48 Spremljava pesmi v 2. razredu Accompaniment in Grade 2 Katja Alauf OŠ Ivana Cankarja Trbovlje, Trg Franca Fakina 8, 1420 Trbovlje katja.alauf@gmail.com Izvleček Pri pouku glasbene umetnosti se učenci med drugim srečajo tudi z Orffovimi glasbili. Učenci so radi dejavni, njihovi prsti kar kličejo po raziskovanju in preizkušanju tako znanih kot tudi neznanih stvari. Ob tem aktivirajo razne čute, opazujejo, tipajo, poslušajo, se glasbeno izražajo, sproščajo, igrajo, učijo, uživ- ajo … Z vajo na Orffovih glasbilih so postali »orkester« 2. b razreda. Učenci so spremljali otroške pes- mi na nekaterih Orffovih glasbilih in ustvarili spremljavo ljudske pesmi Izidor ovčice pasel na glasbenih ceveh. Ključne besede: Orffova glasbila, pesmi za 2. razred, spremljava pesmi, glasbeni cevi C in G. Abstract In music lessons, students learn about Orff‘s instruments, among other things. They enjoy being active because their fingers yearn to explore and try out different as well as familiar things. They observe, touch, listen, and express themselves musically using their senses. They unwind, play, have fun, and learn. By practising on Orff‘s instruments, the students became the „orchestra“ of class 2. b. They accompanied children‘s songs on some Orrf‘s instruments and created the pan flute accompaniment to the folk song Isidore Sheep Shepherd. Keywords: Orff instruments, songs for 2nd grade, song accompaniment, pan flutes C major and G major. Uvod V šolskem letu 2020/2021 sem morala zaradi izre- dnih razmer, epidemije, pri pouku glasbene umetnosti uporabiti drugačne metode dela. Učenci 2. b razreda, to je 15 otrok, so bili zaradi teh razmer prikrajšani za prepevanje pesmi. Ker je njihova učilnica med manjši- mi na šoli, smo se petju pesmi izogibali. Poudarek je bil tako na izreki besedila obravnavane pesmi in na poslu- šanju predvajane zapete pesmi na računalniku. Izvaja- li pa so tiho petje. Učenci so pri uri večkrat poslušali predvajano obravnavano zapeto pesem, zraven pa se likovno ali gibalno izražali, spremljali pesem z lastnimi glasbili, da je bila šolska ura glasbene umetnosti malce bolj zanimiva. Večkrat so v zvezek za glasbeno umetnost tudi prepisali besedilo kakšne krajše pesmi. Na delovno mesto sem se po izteku porodniške vrni- la sredi januarja 2021. Takrat je izobraževanje za učen- Glasba v šoli in vrtcu, letnik 26, št. 1 (2023) | Katja Alauf, Spremljava pesmi v 2. razredu PRAKSA 49 ce potekalo na daljavo. Nekatere pesmi so zato učenci obravnavali doma. Doma so večkrat poslušali predvaja- ne posnetke pesmi in jih tudi poskušali na pamet zape- ti, se svobodno gibali po sobi. Za večino pesmi, ki pa so jih obravnavali v šoli, sem pripravila spremljavo, da so lahko osvojene pesmi spremljali na nekaterih Orffovih glasbilih, saj pri pouku niso smeli peti. Učenci so maja na ropotulji, lesenem bloku, trian- glu, tamburinu in činelah spremljali nekatere pesmi: Bojan Adamič: Žogica Nogica (Jan Malik), slovenska ljudska: Majhna sem bila, Janez Bitenc: Veverica, Janez Bitenc: Vesela pomlad, Lojze Krajnčan: Rac, rac, ra- cman (Oton Župančič), Janez Bitenc: Pomladna, Lenč- ka Kupper: Enkrat je bil en škrat, Ambrož Čopi: Igra (Anica Perpar) in Marijan Vodopivec: Huda mravljica (Branko Rudolf). Zvočni posnetki in notno gradivo so dostopni učiteljem glasbene umetnosti na izobraževal- nem portalu Lilibi.si za 2. razred devetletne osnovne šole. Za otroke sem pripravila besedila pesmi s sličicami glasbil (gl. primere od 1 do 9). Ob sličici otrok udari na glasbilo. Pesem Izidor ovčice pasel pa so otroci spremljali na lastnih glasbilih, metalofonu ter na glasbenih ceveh C in G. Prva ura v učilnici z Orffovimi glasbili V učilnico sem prinesla vsa Orffova glasbila, ki jih imamo na šoli. Glasbila smo poimenovali, otrokom sem pokazala, kako se na posamezno glasbilo pravilno igra. Spoznali so tudi izraza opna in udarjalka. Hkrati smo se pogovarjali tudi o njihovih tonih. Določili so jim višino in dolžino tona – nizek in visok, dolg in kratek ton. Druga in tretja ura v učilnici z Orffovimi glasbili Pri naslednjih dveh urah glasbene umetnosti so ot- roci prepoznavali Orffova glasbila. Glasbila sem skrila pod mizo, ki sem jo prekrila z rjuho, in nanje zaigrala poljuben ritmični vzorec. Naloga učencev je bila, da morajo slušno prepoznati glasbilo. Za vsako glasbilo sem izbrala nekoga v razredu, ki je povedal, na kate- ro glasbilo sem zaigrala. Ko so pravilno ugotovili, sem jim glasbilo pokazala, da so ga videli, in nanj še enkrat zaigrala isti ritmični vzorec. Nato so učenci v zvezek za glasbeno umetnost narisali glasbilo, ki so ga slišali in nato še videli, ter ob sliki napisali, za katero glasbilo gre. Glasbila so bila razstavljena po učilnici, tako da niso imeli težav s priklicem spomina, kako je glasbilo videti. V zvezku je nastala zbirka Orffovih glasbil. Tretja ura v učilnici z Orffovimi glasbili Pri tretji uri glasbene umetnosti so se učenci posedli v krog. Nekomu sem podala Orffovo glasbilo, da ga je preizkusil in ga nato podal naslednjemu učencu na levi strani. Vsako glasbilo so učenci preizkusili tako, da so nanj zaigrali poljuben ritmični vzorec. Še posebej sem bila pozorna, ali so na posamezno glasbilo pravilno za- igrali. Največ težav je bilo pri prvih učencih; tisti, ki so dobro opazovali sošolce in sošolke ter me poslušali, pri čem ti učenci delajo napake, pa so na glasbila zaigrali brez napak. Četrta ura v učilnici z Orffovimi glasbili Pri četrti uri glasbene umetnosti so bili učenci raz- deljeni v skupine glede na to, kako sedijo v učilnici. V učilnici imam mize razvrščene v tri vrste, v vsaki vrsti pa sedi po pet učencev. Zato sem s seboj prinesla po tri primerke petih različnih glasbil (ropotulja, činele, le- seni blok, triangel in tamburin). Vsak učenec je lahko zaigral na posamezno glasbilo samo enkrat, potem pa je dal glasbilo naslednjemu v vrsti. Učenci so bili pri tem vodeni, saj bi v nasprotnem primeru v razredu nasta- lo preveč hrupa. Ponovno sem bila pozorna, ali igrajo pravilno. Vsak učenec na začetku vrste je dobil po en prime- rek prvega glasbila, vsak drugi v vrsti po en primerek drugega glasbila, vsak tretji po en primerek tretjega glasbila in tako naprej. 50 BILA JE HUDA MRAVLJICA, ŠEST ČRNIH NOG JE IMELA. JE MIGALA, JE VOHALA, JE ČISTO PONORELA. BILA JE HUDA MRAVLJICA, PO TRGU JE HODILA, LONČARJU JE ČEZ PISKRE ŠLA, PA VSE MU JE POBILA. IN KAMORKOLI JE PRIŠLA, SO VSI PRED NJO BEŽALI, JE POKALO, JE STOKALO POD NJENIMI STOPALI. OJ, MRAVLJICA, POŽREŠNICA, LE KAJ JE NAREDILA? IGRA Glasba v šoli in vrtcu, letnik 26, št. 1 (2023) | Katja Alauf, Spremljava pesmi v 2. razredu HUDA MRAVLJICA SE PREKUCNEM, SKOTALIM, SE PO KLANCU ZAVALIM, IN ZA MANO SESTRA, BRAT; ENKRAT, DVAKRAT, MNOGOKRAT. Primer 1: Marijan Vodopivec: Huda mravljica (Branko Rudolf) Primer 2: Ambrož Čopi: Igra (Anica Perpar) ŠE BIKA JE POHRUSTALA, SAMO ROGE PUSTILA. SEVEDA TO JE ČISTO RES, LE KAJ SE BIK ŠOPIRI? ŠEST ČRNIH NOG ‚MA MRAVLJICA, A BIK IMA LE ŠTIRI. ČE SLIŠIŠ HUDO MRAVLJICO PO SVETU GODRNJATI, OBRNI SE IN STECI PROČ, KAR ZMOREJO PODPLATI! PRAKSA 51 MAJHNA SEM BILA, PIŠKE SEM PASLA, PIŠKE SO ČIVKALE, JAZ SEM PA RASLA. MAMICA MOJA PIŠKE PRODALA, PIŠKE SO ČIVKALE, JAZ PA JOKALA. Primer 4: Slovenska ljudska: Majhna sem bila MAJHNA SEM BILA POMLADNA ENKRAT JE BIL EN ŠKRAT ENKRAT, ENKRAT, ENKRAT JE BIL EN MAJHEN ŠKRAT, ENKRAT, ENKRAT, ENKRAT JE BIL EN ŠKRAT. IMEL JE DOLGO BRADICO, VSA SIVA JE BILA. NA HRBTU JE NOSIL KROŠNJICO, V NJEJ POLNO JE B‘LO ZLATA. ENKRAT, ENKRAT ... POMAGAL RAD JE VSEM LJUDEM, KI DOBRI SO BILI. HUDOBNEŽE PREZIRAL JE, ZA NJIH NI IMEL OČI. ENKRAT, ENKRAT … TI PRAVIŠ, DA GA NI BILO, DOKAZOV DA ŠE NI. V PRAVLJICI TEJ ŽIVEL BO, ZATO ZAPOJMO VSI: ENKRAT, ENKRAT … NA POLJU ROŽICE CVETO, NA DREVJU PA PTIČKI POJO, Z NEBA NAM SVETI SONČEK ZLAT, ŽE PRIŠLA JE K NAM POMLAD. IZ GOZDA SEM PA ZNANI GLAS NAZNANJA, DA PRIŠLA JE V VAS SPET DOBRA MILA KUKAV‘CA, SRCA MOJ‘GA LJUBICA. Primer 3: Lenčka Kupper: Enkrat je bil en škrat Primer 5: Janez Bitenc: Pomladna 52 Glasba v šoli in vrtcu, letnik 26, št. 1 (2023) | Katja Alauf, Spremljava pesmi v 2. razredu RAC, RAC, RACMAN VESELA POMLAD / CIN, CIN, CIN VEVERICA RAC RAC RACMAN, KAM RACAŠ? RAC RAC RACMAN, KAJ MI DAŠ, PA POVEM TI, KJE JE MLAKA, TAM TE TVOJA RAČKA ČAKA – TAČKA ŽABICE LOVI, SEBI TRI IN TEBI TRI. CIN, CIN, CIN, CIN, CIN, CIN, CIN, CIN, CIN, SE ZVONČEK NA TRATI OGLAŠA, CIN, CIN, CIN, CIN,CIN, CIN, CIN, CIN, CIN, POMLADI V POZDRAV CINGLJA. TRA, RA, TRA, RA, TRA, RA, RA, RA, RA, TROBENTICA V ZLATI OBLEK‘CI, VE – VE – RI – CA, VE – VE – RI – CA, SKO – ČI SEM, SKO – ČI TJA, KO PA NA VRH STRE – HE SPLEZA, Z REP – KOM PO – MA – HLJA, KO PA NA VRH STRE – HE SPLEZA, Z REP – KOM PO – MA – HLJA, VE – VE – RI – CA, VE – VE – RI – CA, TRA, RA, TRA, RA, TRA, RA, RA, RA, RA, ZASPANČKE BUDI IZ SNA. ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, NA VEJAH ZBOR PTIČKOV PREPEVA, ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, ČIV, IN ŠKORČKI SO SPET DOMA. Primer 6: Lojze Krajnčan: Rac, rac, racman (Oton Župančič) Primer 7: Janez Bitenc: Vesela pomlad/ Cin, cin, cin Primer 8: Janez Bitenc: Veverica PRAKSA 53 KAJ MI DAŠ, KAJ MI DAŠ, ČE TI LEŠ – NI – KE PRI – NE – SEM, KI JIH RA – DA IMAŠ, ČE TI LEŠ – NI – KE PRI – NE – SEM, KI JIH RA – DA IMAŠ, KAJ ZA LEŠ – NI – KE BI DA – LA, FAN – TEK MOJ, FAN – TEK MOJ? SAJ SEM SA – MA JIH NA – BRA – LA ZVR – HAN KOŠ NO – COJ. SAJ SEM SA – MA JIH NA – BRA – LA ZVR – HAN KOŠ NO – COJ. ŽOGICA NOGICA JAZ SEM MA – LA ŽO – GI – CA, ŽO – GI – CA NO – GI – CA, VSE RA – ZU – MEM IN VSE ZNAM, STRA – ŠI – TI SE NE DAM. KDOR PO – RE – DEN JE, NAJ PA – ZI, DA GA ŽO – GA NE O – PLA – ZI, SEM PO – GU – MNA ŽO – GI – CA, ŽO – GI – CA NO – GI – CA. Da bi bilo njihovo igranje v »orkestru« 2. b razreda uspešno, so morali upoštevati kar nekaj pravil, in sicer: 1. dobro poslušaj pesem, 2. lahko poješ, vendar te pri tem nihče ne sme slišati, 3. na projekciji sledi besedilu pesmi, to pomeni, da sle- diš premikanju učiteljeve paličice, 4. na inštrument, ki ga imaš v roki, vedno zaigraj samo enkrat, 5. če nisi na vrsti, ne igraš in si tiho. Primer 9: Bojan Adamič: Žogica Nogica (Jan Malik, prev. Milan Dekleva) Učenci so na začetku vsake pesmi prejeli glasbilo, ki so ga morali takoj odložiti na mizo. Nato smo si na- tančno ogledali spremljavo pesmi na računalniški pro- jekciji in jo na lastnih glasbilih spremljali. Učenci so sami predlagali, na kakšen način bi jo lahko spremljali. Ploskali so, tleskali, poskakovali, udarjali z dlanmi po nogah in podobno. Še enkrat sem jim povedala, kdaj je kdo na vrsti za igranje (ko vidiš na projekciji sličico glasbila, ki ga držiš v roki, takrat si na vrsti, da nanj zaigraš) in kako naj 54 pravilno zaigrajo na glasbilo, ter jih še enkrat spomnila, da zaigrajo samo enkrat, le takrat, ko so na vrsti. Učen- ci so nato spremljali pesem. Glasbilo so podali naprej naslednjemu v vrsti, ki ga je takoj odložil na mizo. Po- novno so si ogledali spremljavo za novo pesem in jo najprej spremljali na lastnih glasbilih, nato še na Orf- fovih glasbilih. Učenci so postopoma postali samozavestni in po- nosni inštrumentalisti v »orkestru« 2. b razreda, jaz pa dirigentka, ki jih je pri igranju vodila. Učenci pri veči- ni pesmi z ritmom niso imeli prevelikih težav. Ker je v razredu nekaj počasnih bralcev, sem za besedilo pesmi uporabila velike tiskane črke, ki jih učenci hitreje bere- jo, tako da so vsi lahko brez težav sledili poteku sprem- ljanja na Orffovih glasbilih. Kadar se je pri igranju kaj zalomilo, so po delčkih še enkrat povadili. Pri tem so nekateri učenci spodbujali tiste, ki so imeli kakršnekoli težave, in jim tudi pomagali, saj so bili motivirani za igranje nove pesmi, torej za igranje na novo glasbilo. Nekateri učenci so kar pristopili k učencem, ki so imeli težave z igranjem na glasbilo, in jim pokazali, kako naj zaigrajo. Učenci so bili hvaležni za pomoč, saj so želeli uspešno igrati. Izredno sta mi bila všeč njihova komu- nikacija in medsebojno sodelovanje. Pri glasbeni umetnosti smo za spremljavo pesmi porabili štiri šolske ure, pri teh urah pa so učenci iz- redno uživali in komaj čakali, da bo glasbena umetnost ponovno na urniku, da bodo lahko spet igrali na nova glasbila. Tako so vsi učenci igrali na vseh pet glasbil. Z igranjem na Orffova glasbila glasbena umetnost tako za učence kot tudi zame ni bila več suhoparna. Ugotovili so, da z vajo na Orffova glasbila sploh ni težko igrati. Nekaj učencev je bilo tudi mnenja, da so bile spremlja- ve prelahke. Izidor ovčice pasel Odločila sem se, da učence naučim še spremljavo na metalofonu. Prvič sem jim tudi pokazala glasbene cevi. Za ustvarjanje spremljave sem si izbrala slovensko ljudsko pesem Izidor ovčice pasel. Metalofon sem polepila z barvnimi nalepkami, pla- stificirala sem barvne kroge (za ustvarjanje spremljave na metalofonu) in pravokotnika (za ustvarjanje sprem- ljave na glasbenih ceveh). Spremljava pesmi na glasbenih ceveh C (Do) in G (Sol) Najprej sem učencem za popestritev ure pokazala glasbene cevi. Ugotovili so, v čem se glasbene cevi med seboj razlikujejo. Pokazala sem jim različne načine igra- nja (udarec ob iztegnjeno dlan, glavo, koleno, na rob mize). Razdelila sem jim glasbene cevi, da so jih lahko preizkusili. Bili so zelo navdušeni nad igranjem. Nato sem glasbene cevi pospravila in jim povedala, da bodo igrali le na rdečo (Do) in zeleno (Sol) glasbeno cev. Sle- dilo je razočaranje, zato sem jim razložila, da bosta za prvič dovolj dve glasbeni cevi, da bodo dobili občutek za igranje oziroma spremljavo pesmi. Na tablo sem pritrdila rdeč in zelen pravokotnik. Kadar sem pokazala na rdeč pravokotnik, so enkrat za- igrali učenci z rdečo glasbeno cevjo, kadar sem poka- zala na zelen pravokotnik, so enkrat zaigrali učenci z zeleno cevjo. Tisti brez glasbila so enkrat plosknili, ko sem pokazala na rdeč pravokotnik, in enkrat, ko sem pokazala na zelen pravokotnik. Učenci v prvi vrsti so igrali na rdečo glasbeno cev, učenci v drugi vrsti na ze- leno glasbeno cev, učenci v tretji vrsti pa so po enkrat plosknili, ko sem pokazala na rdeč ali zelen pravokot- Glasba v šoli in vrtcu, letnik 26, št. 1 (2023) | Katja Alauf, Spremljava pesmi v 2. razredu Slika 1: Določitev 1. skupine – leseni blok PRAKSA 55 nik. Učenci so med spremljanjem pesmi, predvajane na računalniku, stali. Tisti, ki so igrali na glasbeno cev, so si sami lahko izbrali način igranja. Po koncu so se skupine zamenjale. Prva vrsta je ploskala, druga vrsta je igrala na rdečo cev, tretja pa na zeleno. Nato je sledila še zadnja menjava. Prva vrsta je igrala na zeleno cev, druga je ploskala in tretja igrala na rdečo glasbeno cev. Spremljava pesmi na metalofonu Predstavila sem jim še metalofon in pokazala, kako nanj igramo. Povedala sem jim, da bodo na moj znak dvakrat udarili po mizi. Učenci so nato opazovali, ko sem zapela prvo kitico pesmi in hkrati igrala spremljavo na tonu g 1 , tako da sem po dvakrat udarila po ploščici, ki sem jo označila z modro nalepko, ter tudi po dvakrat udarila po mizi. Nato so učenci igrali po mizi, jaz pa po tonu g 1 . Nato sem na mize postavila tri metalofone in pova- bila k igranju tri učence. Zapela sem jim prvo kitico, na znak pa so učenci z udarjalko dvakrat udarili po tonu g1 (modra nalepka na ploščici), drugi pa dvakrat po mizi. Nato sem k igranju povabila nove tri učence in zapela drugo kitico. Vsi učenci so se preizkusili v igra- nju spremljave, ki je v notografiji označena s križci. Pri igranju niso imeli težav. Ponovno sem zapela pesem, učenci pa so po metodi posnemanja lepo ponavljali za menoj – enkrat so udarili po levi in enkrat po desni nogi. Nato sem na tablo pritrdila večje barvne kroge (ru- menega, rožnatega in dva modra). Povedala sem jim, da bom s paličico pokazala na barvni krog, in tisti, ki bo imel na metalofonu take barve nalepko (rumeno, mod- ro ali rožnato), bo enkrat udaril po označeni ploščici, učenci brez glasbila pa bodo enkrat udarili po nogi. Nad krogi sem zapisala način igranja na lastna glasbila. Povabila sem tri učence, ki so se postavili vsak za svoj metalofon. Podala sem znak za začetek igranja, hkrati sem pela in kazala na barvne kroge. Nato sem povabila naslednje tri učence k igranju na metalofon. Za prvič so zelo dobro odigrali na metalofon in tudi lepo spremljali pesem z igranjem po nogah. &4 3 œ œ œ I x zi x C Mir n o  œ do r ov xx G œ œ œ či x ce x  œ pa sel, xx C - -- - - & œ œ œ le x po x  œ žvi ž gal, xx G œ œ œ le x po x .  pel: xx C --- & œ œ œ Cin g el, x cing, x j œ j œ j œ j œ œ cin g el, c in x gel, cong , x G 7 œ œ œ cin g el, x cing, x j œ j œ j œ j œ œ cin g el, c in x gel, cong , x C - -- - -- & œ œ œ cin g el, x cing, x j œ j œ j œ j œ œ cin g el, c in x gel, cong , x G 7 œ œ œ cin g el, x cing, x .  cong . x C - -- - Spremljava na tonu g 1 56 &4 3 œ œ œ œ œ œ œ œ & œ œ œ œ œ œ œ Œ C E G G D G G D G C E G C E G G D G G D G E G C plosk udarec po levi nogi udarec po desni nogi plosk udarec po levi nogi udarec po desni nogi plosk udarec po levi nogi udarec po desni nogi plosk plosk udarec po levi nogi udarec po desni nogi plosk udarec po levi nogi udarec po desni nogi plosk udarec po levi nogi udarec po desni nogi plosk udarec po levi nogi udarec po desni nogi &4 3 œ œ œ œ œ œ œ œ & œ œ œ œ œ œ œ Œ & œ œ œ j œ j œ j œ j œ œ œ œ œ j œ j œ j œ j œ œ & œ œ œ j œ j œ j œ j œ œ œ œ œ Œ C E G G D G G D G C E G C E G G D G G D G E G C E G C C E G G D G G D G C E G C E G G D G G D G Slovenska ljudska: Izidor ovčice pasel (Reba, 2005: 53) – Spremljava melodije na metalofonu, lastnem glasbilu in glasbenih ceveh z oznakama C in G Legenda: glasbena cev C (Do) glasbena cev G (Sol) e 1 g 1 d 1 Glasba v šoli in vrtcu, letnik 26, št. 1 (2023) | Katja Alauf, Spremljava pesmi v 2. razredu Izidor ovčice pasel, lepo žvižgal, lepo pel, cingel cing cingel cingel cong, cingel cing cingel cingel cong, cingel cing cingel cingel cong, cingel cong cong. Ko ovčice je zapustil, stopil je v vojaški stan, cingel cing cingel cingel cong, cingel cing cingel cingel cong, cingel cing cingel cingel cong, cingel cong cong. PRAKSA 57 Naslednja ura – spremljava melodije Izidor ovčice pasel na metalofonu, lastnih glasbilih in glasbenih ceveh Melodijo pesmi Izidor ovčice pasel sem pela na zlog na. Učenci brez glasbil so igrali na lastna glasbila tako, da so plosknili pri rdečem in zelenem pravokotniku, udarili na levo nogo pri rumenem in rožnatem krogu ter na desno nogo pri modrem krogu. Nad pravokot- nika sem zapisala način igranja na lastna glasbila. Pri zadnjem kartončku so učenci skupaj zaigrali na glas- beni cevi, zaigrali pa so tudi učenci brez glasbil, ki so plosknili. S paličico sem se pomikala po barvnih kar- tončkih, da so učenci vedeli, kdo je na vrsti in kako igrati na lastno glasbilo. Ker je bilo na ta dan ravno 14 otrok, sem povabila k mizi z inštrumenti sedem učencev (tri k metalofonu, Viri in literatura Note in zvočni posnetki pesmi: https://www.lilibi.si/gradivo-za-ucitelje#tab=2 Reba, M. (2005). Daj, daj srček nazaj. Kamnik: Reba, str. 53. Učni načrt. Program Osnovna šola. (2011). Glasbena vzgoja [elektronski vir]. https://www.gov.si/assets/ministrstva/ MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_glasbena_vzgoja.pdf dva k rdeči in dva k zeleni glasbeni cevi). Podala sem znak za začetek. Nato se je k mizi postavilo še drugih sedem otrok. Večina učencev je izrazila željo, da bi radi vse preizkusili, zato so igrali še pri naslednji uri glasbene umetnosti. Sklep Ko sem načrtovala izvedbo učnih ur igranja na Or- ffova glasbila in na glasbene cevi, mi je delo vzelo og- romno časa. Ker pa sem vedela, da bom na tak način popestrila ure pri glasbeni umetnosti, sem se tega lotila z veliko vnemo in sem bila zelo zadovoljna, ker so bili učenci navdušeni in so pri tem uživali ter so komaj čaka- li, kdaj bodo spet lahko igrali. Na obrazih učencev sem zaznala veliko motiviranost in hkrati veselje, da imajo tudi oni pomembno vlogo pri razrednem »orkestru«. Z nastopanjem v razrednem »orkestru« so osebnostno napredovali, vsi pa smo bili izredno ponosni nase. Slika 2: Z barvnimi nalepkami označene ploščice na metalofonu