Poštnina plačana v gotovini. vrtov Minoritska cerkev .v Ptuju. * Vsebina 8. štev.: Tihi potnik 225. — Ob 700 letnici minoritskega samostana v Ptuju 226. — Bolniška porciunkula 230. — Jubilejne slovesnosti v Ptuju 232. — Poslušajmo glas svojega očeta 234. — Apostol velemesta 236. — Na nekaj so pa pozabili 238. — t Gospa Asta dr. Basajeva 239. — Sveta Mati Klara 241. — Za vežbališče naše duše 243. — Ročno 244. — Kako se gibljejo tretjeredne skupščine 245. — Frančiškova mladina 247. — Naše sestre Marijine misijonarke 250. — In naj molijo za mrtve 251. — Razgled po svetu 252. — Pax et bonum 254. Celoletna naročnina »Cvetja« za leto 1939 Za Jugoslavijo 15 din; za Italijo 10 lir; za Nemčijo 1.50 m.; za Ameriko 1 dol.; za druge države protivrednost 24 din. — Posamezna številka 2 din. — Izhaja mesečno. Z dovoljenjem cerkvenih in redovnih oblasti izdaja Franč. prov. sv. Križa. — Zastopnik p. Feliks Tavčar, O. F. M., prov. prokurator. — Urednik: p. Odilo Hajnšek, O. F. M Uredništvo in Upravništvo »Cvetja« Ljubljana, Frančiškanski samostan, številka ček. računa za Jugoslavijo: 11,495. Natisnila frančiškanska tiskarna, Ročno, p. Št. Vid nad Ljubljano (P. B. Markelj) Rimsko serafinski koledar za leto 1939 Avgust 1 T Vezi sv. Petra ap.; Mak. br. 17 Č PO. S. Rok 3. r. S. Hiacint. 2 S PO. Porciunkula - Mar. Ang. 18 P B. Beatrlka in Pavla 2. r. 3 č Čm. Najdenje sv. Štefana, 19 S PO. S. Ludovik šk. 1. r.; S. Jan.- 4 p PO. S. N. O. Dominik, sp. 20 N 12. pobinkoštna ned. S. Ber- 5 s Mar. Dev. Snežna. nard c. uč. 6 N 10. pobinkoštna ned., Spre- 21 P S. Ivana-Frančiška šant. vd. menenje Gospodovo; Sikst p. 22 T VO. PO. Sedem veselj B. M. D.; Tim. 7 P PO. B. Agatangel in Kasijan; 23 S Filip Benicij sp. 8 T Cin. CIrijak in tov. muč. M Č S. Jernej ap.: 9 S PO. S. Janez M. Vianney 3. r. 25 p VO. PO. S. Ludovik kralj, zav. III. r. l() e S. Lavrenclj muč. 26 s PO. B. Timotej in Bernard 1. r. 11 12 P S L, m. VO.PO. S. Luduvlka 2. i,, S. Tlbuiclj S. Klara de v. 27 N 18. pobinkoštna ned. S. Jožef Kalasankcij sp. 13 N 11. pobinkoštna ned. B. Ja- 28 P S. Avguštin šk. in c. uč. nez, Vincenc in Novelon. 29 T Ooglavlj. s. Janeza Krst. 14 P B. Sanctis in Frančišek; 30 S S. Roza Limanska, dev. 15 T VO. PO. Vnebovzetje prebl. Mar. Dev. 31 Č S. Rajmund, sp. 16| S PO, S. Joahim, o. prebl. Mar. D. Razlaga kratic: VO. — vesoljna odveza. PO. — popolni odpustek. Cm. — črna maša, ki je dotični dan dovoljena. Ljudska posojilnica v Ljubljani r. z. z neom. z. Ljubljana, Miklošičeva cesta 6 (v lantni palači) Obrestuje hranilne vloge najugodneje * Nove in stare vloge, ki so v celoti vsak čas razpoložljive, obrestuje po 4%, proti odpovedi 5% P. KRIZOSTOM: Tihi potniki (Ob sedemstoletnici prihoda čč. oo. minoritov v Ptuj.) Tihi 'potniki so prišli z golobjim srcem s ponižnimi očmi---------- Frančiškovi sinovi! Pa so nenadno dvignili glas kot slovesno pojoči zvonovi in povabili k sebi vse: Premožne, uboge, ihteče, vesele, skromno ponižne in drzno smele. Starčkom in sirotam *0 v pomoč Spečim ob strani stojijo n in noč. Od Frančiškovega siromaštva bogastvo dele. Z jokajočimi se jokajo, z veselimi se vesele. Pred sabo zemljo zazro nezorano, s trnjem posejano. V apostolski luči jim zagori oko. Sedem sto let je od tedaj. Iz puščave je vzniknil raj. Žlahtna zemlja dehti vase srka seme svetih resnic in stotere sadove rodi... To je vaše delo, tihi potniki z golobjim srcem in s ponižnimi očmi! k Ob 700 letnici minoritskega samostana v Ptuju (Po knjigi »K u g a«) Trinajsto stoletje ... Žalosten čas za katoliško Cerkev: versko življenje zamira; vojske hrume čez mesta in dežele; povsod sovražni prepiri, sila in pohlep povsod. Razkošni in razbrzdani, krvoločni in brezsrčni so mogočniki; preprosto ljudstvo je v bedi nevedno in surovo. Krivoverstva se širijo: tudi izvoljenih mnogo je postalo nezvestih. Na prestol vere so se dvigale vraže, z malikovalstvom in svobodomiselstvom pomešane. Cerkev Gospodova se je rušila ... Cerkev trpi, trpi tudi papež Inocenc III., ki jo vlada. V težkem spanju ima težke sanje: Lateranska cerkev v Rimu se podira. Plane iz sanj prestrašen in se od groze trese. Vidi prihajati slabotnega človeka: opre se ob stebrovje, dvigne z ramo stavbo in jo zravna. Ko je bila cerkev kot ladjica na razburkanem morju, se je do papeškega prestola napotil asiški ubožec . .. Sv. Frančišek. 1182. 1. se je v mestu Assisi v Italiji rodil. Oče mu je bil Peter Ber-nardone in mati Dominika Pika. Pred rojstvom leži mati v velikih bolečinah. Pobožen romar ji razodene: le v hlevcu bo mogla poroditi, ker njen otrok mora biti na slamci rojen. Je bil začetek Frančišku tako kakor O-drešeniku: hlev je bil njegov prvi dom in slama njegova prva postelja. Za Janeza so ga krstih. Oče ga je prekrstil, ko se je vrnil s srečne trgovske poti po Francoskem za Francesco — Frančišek. Pribhžalo se je nebeško kraljestvo — ne jemljite si ne zlata, ne srebra, ne bakra v svoje pasove, ne v torbe, ne dveh sukenj, ne obuvala in ne palice!« (Mt 10, 7. 9—10.) Frančišek posluša to priliko. Dojame e-vangelijskega duha in dobesedno izpolni zapoved: odveže sandale raz nogr se s pasom opaše in si naredi obleko iz raševine ter začne pridigati. S tovariši živi v uboštvu, hodi z njimi iz kraja v kraj in pridobiva ljudi za pokoro. Frančiškovi sinovi, Apostoli žive vere, delujejo po vodilu, ki jim ga je ustvaril oče Frančišek. Prvo vodilo je napisal 1. 1209. in ga je papež Inocenc III. ustno p°' trdil. Drugo vodilo, ki obsega 12 poglavij, je papež Honorij I. leta 1223-slovesno potrdil. Zibelka reda je bila samotna koča v bližini mesta Assisi, na kraju, ki se imenuje Krivi potok. Tu je začel rasti Frančiškov »prvi red«, ki ima danes tri veje: frančiškani, kapucini, minoriti. Leta 1212. je ustanovil sv> Frančišek »drugi red« za ženske —i klarise, 1221. pa »tretji red« za svetne ljudi. Na gori Alverni je Frančišek leta 1224. dobil petero Kristusovih ran m je dve leti nato v Gospodu zaspal zares svetniške smrti. In dve leti p°' tem ga je papež Gregor IX. že za svetnika proglasil. »Grede pa oznanjajte!...« Frančišek določa svojim sobratom, naj žive po evangeliju: naj v vsem posnemajo Kristusa in apostole. Naj bodo ponižni in pobožni, sp°' L štujejo naj predstojnike in pokorni naj bodo sv. Stolici in še posebno gorečo ljubezen naj imajo do vseh ubogih! Kakor Jezus apostole, je tudi Frančišek svoje brate poslal po širni zemlji ljudem oznanjat evangelij ih pokoro. Ko je še živel, je zaživel njegov red v Italiji. Kmalu so prišli v Nemčijo in na Francosko, v Anglijo, Špansko in Portugalsko, v Dalmacijo in ha Ogrsko; tudi na Češko in v severno Afriko kmalu prispejo Frančiškovi hratje. Prvi od katoliških misijonarjev so šli v Ameriko, že s Krištofom Kolumbom na njegovem prvem potu v novo zemljo. Frančiškov red ima Se danes največ misijonarjev in misijonskih postaj. Redovnike sv. Frančiška najdemo Ze v prvem stoletju Po ustanovitvi v Avstriji in na Štajerskem, na Koroškem 'h v Primorju. V Maribor so prišli leta }28l., v Ljubljano pa Ze v začetku trinajstega stoletja. ZGODOVINA PTUJSKEGA SAMOSTANA. Pripoveduje se, da So prišli minoriti v Ftuj že leta 1230. /očina zgodovinarja pa smatra za u-stanovno leto minoritskega samostana *eto 1239. Za te po-'thtke manjka zgodovinskih listin. Vsekakor pa bo čas med 230 do 1239 resnici ^jbližji. To dokazu-ieJo različne kronike, zidava samostanske j^rkve sv. Petra in **vla v Ptuju, kakor 8tare stenske slike .a stranskima oltar-rhia v tej cerkvi-"hvedbe v ustanov-ijjn pismih o pradedom utemeljUjejoSdo Notranjščina minoritske cerkve v Ptuju ^hevo večine zgodovinarjev, da spada ustanovitev prvotnega samosta-a ter cerkve v čas pred letom 1250. »Manjši« bratje so bili zadovoljni tem, kar jim je nudila dobrosrčnost prebivalstva. Verjetno je, da so si “ svojem prihodu v Ptuj postavili najprej leseno stavbo k cerkvici ali kapeli, ki je že prej stala. Morda so si kapelico postavili tudi sami. Ptujski gospodje so se po zgledu darežljive svoje prednice Mehtilde, ki je leta 1230. ustanovila in opremila dominikanski samostan v Ptuju, in ker so videli zanosno in blagoslovljeno delo minoritov, ki so kljub siromaštvu z veliko vnemo širili versko življenje in nravstveno omiko med ljudstvom, sezidali samostan in cerkev iz solidnejšega materijala in tako poskrbeli zanje in za bogoslužje primernejše prostore. Ptujski gospodje so si s tem v domači zgodovini postavili trajen spomenik in dokaz svoje verske vneme, verskega prepričanja in življenja. Minoriti so prišli v samostan kot predstavniki misije katoličanstva in se posvetili dušnemu pastirstvu med slovenskim ljudstvom. Do časov cesarja Jožefa II. so imeli minoriti v Ptuju bogoslovnico, v kateri so poučevali bogoslovne in modroslovne znanosti pomembni člani minoritskega reda, kakor: P. Ferdinand Thyrnberger, p. Gašpar Dieti, p. Matej Crasso in še mnogi drugi. Za izobrazbo naraščaja v svojem redu, ki je sprejel marsikaterega sina svojega ljudstva v svoje vrste, je ptujski samostan mnogo storil. Tekom stoletij moremo v tem samostanu zasledovati funkcijo slovenskega pridigarja, ki je slovenskemu ljudstvu oznanjal božjo besedo v domačem jeziku. Zaradi tega so imenovali minoritsko cerkev sv. Petra in Pavla naravnost — »slovenska cerkev«. Minoritski samostan v Ptuju je pripadal do leta 1832. samostojni provinci sv. Jožefa, ki je štela 12 samostanov. Od teh 12 samostanov sta po sekularizaciji za časa cesarja Jožefa II. ostala le dva: v Gradcu in v Ptuju. Leta 1832. — po smrti zadnjega provinciala štajerske province p. Vida Gruebauerja — je upravljal to provinco sekovski knezo-škof Ivan Sebastijan Zangerle do leta 1840., ko je bila združena z avstrijsko provinco s sedežem na Dunaju. To je trajalo do 14. decembra 1921-ko je sv. Stolica v Rimu pridružila ptujski samostan jugoslovaski provinci sv. Jeronima s sedežem v Zagrebu. Od tega časa je v tem samostanu in med slovenskimi minoriti zaslovel nov duh kakor v notranjem tako tudi v zunanjem delovanju. Zgodovina minoritske župnije. Minoritski red ima na Slovenskem sedaj pet postojank: 1. samostan v Ptuju z župnijo sv. Petra in Pavla, 2. samostan z župnijo pri Sv-Vidu niže Ptuja, 3. župnijo Sv. Trojica v Halozah (ki jo začasno oskrbuje svetna duhovščina), 4. župnijo na Ptujski gori (od leta 1937:) in Dijaški dom v Ptuju (od leta 1936.). Ko je cesar Jožef II. razpustil mnogo samostanov, je minoritski sa' mostan prevzel leta 1789. dušno pastirstvo v novoustanovljeni župnij1 sv. Petra in Pavla v Ptuju, ker je bila ukinjena župnija sv. Ožbalta, ki je obsegala večino ptujske okolice. Ta župnija je imela zelo velik obse# in so spadali k tej župniji sledeči kraji in občine: Kaniža (predmestje Ptuja izven starega mestnega obzidja), Budina, Brstje, Krčevina, Vic*' va, Orešje, Baškovče, Štuki, Grajena, Rabeljčjavas, Mestni vrh, NoVa' vas (Meniška ali Dominikanska vas), Rogoznica, Žabjek, Geruci, Kiča11’ Velovlak, Pacinje, Domova, Podvince, Spuhlje, Zabovci, Markovci, N«va vas pri sv. Marku, Bukovci, Stojnci, Prvenci, Sobetinci, Strelci, Borovc1-Zagojiči, Cunkovci, Mezgovci, Drsteljski vrh in Šturnovci. Iz te župnU® so leta 1789. — torej ob ustanovitvi minoritske župnije sv. Petra in PaV' la — izločili vasi: Borovci, Bukovci, Markovci, Nova vas pri sv. Marku’ Prvenci, Sobetinci, Stojnci, Strelci, Zabovci in jih dodelili obenem noV<> ustanovljeni župniji sv. Marka niže Ptuja. Vasi Zagojiči, Cunkovci, MeZ' Sovci so dodelili župniji sv. Marjete niže Ptuja, a vas Šturmovci k sv. Vidu pri Ptuju, Drsteljski vrh k sv. Urbanu. Ostale vasi še danes tvorijo obsežno in lepo župnijo sv. Petra in Pavla v Ptuju, ki šteje okoli 9.000 duš. Mestna župnija je ohranila svoje stare meje v okviru nekdanjega mesta. Minoritska župnija obhaja letos 150-letnico svoje ustanovitve. Cerkev, kakor jo vidimo danes, so dozidali leta 1691. Od tega časa so jo večkrat popravljali in Prenavljali. L. 1931. ki 1932. je doživela Ponovno prenovitev Pod strokovnim vodstvom in nadzorstvom banovinskega konservatorja dr. ^rana Steleta. Bar-vanje sten je izvršil slikar Železnik iz Ljubljane, oltarje pa Je prenovil pozlatar ^oratti iz Maribora. Leta 1926. je cerkev dobila velike orgle tvrdke »Caecilija« iz ^olnograda. Leta 1932. je obogatela za nov križev pot, ki 8a je umetniško izdelal prof. Jirak. Minoritska cerkev j-e Pravi umetnostni gotski spomenik in Peka posebnost med Pinogimi lepimi bož-Jhni hrami lavantin-ske škofije. , Versko življenje že od svojega za-Cetka v župniji vzor-S°- V dušnem pastircu, katero vodi že leta zlatomaš-jk in duhovni svet-lk g. p. Alfonz Svet .tremi patri kaplani, Pomagajo tudi vsi Ostali člani samo-anske družine, katere sicer vežejo druge redovne službe in dolžnosti. V C* Je tretji red, ki šteje nad 1200 udov, Marijina družba z okoli 400 čla-!cami, fantovska Marijina družba, Križarji in Klariče, Marijin vrtec in e druge cerkvene ustanove in bratovščine. l. Kakor na verskem polju, tako so izvrševali svoje poslanstvo minori-1 tudi v narodnem in prosvetnem pogledu. V zgodovini Ptuja in okolice Umetniški refektorij v Ptuju naletimo pogostokrat na imena odličnih članov tega reda, ki so se javno odlično udejstvovali na narodnem in prosvetnem polju za blagor in dobrobit našega ljudstva, med njimi: slavni kronist p. Ludovik Pečko, p. Benedikt Hrtiš, p. Stanislav Prus, p. Konrad Stazinski, p. Alfonz Svet, p. Karol Belšak, p. Lenart Vaupotič, p. Peter Žirovnik, ki je ob pričetku svetovne vojne leta 1914., postal žrtev svojega narodnega in katoliškega pre' pričanja. Minoritski samostan je sprejemal pod svoje okrilje slovenske dijake ptujske gimnazije in pod okriljem tega samostana so zrasla in v njem našla svoja zatočišča slovenska narodna in katoliška društva. Tukaj so se rodile vse prosvetne in gospodarske ustanove. Tu je bil rojstni dom še danes obstoječih društev: Dijaške kuhinje, narodne čitalnice, pro-svetnega društva, okrajne hranilnice, slovenskega pevskega društva, kmečke posojilnice, Orla in Orlic, pevskega društva »Cecilija«, fantovskega in dekliškega odseka in drugih pokretov, ki so nosili pečat slovenstva — v burnih časih predvojne in povojne dobe. Ob 700 letnici obstoja minoritskega samostana se zahvaljujemo božji Previdnosti, ki je pripeljala sinove sv. Frančiška v Ptuj, ki so ohranjevali našemu ljudstvu vero, dom in rod. P. HUGO: Bolniška porciunkula Prav za prav je porciunkula samo ena, Frančiškova, oz. frančiškanska, 2. avg. Zgodovina in cerkveno pravo tudi samo to pozna. Ljudstvo jih pa pozna več. Kajti po njegovem pojmovanju so porciunkule vsi tisti popolni odpusti, ki jih cerkveno pravo pozna pod imenom »kolikorkrat tolikokrat odpustki«. Takih porciunkul imamo pa danes več; nekatere za žive in rajne, n. pr. frančiškansko, karmelitsko, servitsko itd., eno sam0 za rajne, kot ona za verne duše, potem pa to našo samo za bolnike, kot ze ime pove. Sicer je slednja od mene krščena, a če druge smemo tako ime' novati, smemo tudi to. Je pa »bolniška porciunkula« med vsemi največ]® neznanka, dasi zlata zakladnica za bolnike. Naj jih seznanim ž njo. Sv. cerkvi se kot dobri, sočutni materi njeni v vicah trpeči otr°cl smilijo. Saj jim pomaga, kolikor jim more in drugim daje priliko, da j1111 pomagajo. Vendar jim ne more ne sama, ne po drugih tako izdatno p°' magati kot jim je, ko so bili še popolnoma njeni. Kajti odkar so se jim jz’ tekle ure življenja in s tem lastnega zasluženja, so že v božjih, ne več v' njenih rokah. Svojo pomoč jim naklanja bolj kot priprošnjica, ne kot z®' povednica. Da bi ji pa ne bilo treba poslušati njihovih bolestnih z dihe in pretresljivih prošenj za pomoč, je v svoji iznajdljivi ljubezni žarni®11 la mogočno sredstvo, jih tega trpljenja obvarovati, ah jim ga vsaj k®* moč skrajšati, dokler so še njeni, še pod njeno oblastjo. Odprla jim je izčrpni zaklad vsakovrstnih popolnih in nepopolnih odpustkov, da bi ta®^ s tujimi zaslugami, zlasti z neskončnim Kristusovim zasluženjem, na zeh1 lji plačah svoje dolgove pri Bogu. . Toda ona le predobro pozna svoje otroke. Ve, kako so poprečno 1® komiselni in lahkoživi. Dokler so mladi, polni zdravja, znajo pač donr._ dolgove delati pri Bogu, za odplačevanje se pa ne brigajo dosti, čepr’®v majo toliko lepih prilik. Kaj jim je za odpustke, še popolne, da celo P°rC t unkulske. Nedvomno ljubečo mater sv. cerkev ta njihova lahkomiseln0 in lahkoživost boli. Saj jo bodo sami enkrat najbolj bridko obžalovali. da, dar bi se to ne zgodilo prepozno, šele v vicah, jim je pred pragom večnosti, ko se vsak človek, če ni zaslepljen, strežne, ponudi še eno priliko, da svoje dolgove pri Bogu poravnajo. Ta prilika je: »bolniška porciunkula«. Že ime, kot rečeno, pove, da je ta porciunkula samo za bolnike. Da, še bolj je omejena. Samo za težko bolne je. To je take, ki sicer še niso v zadnjih zdihih, a tako slabi, da kakih daljših molitev več ne spravijo skupaj in se tudi ne smejo siliti, ker bi jim utegnilo škodovati. Edino s kakimi vzdihi še lahko posvečujejo svoje trpljenje in kličejo usmiljenje božje nase. Spravili so se z Bogom, uredili z njim svoje glavne račune. .A se zavedajo, da jim pot proti nebesom še ni prosta. Neplačan časni dolg jih še te^i;if|, jim kaže pot proti vicam, A vse odpuščajoča mati cerkev pozabi na vso njihoy.o lahkomiselnost. Samo njihovo neizbežno veliko in grenko stisko vidi, ki je pa ne more brezčutno gledati. Takorekoč izpod svojega predpasnika potegne križ, kot tajinstven ključ do skrivnih božjih zakladov in ljubeče šepne trepetajočemu otroku: »Vzemi ta križ, blagoslovljen na odpustke križevega pota. Kolikorkrat ga boš ljubeče in skesano poljubil in vzdihnil: »Molimo te Jezus Kristus in te hvalimo, ker si s svojim križem svet odrešil«, ali kaj podobnega, tolikokrat boš dobil popolen odpustek. Sto na dan jih lahko dobiš. In če bo med njimi eden res popolen, ti bo pot v nebesa prosta. Vsekako pa ti ne bo treba tako dolgo v vicah zdihovati po gledanju božjem. Glejte, to je »bolniška porciunkula«. Dragocenejši duhovni zaklad, kot vsaka porciunkula. Navadna porciunkula traja samo 36 ur. Od opoldne prejšnjega dne, do polnoči drugega dne. Za vsak odpustek je treba posebej obiskati dotično cerkev in posebej moliti 6 Očenašev, Zdravamarij m Čast bodi. . . »Bolniška porciunkula lahko traja cel teden ali še delj, dokler se bolnik nahaja v takem kritičnem stanju. In nič drugega se ne zahteva, kot da skesano-ljubeče poljubi križ in svojemu kesu in ljubezni da duška s kakim zdihom. Da, ko tako oslabi, da niti križa ne more več k ustnam pritisniti, in mu ga drugi ne morejo vedno dajati poljubljat, mu Sa lahko obesijo na steno, kamor je njegov pogled navadno uprt. Zadosti Je, če ga ljubeče pogleda in samo v srcu napravi kak zdih. N. pr. »Pozdravljen križ, moje edino upanje!« »Jezus Kristus Križani, usmili se hie!« itd. Tako, glejte, sv. cerkev skrbi za svoje otroke. Kot ljubeča mati bi jih °b njih zadnjem zdihu rada kar naravnost izročila naročju nebeške Matere Marije, da jih ponese v svoj rajski dom. Če večina šele po ovinku Čozi vice dospe vanj, je zgolj njih krivda. Več ne ona, ne Marija ne moreta storiti zanje. Zato ne pojmo samo po tej solzni dolini: »Ko bo zadaja ura bila, Marija prid’ po nas!«, ampak skrbimo tudi, da bomo vsaj ob Zadnjem zdihu vredni, da nas mati cerkev preloži naravnost v brezmadežno naročje Matere Marije. Vsaj »bolniške porciunkule« ne pustimo mimo Sebe in prosimo Gospoda življenja, naj nam milostno nakloni priliko zanjo. Vsaka zavedna krščanska družina naj ima doma na steni viseč manjši križ, takozvani postajni križ, blagoslovljen za odpustke križevega pota. Je lahko isti kot za zadnjo uro, samo da je posebej v ta namen blagovoljen. Pravico te postajne križe blagoslavljati imajo sinovi sv. Frančiča, pa tudi redovni in svetni duhovniki posebno starejši, ki so člani kake Pobožne družbe, kot n. pr. Za razširjanje sv. vere ali Apostoljstva sv. Ci-Jpa in Metoda. Vsekako ne bo težko najti duhovnika, ki ima pravico te križe blagoslavljati. Ta križ, kot rečeno, naj visi doma na steni stanovanjske sobe, da bo y zdravih dneh vsem družinskim članom na razpolago. Kajti ž njim v roki *ahko vsak, ki ne more v cerkvi križevega pota moliti, doma dobi vse od- pustke križevega pota, če moli 20 Očenašev, Zdravamarij in Čast bodi. Po enega za vsako postajo, 5 na čast Kristusovim ranam, 1 po namenu sv. očeta. Ta pobožnost je gotovo najboljši nadomestek za nedeljsko službo božjo za one, ki morajo dom čuvati, ali so kako drugače postavno zadržani. Če je takih več, lahko samo eden križ v roki drži in naprej moli, drugi pa za njim in so teh odpustkov vsi deležni. Kadar se pa bolezen oglasi v hiši, pa ta križ obesite nad bolnikovo posteljo, tako, da ga bo vedno lahko dosegel. Dokler bolezen še ni huda in more brez škode moliti 20 Očenašev, Zdravamarij in Čast bodi, je dolžan to moliti, če se hoče udeležiti odpustkov križevega pota, ki so eden popo-len za vsakokrat in še drugi, če je dotični prejel sv. obhajilo. Ko se mu stanje toliko poslabša, da ne more in ne sme več toliko moliti, tedaj se pa začne zanj milostipoln čas »bolniške porciunkule«, kot smo jo zgoraj opisali. Traja pa, dokler traja tako resno bolezensko stanje. Mislim, da sem vam s tem »bolniško porciunkulo« zadosti pojasnil. Bolnikom, ki so upravičeni do nje kličem: Duša krščanska, zdaj se potrudi ! Zdravim kličem v spomin: Duša krščanska, tedaj se potrudi! Enim kot drugim pa: Zlatega časa nikar ne zamudi! Jubilejne slovesnosti v Ptuju (Vseslovenski III. redni tabor). Kakor je bilo že nekajkrat objavljeno, slavi letos minoritski samostan v Ptuju 700 letnico ustanovitve svojega samostana. Priprave za to slavnost so v polnem teku. Okrožnice, ki jih je razposlal pripravljalni odbor so našle polno razumevanje med ljudmi. Proslava je pod pokroviteljstvom g. dr. Antona Korošca, predsednika senata. Svojo udeležbo pri proslavi so prijavili trije škofje: dr. Ivan J. Tomažič, škof lavantinski, dr. Gregorij Rožman, škof ljubljanski, in dr-fr. Hieronim Mileta, škof šibeniški. Spored jubilejnih slovesnosti bo pri' bližno sledeč: Prvi dan, 5. avgusta, bo mladinski dan — otroški praznik, drugi dan, 6. avgusta, je slovesnost za odrasle, za verske organizacije, posebno pa še za tretjerednike, ker bo ta dan tretjeredniški tabor za vso Slovenijo-Tretji dan, 7. avgusta, pa je romanje k Materi božji na Ptujsko goro, kjer bo imel sv. mašo in pridigo prevzvišeni škof g. dr. Gregorij Rožman. Taborne knjižice so natisnjene in jih je pripravljalni odbor že začel razpošiljati župnijskim uradom. Tudi okrožnica in prijavne pole so že razposlane. Znaki za proslavo so izdelani. Okrogla plaketa v zlati barvi, pri' trjena na trak v slovenskih barvah. Ker bo knjižica z znakom dala udeležencem pravico do znižane vstopnine za vse prireditve (pevski nastop* slavnostna igra »Kuga« in veliki ognjemet), naj si jo vsakdo čimprej nabavi, da bo deležen cenejše vstopnine. Tudi ličen znak bo vsakomur v lep in trajen spomin. Za mladinski dan se je do sedaj prijavilo že veliko fara, med term: Cirkovce, Sv. Urban, Sveta Marjeta, Ptujska gora, Sv. Marko, Hajdini Prijave še vedno prihajajo. Župnijski uradi bodo v prihodnjih dneh prejeli novo okrožnico, v kateri bodo navodila za organizacijo mladinskega sprejema od postaje do minoritske cerkve, ki bo nekaj posebno privlačne* ga in učinkovitega; saj otroške prireditve v velikem obsegu še ni bil° 1. slika: Minoritski gvardijan v Ptuju: P. Mirko Godina. 2. slika: Minoritski župnik v Ptuju: P. Al- -fonz Svet. v bližini Ptuja. Potrebno pa je, da je prireditev tudi v tehničnem oziru dobro pripravljena. Zato prosimo vse gg. katehete in učitelje šol, ki se hočejo udeležiti prireditev mladinskega dne, naj pripravijo otroke za kak kratek prizor bolj veselega značaja. Prosimo pa, da nam sporočite, ako boste z otroki nastopih, da za-rnoremo pravočasno setaviti točen spored nastopov. Na vseslovenski tretjeredniški tebor, ki bo drugi dan proslave, in s katerim hočemo poudariti misel sv. Frančiška in nje pomen za današnji čas, vabimo poleg tretjerednikov tudi vse ostale, zlasti pa mladino katoliških organizacij. Vabimo člane FO in DK, da se v čim večjem številu udeležijo proslave. Nastopili bo-