Stev. 108. V Ljubljani, sobota, 14. maja 1921. PoStnlna platana v gatovink Leto I. izhaja vsak delavnik popoldne CENE PO POŠTI: za celo leto K 144'— za pol leta K 72’— Bredništvo In uprmnKtvo * Kopitarjevi ulici štev. S — Telefon uredništva štev. 50 — Telefon *= uprevnlštv« štev. 328 «= CENE PO POŠTI: za četrt leta K 36*— sa en mesec K 12*-- V UPRAVI STANE MESEČNO k10"- DELAVSKI UST POSAMEZNA ŠTEVILKA 80 VIN. A. Gosar: Socializem — organizacija. Socializem je organizacija v kultur-J*0?', gospodarskem, političnem in vobče s°cialnem ppgledu. k u 1 ♦ 3 dosedanja izobrazba in Sf.. *ura sploh je bila individuali-u Njen cilj in namen je bil dvigniti zir? moralično posameznika, pre-in u -^a- P°P°lnoma družabne potrebe mafor«H. Zato opažamo vsepovsod tako lod °-Uv^evnos*;i *n smisla za socialne na-di 1!1j^0^nosti posameznikov, kakor tu-dr ^ stanov in slojev ter človeške “e sploh. Vsakdo misli samo nase in J® sVQje koristi, za tuje potrebe in težave »“»a niti smisla niti volje, da bi jih ^val in uvaževal. ^ .Vsa naša izobrazba je tako zasnova-{jj.g^.^avnana, da usposablja človeka za Var\r -rcn življenjski boj z njegovimi to-^ is>i ne odpira in ne bistri pa mu pogle-n' P°iave in težave družabnega življenj ■ -Ljudi i najvišjo izobrazbo v strokah, livi.Se. neposredno tičejo tudi socialnega nilf ^a' n’ pr* Pravn^e< inženirje, zdrav-ulKe itd., pušča v tem pogledu v popolni ev,ednosti in nepoznavanju najvažnejših 8°c»alnih problemov. r T° našo pristno liberalno izobrazbo in kitaro hoče in mora socializem temeljito ^formirati. Uravnati jo hoče tako, da ne bo služila samo osebnim koristim poedin-marveč bo storila, oziroma usposobila v*akega izobraženca ne le za dobrega čla-človeške družbe, marveč tudi za l°brega socialnega delavca. ■^Jibi je treba ljudi, ki bodo žrtvovali sile in moči za pravično ureditev razmer. V to pa so brezdvoma le t ifn* Pfedvsem izobraženci. Zato jih I reba vzgojiti in izobraziti, da bodo kos . °ll nalogi in da ne bodo svoje izobrazbe or&bljali za izkoriščanje svojega bližnjega m povečavanje socialnega prepada med nimi stanovi in sloji, kot se to dan-?an®s navadno dogaja. Predpogoj za to pa • . ®°dernim socialnim nazorom odgovar-i,0ca organizacija vsega k u 1 - p e ^ a dela. Podobno kot o kulturnem velja tudi o tr°k P0(*arskem življenju. Tudi tu je s,et>a organizacije, zakaj tudi v gospodarja naše dobe vlada čist liberalizem, pogina svoboda in prostost v zbiranju in l°®adenju premoženja in imetja, neglede ^ .družbo, njene potrebe in koristi, Proiz-la se vedno in povsod le tisto, kar naj-v j. nese in konsumira se le ono, kar naj-i 'l.Priia, oziroma kar se da najlažje na-pa naj je to z družabnega stališča r° in koristno ali ne. ^ Tako je dandanes pravzaprav napač-*o«i vsaj netočno, ako govorimo o na-*tv gospodarstvu. Pod gospodar-