URN_NBN_SI_DOC-9S79CQU3

T R Ž E N J E V S P K N J I Ž N I C I Miia Sepe, Narodna in univerzitetna knjižnica, L j u b l j a n a UDK 339.138:027.022(497.12) Sepe, Miša: Trženje v splošnoizobraževalni knjižnici. Knjižnica, Ljubljana, 33(1989), St. 3/4, str. 103-121 Pri nas največkrat o tržnosti v kulturi nimamo prav jasnih predstav. Bibliotekarji se bojijo, da bi "tržnost" škodila vzvišenemu poslanstvu knjižnice, občinski možje pa si predstavljajo, da naj knjižnica s tako imenovano "neposre­ dno menjavo dela" več zasluži in tako razbremeni reven sklad kulturnih skupnosti. Nemški bibliotekarji so že pred nekaj leti pod pritiskom zaostrenih razmer za knjižnice začeli tržno razmišljati. Nekaj njihovih idej bom posku­ šala v referatu predstaviti tako, da bodo uporabne za naše razmere. Glavna teza: Tudi delo SIK je produkcija - svoj proizvod: posredovanje dokumentov in informacij - moramo knjižnice družbi kar najbolje prodati. Ce hočemo prodajati, moramo vedeti, kaj trg potrebuje - zato moramo bolj upoštevati želje in potrebe sedanjih in potencialnih uporabnikov. Skupno z drugimi družbenimi dejavnostmi konkuriramo za sredstva t.i. skupne porabe; kaj moramo storiti, da bomo v očeh javnosti postali bolj pomembni in zaželeni? Kako preseči pretežno neugodno sliko, ki jo ima o knjižnici večina prebivalstva? Če hočemo knjižnice prodreti z obrob­ ja družbenega zanimanja in dobiti v družbi tisto vlogo, ki

RkJQdWJsaXNoZXIy