Pojdimo k potoku - zbirka nalog za terensko delo za medpredmetno okoljsko vzgojo za osnovne in srednje šole S knjigo "Pojdimo k potoku" želimo avtorji Ana Vovk Korže, Dane Katalinic, Evelina Katalinic ponuditi praktično pot, kako lahko zunaj, v neposredni okolici šole, učenci in dijaki spoznavajo svoje okolje. Zapolniti želimo vrzel terenskega dela pri okolj-ski vzgoji, katerih vsebine ne spadajo niti samo h geografiji ali kemiji, niti fiziki ali biologiji. Okoljska vzgoja je s svojo interdisciplinarnostjo bogat vir za kompleksno razumevanje okolja. Zato lahko z nalogami, ki so zbrane v knjigi Pojdimo k potoku dosegamo predvsem tiste cilje medpred-metne okoljske vzgoje, ki se nanašajo na neposredno opazovanje, merjenje, preizkušanje in analiziranje. Naloge v tej knjigi lahko uporabljamo pri različnih predmetih tako v osnovni kakor v srednji šoli, bodisi za obravnavo nove učne snovi, za utrjevanje, poglabljanje in eksperimentiranje ali pa za naravoslovni dan, ekskurzijo in terenski dan. Vsebina knjige na aktualen didaktičen način (z inovativnimi, v učenca usmerjenimi metodami) spodbuja, da okoljska vzgoja zaživi kot učno-vzgojna ustvarjalnost in to v času, ko so prizadevanja za trajnostni razvoj prišla na raven, ko vse bolj postaja jasno, da je prihodnost človeštva odvisna od ravnanja posameznika. Ta knjiga izhaja iz temeljne zahteve kurikula za okoljsko vzgojo in sicer, da naj učenci sami pridejo do spoznanj na podlagi neposrednih izkušenj v naravi in v povezavi z vsakdanjim življenjem. Naloge v knjigi so tematsko razvrščene v štiri skupine, in sicer s področja vodovja, kamnin, prsti in ekosistemov. Znotraj posameznega vsebinskega sklopa so prilagojene različnim razvojnim sposobnostim otrok. Začetne naloge spodbujajo naravno radovednost otrok, temu sledijo naloge poglobljenega, Učilnica ob potoku (foto: Ana Vovk Korže). kreativnega razmišljanja, ki vodijo k ustvarjanju abstraktnega mišljenja. Vsaka naloga pa hkrati razvija specifične vrednote, ki bodo pripomogle k izboljšanju odnosa do okolja, v katerem učenci živijo. Naloge oziroma aktivnosti otrok v knjigi so raziskovalne, izkustvene, problemsko naravnane in otroke navajajo h kritičnemu mišljenju. Knjiga je pripomoček za opazovanje pokrajine, merjenje in primerjave ob potoku, kjer je mnogo možnosti za realizacijo ciljev medpredmetne okoljske vzgoje. Učitelj lahko kot dopolnitev pouka izbere samo nekatere opazovalne točke, možno je spoznati pokrajino ob potoku in potok sam na interdisciplinarni način pri izbirnih vsebinah. Knjiga obravnava potok kot primer izvaj anja opazoval no-raziskoval n i h aktivnosti s ciljem boljšega razumevanja in doživljanja narave, pripomore h kritičnemu odnosu ter spoštovanju zakonitosti narave. Prav potok Mokoš, ki teče od avstrijske meje pri Gederovcih, mimo Bakovcev do mrtvic reke Mure, ponuja neizčrpen poligon idej, metod in raziskovalnih možnosti za mlade, ki morda prav domačega okolja ne poznajo dovolj . Učenci lahko spoznajo izvir potoka, strugo, vegetacijo ob strugi, procese v strugi, značilnosti travnikov, gozdov, živali, rastlin, rabo vode nekoč in danes. Nadgradnja nalogam v knjigi je Vodna učna pot ob potoku Mokoš, ki je namenjena vsem, ki želijo spoznati ravninski vodotok, se sprehoditi v panonski pokrajini in jo aktivno doživeti. Ana Vovk Korže