Dobri, stari hlapon Običajni jntranji vrvež ljub-ljanske postaje je v soboto, 18. junija letos, prekinjala sopiha-joča, zloščena parna lokomoti-va serije 25. Kurjač Jakob Abi-na je podmazoval podvozje par-ne Iepotice, ki je imela pripet mnzejskl vlak. Stari vagoni_, edini te vrste v Evropi, so bili pripravljeni za jubilejno vož-njo do Trsta in nazaj. 2elezničarji so namreč uspe-li in po več letih prenovili mu-zejske vozove, dodali še tovor-ni in potniški voz in ob 726 uri je nabito polni vlak odpe-ljal proti Borovnici. Navduše^ nje med več kot 200 potniki je prekipevalo. Kako lepo se je voziti z vlakom, še posebej če je to jubilejna vožnja. Konec julija pred 120-leti je namreč iz Ljubljane prvič od-peljal vlak proti Trstu. S tem je bila sklenjena povezava Du-naja z morjem. Progo, ki je bila gradbeno izredno zahtev-na in draga, so najprej zgradili od Dunaja do Celja, jo nadalje-vali do Ljubljane in gradili pro-ti raorju. Težave so bile na ljubljanskem barju, zgradili so borovniški viadukt, ki je bil eden najlepših objektov na tej zahtevni, več kot 144 kilomet-rov dolgl progi. Sprva je bila povezava z vla-ki med Ljubljano in Trstom bolj poredka, pozneje je števi-lo vlakov naraščalo in promet je bil vse gostejši. Jubilejni vlak, ki ga je do Bo-rovnice vlekla parna lokomoti-va, so številni prebivalci ob progi prisrčno pozdravljali. V Sežani so ponovno pripeli pred muzejske vagone, edini potujo či muzej Evrope, pamo loko-motivo, ki je pripeljala iz no-vogoriške sekcije za vleko. Prvi sprejem jubilejnega vlaka je bil na Opeinah, največji pa prav gotovo v Nabrežini, ko so Slovenci pripravili potni-kom in vlaku dobrodošlico a nageljni, godbo in darili. Prisrčen sprejem je bil na tržaški postaji, ko so potnike pozdravili predstavniki Trsta, godba in številni govorniki ita-lijanskih železničarjev. Muzejski vagoni pa so bili atrakcija za številne snemalce, in fotoreporterje. Popoldne je muzejski vlak odpeljal proti Ljubljani. foto: E. Pletersld bcsedilo: M. Kunšič