XIX. PREDHODNE IN KONČNE DOLOČBE 285. člen Spremembe in dopolnitve tega poslovnika obravna-vajo in sprejemajo zbori skupščine po enofaznem po-stopku, kadar gre za usklajevanje poslovnika z zakoni in drugimi predpisi. 286. člen Z dnem, ko začne veljati ta poslovnik, preneha ve-ljati poslovnik skupščine občine Ljubljana-Siška (Ur. list SRS, št. 29/78, 10/80 in 10/82). 287. člen Ta poslovnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS. Stevilka: Datum: Predsednik - skupščine občine Ljubljana-Šiška Rado Roter Obrazložitev: Skupščina občine Ljubljana-Siška (v nadaljnjem be-sedilu: skupščina) je na zasedanju dne 4. 3. 1986 spre-jela nov statut občine Ljubljana-Siška (v nadaljnjem besedilu: statut), ki ima določene spremembe v primer-javi s sedaj veljavnim statutom. Iz tega razloga je bilo potrebno opraviti nekatere spremembe tudi v poslov- niku skupščine (v nadaljnjem besedilu: poslovnik), saj morata biti ta dva akta, po katerih posluje skupščina, usklajena. Istočasno pa so se opravili tudi drugi po-trebni popravki, s tem, da se je poenotila terminolo-gija, uskladilo besedilo z novo zakonodajo ali pa so se določena vprašanja preglednejše, podrobnejše ali pa celo na novo opredelila. Tako so na novo opredeljene splošne določbe, ki natančneje opredeljujejo vsebino samega poslovnika in organe, ki delajo na njegovi pod-lagi, nove so določbe o pobudah, predlogih in opozori-lih delegatov, kjer so za razliko od sedaj veljavnega poslovnika, poudarjene njihove možnosti aktivnega in tvornega sodelovanja pri urejanju vprašanj, ki se po-javljajo v zvezi z izvrševanjem politike in aktov skup-ščine, izvršnega sveta in občinskih upravnih organov. Poglavje o vprašanjih delegatov pa je le pregledneje urejeno. Ker se je z novim statutom Skupna strokovna služba skupščine preimenovala v Sekretariat skupščine in bo opravljal strokovna in administrativna dela le za skupščino, so se ti popravki vnesli tudi v poslovnik. Določilo, da sme biti delegat priprt brez dovoljenja zbora samo, če je zaloten pri kaznivem dejanju, za ka-terega je predpisana kazen zapora nad pet let, je v no-vem statutu izpadlo iz razloga, ker se ta vprašanja ne urejajo tako podrobno v statutu in je sedaj celoviteje imunitetna pravica delegatov urejena s poslovnikom. Delovno področje zborov pa je prav nasprotno v celoti opredeljeno v statutu, zato ni bilo potrebe, da bi se urejalo še v poslovniku in so ta določila izpadla. V poslovniku je na novo vključen način odločanja zbora po skrajšanem in hitrem postopku, ker sta ta dva postopka na novo opredeljena tudi v statutu. Poglavje o delovnih telesih skupščine in zborov je sedaj urejeno popolnoma na novo. Zelo natančno je opredeljen način dela delovnih teles, niso pa našteta stalna delovna telesa in njihove pristojnosti, kajti to je urejeno s posebnim odlokom skupščine. Iz poglavja o vključevanju izvršnega sveta in občin-skih upravnih organov v delo skupščine je nekaj vpra-šanj opredeljeno že v statutu (odgovornost izvršnega sveta skupščini, pravica obrazložitve odstopa izvršne-ga sveta, dolžnost izvršnega sveta, da ostane v prime-ru odstopa ali izglasovanja nezaupnice, v svoji funk-ciji do izvolitve novega izvršnega sveta), zato so v izo-gib podvajanju reševanja istih vprašanj v različnih aktih v poslovniku izpuščena. Odnos delovnih teles skupščine in njenih zborov do občinskih upravnih or-ganov pa je na novo opredeljen, saj neurejenost teh odnosov lahko povzroča težave pri njihovem delu. Razširjeno je tudi poglavje o programu dela zborov skupščine. Sedaj je določen datum, do katerega so vsa-ko leto dolžni vsi, ki se vključujejo oziroma sodelu-jejo pri uresničevanju družbenopolitičnega in družbe-noekonomskega sistema in družbenega plana občine, sporočiti skupščini svoje predloge za pripravo osnov za letne programe dela skupščine in zborov. Doslej je bila v poslovniku dana možnost, da zbori lahko sprej-mejo tudi periodične programe dela, sedaj pa je to sprotna dolžnost ter je določeno, kaj morajo vsebo-vati. V nadaljnjem besedilu so popravljeni nazivi neka-terih delovnih teles. Dosedanji komisiji normativno-pravna in statutarna sta se združili v statutarno-prav-no komisijo in prav tako komisija za volitve, imenova-nja in administrativne zadeve opravlja delo dveh prejšnjih komisij, kar je brez dvoma ekonomičneje in primerneje urejeno. Določbe o postopku za izdajo odloka so prilagojene določbam statuta, prav tako določbe o hitrem postop-ku in na novo vpeljanem skrajšanem postopku za iz-dajo odloka in drugega akta skupščine. Prav tako je poglavje o volitvah, imenovanjih, razrešitvah in odpo-klicu usklajeno z novim statutom. Izpadle pa so do-ločbe o volitvah in imenovanju pravosodnih organov, ker je to nalogo prevzela skupščina mesta Ljubljane, in besedilo slovesfie izjave, ki je določeno že v statutu. Pripravila: Pomočnik sekretarja za pravne zadeve Maša Marguč, dipl. iur., 1. r. Sekretar sekretariata za občo upravo Jože Predikaka, 1. r. Izhaja od leta 1964 namesto Občlnsklh razgledov, kl Jlh Je leta 1961 začel Izdajatl občinskl odbor SZDL LJubljana-šlška. Naslov: »Javna tribuna«, LJublJana, Trg prekomorskih brigad 1, soba 405 — Gradivo pripravil za tisk: Se-kretarlat skupičino občlne LJubljana-šiška — Tisk: Tiskarna Slovenija, Ljubljana — Po mnenju sekretarlata za Informacljo Izvrinega aveta SRS it. 421/1/72 z dne 7.11.1974 Je Javna tribuna oproščena prometnega davka.