918 Pomoč oskrbovancem v domovih po- čitka Tovariška pomoč Kadrovska pomoč denarna Preživnine kmetom Skupaj glavni namen 08 09 Zdravstveno varstvo Zdravstveno in preventivno varstvo občanov — fluorografska akcija (vsaka 4 leta) Skupaj glavni namen 09 10 Komunalna deiavnost Tehnična in urbanistična dokumenta- Ci)3 Sredstva za upravne izvršbe Naravovarstvene služba Namestitev in zamenjava uličnih tabel Inkasantska služba prispevka za upo-rabo mestnega zemljišča Ostala komunala ¦>. Skupaj glavni namen 10 i-". • 1,722.000 2,204.000 128,0 1,205.000 2,139.300 177,5 840.800 980.000 116,6 623.700 670.000 107,4 988.000 1,350.000 136,6 359.000 420.000 117,0 115.000 135.000 117,4 120.500 209.390 173.8 128.000 148.000 115,6 50.000 50.000 100,0 222.000 256.220 115.4 55.000 63.800 116,0 6,429.000 8,625.710 134,2 6,000.000 464.500 2,315.800 1,000.000 8,058.735 1,000.000 1,575.000 1,200.000 900.000 370 000 1.300.000 346455 1,500.000 3.000.000 75.000 4.044 000 35.656.550 33 149 490 93.0 820.000 950 000 115.9 820 000 950 000 115.9 3.301000 4 300 000 130 3 1.032 200 1041000 100 9 1.440.000 1.440.000 100.0 420 100 546 000 130 0 165 100 193 000 116 9 162 600 570 000 350.6 112 000 150 000 133.9 453 200 580 000 128 0 ' 172 800 210 000 121 5 • 7.259 000 9 030 000 124 4 73 000 73 000 100(1 600 000 73 000 3 178 600 43 100 44 000 23 000 47 600 1 868.100 673 000 p ooo ooo ¦ oo ooo D0 000 50 000 188 8 2320 113.6 2195 11 Oefavnost kraievnih skupnosti (redna dejavnost — izvajanje delegat- skega sistema) KS Brezovica 236.800 KS Brdo ' 283.400 KSČrnivtti 139.000 KS Dobrova 283.400 KS Golo-Zapotok 139.000 KS Horjul 283.400 J KS Ig 283.400 KS Krim-Rudnik 337.600 KS Kolezija ' 337.600 KS Kozarje 283.400 KS Lavrica 236.800 KS Milan Cesnik 337.600 KS Malči Be« 337.600 » KS Notranje gorice 236.800 KS Preserje 283.400 KS Polhov Gradec 283.400 ' KS Rob na Dolenjskem 236.800 KS Rakitna ,- 139.000 KS Rožna dolina 337.600 KSŠkofljica ' 283.400 KSTurjak 145.000 KSTomišelj ' 236.800 KS Tmovo 337.600 KS Velike Lašče 296.000 KS Vnanje gorice 236.800 KS Vič ...'¦¦ 337.600 KS Vrtiovct 283.400 KSŽelimlje 104.000 ' KSBatje - 283.400 Skupajglavninamen 11 - 7,580.000 9,861.300 130,1 16 Intervendje v gospodarstvu Pospeševanje kmetijstva 1,205.000 1,405.000 116,6 Konjaška služba 15.000 15000 100.0 Poseben račun za zatiranje živalskih kužnih bolezni . 467.000 467.000 100.0 Skupaj glavni namen 16 1,687.000 1.887.000 111,9 17 Tekoča proračunska rezerva in obvez-nosti iz prejšnjih let Tekoča proračunska rezerva 3.045.550 1,600.000 52.5 Obveznosti iz prejšnjih let 2,170.100 500 000 23.0 Skupa) glavni namen 17 5.215.650 2.100.000 40.3 18 Izločena sredstva rezerv (obvezni 1 % rezervni sklad) Izločena sredstva rezerv 1.229.000 1.403.300 114.2 5.204.400 60 000 126.2 6.260 000 120.3 VIRI FINANCIRANJA DEJAVNOSTI V KRAJEVNIH SKUPNOSTIH V LETU 1978 IN 1979 Redna dejavnost KS Sredstva po (delegatski sistem) Ljudska obramba Komunalna skupnost samoupravnem sporazumu Solidarnostna sredstva Zap. Realizacija Zahtevek Realizacija Zahtevek Realizacija Zahtevek Realizacija Za leto Realizacija Za leto št. Krajevna skupnost 1978 1979 % 1978 1979 % 1978 1979 % 1978(70%) 1979(70%) % 1978(30%) 1979(30%) % 12 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 1. Milan Česnik 337.600 134.800 162.000 120,2 198.242 358.718 180,9 2. Malči Belič 337.600 134.800 162.000 120,2 276.897 501.044 180,9 3. Trnovo 337.600 134.800 162.000 120,2 15.000 300.000 2000,0 263.253 476.355 180,9 4. Kolezija 337.600 134.800 162.000 120,2 216.381 391.540 180,9 5. Rožnadolina 337.600 134.800 162.000 120,2 274.209 312.245 113,9 6. Krim-Rudnik 337.600 134.800 162.000 120,2 210.000 100.000 47,6 326.022 515.276 158,0 40.000 7. Vič 337.600 134.800 162.000 120,2 196.637 355.814 180,9 8. Vrhovci 283.400 134.800 162.000 120,2 200.000 — 118.384 214.214 180,9 9. Brdo 283.400 67.400 81.000 120,2 70.000 215.000 307,1 57.466 103.985 180,9 10. Kozarje 283.400 67.400 81.000 120,2 150.000 164.000 109,3 94.368 170.791 181,0 11. VelikeLašče 296.000 67.400 81.000 120,2 550.000 375.000 68,2 42.297 76.536 180,9 100.000 12. Rob na Dolenjskem 236.800 67.400 81.000 120,2 80.000 100.000 125,0 11.156 20.187 181,0 13. Turjak 145.000 67.400 81.000 120,2 60.000 383.000 638,3 12.110 22.075 182,3 : 14. Želimlje 104.000 67.400 81.000 120,2 110.000 100.000 90,9 8.588 15.540 180,9 15. Golo-Zapotok 139.000 67.400 81.000 120,2 100.000 — 8.427 15.249 181,0 100.000 16. Škofljica 283.400 67.400 81.000 120,2 300.000 275.000 91,7 80.822 146.247 181,0 17. Lavrica 236.800 67.400 81.000 120,2 202.270 350.000 173,0 47.027 85.105 181,0 400.000 18. Ig 283.400 67.400 81.000 120,2 753.730 300.000 39,8 52.008 94.109 181,0 19. Tomišelj 236.800 - 67.400 81.000 120,2 40.000 * 60.000 149,9 26.887 48.652 180,9 20. Preserje 283.400 67.400 81.000 120,2 180.000 336.000 186,7 75.846 137.242 180,9 21. Rakitna 139.000 67.400 81.000 120,2 50.000 320.000 640,0 8.427 15.249 181,0 22. Dobrova 283.400 67.400 81.000 120,2 80.000 100.000 125,0 78.093 141.309 180,9 23. Horjul 283.400 67.400 81.000 120,2 483.000 550.000 113,9 79.377 143.633 180,9 150.000 24. Črni vrh 139.000 67.400 81.000 120,2 350.000 360.000 102,9 9.727 16.556 170,2 90.000 25. PolhovGradec 283.400 67.400 81.000 120,2 120.000 490.000 408,3 46.551 84.233 180,9 300.000 26. Vnanjegorice 236.800 67.400 81.000 120,2 120.000 160.000 133,3 39.648 71.744 181,0 500.000 27. Notranje gorice 236.800 67.400 81.000 120,2 220.000 360.000 163,6 61.720 111.682 180,9 450.000 28. Brezovica 236.800 67.400 81.000 120,2 290.000 200.000 69,0 60.356 109.213 180,9 29. Barje 283.400 67.400 81.000 120,2 60.000 210.000 350,0 39.000 145.230 372,4 SKUPAJ: 7 580 000 9,861300 130 1 2 493 800 2,997 000 120 2 4,494.000 6,108.000 135,9 2,809.926 4,899.773 174,4 2,130.000 2,100.000 OPOMBA: 1. Manjkajočih podatkov v kolonah 9, 10 in 11 nismo dobili. 2. KS Velike Lašče, Horjul, Polhov Gradec so dobile solidarnostna sredstva za leto 1977 (kolona 15). 3. KS Rožna dolina ima 113%, ker je v letu 1978 prejela avans 250.000 (kolona 14). 4. 220.000din solidarnostnih sredstev iz leta 1973 je namensko preneseno v leto 1979 (kolona 15). 5. Kolona 4: Kriteriji za financiranje delegatskega sistema še niso potrjeni, zato vsota ni razdeljena. Skupaj v letu 1978: 19,507.726din Skupaj v letu 1979: 25,966.073