^ZA UVOD Mirjam Podsedenšek, Zavod RS za šolstvo svobo Zadnjič so me vprašali, kakšna je revija Slovenščina v šoli. V prvem sem lahko rekla samo: »Naša.« Ko sem potem v pogovoru pojasnjevala, zakaj je tako, in premišljevala o pomenu, se je zdelo, da je spontani odgovor ustrezen. Res želi biti namenjena učitelju in didaktičnim potem, ki bi ga približale učencu, dijaku, vsakomur, kdor se želi učiti ... V rubriki Razprave je tokratna rdeča nit Medkulturno poučevanje jezika in književnosti, kjer dr. Vesna Mikolič predstavlja izvirne raziskovalne izkušnje po modelu Tilka, dr. Simon Krek s sodelavkama zanimivo in obsežno raziskovalno delo pri uporabi novih tehnologij, rezultate projekta Sporazu mevanje v slovenskem jeziku, dr. Marja Bešter Turk in Lara Godec Soršak pa bralno pismenost slovenskih učencev in dijakov in njen vpliv na pouk. Tudi v Didaktičnih odzivih je sredica namenjena učencu, le da v neposredni pedagoški praksi. Ta je pesta in živa, pa naj gre za formativno spremljanje, ki se s prvimi koraki, postopno, uveljavlja v osnovni in srednji šoli, kar kažeta prispevka Renate Škodnik in Marije Holc, ocenjevanje govornega nastopa, kjer o izkušnjah piše Katjuša Ručigaj, ali ogled večerne gledališke predstave, na kar nas opozarja Mateja Hočevar Gregorič. Prispevek Mojce Batič Škarabot Ostanimo zvesti branju prinaša zanimivo izkušnjo o razliki med bralnimi interesi med dečki in deklicami in potrjuje smiselnost negovanja tradicije osebnega in šolskega branja, članek Simone Cajhen pa dolgoletno delo pri projektu Frankofonija, kjer ustvarjalno sobivata slovenščina in francoščina, dijaki pa se suvereno uveljavljajo tudi kot pisci in soustvarjalci gledaliških predstav. O prvih korakih v slovenščino in o doseženem znanju tudi v tej številki spregovori Danilo Badovinac, Bojana Modrijančič Reščič pa o tem, kako trd oreh je lahko za dijake pouk besedotvorja in besedoslovja v srednji strokovni šoli. Kaj vse so naši sodelavci izbrali za tokratna branja, pa si oglejte v rubriki Predstavitve publikacij. Lepo vas vabim k branju in sodelovanju - tudi v prihodnem, dvajsetem letu izhajanja. Da bo revija res naša, učiteljeva!