URN_NBN_SI_DOC-AMJAX373

Razvoj šolskega radia pred II. svetovno vojno 219 UDK 371.68(497.4)”1931/1941” 1.01 Izvirni znanstveni članek Prejeto 17.4.2007 * Veronika Šarec, mag. glasbene pedagogike, Kamnik. E-pošta: veronika.sarec@guest.arnes.si Veronika Šarec * Razvoj šolskega radia pred II. svetovno vojno The development of school radio prior to World War II Izumi in pomembnejše izboljšave na področju tehnike so magnet za ljudi, prav posebno pa pritegnejo mlade. Tako je bil v prvih desetletjih 20. stoletja tudi radio ena od novosti, ki jo je mladina sprejela z navdušenjem. Tega so se zavedali nekateri učitelji, ki so ugotovili, da bi lahko s to pomembno pridobitvijo pope- strili poučevanje ter posodobili in izboljšali kvaliteto pouka. Prva redna slovenska radijska postaja Radio Ljubljana je začela po nekaj mesečni poskusni dobi oddajati jeseni 1928. Poglavitne naloge, ki so si jih ustvar- Izvleček Na Radiu Ljubljana je leta 1931 po vzoru za- hodnih držav začel oddajati šolski radio z na- menom, da se umesti v redni pouk predvsem narodnih šol in s tem popestri in obogati delo pedagogov. Ustvarjalci šolskega programa so s trudom pripravljali oddaje neprekinjeno do začetka druge svetovne vojne, z vsebinsko bo- gatimi oddajami pa so v številne slovenske ra- zrede predvsem narodnih šol vnesli svežino in številne novosti tako na področju vsebine raz- ličnih predmetov kot tudi same didaktike. Pri raziskavi sem črpala vire predvsem v obeh ra- dijskih časopisih, ki sta izhajala pred drugo svetovno vojno, Radio Ljubljana in Naš val, v pedagoških časopisih Učiteljski tovariš, Pro- sveta in Popotnik ter v knjigi Šolski radio, ki jo je za potrebe šolskega radia napisal Niko Kuret. Abstract Following the example set by the Western countries, Radio Ljubljana in 1931 began to broadcast school radio programmes with the intention that these would become a part of regular lessons, particularly in national schools, thus enlivening and enriching the work of teachers. The creators of the school programmes put great effort into their broad- casts without interruption right up until the start of World War II. With broadcasts of ex- tremely varied content they brought to numer- ous Slovenian classrooms, primarily at na- tional schools, fresh approaches and a number of new features, both with regard to the con- tent of different subjects as well as the teach- ing methods. In my research I drew upon sources found primarily in the two pre-War radio publications, Radio Ljubljana and Naš val, in educational journals such as Učiteljski tovariš, Prosveta and Popotnik, as well as in the book Šolski radio, written by Niko Kuret especially for the requirements of the school radio.

RkJQdWJsaXNoZXIy