Kaj pričakujemo od sveta potrošnikov v KS Na svoji prvi seji je konferenca svetov potrošni-kov pri predsedstvu OK SZDL sprejela usmeritve dela svetov potrošnikov v krajevnih skupnostih ter delovni program same konference. Vloga in delo svetov potrošnikov v KS sta ponekod še vedno premalo razumljiva, zatorej so jim prve vrstice v tej rubriki Potrošniški kotiček tudi na-menjene. Najbolj neposredno in vsakodnevno se odpira-jo osnovni problemi s področja potrošnje v kra-jevni skupnosti, ki je temeljna skupnost za orga-niziranje in delbvanje sveta potrošnikov. Ni nak-ljučje, da si moramo prav v krajevni skupnosti, še posebej pa v socialistični zvezi prizadevati za kre-pitev vloge sveta potrošnikov, zagotavljati načrt-no in kontinuirano delovanje. In katere so delovne usmeritve svetov potrošni-kov v KS? — občasno ocenjevanje stanja organizirane preskrbe ter vpliva krajanov nanje kot tudi oce-njevanje samoupravnega organiziranja potrošni-kov. — zagotavljanje koordinacije sveta potrošnikov in ustreznih služb s področja socialnega skrbstva in drugih, ki poznajo razmere krajanov, da bi zasnovali kar najpravilnejše oziroma najpravič-nejše kriterije v primerih pomoči krajanov pri zagotavljanju preskrbe. — skrbeti za vsebinsko naravnanost sveta po-trošnikov s poudarkom na odpravljanju teženj administrativnega razdeljevanja posameznih živil in drugih vsakodnevno potrebnih dobrin. - krepiti sodelovanje z organi nadzora nad kvaliteto izvajanja vseh vrst preskrbe in storitev. - skrbeti, da bodo sveti potrošnikov v krajevni skupnosti mesto, kjer se zbirajo pripombe, pritož-be in želje potrošnikov. Svet potrošnikov priprav-lja o tem predloge in stališča, ki jih posreduje za reševanje pristojnim organom in organizacijam združenega dela. - skrbeti za pomoč pri zagotavljanju kvalitet-nih obrtnih tn drugih storitev v KS. - sveti potrošnikov morajo biti pobudnik sklice-vanja interesnih Zborov delovnih ljudi in kraja-nov o preskrbi s storitvami in dobrinami v KS. — o svojem delu morajo sveti potrošnikov re-dno obveščati skupščino KS in družbeno-politične organizacije o delu in realizaciji programa dela sveta potrošnikov. - nuditi posebno skrb za normalno oskrbo sta-rejših občanov in drugim, ki se sami niso sposob-no normalno oskrbovati zlasti še z deficirarnimi artikli oziroma dobrinami. To so le nekatere delovne usmeritve sveta po-trošnikov. Ob tem velja pripomniti, da ti sveli delujejo le v mejah svoje opredeljene vloge in pristojnosti, zatorej je potrebno poskrbeti, da na-se ne bodo prevzemali nalog drugih subjektov organov in družbenih dejavnikov, ki so odgovorni za posamezne zadeve.