Di" •t. o a 3 rs a. o o< 3 T3 . a. O a t 03 U1 T VI — a; to o: a 3 -J s: E Ot aT a- — c -t <5 — co to C to to 1 -a Ol Ol O" Fo On o\ o * O o r r to IO OJ o '—' 5 o 1 O co to o« to to Ol to Ol to O l to Ol to Ol to O 1 to Ol to Ol to 4- to 4- to M n© o o nO o o 'O vO NO Oi o o Ol to OJ ON to co bo to OJ o Ol tO to to co g s? to to -J Os CO ON —J ON o^ ON On OJ - —' - - - ^ - to to to 4- Ol Ol ' O' Ol Ol on Ol Ol Ol i o .790 co o co o oc OJ c> co § o 00 o oc co o 0 1 to OJ o OJ # © to o o to o o to to to o to t tO Ol o to o to o tO On 3 CI1 O« —J w w io S s S ' 1 tO tO tO 0\ ki OJ O w W O o o o o o o tO tO tO C/l O S oo » 2 c S: « rt. —. K £ k pr - f«J T o ^ Q t* C t w w a: pa X z Bi - K ~ N -5 O t Š N a 2 2 a S" ji = 3 5 _ * S- =8 in t/3 C > o S Si 5 S v« < ~ rt ^ Ti 3 is* b' Č/3 "0 58 X' - 7 & e 5 n 2 58 T Ca ? pr r J, S » n =" S ^ ? a a h 3 | !«!■*£: — a. ~ w 3 5" K E. e C Č/3 E> . J/3 > G in > "t f-j ^ o ^ aj O -5 C o* w C in t> G 2 9 T, S a r. sS * > S o 'S * 2 N c x > ^ M rn - > S K X r |>. c rt A g S * 5S S S=| x s a > vi '-£ * RADIO LJUBLJANA VIII 26. APRI LA 1936 18 PETINDVAJSETLETNICA SMRTI IVANA GROHARJA Ne naš narod ne radio nista bogata na jubilejih velikega pomena, saj nimamo niti za vsak dan v letu kake pomembnejše obletnice. Če gre za petindvajseto obletnico smrti moža, kakršen je bil Ivan Grohar, je jasno, da to pomeni važen dan tudi za kulturno kroniko našega radia. Pod imenom Ivana Groharja si predstavljamo predvsem umetnika, ki je bil med prvimi tvorci v našem modernem slikarstvu. Ni bil Grohar samo med redkimi Slovenci, ki so tiste čase prišli v stik z umetniško Evropo in njene najboljše pridobitve, oplemenitene po lastnem geniju, dajali domovini. Ne, Grohar ni bil, kakor toliko njegovih naslednikov, samo posredovalec tuje umetnostne višine, ampak je bil ustvarjalec, popolnoma dorasel največjim tedanjim umetnikom. Njegova življenjska pot med Slovenci je b'la ena najbolj žalostnih in najbolj pretresljivih, kar jih v naši kulturni zgodovini poznamo. Ob njej se je pokazala stara resnica, da je menda prav slovenski umetnik s tega ali onega področja tisti, ki v vsakih razmerah in pred vsakomur vzdržuje, oživlja in goji neomajno vero v slovenstvo in v veličino naše duhovne moči. Oh Groharju se je pa tudi pokazala klavrna duhovna slika našega povprečnega »boljšega« človeka z avstrijsko-kulturno-bojno uradniško dušo in miselnostjo. Ivan Grohar, ki je razstavljal v Beogradu, Sofiji, na Dunaju, v Berlinu, Varšavi, Krakovu in Parizu, koder je proslavljal svoje in slovensko ime, ni med svojimi pritlikavimi rojaki, umetniki in literati sumljive vrednosti pomenil niti toliko, da se ne bi sleherni prerisovalec in presliko-valec upal brisati obenj in ob njegovo ime. Hvaležni rojaki iz slovenske metropole, od katerih jih nekaj še danes nosi po Ljubljani ime in pokoncu glavo, so mu med vsem drugim naprtili preiskavo in tri mesece ječe . . . zaradi poneverbe. Vse to po krivem in brez potrebe in brez pravice, saj so bili oni najmanj čistih rok, kadar je šlo za umetnost in za denar. Ivan Grohar, največji slovenski slikar predvojne dobe, je tri mesece prebil v težki ječi po zaslugi in prizadevanju svojih rojakov. S tem so ga uničili mateiielno in moralno, saj je vsakomur znano, kaj pomeni pri naših kulturnih razmerah umetnik, ki je bil zaprt. . . Zaradi tega je Grohar umrl, preden je končal svoje veliko cie- IVAN GROHAR, slovenski slikar IZ GLASBENEGA OBLIKOSLOVJA XIII. S c h e r z o. Od Beethovna dalje zavzema scherzo v sonati mesto menueta, od katerega se ne razlikuje toliko po obliki, kol po notranjem značaju. Brzina (tempo) je tukaj hitrejša. Dočim naredi menuet vtis lahno korakajočega, raje počasnega pl»-sa, pusti scherzo ples kot tak ob struni in se t) hitrem teku razvije naravnost v divjanje. Že v besedi »scherzo« je označena njegova glavna lastnost: humor, dobra volja, šaljivost. Ta značaj zlasti Beethoven trdno čuva: celo v sicer redkih scherzih v molu — o katerih se zdi, da jih opuja neka demonsko skrivnostna, nikdar mirujoča podtalna gonil-na sila — se prerine končno do izraza — četudi le mestoma — šaljivi ton, pa bodisi, da je primešana iskra zbadljivo-sti ali zagrenjenosti. Vsekako drži, da nemirnemu, bojevitemu, z usodo se borečemu značaju Beethovna ta oblika zelo odgovarja. Značilne lastnosti njegovih scherzov so: hitri, zbadljivo rezki ritmi, nenadno ostro zarezani poudari, izbrano dražljive harmonije, potom sinkop prestavljeni poudarki (nepoudarjene tuktove dobe postanejo poudarjene in obratno), duhovita uporaba stacata, nenadni, izredno veliki skoki d melodični liniji in ostra dinamična nasprotja: zdaj p p — naenkrat f in }f. Vsled teh ostrin je razčlenitev do vseh potankosti izdelana, lahko pojmljiva, ki pa u prednašanju skrbno izdelanost zahteva. Ravno ta pospešena brzina (tempo) omogoča tej obliki veliko večjo ploskovno razsežnost — v primeri z menuc-tom — čeprav se to časovno komaj zazna! Oblikovno je scherzo izveden v trodelni pesemski obliki: A (scherzo) — B (trio) — a — b — a a — b — a A (ponovitev prvega dela) 1'ododdelki a—b—a morejo biti tudi a—a—a: isti (osmero- ali 16-taktni) stavek nastopi trikrat, vsakikrut nekoliko drugačnejši. Oblika scherzo tudi danes še ni pruv nič zastarela, še zmeraj je dobra preizkušnja za vsakega — kjer si more, kot v ogledalu — ogledali svoje muzikalne tvorne sile. lo. Bilo mu je štiri in štirideset let. Njegove slike so epopeja slovenske zemlje v taki moči in pre-pričevalnosti, kakor je pred njim in menda prav tako za njim ne poznamo. 251etnica njegove smrti je zato velik slovenski jubilej, ker nam je v opomin in v zrcalo. V zrcalo, kakšni smo, in v opomin, naj ne kli emo usode nad svoje najboljše liudi. Kajti po teh in ne po majhnih, malenkostnih in podlih se meri zgodovina in se merijo narodi . .. K RADIJSKEMU KONCERTU ROMANTIČNE GLASBE ki bo v četrtek, dne 30. aprila, ob 20. Vsako zgodovinsko zaporedno razvojnem toku samostojno zaokroženo razdobje si je ustvarilo tudi prav sebi primeren oblikovni izraz, ki je bil celotni miselnosti tistega časa kar najbolj prikladen in primeren. Ni s tem rečeno, da bi se določena oblika ravno nalašč za tisti čas iz tal izkopala in da prej ni bilo v njej prav nič izslediti in da je po izginulih silah dotične dobe zopet brez sledu prenehala. Ne tako! Njen razvoj je možno zasledovati skozi stoletja, ob gotovem času se je pa zdela miselnosti in idealom dotične dobe kar najbolj primerna in nujno je postala nosilka izraza gotovega skladatelja: oba sta na ta način zrastla yi zaslovela in če slišiš ime skladatelja, razumeš nehote zraven tudi dotično obliko in narobe. Na tak slučaj naletimo tudi pri Schu-bertu. Kot skladatelj se je prav ninogo-stransko udejstvoval: v cerkveni in svetni glasbi. V tej je zopet gojil klavirsko, komorno, simfonično in dramsko glasbo. O vsem tem njegovem vsestranskem udejstvovanju ne nameravamo podrobneje govoriti. Glavni njegov pomen, po katerem ga široki krog kot takega pozna, leži v Schubertu kot stvaritelju in goji-telju samospeva in po njem posebno negovane trodelne oblike (A—B—A), ki jo nemški tehniški izraz naravnost imenuje Liedform. Eno kot drugo, samospev z instrumentalno spremljavo, kot tudi tovrstna oblika — ni novo, ampak vzpo- redno s splošnim glasbenim razvojem tekoče in se razvijajoče. Tudi o tem zgodovinskem razvoju natančneje govoriti — ni naš namen. Poudariti hočemo posebno dejstvo, da je bilo časovno obeležje tisto, ki je to obliko ravno s Schul.ertoni vred potisnilo v ospredje. Zopet zadenemo na bistveno razliko med klasično in romantično miselnostjo! To, kar jc prva — pod vplivom idej prosvitljene dobe — zanemarila, to je druga zlasti dvigala in poudarjala. Izraz umetnikovega občutja je bil docela le na njegovo osebnost prikrojen, da noče govoriti kot zastopnik mase, ampak tembolj točno dogodke svojega notranjega sveta naslikati in povedati: on tudi ne namerava govoriti množici ni taisto za kakšne vsesplošne ideale navduševati, ne, ampak njegov govor je namenjen le nekaterim po notranjem razpoloženju sorodnim, katerim svoje notranje življenje rad odkriva, ker upa, da ga bodo ti razumeli. To miselnost je podpiral v ospredje stopajoči subjektivizem 10. stoletja, ki se zanima le za dogodke v sebi in najbližji okolici okrog sebe, vse drugo pa prepusti popolnoma pri miru. Estetski ideal romantike stremi za vsem tem, kar označujemo z izrazi: fantastično, mistično, nenavadno: svoje oči obrača od trpke realnosti in vsakdanjosti in prisluškuje najrajši pravljičnemu življenju davnih časov. In ravno najbolj prilična oblika za izraz vsega tega se je nudil samospev, ki združuje v sebi pač najbolj romantični instrument — človeški glas in pa instrumentalno spremljavo, poleg tega sta pa ravno v tovrstnem spevu združeni dve umetnostni panogi (glasba in poezijal, ki si v svojem izrazu ena drugo dopolnjujeta: glasba se izčrpava v neomejenem slikanju in podčrtavanju čustev, ki tle odmevajo z dna besedila, besedilo samo pa vse pripovedovanje konkretizira na določen dogodek, doživetje, položaj. Glasba kot govor ni najbolj izraz čustev, je torej v tej zvezi kar najbolj lil A Š E GLEDALIŠČE JUAREZ IN MAKSIMILIJAN v ljubljanski drami. V režiji ang. arh. Stupice je priredila drama uspelo delo: Juarez in Maksimilijan. K našim slikam: Zgoraj govori Maksimilijan (Levar) v državnem sve-tu. Druga vrsta: Levar in Šaričeva, poleg Levar in Sancin. Tretja vrsta: San-ein, Levar, Skrbinšek, Krulj. Spodaj: Šaričeva, Levar, Kralj Levur, Skrbinšek — Vse slike L e ic a f o t o Ra j k o Kos, Ljubljanu (Summar F 1:2, 5 cm — Perutz — Peromnia film). v svojem elementu. — Vendar pa nastajajo nujno še nadaljnja vprašanja načelnega značaja, kakšen je medsebojni odnos obeb na ta način sodelujočih umetnostnih panog? Kdo bo mogoče takole ugovarjal: Glasba je v tej zvezi v svojem delokrogu omejena, ker je vezana na besedilo, katero mora nujno tolmačiti in ilustrirali, more se pa svojim izraznim možnostim primerno razviti, kot n. pr. absolutna glasba. Je res nekaj resnice na tem, vendar pa ozir ne gre tako daleč, da bi skladatelj samo to ponovil, kar je prej že pesnik povedal: na ta način bi taka uglasbitev bila le neki goli zunanji okras, ki bi pa z delom samim ne bil v nikaki organski nujni zvezi. Kot že zgoraj omenjeno, mora pa glasba v tej zvezi to podčrtati, kar črka in beseda ne moreta: posredovati vsa ona notranja doživetja, za katera beseda nima izraza. Ravno radi tega je mogoče, da ravno muzikalni del pri kaki pesmi, čeprav v glavnem od besedila usmerjen, po svoji umetniški kakovosti mnogo prekaša pesniški del: zgodovina kaže, da je marsikatera srednje ali manj vredna pesem zaslovela le po glasbeni ilustraciji. Sila in moč glasbe kot take kot tudi prostost skladateljeve domišljije nista v tej zvezi prav nič okrnjena. K vsemu temu pa pride še instrumentalna spremljava, kot važen izrazni čini-telj v samospevu. Pogled v tovrstna Schubertova dela nam to najlepše oči-tuje. Pomen in vloga instrumentalne spremljave sta tekom časa vidno rasla. Spočetka je bil njen pomen nuditi glasu le harmonsko oporo, jasno je, da je v takih okoliščinah spremljava nujno rast-la iz vokalnega območja. Pri tem pa ni dolgo ostalo: njena naloga je segla kmalu dalje. Ona je postala polagoma nosilka vsebinskega izraza in odvisnosti nasproti vokalnemu delu. Ta udeležitev se je omejevala najprej le bolj na zunanje okoliščine: spremljava naj v tonih naslika splošno ozadje onega glavnega položaja, ki ga pesem zahteva. Ni pa ostalo zgolj pri zunanjem slikanju in risanju: instrumentalna spremljava je postala nosilka vsebinskega jedra, tako, da je bila celotna vsebina podčrtana od dveh strani: od vokalne in instrumentalne. Tukaj vmes se suče medsebojni odnos med solo-glasom in spremljavo. Spremljava je ali glasu podrejena, nadrejena, ali pa enakopravna. V Schubertovih pesmih se nam različice tega medsebojnega sodelovanja kar najbolj jasno očitujejo. Za nimivosti FRANCOSKE VOLITVE V RADIU Poslušalci, ki jih zanima politika — in koga danes politika ne zanima — bodo prihodnje dni imeli priliko naslajati svoja ušesa nad svojevrstno politično borbo po radiu. Komaj se je končala Hitlerjeva volilna kampanja, ki je bila dolgočasna in uniformirana, saj ni bilo slišati drugega kot Goebelsa in Hitlerja — bodo že začele francoske oddajne postaje prenašati propagandne govore za bližnje volitve. Govore bodo imeli kandidati vseh političnih strank. Vse francoske postaje jih bodo prenašale. Poštno ministrstvo v Parizu je dalo na razpolago 20 ur za volilno propagando Pogoj pri teh radijskih volilnih govorih je samo ta, da govorniki ne smejo žaliti države in nasprotnih strank, marveč se morajo omejiti zgolj na propagando svoje ideje. Pri razdelitvi in vrstnem redu nastopajočih govornikov so ravnali še dovolj pravično. Na vrsto pridejo najprej govorniki tiste stranke, ki je pri zadnjih volitvah dobila najmanj glasov. Na koncu bo spregovorila tudi vlada. Volilni govor za vlado bo imel ministrski predsednik Sarraut. Zasebne radijske postaje pa volilnih govorov ne bodo smele oddajati zato, da ne bi katera stranka imela v tem pogledu prednosti pred drugo. »PESEM LJUBEZNI« Slike k novi slovenski opereti, ki sta jo Pripravila v ljubljanski operi Simončič 1,1 kapelnik Raha. Od zgoraj navzdol: kolo v Srebrnem r Dalmaciji, Franci in Cankarjeva: Peček-Škerjančeva; Rakar-j^Va> Zupan, Peček, Cankarjeva; Crui-karjevu-Peček. — Leica joto R a j k o ^os, Ljubljana: Summar F-1:2, 5 cm.-Mimosa — Panchroma film Krasni maj Zgoraj, desno: 1. maja, ob 19.15 bomo culi šmarnice iz ljubljanske cerkve sv. Cirila in Metoda • Srednja slika, levo, nam kaže Pevsko društvo »Lira« iz Kamnika, ki bo kon- certiralo v ponedeljek ob 20. uri. • Spodaj, levo: K šolski uri v torek, 2H. aprila: Naša soseda Albanija: Tirana, glavno mesto Albanije • Spodaj, desno: JOSIP HAVDN, skladatelj nesmrtnih simfonij in nemške himne »Deutschland iiber al-les« Josef Haydn Prinašamo še nekaj slik k našim oddajam v tem led nu Zgoraj, levo: K razvoju slovenske drame: DR. ALOJZIJ REMEC, čigar delo »Zakleti grad« bomo slišali v izvedbi radijske dramske družine v nedeljo ob 17.40 m**«*' KRITIKA Prosvetni del URA ZA BOLNIKE Že bežen pogled v program naše postaje ali pa katere koli druge nas pouči, da je oddaja smotrno podrejena potrebam in koristim raznih slojev in poklicev. Omenimo le nekaj »ur«: zdravniška, pravniška, ženska, delavska ura itd. Ene ure pa le ne uzremo: ure za bolnike. Ni sieer povsod tako, zakaj po nekaterih državah jih že imajo. Z njimi prednjači Holandska. Tudi sosednja Avstrija jih v zadnjem času uvaja in skuša najti zanje najprimernejšo obliko. Morda se komu zde take oddaje nepotrebne in jih smatra le za odvisno tratenje časa in denarja. Če pa le malo premisli, bo svoje mišljenje spremenil. Seveda zahteva bolniška ura marsikaj svojega. Prso je čas oddaje. Večerne ure so za bolnike izključene. Bolnik potrebuje zvečer miru in spanja. Zato bi se bolniška oddaja morala nastaviti na prikladno popoldansko ali dopoldansko uro. Hvaležnih poslušalcev bi ne manjkalo. Pomislimo na tisoče bolnikov, ki trpe po bolnišnicah in hrepene po primernem razvedrilu in po tolažilni besedi. Še večji reveži kot bolniki po bolnicah so tisti, ki leže po svojih stanovanjih, prečesto žalostno osamljeni; domači se razidejo po poslih, bolnik pa je prepuščen svojim bolečinam in bridkemu razmišljanju. V bolnici ima v sobi tovariše, kramljajo med sabo, tožijo drug drugemu svoje nadloge, čakajo z zanimanjem zdravniške vizite in čas vsaj malo lutnje poteka. Odlična in plemenita naloga, ki jo naj vrši radio med bolniki, je v tem, da jih iztrga iz njihovega neprestanega razmišljanja o bolezni in nje posledicah, da jim obrača pozornost na drage stvari in s tem ustvarja popolnoma novo, osvežujoče duševno razpoloženje, ki je pre-potrebna podlaga uspešnemu telesnemu zdravljenju. Iz tega pa sledi bistvena zahteva bolniške ure: oddajati bi se morala vsak dan in ne morda samo enkrat tedensko. Dalje bi bilo treba postopati jako previdno s programom, da ne bi bila prizadeta v ničemer znana in razumljiva občutljivost bolnikova. Bolniku nt smemo govoriti o bolezni, saj je ima revež že tako preveč; ravnati je trelis z njim, kot bi bil zdrav. Vse bi moralo biti urejeno tako, da se v bolnikovi duši budita in krepita upanje in veselje do življenja. Takih bolniških ur bi si želeli tudi v ljubljanskem radiu. Jasno je, da se kaj takega ne da izpeljati kar čez noč; gotovo pa je, da se da izpeljati in to brez velikih stroškov. Treba je spretnega in uvidevnega človeka, ki ima skušnje z bolniki, in pa primerne organizacije. Priporočamo upravi, da razmišlja o tem. POGLEJMO NA DOLENJSKO STRAN Dober mesec smo čakali na nadaljevanje popotovanja po Dolenjski. Na soboto pred belo nedeljo pa so zopet vpregli »reportažni« avto in se potegnili od znamenitega stiškega samostana navzdol po dolini prijazne Temenice prav do Norega mesta. Ob besedi pisatelja Ivana Zorca smo si ogledali kraje, ki jih je bil tako živo opisal v svojih Belih menihih. Pouk in zabava sta se lepo vrstila; ob slikali iz sedanjosti so vstajali spomini na davno preteklost, tako tesno povezano z delavnostjo belih menihov. V živo ilustracijo dolenjskega človeka ob Temenici je prireditelj predstavil osenide-setletnega deda z njegovo široko in še-gavo dolenjščino; škoda le, da je bila iluzija nekoliko skvarjena s preveč mladostnim tempom govorjenja, ki se kaj malo prilega starim ustom. Člani radijske dramske družine so svojo nalogo rešili dobro. Škoda je, da je bil spored prekratek. Zdi se, da se je prireditelj hotel ogniti podrobnostim, pa je marsikaj izpustil, kar bi se dalo s pridom omeniti. EKONOMIJA V SPOREDU Na belo nedeljo so nam postregli kar z dvema vokalnima zborovskima koncertoma. Za kosilo so prepevali Trnovčani, večerjo so nam pa Bežigrajci sladili. Nimamo nič ne proti enim ali drugim, samo to najbrž ne bo prav, da smo v nedeljo imeli dve dobroti, bomo pa zato morali ves teden stradati. Ali ne bi bilo bolje, ko bi se eden teh nastopov pomaknil na delavnik bolj v sredino tedna in bi se na ta način spored prijetno poživil? Dr. Fr. T. Glasbeni del SIMFONIČNI KONCERT, ki ga je kot tretjega v cikličnem redu priredila naša radijska postaja, je izpadel zopet prav povoljno. — Po sporedu je lepo oklenil dobo od pričetne klasike do zgodnje romantike, kot so to prikazale tri umetnine: A-dur simfonija Josipa Mvslivečka, ki je med drugimi v 18. stoletju pripravljal pot visoki klasični umetnosti in ki ga odlikuje že zelo jasen izraz; D-dur koncert za violino in orkester Amadeusa Mozarta, ki pomenja vrhunec klasične umetnosti in katerega označuje dokončno prefinjeni, dejal bi eterični glasbeni izraz, ter VI. simfonija Ludvika van Beethovna, ki se je v tej takozvani pastoralni simfoniji približal prirodi in njenim prelestim — pa se tudi v glasbenem izrazu oklenil bolj naturalističnih sredstev, v kolikor je pričel v glasbi posnemati prirodne pojave iz slišnega sveta (programatika). Spored je izvedel radijski orkester — dopolnjen z nekaj člani v komorni simfonični aparat — precizno in živo. Dirigent Drago Šijanee je dal skladbam lepo lice in dovolj prepričevalne moči, čeprav smo zopet deloma pogrešali izdelanih odtenkov in močne vsebine, ki ogreje poslušalca do pravega umetniškega ognja. Na to notranjo stran bo skoraj, — ko se enkrat dokončno ustali zunanji kalup podajanih umetnin, — treba položiti več pozornosti in dela v smeri prave duševne vibracije ob podajanju. — Violinski virtuoz Karel Rupel je odigral svoj del kot solist v Mozartovem koncertu z veliko dovršenostjo in je dosegal izraz pristnih skladateljevih potez. — Takih prireditev snio v okviru našega radia lahko veseli, čeprav ne smemo nikdar prezreti poštenega stremljenja po višanju umetniške gladine. KONCERT SAMOSPEVOV, ki ga je priredila v radiu gdč. Lidija Vedralova, je bil srednjevrsten. Spored je prijal. V podajanju pa so se poleg določenih vrednot javljali tudi manj privlačni pojavi. Pevkin temno zvočen in polno barvani altovski glas je sam po sebi lep. Le zahtevam dovršenega petja ni prav dorasel. Opazna je neizenačenost v raznih legah; z ne najboljšim zastav-kom v zvezi pa je tudi preobčutna vibracija glasu, ki se upira estetskemu ugodju. Sploh je ta pojav pri nas zelo razširjen in vendar nikakor ni v skladu s pojmom čiste lepote petja. Zdi se, da nastaja iz preobčutne primesi onih sestavin, ki so usmerjene v izrazito čutnost in njeno opajanje, pa se v tem stremljenju kaj rad stopnjuje ta pojav do skoro odvratne pretiranosti vsaj za estetsko občutljivega dojetnalca, ki zna ceniti čisto lepoto melodičnih likov tudi v pevskem podajanju. — Tudi napram mikrofonu pevka ni stala v pravem odnosu — vsaj tako bi se dalo sklepati, ker so bili visoki močni toni vsled prevelike membranalne vibracije hrapavi, t MLADINSKI KONCERT, na katerem je pianist Marjan Lipovšek v besedi in klavirski igri temeljito ponazoril pojili in obliko variacij, je bil prav umestna prireditev, ker je imela v sebi mnogo poučnih sestavin poleg tega pa dosti pristne umetniške vrednote, ki jo je posredovala plemenita klavirska igra mladega umetnika. a naše male poslušalčke lušalč!« 4. Z desno roko stisnete za glavo zadaj; z levo pa ploščato pritisnete glavo in kljun navzdol in nato stisnete. 1. Najprej preganete risarski papir na polovico, nato narišete cm mrežo (16X6); i njej pa štorkljo in jo izrežete. 2. Dobljeno sliko razgrnete in preganete i rut nazaj. 3. V rut primete z levo roko in ga zasukate navzgor; z desno pa stisnete trup zu vratom. Par zgornjih peres in nete na znotraj del hrbtu zapog-— navzdol. -v TEDENSKI SPOREDI Radio Ljubljana Nedelja, 26. aprila 8. Telovadba (13 minut za movke, 15 minut za ženske — vodi g. prof. Mac-jan Dobovšek) 8.30 Napoved rasa, poročila, objava sporeda 8.45 Za dobro voljo (plošče). — No-vaček: Castaldo; Provaznik: Atalla (vojaška godba); Benatzky: V Grin-zingu bi bil rad spet enkrat (eitre); Pick: Pesem dunajskih izvoščkov (eitre); Sousa: Vašingtonska pošta; Koračnica kadetov (vojaški orkester); Robrecht: Šest valčkov v 2/-iskem taktu; Joh Strauss: Zaklad (plesni orkester); Ravmond: Kadar garda marši-ra; Petrograjska koračnica (vojaški orkester) 9.15 Prenos cerkvene glasbe iz cerkve sv. Girila in Metoda (otroško ljudsko petje). — Rihar: Jezus naš je vstal od smrti; Vavken: Dan presveti; Tebe ljubi moja duša; Rihar: Zveličar naje vstal iz groba 9.40 Versko predavanje (gosp. dr. Ciril Potočnik) 10. Ura lahke glasbe in narodnih pesmic (šramel kvartet, kitara, harmonika in pevski oktet). — Lehar: Življenje v mestu (koračnica); Rongov: Na valovih Jadranskega morja — valček (šramel kvartet); Oginski: Polonezi; Ivanovici: Valse (kitara); Nuss: In-termezzo; Oscheit: Ob zlatem ribniku — pesem (šramel kvartet); Nekaj slovenskih narodnih (oktet); Fetras: Mesečina na Alstru — valček: Vašok: Polka (harmonika); Vacek: Blaženka (šramel kvartet); Guillon: Crepuscu-le — tango (harmonika); Nekaj slovenskih narodnih (oktet); Verdi: Fr-nani (fantazija); Revies: Španski in francoski plesi (kitara); Schonherr: Drvarska koračnica (harm.); Wald-teufel: Moj sen (koncertni valček); * Gregore: Mornar (koračnica) 11.30 Mladinska ura (vodi gdč. Slavica Vencajzova) 12. Napoved časa, objava sporeda, obvestila 12.15 Kar želite, to dobite (koncert radijskega orkestra) 13.15 Kar imamo, to vam damo (plošče po željah) .— Oddaja prekinjena od 14. do 16. ure 16. Kmetijska ura: O gnojilih in gnojenju (g. ing. Kotlovšek) 16.20 Godba »Sloga« (dirigent g. Heri Svetel). — Fučik: Otroci polka (koračnica); šebek: Zbor dervišev; Zieh-rer: Donavske pripovedke (valček); Zaje: Večer na Savi (pesem); Ccrin: Jugoslavija; Noack: Slavnost palčkov; Fučik: Hercegovac 1". Gospodinjska ura: Religiozna vzgoja žene (ga. Dora Vodnikova) 17.15 Godba »Sloge« (dirigent g. Hcri Svetel). — Gregore: Triglav moj dom (koračnica); Parma: Caričine Ama-eonke; Muhvič: Hrvatski dom; Parma: Mladi vojaki 17.40 Razvoj slovenske drame: XV. ura. 1. Uvodno predavanje. II. Alojzij Nemec: Zakleti grad (romantična igra v petih dejanjih). Osebe: Grof Ludovik de Varano, grof: Leonhard de Vacano, spokorni romar (njegov brat); Grofica Katarina de Vacano, Leonhardova žena; Marjeti, njena spletična; Sho-, lar; Pisar, rdečelas grhavec; Rok Križaj, ki se izdaja za večnega Žida (člani radijske dramske družine). 19. Napoved časa, poročila, objava sporeda, obvestila 19.30 Nacionalna ura: Zadnji rapsod v Beli krajini. Mato Crnič (dr. Niko Zupanič) iz Ljubljane 20. Na Jurjevo! (Večer spomladnih pesmic, recitacij in zvočnih slik). Sodelujejo: člani Ljudskega odra, ljubljanski skavti, pevski kvartet rad. ork., plošče 22. Napoved časa, vremenska napoved, poročila, objava sporeda, obvestila 22.15 Mickv — jazz kvartet (Konec ob 23. uri.) Ponedeljek, 27. aprila 12. Plesi iz davnih in današnjih dni (plošče). — Handel: Gavotta (salonski orkester); Beethoven: Minuet v g- (kvintet Picradilv); Dvorak: Ko mi je še majka pela (ork.); Heller: • Češka beseda; J. Strauss: Četvorka iz op. Netopir; Pevčeva radost (simf. orkester); Lanner: Valček Peštancev (orkester); Kollo: Kako žare zvečer nevestine oči — angleški valček (orkester); Katseher: Meri (boston); Sentis: Capricho (tango); Carr-Nes-bitt: Najbrž postajam zaljubljen 12.45 Vremenska napoved, poročila 13. Napoved časa, objava sporeda, obvestila 13.15 Zabavna ura (radijski orkester). — Blankenburg: Pomlad prihaja (koračnica); Rust: Blesteče barve (valček); Srhlogel: Melodije iz Strausso-vih operet: Jaki: Slovenski biseri (venček); Fetras: Vijolica ob potu valček) 14. Vremensko poročilo, borzni tečaji 18. Zdravniška ura: Kako se ubranim strupenih plinov (g. dr. Matej Justin) 18.20 Harmonisti pojo (pl.). — B0I1-melt: Mali mož, kaj pa zdaj? Ustnice rudeče spomladi govore; Bootz: Do- ber dan, lepa gospa; Kalman: Ponoči sem o tebi sanjal: Jurinan: Res, da nisi prva; Hollander: Baby 18.40 Kulturna kronika: Ob 251< tnici smrti slikarja Ivana Groharja (g. Anton Podbevšek) 19. Napoved časa, vremenska napoved, poročila, objava sporeda, obvestila 19.30 Nacionalna ura: Naloga in cilj oceanografskega zavoda v Splitu (doktor Petar Jurišič) 20. Koncert pevskega društva »Lira« iz Kamnika. Pevovodja: g. Ciril Vrem-šak. — Foerster: Gorenjci; Mirk: Šumi, potok, šumi; Jenko: Vabilo; Pavčič: Nocoj je pa lep večer; Sve-tek: Zaprta so njena okenca; Pavčič: Kmečka Balada: Adamič: Lucipeter ban; Foerster: Večerni ave; Tome: Narodna; Grobming: Vetrič; Marolt: Vigred približa se; Adamič: Regiment po cesti gre; Lastovki v slovo; Bela slanca; Marolt: Soudaški boben 21. Operna gasba (radijski orkester). — Donizetti: Don Pasquale (uvertura): Wagner: Lohengrin (fantazija); Gliti-ka: Življenje za carja (uvertura); Smetana: Prodana nevesta (fantaz.); Offenbach: Zlatar iz Toleda (fantaz.) 22. Napoved časa, vremenska napoved, poročila, objava sporeda 22.15 Radijski jazz. — Wehle: Parada vžigalic (fox); Schmidt-Genter: Najlepša zvezda (slowfox); Ingrisch: Mu-zikantovo domotožje (tango); Har-den: Poljubljam tu — poljubljam tam; Kampf: Hrepenenje (valčkova pesem); Dostal: Bravo, bravo! (potpouri); Schmidseder: Mislim nate, (tango); Koštal: And lil ko (fox); Lo-rey: Bodi dobre volje (fox) (Konec ob 23. uri.) Torek, 28. aprila 11. šolska um: Naša soseda Albanija (g. V. Pirnat) 12. Slavni pevci (na ploščah t. — Leon-cavallo: Arija iz op. »Glumači (Enrico Caruso); Wagner: Lohengrinovo slo- • vo (A. Piecaver); Verdi: Arija iz op. »Ernani« (Titta Ruffo); Meyerbeer: Dežela čudovita (J. Schmidt); Schubert: Dvojnik (T. Saljapin); Masca-frni: Zdrava Marija (Me Cormack); Leoncavallo: Pagliacci (Lauri Volpi); De Creseenzo: kako se ženo ljubil (Benjamin Gigli) 12.45 Vremenska napoved, poročila 13. Napoved časa, objava sporeda, obvestila 13.15 Glasbene slike (plošče). — Grofe: Mississipi — suita (orkester); Arbos: Arabska noč (sinif. orkester); Tlior- burn: Nočna fantazija (konc. ork.); Debussy: Popoldanski faunov prelu-dij; Siede: Serenada na kitajski cesti: Yošitonio: Japonski ples s svetiljka-m i 14. Vremensko poročilo, borzni tečaji 18. Predavanje: Tisoči in milijoni odre-šenikov (g. Fr. Terseglav) 19. Napoved časa, vremenska napoved, poročila, objava sporeda, obvestila 19.3(1 Nacionalna ura: Naselja kakor so in kakor bi morala biti (dr. Miloslav Stojadinovič) 20. Prenos opere iz Zagreba. —V I. odmoru: Glasbeno predavanje (g. Vilko Ukmar); v D. odmoru: Napoved časa, vremenska napoved, poročila, objava sporeda (Konec ob 23. uri.) Sreda, 29. aprila 12. Pestra vrsta priljubljenih točk (plošče). — Pastir Kostja (koračnica in tango); Aniodio: Polnočni valček; Robledo: Ob treh zjutraj (orkester); Beneš: Ti moj sveti Antoniček (orkester) ; En šuštar me je vprašov (Udovičeva in Laušetova); Prekinjen trobentač; Policaj se smeje; Johann Strauss: Dunajska kri (simfonični orkester); Vaeek: Nikdar se ne vrne bajka mladih dni (jazz orkesterl; Schubert: Podoknica (Mar. Eggerth); Joli. Strauss: Podaj se v gondolo 12.45 Vremenr-ka napoved, poročila 13. Napoved časa, objava sporeda, obvestila 13.15 Magistrov šramel kvartet 14. Vremensko poročilo, borzni tečaji 18. Otroška ura: Pravljice, ilustrirane z reproducirano glasbo. Govori ga. Mila Šaričeva, članica Narodnega gledališča 18.40 Smernice društva za otrokovo varstvo (g. Vojko Jagodičt 19. Napoved časa, vremenska napoved, poročila, objava sporeda, obvestila 19.30 Nacionalna ura: Stari Zagreb (An-djeo Djurski) —'Zagreb 20. Prenos opere iz Ljubljane. — V I. odmoru: Glasbeno predavanje (gospod Matija Bravničar). V II. odmoru : Čas. poročila, objava sporeda (Konec ob 23. uri.) "V Četrtek, 30. aprila 12. Naša pesem, naša glasba (plošče). — Dev: Pojdem v rute (sekstet Brnca); -na gladia © 23. Poročila POSTE PARISIEN 312.8/959 60 kv/ 19.27 Chopinove kompozicije 9 19.45 Bachova kantata št. 159 9 20.10 Poročila © 20.29 Plošče 9 20.50 Operetna glasba 9 21.15 Humoristična ura © 22.20 Slušna prireditev © 22.55 Koncert komorne glasbe © 23.20 Plesna glasba PRAGA I. 470.2/852.5 120 kvv 6.15 Jutranji koncert © 10.11 Plošče © 11.05 Šolska ura © 11.35 Plošče 9 12.11 Plošče © 12.35 Koncert salonskega kvarteta Si 13.40 Plošče © 15. Mor. Ostrava © 16.10 Bratislava * 17.25 Plošče 9 17.40 Ruske romance © 18.10 Nemška ura « 18.55 Plošče © 19.30 Brno © 20.40 Košice S 22. Poročila © 22.15 Plošče © 22.20 Italijanščina © 22.35 Plošče RIM Neapel - Bari - MilanoTI - Tnrinll 12.15 Plošče ® 13.20 Koncert orkestra Ambrosiano © 13.50 Poročila © 16.35 BEOGRAD 437.3/686 2.5 kw 11. Plošče © 11.30 Koncert radijskega orkestra © 13.15 Poljudne pesmi ® 13.45 Poročila © 16. Ženska ura © 16.20 Po-ljdne melodije © 18.30 Beethoven: Trio • 19.30 Nacionalna ura © 19.50 Koncert radijskega orkestra 9 20.50 Gledališki koncert B 22. Poročila ZAGREB 276.2/1086 0.7 kw 12.10 Pesmi in arije — plošče 3 12.10 Poročila © 13. Plošče • 17.15 Koncert radijskega orkestra ® 18.50 Literarna Mladinska ura © 17.15 Plesna glasba ® 19. Plošče © 20.15 Poročila © 20.35 Komedija © 22. Ples. glasba 9 23. Poroč. STRASBOURG 859/349.2 40 kw 17. Popoldanski koncert 9 18.15 Etude 9 18.45 Plesna glasba 9 19.15 Pester koncert 9 20.15 Pesmi 9 20.30 Poročila 9 21.10 Baletni večer — prenos iz opernega gledališča STUTTGART 522.6/574 100 kw 6.30 Frankfurt © 8.30 Berlin 9 12. Koncert simfoničnega orke-tra ® 14. Poročila © 16. Pester popoldanski koncert @ 18. Zabavni koncert randijskega orkestra © 19. Plošče ® 20. Poročila © 20.10 Pester večerni folkloristični program © 22. Poročila © 22.30 Koncert radijskega orkestra © 24. Nočna gla-ba SUISSE ROMANDE 443.1/677 25 kvv 16.30 Popoldanski program © 18. Ženska ura © 18.30 Esperanto ® 19.10 Plošče © 19.40 Radio kronika © 20. J. S. Bachov koncert © 20.45 Havdnov kvartet V d-duru O 21. Lahka gla-ba $ 21.30 Jazz f) 22. O delovanju D. N. TOULOUSE 328.6/913 60 kvv 18.45 Pesmi © 19.15 Popevke © 20. Vokalni koncert © 21.10 Dunajska gla-b< • 21.25 Gledališki koncert 9 21.40 Pester koncert © 22.10 Slu5na igra © 23. Gledališki koncert © 23.40 Argentinski orkester © 24. Popevke © 0.15 Koncert salonskega orkestra S 0.40 Filmska gla-ba © 1.20 Koračnice VARŠAVA 1339.3/224 120 kvv 6.50 Plošče © 12.25 Koncert salonske glasbe © 15.30 Plošče © 16.15 Popoldanski koncert orkestra © 17.20 Pesmi in ari je © 18. Pianinski koncert © 20.30 Večerni koncert © 20.45 Poročila © 21. Salonska glasba — plošče © 21.30 Lite-rana ura O 22. Simfonični koncert 9 23.05 Plesna glasba 9 PORAVNAJTE vedno pravočasno naročnino! ura 9 19.05 Poročila © 19.30 Nacionalna ura 9 20. Ples v maskah — opera (Verdi) — vmes poročila BERLIN 356.7/841 ' 100 kvv 6.30 Langenberg © 8.30 Zabavni koncert ® 12. Leipzig ® 14. Poročila © 16.30 Pester koncert © 18. Munchen © 19.15 Domača glasba ® 20. Poročila 9 20.10 Koncert radijskega orke-tra © 22. Poročila © 22.30 Zabavna in narodna glasba POSLUŠALCI! Naš list je edini, ki se bori za pravice slovenskega poslušalstva! Torek, 28. aprila u 21.30 Poročila © 21.45 Nadaljevanje koncert © 22.25 Plošče ® 22.55 Poročila DUNAJ 506.7/592 100 kw 7.25 Plošče % 9.20 Tržne vesti © 12. Opoldanski koncert © 13. Poročila © 13.10 Opoldanski koncert © 14. Plošče • 15. Poročila © 15.20 Otroška ura © 16.05 Zabavni koncert — plošče © 17.25 Sonate za violončelo in klavir © 18.35 Francoščina 9 19. Poročila © 20. Rieli. VTagnerjev večer ® 21.25 Zabavni koncert © 22. Poročila 8 22.10 Zabavni koncert @ 23.15 Plesna glasba FRANKFURT 251 1195 17 kw 6.30 Langenberg © 12. Opoldanski koncert © 14. Poročila S 14.10 Plošče © 15.15 Nemška pesem ® 16. Zabavna glasba © 18. Munehen © 19.15 Plošče O 20. Poročila © 20.10 Dijak — prosjak — opereta © 22. Poročila © 22.30 Hamburg ® 24. Nočni koncert HAMBURG 331.9/904 100 kw 6.30 Jutranji koncert © 12.20 Leipzig 9 14.20 Zabavna glasba 9 15.30 Plošče © 16. Lahka glasba © 17. Literarna ura © 17.15 Pestra ura S 18. Miinchen © 19. Narodne pesmi ni plesi ® 20. Poročila ® a 20.10 Zabavni koncert radijskega orkestra ® 21. Pester program @ 22. Poročila © 22.30 Zabavna in narod, glasba KOŠICE 2.6 kw 12.25 Praga © 13.55 Plošče © 15. Bratislava © 16.10 Mor. Ostrava © 17. Plošče • 17.35 Mladinska ura © 18. Za Podkar-pate © 18.55 Plošče © 19.45 Bratislava • 21. Praga © 22.15 Bratislava KoNIGSBERG 291/1031 60 k*.v 6.30 Langenberg © 8.40 Zabavni koncert • 12. Leipzig © 16.05 Plošče © 18. Munehen © 19. Hans Pfitznerjev koncert ® 20.05 Poročila © 20.10 Stuttgart © 22. Poročila © 22.40 Nočna glasba LANGENBERG 6. Jutranji koncert © 12. Opoldanski koncert © 14. Poročila © 14.15 Kino orgle © 16. Sodobna glasba ® 18. Munehen © 19.30 Lahka glasba © 20. Poročila © 20.10 Zabavni koncert komornega kvinteta © 21. Pestra slušna prireditev • 22. Poročila LEIPZIG 6.30 Jutranji koncert © 8.30 Konig.-berg © 12. Opoldanski koncert © 14. Poročila • 17.10 Ženska ura © 17.30 Plošče © 18. Munehen 9 20. Poročila © 20.10 Frankfurt ® 22. Poročila • 22.30 Hamburg LUXEMBOURG ] 304/230 200 kw 8.15 Plošče © 9.15 Pester koncert © 13. Pester koncert © 13.40 Koncert radijskega orkestra © 14.25 Koncert kvinteta • 15.08 Plošče © 18.45 Koncert kvinteta © 19.15 Pester koncert © 21.15 Varietejski program © 21.50 Koncert kvinteta © 22.20 Arije © 22.30 Koncert orkestra S 23.35 Vokalni koncert S 21. Plesna glasba — jazz MILANO Genova - Trst - Firenca - Bozen 11.30 Opoldanski koncert ©-12.15 Plošče P 13.10 Rim © 13.50 Poročila S 16.20 Plošče ® 16.35 Mladinska ura © 17. Poročila © 17.15 Plesna glasba © 20.15 Poročila ® 20.35 Vokalni koncert @ 21.20 Koncert policijskega orkestra 9 Plesna glasba 9 23. Poročila MORAVSKA OSTRAVA 15. Bratislava $ 16.10 Koncert radijskega orkestra © 17.20 Plošče 9 19.35 Pesmi 9 18.10 Nemška ura ® 19.45 Valaške poezije 9 20.10 Melodije © 20.25 Praga MuNCHEN 405.4/740 100 kw 6.30 Langenberg © 12. Plošče 9 13.15 Koncert radijskega orkestra 9 14.20 Poročila © 16.50 Francoska glasba © 17.30 Literarna ura © 18. Koncert vojaške godbe © 19. »Divji mejni grof« — slušna igra © 20. Poročila © 20.10 Poljudne melodije 9 22. Poročila © 22.30 Od kla-rikonda do klavirja ® 23. Nočni koncert radijskega orkestra PALERMO 531/565 3 kw 12.15 Plošče © 13.10 Pestra glasba © 16.35 Mladinska ura © 17. Poročila © 17.15 Koncertna pestra glasba © 20.15 Poročila © 20.35 Rim © Poročila POSTE PARIS1EN 312.8/959 60 kw 19.42 Plošče © 19.55 Plošče © 20.10 Poročila © 20.32 Lahke pesmi in glasba © 20.47 Vokalni koncert ® 21 15 Varietejski program © 22. Konservatorijski koncert ® 23.30 Nočni koncert PRAGA I. 470.2/852.5 120 kw 5.15 Jutranji koncert © 11. Plošče © J2.11 Plošče # 12.35 Koncert orkestra Ilarrv-Hard 9 13.40 Plošče © 15. Bratislava © 16.10 Morav. Ostrava © 17.50 Plošče 18.10 Nemška ura © 18.55 Plošče © 19.10 Koncert vojaške godbe 9 20. (irske pesmi © 21. Koncert radijskega orkestra © 22. Poročila 9 22.15 Plošče RIM Neapel - Bari - MilanoII - Tnrinll 12.15 Plošče © 13.10 Opoldanski koncert • 13.50 Poročila © 16.20 Plošče © 16.35 Mladinska ura © 17. Poročila © 17.15 Pester koncert 9 19. Plošče © 20.15 Poročila © 20.35 Doktor Oss — liri«", igra • Operni prenos © Poročila STRASBOURG 859/349.2 40 kw 18.15 Pianinski koncert © 18.30 Večerni koncert ® 19.45 Pianinski koncert ® 20.15 Lahka in plesna glasba © 20.30 Poročila © 21.15 Radio fantazija 9 22. Schubertov koncet STUTTGART 522.6/574 100 kw 6.30 Langenberg © 8.30 Zabavni koncert © 12 Leipzig 9 11. Poročila © 16. Zabavni koncert © 17. Plošče © 18. Mii-i-chen ® 20. Poročila ® 20.20 Serenada, romance, plesi in koračnice © 22. Poročila 8 22.30 Hamburg ® 24. Frankfurt SUISSE ROMANDE 443.1/677 25 kw 16.30 Popoldanski koncert orkestra 9 17. Melodije © 17.15 Koncert railijskega orkestra ® 18. Vokalni in pianinski koncert © 20. Koncert radijskega orkestra © 20.30 Pester program © 21.20 Poročila 9 21.30 Koncert radijskega orkestra TOULOUSE 328.6/913 60 kw 18.45 Plesna glasba 9 19. Zborovno petje © 19.15 Koncert salonskega orkestra 9 20 Pester koncert © 20.40 Operne arije » 21.10 Pester koncert ® 21.40 Popevke 9 22.25 Pestra lahka dasba S 23. Večerni koncert © 23.40 Operetne arije © 24. Plesna glasba © 0.15 Tirolske pesmi 9 1.20 Koračnice VARŠAVA 1339.3/224 120 kw 6.50 Plošče ® 12.30 Plošče © 15.30 Pesmi 9 16.15 Valčki — plošče ® 16.15 Poljske pesmi © 17.15 Operetna glasba © 20.10 Simfonični koncert ® 22.30 Poročila © 23.05 Plesna glasba — plošče Sreda, 29. aprila BEOGRAD 437.3/686 11. Poljudne melodije • 11.30 Plošče 0 11.10 Koncert radijskega orkestra • 13.15 Plošče © 13.45 Poročila • 16.20 Pianinski konc. 0 16.45 Plošče 0 18.30 Nemščina 0 19.30 Nacionalna ura © 19.50 Poljudne pesmi 0 20.20 Koncert radijskega orkestra 0 20.50 Plošče 0 21. Slušna igra 0 21.30 Plesna glasba --jazz 0 22. Poročila ZAGREB 276.2/1086 0.7 kvv 12.10 Glasbene slike 0 12.40 Poročila ® 13. Operna glasba © 17.15 Otroška ura © 19.15 Poročila • 19.30 Nacionalna ura • 20. Ljubljana • 22. Poročila 9 22.15 Plesna glasba BERLIN 356.7/841 100 kvv 6.30 Jutranji koncert 0 8.30 Dopoldanski koncert 0 12. Koncert simfoničnega orkestra 0 14. Poročila 0 14.15 Zabavna glasba 0 16.45 Plošče 0 18. Frankfurt 0 20. Poročila 0 20.15 Ura mlade generacije — slušna igra 0 20.45 Plesni večer 0 22. Poročila 0 22.30 Langenberg BARCELONA 377/795 5 kvv 17.30 Plošče 0 19. Plošče 0 22.05 Koncert radijskega orkestra 0 22.30 Radio gledališče 0 23.05 Poročila 0 23.20 Nadaljevanje gledališkega večera BEROMuNSTER 540/556 100 kvv 16.30 Pestra glasba 0 17-25 Vesela glas-ba 0 18. Mladinska ura 0 19. Poročila 0 19.15 Zabavni koncert radijskega orkestra 0 20. Vesel večer s plesno glasbo 0 21. Poročila 0 21.10 Nadaljevanje ve-selega večera © 21.40 Za Švicarje v tujini BRATISLAVA 298.8/1004 13 kvv 12.15 Plošče 0 12.35 Koncert radijskega orkestra O 13.20 Plošče © 15. Brno © 16.10 Košice • 17.40 Madžarska ura 9 18.40 Plošče • 19.20 Koncert vojaške godbe • 20. Igra • 21.20 Koncert v h-molu op. 16. za pianino in orkester (Grieg) • 22. Praga • 2:2.30 Plošče BRNO 325.4/922 32 kw Program ni prispel BUCAREST 364/823 12 kw 12.10 Labka glasba — plošče • 12.40. Pestra glasba — plošče © 14. Poročila • 17. Koncert radijskega orkestra ® 18.30 Debussyjeve kompozicije • 20.25 Koncert komorne glasbe © 21.10 Vokalni koncert © 21.30 Poročila © 21.45 Koncert salonskega radijskega orkestra © 22.55 Poročila © 23. Prenos koncerta iz restavracije DUNAJ 2.5 kvv 506.7/592 100 kw 7.25 Plošče © 9.20 Tržne vesti © 12. Koncert radijskega orkestra © 13. Poročila © 14. Plošče » 15. Poročila © 15.20 Otroška ura © 16.05 Plošče © 17.10 Koncertna ura © 18.35 Esperanto © 19. Poročila © 19.30 Dunajski humor © 20.10 1501etnica »Figarove svatbe« © 21.10 Zabavni koneert © 22. Poročila © 22.20 Koneert vojaške godbe © 23.40 Zabavni koncert FRANKFURT 251/1195 17 kvv 6.30 Berlin © 9.15 Dopoldanski koncert © 12. Opoldanski koncert © 14. Poročila © 14.10 Plošče po željah © 15.45 Literarna ura 9 16. Zabavni koncert © 18. Pester večerni koncert 9 20. Poročila 9 20.15 Langenberg 9 20.45 Pester večer © 22. Poročila 9 23. Langenberg @ 24. Stuttgart HAMBURG 100 k 331.9/904 6.30 Berlin 9 11. Dopoldanski koncert © 12.10 Koncert simfoničnega orkestra 9 14.20 Zabavna glasba 9 15.30 Koncert komorne glasbe 9 16. Popoldanski koneert © 17.15 Plošče © 18. Frankfurt © 19. Spevoigra © 20. Poročila © 20.15 Langenberg © 20.45 Veseli plesi © 22. Poročila © 22.30 Munehen © 22.40 Komorna glasba © 23.15 Langenberg KOŠICE 259.1/1.158 2.6 kvv 12.35 Bratislava © 13.45 Plošče © 15. Brno © 16.10 Koneert radijskega orkestra © 17.40 Madžarska ura © 18.55 Plošče © 19.20 Bratislava © 22. Praga KONIGSBERG 291/1031 60 kvv 6.30. Jutranji koneert © 12. Opoldanski koncert © 14.30 Plošče © 15.45 Zabavna glasba © 18. Frankfurt © 19.10 Pester koncert © 20. Poročila © 20.10 Ura mlade generacije 20.45 Plesni večer © 22. Poročila © 22.40 Langenberg LANGENBERG 658/455.9 100 kvv 8.15 Plošče © 9.15 Pester koncert © 13. Pester koncert © 14. Koncert orkestri © 14.25 Koncert kvinteta © 15.05 Koncert operetne in filmske glasbe © 18.45 Koncert kvinteta © 19.15 Pester koncert • 21. Reklamni konc. © 21.30 Reklamni koncert © 21.45 Koncert kvint. © 22.30 Pester koncert © 24. Plesna glasba MILANO Genova - Trst - Firenca - Bozen 11.30 Koneert orkestra Ambrosiano © 12.15 Plošče 9 13.10 Rim © 13.50 Poročila © 16.35 Mladinska ura © 17. Poročila © 17.15 Vokalni koncert © 20.15 Poročila © 20.35 Operni prenos © Poročila MORAVSKA OSTRAVA 269.5/1113 11 kvv 11.05 Koncert vojaške godbe © 12.35 Bratislava © 13.40 Plošče © 15. Brno © 16.10 Košice © 17.40 Plošče © 15. Pio-šče 9 15.45 Praga © 19.20 Igra © 20. Kabaretni program © 20.45 Brno © 22. Praga MUNCHEN 405.4/740 100 kvv 7. Jutranji koncert © 12. Opoldanski koncert © 14.20 Poročila © 15.40 Majske pesmi © 16.30 Otroška ura © 17. Popoldanski koncert © 18. Pester popoldanski koncert © 19.20 Koncertna ura © 20. Poročila © 20.15 Langenberg © 20.45 Koncert radijskega orkestra © 22. Poročila © 22.20 Svetovno politični mesečni preigled © 22.40 Plošče ® 23. Nočna glasba PALERMO 12.15 Plošče © 13.10 Rim © 13.50 Poročila © 16.35 Mladinska ura © 17. Poročila © 17.15 Vokalni koncert © 20.15 Poročila © 20.35 Koneert komorne glasbe © 21.35 Igra © 22.10 Varietejski večer — italijanske in neapolitanske pesmi © 23. Poročila POSTE PARISIEN 312.8/959 60 kvv 6.30 Berlin 9 12. Opoldanski koncert © 14. Poročila © 16.30 Popoldanski koncert komornega orkestra O 18. Frankfurt © 19. Plošče © 20. Poročila © 20.15 Slušna igra © 20.45 Zabavni koncert © 22. Poročila ® 22.30 Nočna in plesna glasba LEIPZIG 382.2/785 120 kvv 6.30 Berlin © 8.30 Koncert radijskega orkestra © 12. Opoldanski koneert © H. Poročila © 17.10 Deklice igrajo © 18. Večerni koncert © 19. Pesem dela © 20. Poročila © 20.15 Langenberg © 20.45 Zabavni koncert © 22. Poročila ® 22.30 Langenberg 19.49 Sonate za violino in pianino © 20.36 Lahke pesmi © 20.50 Popevke ® 21.15 Radio reportaža © 22.05 Pesmi 8 22.20 Slušna prireditev 9 23. Reklamni koncert PRAGA I. 470.2/852.5 120 kvv 6.15 Jutranji koncert • 12.11 Plošče • 12.35 Bratislava • 15. Brno © 16.10 Košice © 16.55 Plošče ® 17.40 Mladinsko gledališče © 17.55 Plošče © 18.10 Nemška ura © 18.55 Plošče © 20.05 Instrumentalni koncert © 22. Poročila ® 22.25 Plošče RIM Neapel - Bari - MilanoII - Turinll 12.15 Plošče © 13.10 Opoldanski koncert orkestra © 13.50 Poročila « 16.35 Mladinska ura © 17. Poročila © 17.15 Vokalni in instrumentalni koncert © 19. Plošče 9 20.15 Poročila © 20.35 Komedije © 21.10 Koncert komorne gla-be 9 Plesna glasba © 23. Poročila 18.15 Plesna glasba — plošče 18.30 Simfonični koncert © 19.35 Sonate za violino in pianino © 20.16 Plošče • 20.30 Poročila ® 21.15 Plošče • 21.30 Prenos koncerta s konservatorija v Melzu STUTTGART 522.6/574 100 kw 6.30 Berlin • 8.30 Dopoldanski koncert radijskega orkestra © 12. Opoldanski koncert © 16. Popoldanski koncert radijskega orkestra © 17.15 Plošče • 18. Frankfurt © 20. Poročila © 20.15 La.i-genberg © 20.45 »Evviva!« — sluš. igra • 22. Poročila • 22.20 Munehen • 22.40 Langenberg 0 24. Nočna glasba —- plošče SUISSE ROMANDE 443.1/677 25 kvv 18. Otroška ura © 19.10 Plošče 0 19.35 Plošče 0 19.40 Kadio kronika 0 20. Koncert sodobne glasbe 0 21.10 Literar- BEOGRAD 437.3/686 2.5 kvv 11. Plošče 0 11.30 Koncert radijskega orkestra 0 13.15 Poljud. pesmi 0 13.45 Poročila 0 16. Šolska ura 0 17. Plošče 18.30 Angleščina 0 19.30 Nacionalna ura 0 20. Simfonični koncert godbe kraljeve garde © 22. Poročila • 22.20 Poljudni nape vi ZAGREB 276.2/1086 0.7 kvv 12.10 Narodna gla.-ba © 12.40 Poročila • 13. Narodna glasba • 17.15 Koncert radijskega orkestra © 19.15 Poročila • 19.30 Nacionalna ura © 20. Koncertni večer © 22. Poročila © 22.15 Narodna glasba BERLIN 356.7/841 100 kvv 6.30 Jutranji koncert © 8.30 Koncert godbe na pihala © 12. Miinchen © 14. Poročila © 14.15 Plesna glasba © 17. Klavirski koncert © 18. Plošče © 20. Poročila © 20.10 Hamburg © 22. Poročila © 22.30 Plesna gla.-ba BARCELONA 377/795 5 kvv 17.30 Plošče © 19.30 Otroška ura © 21. Plošče © 21.30 Katalonske zesmi © 22.05 Koncert radijskega orkestra © 22.30 Lirično gledališče © 23.05 P4oročila, nato gledališki prenos © 0.30 Reportaža © 1. Poročila BEROMuNSTER 540/556 100 kvv 16. Iz poljudnih oper © 18. Vesel radio potpouri © 18.50 Plošče © 19.05 O delovanju I). N. © 19.25 Poljudna glasba « 20. Slušna prireditev © 21. Poročila ® 21.10 Mozart: Simfonija št. 29 v a-duru © 21.30 Sodobna švicarska glasba ni večer © 20.30 Chopinove skladbe © 21. Poročila © 21.10 Igra © 21.40 Koncert radijskega orkestra © 22. Iz delovanja D. N. TOULOUSE 328.6/913 60 kvv 18.45 Solistične točke © 19. Popevke © 19.55 Koncert salonskega orkestra © 20. Lahka glasba © 20.40 Pesmi © 20.50 Ciganska glasba © 21.10 Pester koncert © 21.10 Gledališki večer © 23.40 Operetne arije © 24. Jazz © 0.15 Filmska glasba • 0.40 Vojaške koračnice © 1.20 Koncert filharmoničnega orkestra VARŠAVA 1339.3/224 120 kvv 6.50 Plošče © 12.30 Opoldanski koncert orkestra Seredvnski © 15.30 Plošče O 16. Otroške pesmi © 16.20 Violinski koncert © 17.20 Plošče © 18.10 Pesmi © 20. Plošče © 20.45 Poročila © 21. Chopinov koncert © 22.15 Plesna glasba © 23. Poročila, nato plesna glasba BRATISLAVA 298.8/1004 13 kw 12.15 Plošče © 12.35 Morav. Ostrava © 15. Košice © 16.10 Brno © 17.35 Plošče • 17.40 Madžarska ura © 18.35 Plošče • 20.15 Košice © 20.30 Koncert radijskega orkestra © 21. Ruska glasba O 21.35 Pester koncert kvarteta © 22. Praga © 22.30 Praga BRNO 325.4/922 32 kvv 12.35 Mor. Ostrava © 15. Košice © 16.10 Kocert radijskega orkestra © 17.15 Plošče © 17.40 Nemška ura © 18.30 Plošče ® 18.55 Praga BUCAREST 364/823 12 kvv 12. Lahka glasba — plošče © 12.40 Pestra glasba — plošče © 14. Poročila © 17. Poljudna rumunska glasba © 19.20 Plošče © 20.15 Simfonični koncert filharmoničnega orkestra © 22. Plošče © 22.55 Poročila DUNAJ 506.7/592 100 kvv 7.25 Plošče © 9.20 Tržne vesti © 12. Koncert radijskega orkestra © 13.45 Plošče © 15. Poročila © 16.05 Scene iz opere »Carmen« © 17.35 Loevvejeve balade © 19. Poročila © 20.10 Koncert vojaške godbe © 20.40 Indijska pravljična igra © 22. Poročila © 22.10 Zabav, koncert © 24. Plesna glasba FRANKFURT 251/1195 17 kw 6.30 Jutranji koncert © 9.15 Dopoldanski koncert © 12. Miinchen © 14. Poročila © 14.10 Operna gla-ba © 15.15 Otroška ura © 18. Konig.-berg © 19. Večerni koncert © 20. Poroičla ® 20.10 Leipzig £> 22. Poročila © 22.30 Berlin © 24. Nočna glasba HAMBURG 331.9/904 100 kvv 6.30 Jutranji koncert © 12.10 Miinchen • 14.20 Zabavna glasba © 15.30 Plošče • 16. Popoldanski koncert © 17.20 Pestra ura © 18. Koncert vojaške godbe © 19. Konigsberg © 20. Poročila © 20.10 Plesna gla-ba © 22. Poročila © 22.30 Berlin KOŠICE 259.1/1158 2.6 kvv 12.05 Plošče © 12.35 Mor. Ostrava © 13.45 Plošče © 18. Koncert radijskega orkestra © 16.10 Brno © 17.35 Plošče 17.40 Madžarska ura © 18. Za Podkarpate © 18.55 Plošče © 19.30 Praga © 20.30 Ciganska glasba 9 20.55 Gledališki večer © 22. Praga KONIGSBERG 291/1031 60 kvv 6.30 Jutranji koncert © 8.40 Koncert godbe na pihala © 12. Munehen © 14.35 Plošče © 16.10 Zabavni koncert radijskega orkestra © 18. Pester večerni koncert © 20. Poročila 0 20.10 Stuttgart 0 22. Poročila 0 22.40 Berlin 0 23.30 Noč sv. Valpurga na Kamsviku LANGENBERG 658/455.9 100 kvv 6.30 Jutranji koncert © 12. Koncert radijskega orkestra © 14. Poročila © 14.15 Plošče © 16. Popoldanski koncert © 16.50 Beethovnove kompozicije © 18. Koncert radijskega orkestra © 20. Poročila © 20.10 Narodne pesmi © 20.40 Slike iz rokodelskega življenja © 22. Poročila © 22.30 Izbrana glasba © 23. Plesna glasba LEIPZIG 382.2/785 120 kvv 6.30 Jutranji koncert © 8.30 Dopoldanski koncert © 10. Narodne pesmi © 12. Munehen © 14. Poročila © 17.30 Plošče © 18. Pester večerni glasbeni program O 20. Poročila © 20.10 Plesna glasba in pesmi © 22. Poročila © 22.30 Berlin LUXEMBOURG 1304/230 200 kvv 8.15 Plošče © 9.15 Pester koncert © 13. Pester koncert © 13.45 Reklamni koncert ® 14. Koncert orkestra © 18.45 Plošče © 19.15 Pester koncert © 21.40 Reklamni koncert 9 22.20 Simfonični koncert © 23.30 Pester koncert © 24. Plesna glasba — plošče MILANO Genova - Trst - Firenca - Bozen 11.30 Dopoldanski koncert O 12.15 Plošče © 13.10 Rim © 13.50 Poročila © 16.20 Plošče © 16.35 Mladinska ura © 17. Rim © 20.15 Poročila © 20.35 Simfonični koncert © 22.15 Komedija © Plesna glasba © 23. Poročila MORAVSKA OSTRAVA 269.5/1113 11 kvv 12.35 Koncert radijskega orkestra © 15. Košice e 15.10 Brno S 17.30 Pesmi © 18.20 Nemška ura © 20.15 Folkloristične slike © 21. Plošče © 21.40 Plošče © 22. Praga ■v Četrtek, 30. aprila MUNCHEN 405.4/740 100 kw 6.30 Jutranji konrert ® 12. Koneert radijskega orkestra © 14.20 Poročila • II. Walter Courvoisiersjeve kompozicije © 18. Večerni koncert © 29.45 Plošče • 20.10 Stuttgart • 21.20 Plošče • 22. Poročila • 22.30 Plesna glasba PALERMO 531/565 3 kw 12.15 Plošče 9 13.10 Koncert pestre glasbe • 13.50 Poročila • 16.35 Mladinska ura • 17. Rim • 20.15 Poročila • 20.35 Rim © Poročila POSTE PARISIEN 312.8/959 60 kw 19.57 Plošče • 20.11 Poročila • 20.35 Plošče © 20.50 Pianinski konc. 9 21.25 Pokrajinska glasba • 21.55 Gledališki večer PRAGA I. 470.2/852.5 120 kw 6.15 Jutranji koncert • 10. Plošče 9 12.11 Plošče • 12.35 Morav. Ostrava ® 13.40 Plošče • 15. Košice 9 16.10 Brno • 17.45 Nemška ura ® 18.55 Plošče © 19.10 Plošče • 19.40 Balade • 20.15 Razbojnik — igra 9 22. Poročila 9 22.15 Koncert orkestra garde Svobodi' RIM Neapel - Bari - MilanoII - Turinll 12.15 Plošče 9 13.10 Opoldanski koncert orkestra © 13.50 Poročila © 16. Plošče • 16.35 Mladinska ura • 16.50 Poročil i © 17. Prenos iz gledališča • 19. Plošče 9 20.35 »Gioconda« — opera © Poročila STRASBOURG 859/349.2 40 kw 18. Mladinska ura 9 19. Klavirski ja/.v. - plošče 9 19.30 Odlomki iz Walkyra BEOGRAD 437.3/686 2.5 kw 12. Koncert radijskega orkestra • 13.45 Poročila • 16.20 Plošče • 17. Poljudne pesmi • 17.45 Poljudne melodije • 18.30 Klarinet © 19.30 Nacionalna ura 9 19.50 Vokalni koncert in koncert orkestra • 21.10 Zagreb • 22. Poročila • 22.20 Plošče ZAGREB 276.2/1086 0.7 kw 12.10 Plošče 9 12.40 Poročila © 13. Plošče © 17.15 Koncert radijskega kvarteta • 18.30 Nacionalna ura • 19. Šmarnicc 9 20. Prireditev udruženja »Sabad« O 20.30 Violinski konrert © 21. Koncert moškega vokalnega kvarteta • 21 30 Tamburaški koncert 9 22. Poročila 9 22.15 Plesna glasba BERLIN 356.7/841 100 kw 6. Slavnostna glasba © 11.30 Koračnice • 13.30 Pestra glasba • 16. Pomladno • 20. Pianinski koneert 9 20.30 Poročila ® 21.15 Slavni tenorist Tito Schiper poje 9 21.30 Gledališki večer STUTTGART 522.6/574 100 kw 6.30 Jutranji koncert 9 8.30 Koncert godbe na pihala 9 10. Narodne pesmi 9 10.30 Plošče © 12. Munchen 9 16. Popoldanski koncert 9 18. Konigsberg • 20. Poročila 9 20.10 Mozartov ciklus: Mozart in smrt, »Requiein« • 21.20 Pester konrert © 22. Poročila • 22.30 Berlin • 24. Frankfurt SUISSE ROMANDE 443.1/677 25 kw 16.30 Lahka glasba • 17. Vokalni cert • 17.25 Plesna glasba © 18.30 Koncert radijskega orkestra 9 20. Orgelski koncert 9 20.30 Simfonični in koralni koncert TOULOUSE 328.6/913 60 kw 18.45 Plesna glasba • 19. Otroška ura O 19.55 Pokrajinska glasba © 20. Operetne arije • 20.40 Dunaj, glasba • 21.25 Koncert kmečke glasbe • 22.10 Reklamni koncert 9 23. Pester koncert • 23.15 Radio fantazije 9 23.40 Argentinski orkester © 24. Filmska glasba 9 0.15 Koračnice © 1.20 Koncert simfoničnega orkestra VARŠAVA 1339.3/224 120 kw 6.50 Plošče * 12.15 Opoldanski mladinski koncert 9 13. Plošče © 15.30 Filmska in revijska glasba © 16. Otroška ura 9 16.15 Sonate © 16.54 Poljske ipesmi 9 17.15 Koncert komorn. orkestra © 18.10 Violončelo 9 20. Koncert lahke glasbe • 20.54 Poročila • 21. Slušna igra 9 21.35 Pesmi 9 22. Salonska glasba — plošče © 23.05 Plesna glasba — plošče rajanje • 18. Dueti © 19. Koračnice in delavske pesmi 9 20. Slavnostni koncert © 21.50 Poročila 9 22. Govor ministrskega predsednika Goringa 9 23. Rudarji igrajo © 24. Plesna in narodna glasba BARCELONA 21. Plošče • 21.54 Reklamni program • 22.45 Plošče BEROMUNSTER 540/556 100 kw 16.30 Koncert radijsk. orkestra 9 18.20 Plošče 9 18.45 Zvočni tednik © 19. Poročila • 19.20 Zabavni konrert — plošče 9 19.50 Koneert ridijskega orkestra © 20.15 Delavci in duhovni svet • 20.35 Beethovnov trio © 21. Poročila • 21.10 »Narodna svoboda« — odlomki iz igre BRATISLAVA 298.8/1004 13 kw 16. Mosavska Ostrava 9 18. Madžarska ura • 18.45 Plošče 9 19.35 Košice © 20.35 Praga • 22.30 Brno BRNO 325.4/922 32 kw 16. Mor. Ostrava © 16.45 Praga • 17.50 Nemška ura © 18.55 Plošče • 22.30 Koncert radijskega orkestra • 23.15 Praga BUCAREST 364/823 12 kw 12. Poljudna rumunska glasba 9 13.30 Plošče 9 14. Poročila ® 17. Koncert orkestra Motzoi 9 18.05 Ctivo • 18.20 Nadaljevanje koncert 9 19.35 Rumun-ske romance 20.05 Plesna glasba 9 21.30 Poročila © 21.45 Koncert orkestra Sibiceano 22.55 Poročila O 23. Plesna glasba in narodna glasba — plošče DUNAJ 506.7/592 100 kw 7.10 Plošče • 8.50 Pomladne pesmi • 11. Plošče • 12.30 Sprejemi pri zveznem kanclerju 9 13. Fantazija za orkester »O ti moja Avstrija« • 14. Zabavni koncert radijskega orkestra 9 15. Poročila • 15.40 Franc Schubertov godalni kvartet v a-molu, op. 29 • 16.40 Pesmi • 17.05 Koncert radijskega orkestra 9 19.10 Poročila • 19.20 Pesmi 9 20.15 Koncert dunajskih filharmonistov 9 22. Poročila 9 22.25 Konc. godbe na pihala © 23.45 Zabavni koncert FRANKFURT 6. Slavnostna glasba © 7. Koncert gocibe na pihala © 9.30 Zabavni koncert 9 10.30 Zabavni koncert 9 11.30 Koračnice • 14. Pestra glasba • 16. Zabavni koncert © 18. Narodna glasba • 20. Večerni koncert 9 22. Poročila 9 22.20 Koncert delavske godbe • 24. Ple-na in narodna glasba HAMBURG 331.9/904 100 kw 6. Berlin S 7. Koncert godbe na pihala 9 11.30 Berlin © 13.30 Pestra glasba • 16. Berlin © 18. Stuttgart • 19. Berlin O 20. Frankfurt © 21.50 Poročila • 22. Berlin ® 23. Rudarska godba 9 24. Munchen KOŠICE 259.1/1158 2.6 kw 16. Mor. Ostrav © 17.35 Madžarska ura • 18. Za Podkarpate • 18.55 Plošče 9 19.35 Koncert vojaške godbe • 20.35 Praga 9 22.15 Bratislava • 22.30 Brno KONIGSBERG 291/1031 60 kw 7. Koneert godbe na pihala • 9.30 Zabavni koncert 9 11.30 Koračnice 9 14. Langenberg 9 15. Zabavni koncert 9 16. Popoldanski koncert © 18. Stuttgart © 19. Konigsberg © 20. Frankfurt • 22. Poročila © 22.20 Rudarji muzicirajo • 23. Poročila in koncert • 24. Munchen LANGENBERG 658/455.9 100 kw 6. Berlin © 7. Hamburg • 9.20 Koncert simfoničnega orkestra © 11.30 Koncert godbe na pihala © 13.30 Pestra glasba © 16. Berlin © 18. Stuttgart © 19. Koračnice in delavske pesmi © 20. Frankfurt © 22. Berlin ® 23. Rudarska godba © 24. Munchen Petek, 1. maja LEIPZIG 382.2/785 120 kvv Program ni najavljen LUXEMBOURG 1304/230 200 kw 8.15 Plošče © 9.15 Pestra glasba • 13. Pester koncert • 14.25 Koncert kvinteta 9 15.05 Operne arije 9 18.45 Koncert kvinteta 9 19.15 Pester koncert © 21.05 Koncert 'kvinteta 9 21.30 Koncert kvinteta e 22. Japonska glasba • 22.30 Koračnice 9 23.25 Vokalni koncert • 24. Plesna glasha MILANO Genova - Trst - Firenca - Bozen 11.30 Koncert orkestra Ambrosiano • 12.15 Plošče • 13.10 Opoldanski koncert • 13.50 Poročila • 16.35 Mladinska ura • 17. Poročila • 17.15 Plesna glasba • 19. Pestra glasba © 20.15 Poročila • 20.35 Variete Cetra © 21.30 Violončelo koncert • 22. Koncert komornega tria © Plesna glasba © 23. Poročila MORAVSKA OSTRAVA 269.5/1113 11 kvv 12.45 Praga © 17.50 Nemška ura © 18.55 Praga © 22.30 Brno © 23.15 Praga MUNCHEN 405.4/740 100 kw 6. Berlin © 7. Hamburg © 11.30 Koračnice © 16. Langenberg © 18. Stuttgart © 19. Konigsberg 9 20. Frankfurt © 22. Berlin © 24. Plesna in narodna glasba PALERMO 531/565 3 kvv 12.15 Plo-re 9 13.10 Rim © 13.50 Poročila © 16.50 Poročila © 17. Prenos koncerta z akadem. sv. Cecilije © 20.15 Poročila 3 20.35 Koralni ' oncert nabožne glasile S Koncert godbe na pihala © Plesna glasba ® 23. Poročila POSTE PARISIEN 312.8/959 60 kw 18.57 Plošče © 19.20 Ženska ura © 20.10 Poročila © 20.39 Propagandni program • 20.57 Plošče © 21.25 Slušna prireditev • 21.40 Pesmi S 22. Večerni koncert © 23.05 Nočni koncert PRAGA I. 470.2/852.5 120 kvv 6. Prenos koncerta iz Karlovih Varov © 7. Pesmi ® 7.30 Prenos koncerta iz Kar- BEOGRAD 437.3/686 2.5 kw 12. Plošče © 13.15 Poljudne pesmi © 13.45 Poročila O 16.20 Koncert radijskega orkestra © 17.45 Plošče © 18.30 Arije • 19.30 Nacionalna ura © 19.50 Poljudni večer © 22. Poročila © 22.20 Koncert radijskega orkestra 9 23. Prenos glasbe Jz restavracije lovih Varov © 8.30 Koncert salonskega orkestra © 11.45 Plošče © 12.15 Koncert orkestra FOK © 13.45 Plošče ©' 16. Mo-ravska Ostrava © 16.54 Plesna glasha © 17.35 Nemška ura © 18.55 Pl. © 19.10 Pesmi © 20.05 Harmonij © 20.40 Dvora-kove kompozicije © 22. Poroč. © 22.25 Plošče © 22.30 Brno RIM Neapel - Bari - MilanoII - Turinll 12.15 Plošče © 13.10 Opoldanski koncert orkestra © 13.50 Poročila © 17. poročil.i • 17.15 Plesna glasba © 19. Plošče 9 20.15 Poročila © 20.35 Koncert klasične ne in moderne religiozne glasbe © 21.25 Koncert sodbe na pihala S Plesna glas ba 6 23. Poročila STRASBOURG 859/349.2 40 kw 18.30 Večerni koncert © 19.45 Plošče 20.15 Lahka glasba — plošče © 20.30 Poročila © 21.15 Poljudne pesmi © 23. Igre enodejanke © 23.45 Nočni koncert STUTTGART 522.6/574 100 kw 6. Berlin © 7. Koncert godbe na pihala • 9.20 Simfonični koncert © 11.30 Koračnice • 16. Berlin © 18. Dueti © 1". Koračn. in delavske pesmi © 20. Frankfurt © 22. Berlin © 23. Rudarska godba • 24. Munchen SUISSE KOMANDE 443.1/677 25 kw 16.30 Popoldanski program © 18. Plošče • 19.05 Plošče © 19.30 Plošče © 19.40 Radio kronika © 20.10 Pester večerni koncert © 21. Poročila © 21.10 Igra: »Svoboda narodov« TOULOUSE 328.6/913 60 kw 18.45 Lahka glasba © 19.15 Popevke © 19.40 Filmska glasba © 20. Koračnice ® 20.45 Koncert salonskega orkestra 9 21.40 Pester koncert © 22.10 Zborovni koncert © 23. Pester koncert © 23.15 Harmonike 9 23.40 Jazz © 0.15 Plesna glasba © 1.20 Koračnice VARŠAVA 1339.3/224 120 kvv 6.50 Plošče © 12.15 Šolska ura © 15.30 Koncert na dveh pianih ©16.15 Popoldanski koncert © 17.20 Citre © 18. Pesmi © 20. Simfonični koncert varšavske filharmonije © 22.45 Poročila © 22.50 Plesna glasba ZAGREB 276.2/1086 0.7 kw 12.10 Plošče © 12.40 Poročila © 13.55 Plošče © 17.15 Koncert radijskega orkestra © 18.15 Poročila ® 19.30 Nacionalna ura ® 20. Koncert godalnega kvarteta GDI 9 21. Vokalni koncert in konivrt radijsekga orkestra © 22. Poročila O 22.15 Plesna glasba BERLIN 356.7/841 100 kw 6.30 Jutranji koncert © 8.30 Dopoldanski koncert © 12. Pester opoldanski kon-ski koncert © 14. Poročila 9 14.15 Plošče © 16. Frankfurt © 18.15 Plošče © 19. Slušna igra 9 20. Poročila © 20.10 Pester večerni koncert © 22. Poročila © 22.30 Leipzig © 2 1. Plesna glasba BARCELONA 377/795 5 kw 17.20 Plošče ® 19.15 Otroška ura © 19.30 Reportaža » 21. Plošče © 22.05 Koncert radijskega oi'kestra © •22.15 Vokalni koncert © 22.45 Koncert radijskega orkestra © 23.05 Koncert radijskega orkestra © 23.20 Poročila © 23.30 Večerni koncert 8 24. Plošče BEROMUNSTER 540/556 100 kvv 16. Harmonike © 18. Plošče © 18.30 Mladinska ura © 19. Zvonenje © 19.20 Kmečka ura © 20.15 Koncert glasbenega društva Hagendorf-Rickenbach © 21. Poročila © 21.40 Plesna glasba — plošče BRATISLAVA 298.8/1004 13 kvv 12.15 Plošče © 12.35 Brno © 15. Prana • 16.05 Košice © 17.35 Plošče © 17.40 Madžarska ura ® 19.15 Poljudnes lova-ške pesmi © 20.10 »Dubarrv« — opereta • 22. Praga ® 22.30 Mor. Ostrava BRNO 325.4/922 32 kvv 12.35 Koncert radijskega orkestra 9 15. Praga © 16.05 Košice © 17.35 Plošče © 17.40 Nemška ura ® 19.30 Koncert poljudne glasbe © 20.10 Bratislava ® 22. Praga © 22.30 Mor. Ostrava BUCAREST 364/823 12 kw 12. Lahka glasha — plošče 9 12.40 Pestra glasba ® 13.30 Plošče ® 14. Poročila • 17. Konc. vojaške godbe ® 18.15 Plošče ® 19.20 Koncert radijskega orkestra ® 20.20 Poročila ® 20.40 Nadaljevanje koncert © 21.30 Poročila ® 21.15 Koncert orkestra Motzoi © 22.55 Poročila © 23. Plesna glasba — prenos iz bara »Colorado« DUNAJ 506.7/592' 100 kvv 7.25 Plošče © 9.20 Tržne vesti © 12. Plošče © 13. Poročila, nato plošče © 14. Plošče © 15. Poročila © 15.40 Mandolin-ski koncert © 17. Plošče po željah © 17.30 Serenadni koncert © 18.30 Narodne pesmi © 19. Poročila © 19.30 Klavirske skladbe © 20.25 Pester večerni koncert © 22. Poročila 9 22.10 Violinski koncert © 23.05 Plesna glasha FRANKFURT 251/1195 17 kvv 6.30 Jutranji koncert © 12. Stuttgart © 14. Poročila © 14.11) Plošče © 16. Pester program © 18. Koncert godbe na pihala © 20. Poročila © 20.10 Pester večerni program © 22. Poročila © 22.30 Leipzig 9 24. Nočna glasba Sobota, 2. maja Kaše baterije Vam omogočijo mesece in mesece čist in nemoten sprejem Baterije znamke Izboljšali smo jih do najvišjih možnosti ZMAJ so vodilne Kupujte domače blago! ZMAJ tovarna za galvanične elemente in elektrotehniko v Ljubljani Cene naših baterij so sledeče: 150 voltna anoda, dvojna, Din 255.— 150 voltna anoda, navadna Din 195.— 120 voltna anoda, dvojna Din 205.— 120 voltna anoda, navadna Din 155.— 90 voltna anoda, dvojna Din 155.— 90 voltna anoda, navadna Din 115.— 24 voltna mrežična baterija Din 42.— 15 voltna mrežična baterija Din 25.— 12 voltna mrežična baterija Din 15.— Zahtevajte pri svojem trgovcu edino le znamke ZMAJ HAMBURG 331.9/904 100 kvv 6.30 Jutranji koncert © 10.45 Dopoldanski koncert © 12.10 Stuttgart • 14.20 Zabavna glasba 9 15.20 Mladinska ura 9 16. Frankfurt 9 18. Koncert radijskega orkestra 9 20. Poročila 9 20.10 Pester večerni program 9 22. Poročila 9 22.45 Plesna glasba KOŠICE 12.05 Plošče © 12.35 Brno 9 13.45 Plošče 9 15. Praga @ 16.05 Koneert radijskega orkestra 9 16.50 Otroška ura 9 18. Za Podkarp. 9 18.30 Plošče 9 19.15 Bratislava 9,22. Praga 9 22.30 Moravska Ostrava KONIGSBERG 291/1031 60 kw 6.30 Jutranji koncert 9 8.40 Dopoldanski koncert 9 12. Pester opoldan, koncert 9 14.30 Plošče 9 15.20 Otroška igra 9 16. Frankfurt 9 18. Hamburg 19.10 Beethovnove kompozicije — Pomladna sonata za violino in klavir 9 20. Poročila 9 20.10 Koncert po željah 9 22. Poročila, nato nadaljevanje koncerta LANGENBERG 658/455.9 100 kvv 6.30 Breslau 9 12. Stuttgart 9 14. Poročila 9 16. Pester popoldanski program 9 18. Zabavni koncert komornega kvinteta 9 20. Poročila 9 20.10 Plesna gla-ba 9 22. Poročila 9 22.30 Leipzig LEIPZIG 382.2/785 . 120 kvv 6.30 Jutranji koncert 9 8.30 Berlin — jutranji koncert 9 12. Stuttgart 9 14. Poročila 9 15.25 Otroška ura 9 16. Lan-genberg 9 19.15 Nemški rudarji — kan-tata 9 20. Poročila 9 20.10 Prenos iz ??? 9 22. Poročila © 22.30 Pester večerni koncert LUXEMBOURG 1304/230 200 kvv 8.15 Plošče 9 9.15 Pester koncert © 13. Pester koncert 9 13.30 Operetna glasba 9 14. Koncert orkestra 9 15.10 Koncert ruske glasbe 9 16.50 Vokalni koncert 9 17.15 Violončelo 9 17.30 Koncert komorne glasbe 9 18. Plesna glasba — jazz 9 19.15 Pester koncert © 21.50 Reklamni konrert 9 24. Plesna glasba — plošče MILANO Genova - Trst - Firenca - Bozen 11.30 Opoldanski koncert 9 12.15 Plošče 9 13.10 Rim 9 13.50 Poročila 9 16.35 Mladinska ura 9 17. Poročila 9 19. Pe-.-tra glasba 9 20.15 Poročila 9 20.35 »Ples v maskah« — opera 9 Poročila MORAVSKA OSTRAVA 269.5/1113 11 kvv 11.05 Poljudni koncert 9 12.30 Brno 9 15. Praga 9 16.05 Košice 9 17.15 Plošče 17.50 Plošče 9 18.30 Brno 9 19.15 Harmonike ® 20.10 Bratislava 9 22. Praga © 22.30 Pester koncert radijskega orkestra MUNCHEN 6.30 Jutranji koncert 9 12. Koncert radijskega orkestra 9 13. Poročila 9 13.15 Plošče 9 15.15 Hugo Kannove pesmi 9 16. Frankfurt 9 18. Konrert radijskega orkestra 9 19.30 Violinski koncert 9 20. Poročila 9 20.10 »Sreča na cilju« — opereta — 22. Poročila 9 22.20 Plošče 9 23. Konrert vojaške godbe PALERMO 531/565 3 kvv 12.15 Plošče 9 13.10 Pestra glasba 9 13.50 Poročila 9 16.35 Mladinska ura 9 17. Poročila 9 20.15 Poročila 9 20.35 Komedija 9 Simfonični koncert 9 23. Poročila POSTE PARISIEN 312.8/959 60 ktv 20.02 Plošče 9 20.10 Poročila 9 20.36 Operetna glasba 9 20.51 Plošče 9 21.15 Večerni koncert 9 21.30 Filmska glasba 9 22. Plesna gla-ba 9 23.30 Lahka glasba — plošče PRAGA I. 6.15 Jutranji koncert 9 12.11 Plošče 9 12.35 Brno © 13.40 Plošče © 15. Plošče O 16.05 Košice © 17.55 Nemška ura © 18.55 Plošče © 19.30 Brno © 20.10 Bratislava © 22. Poročila © 22.15 Plošče © 22.30 Mor. Ostrava RIM Neapel - Bari - MilanoII - Turinll 12.15 Plošče © 13.10 Opoldanski koncert 13.50 Poročila © 16.35 Mladinska ura © 19. Plošče © 20.15 Poročila © 20.35 Ko-medija 9 21.10 Simfonični koncert 9 23. Poročila 9 23.15 Plesna glasba STRASBOURG 18.15 Popoldanski koncert orkestra 9 20. Labka glasba © 21.15 Saiiit-Saen-s: III. koncert v fis-molu © 21.45 Koncert vojaške godbe iz leta 1846. 9 23.30 Plesna glasba STUTTGART 6.30 Jutranji koncert 9 8.30 Dopoldanski koncert vojaške godbe 9 12. Pester opoldanski koncert 9 14. Pestra ura 9 16. Frankfurt 9 18.30 Plošče 9 19. Plesna glasba 9 20. Poročila 9 20.10 Pester večerni krogram iz Črnega lesa 9 22. Poročila 9 22.30 Operetna in filmska glasba 9 23. Plesna glasba 9 24. Frankfurt SUISSE ROMANDE 16.30 Popoldanski koncert © 19. Plošče 9 19.25 Violinski koncert 9 20. Alfred Mussetov večer 9 21.20 Poročila 9 21.30 Koncert radijskega orkestra 9 22.15 Plesna glasba TOULOUSE 328.6/913 60 kvv 18.45 Plesna glasba 9 19.40 Koncert operetnega orkestra 9 20. Filmska gla?ba 9 20.40 Pester koncert 9 21.25 Lahka glasba 9 22.10 Gledal koncert 9 23.15 Plesna glasba 9 23.40 Operne arije 9 0.40 Operetne arije 9 1.20 Vojaške koračnice VARŠAVA 1339.3/224 120 kvv 6.50 Plošče 9 12.25 Koncert komornega orkestra 9 15.30 Popoldanski koncert 9 16.15 Slušna igra © 16.45 Poljske pesmi 9 18. Pianinski koncert © 18.25 Arije in pesmi 9 20. Serenadni večer 9 20.45 Poročila 9 21. Za Poljake v tujini 9 22. Večerni koncert 9 23. Poročila © 23.05 Plesna glasba — plošče Naročnina: Tromesečna Din 35.—, pol-letna Din 70—, letna Din 140.—. Za inozemstvo: Tromesečna Din 48.—, polletna Din 96.—, letna Din 192— .Naročnino je pošiljati na čekovni račun 15228 v Ljubljani. Uprava je v Ljubljani, Miklošičeva cesta 7, telefon 31-90. Uredništvo v Ljubljani, Zarnikova ulica 16. »Radio Ljubljana« izhaja tedensko. © Za uredništvo in izdajutelja odgovarja Jože Krall. — Tiska »Tiskarna Slatnar družba z o. z. v Kamniku.