GLASNIK LJUBLJANA, 27. MARCA 1959 OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA LETO VL, ŠTEV. 24 OBČINSKI LJUDSKI ODBORI OBČINA CERKNICA 132. Na podlagi 1. In 4. točke odredbe o množičnih veterinarskih ukrepih, ki se opravljajo na stroške lastnikov in imetnikov živali (Uradni list LRS St. 2-10/50) in 64. člena statuta občine Cerknica je občinski ljudski odbor Cerknica na seji občinskega zbora in na seji zbora proizvajalcev dne 31. januarja 1959 sprejel ODLOK 0 spremembi in dopolnitvi odredbe o obveznem zatiranju goveje tuberkuloze na območju občine Cerknica 1. člen V odredbi o bveznem zatiranju So ve j e tuberkuloze na območju občine Cerknica (Glasnik, uradni vestnik okraja Ljubljana št. 99-244/57) Se 3. točka spremeni in dopolni ter se glasi: »Pregled ln cepljenje goved s tu-bcrkulinom se opravita na stroške lastnika živali. Stroške pregleda in cepljenja plačujejo lastniki živali takoj po izvršenem veterinarskem ukrepu po ceniku, ki ga predpiše občinski ljudski odbor Cerknica.« 2. člen Ta odredba velja od dneva objave v »Glasniku«, uradnem vestniku okraja Ljubljana. Številka: 04/4-624/1. Datum: 13. marca 1959. ' Predsednik ObLO Jože Telič, 1. r. OBČINA DOMŽALE Na podlagi 16. člena zakona o veterinarski službi v Ljudski republiki Sloveniji (Uradni list LRS St. 6/59), '• in 11. člena temeljne uredbe o **hančno samostojnih zavodih (Urad-nl list FLRJ št. 51/53) in 26. člena statuta občine Domžale je občinski ludski odbor Domžale na seji občinskega zbora in na seji zbora proizvajalcev 25. dec. 1959 sprejel ODLOČBO 0 ustanovitvi veterlnaske postaje Domžale 1. Zaradi opravljanja strokovno ope-®tlvnth veterinarskih nalog na ob-y°čju občine Domžale se ustanovi ., eterlnarska postaja Domžale (v na-kljnjem besedilu: zavod) kot fl-8r>čno samostojni zavod. 2 Operativno območje zavoda ob-žaf* celotno območje občine Dom- 3. Sedež zavoda Je v Domžalah. Zavod ima zlasti tele naloge: a) strokovno sodeluje pri zatiranju in preprečevanju živalskih kužnih bolezni, zajedalskih in vzrejnih bolezni, kolikor izvajanje posameznih ukrepov ni izrecno pridržano veterinarskem inšpektorju, zlasti pa opravlja: varstveno, razpoznavno in zdravilno cepljenje živali in diagnostični postopek zaradi ugotavljanja kužnih, zajedalskih in vzrejnih bolezni; b) z izvajanjem veterlnarsko-hi-gienskih ukrepov skrbi tudi za preprečevanje drugih živalskih bolezni; c) zdravi bolne živali; č) izvršuje osemenjevanje in ukrepe za zatiranje jalovosti; d) kastrira domače živali; e) proučuje možnosti sanacije nezdravih predelov v cilju zatiranja živalskih kužnih in drugih bolezni; f) skrbi za strokovno izpopolnjevanje pomožnega veterinarskega osebja; g) seznanja živinorejce z veteri-narsko-higienskimi ukrepi za varstvo zdravja živali, posebno glede zatiranja in preprečevanja živalskih kužnih, zajedalskih in vzrejnih bolezni; h) vodi evidenco o zdravstvenem stanju živali, o živalskih kužnih in zajedalskih boleznih ter druge predpisane evidence. Zavod gospodari s premoženjem, ki mu ga da v upravljanje ustanovitelj, in s premoženjem, ki ga sam ustvari s svojim poslovanjem. Organa zavoda sta upravni odbor in upravnik. Upravni odbor šteje 5 članov; sestavljajo ga trije člani, ki jih imenuje izmed veterinarskih in živinorejskih strokovnjakov, javnih delavcev ln državljanov ustanovitelj zavoda na predlog sveta ObLO, ki je pristojen za kmetijstvo, en član, ki ga imenuje izmed uslužbencev zavoda ustanovitelj zavoda na predlog kolektiva zavoda, in upravnik zavoda. Upravnika zavoda imenuje in razrešuje občinski ljudski odbor Domžale. 7. Zavod ima tele sklade: a) sklad za nadomestitev ln dopolnitev osnovnih sredstev in za velika popravila (sklad za nadomestitev in dopolnitev); b) sklad za nagrade delavcev ln uslužbencev (sklad za nagrade). 8. Plače uslužbencev zavoda se določijo po predpisih o plačah in o napredovanju Javnih uslužbencev, plače delavcev pa po predpisih o plačah delavcev, zaposlenih pri državnih uradih. 9. Za zadeve in naloge zavoda je pristojen Svet za kmetijstvo občinskega ljudskega odbora Domžale. 10. Ta odločba se objavi v »Glasniku«, uradnem vestniku okraja Ljubljana. Številka: 03/2-1586/1. Dne 16. marca 1959. Predsednik ObLO Franc Habjan, 1. r. OBČINA LJUBLJANA-MOSTE 134. Na podlagi 12. člena zakona o proračunskem prispevku iz osebnega dohodka delavcev (Uradni list FLRJ št. 52/57) in 25. člena statuta občine Ljubljana-Moste je občinski ljudski odbor Ljubljana-Moste na seji občinskega fcbora in na seji zbora proizvajalcev dne 14. marca 1959 sprejel. ODLOK o dopolnilnem proračunskem prispevku iz osebnega dohodka delavcev 1. člen Dopolnilni proračunski prispevek iz osebnega dohodka plačujejo: 1. vse gospodarske organizacije in obrati; 2. vse zasebne obrtne delavnice. 2. člen Organizacije, navedene v prejšnjem členu, plačujejo dopolnilni proračunski prispevek iz osebnega dohodka po paslednji lestvici: Ce presega organizacija minimalni osebni dohodek za 131 do 140 %, znaša dopolnilni proračunski prispevek 5 %; če presega organizacija mi- nimalni osebni dohodek za 141 %, znaša dopolnilni proračunski prispevek 10 % proračunskega prispevka iz osebnega dohodka delavcev, ki se plačujejo po določbah zakona o proračunskem prispevku iz osebnega dohodka delavcev (Uradni list FLRJ št. 52/57). Ce presega gospodarska organizacija minimalni osebni dohodek do 130 %, ne plačuje dopolnilnega proračunskega prispevka lz osebnega dohodka delavcev. 3. člen Dopolnilni proračunski prispevek je dohodek občinskega proračuna in ga plačuje gospodarska organizacija iz dela čistega dohodka, namenjenega za osebne dohodke delavcev. 4 člen Ta odlok velja od dneva objave v Glasniku, uradnem vestniku okraja Ljubljana, uporablja pa se od 1. aprila 1959 dalje. Štev. 01/1-44/7-59. Ljubljana, 14. marca 1959. Predsednik ObLO Ciril Fain, 1. r. OBČINA MEDVODE Razpis Komisja za uslužbenske zadeve Občinskega ljudskega odbora Medvode razpisuje na podlagi 33., 36. in 164. člena zakona o javnih uslužbencih delovno mesto tajnika občinskega ljudskega odbora Medvode Pogoj: Dovršena pravna fakul-• teta, strokovni izpit in najmanj 5 let strokovne prakse. Prošnje s podatki o dosedanjem službovanju ln z življenjepisom je treba vložiti v roku 15 dni pri tajništvu ObLO Medvode Komisija za uslužbenske zadeve VABILO na 10. sejo Mestnega sveta Na osnovi 140. člena statuta okraja Ljubljana sklicujem 10. sejo Mestnega sveta ki bo v torek, 31. marca 1959, ob 17. url v veliki sejni dvorani na Magistratu v Ljubljani. Predlagam naslednji DNEVNI RED: 1. Priporočilo občinam za sprejem: a) odloka o obveznem zbiranju ln odvozu smeti ter odpadkov ln uporabi javnih odlagališč na območju občin v mestu; b) pravilnika o izvajanju gornjega odloka. 2. Sprejem odloka o občinski dokladi na dohodek od samostojnih poklicev In premoženj za leto 1959 v občinah na območju mesta. 3. Sprejem odloka o tržnem redu na območju mesta. 4. Določitev delegacije mesta Ljubljane za letno skupščino Stalne konference mest Jugoslavije, ki bo v maju na Reki. Morebitno odsotnost Javite Skupščinski pisarni OLO Kresija, soba št 11-1 (telefon 21-939). Predsednik Mestnega svet* dr. Marijan Dermastla, 1.1, OBČINA TRBOVLJE 135. Na podlagi določb dela V. tarife prometnega davka (Uradni list FLRJ St. 16/56), 3. člena uredbe o spremembah in dopolnitvah tarife prometnega davka (Uradni list FLRJ št. 3/58), 3. člena uredbe o spremembah in dopolnitvah tarife prometnega davka (Uradni list FLRJ 39/58), 2. člena uredbe o spremembah in dopolnitvah tarife prometnega davka (Uradni list FLRJ št 1/59) in 2. točke 26. člena statuta občine Trbovlje je občinski ljudski odbor Trbovlje na seji občinskega zbora in na seji zbora proizvajalcev 23. februarja 1959 sprejel ODLOK o spremembi odloka o občinskem prometnem davku 1. člen Tarifna številka 8. tarife B-sto-ritve v odloku o občinskem prometnem davku (Uradni list okraja Trbovlje št 7/56) se spremeni in se glasi: »Gostinska podjetja in gostišča družbenega in zasebnega sektorja plačujejo občinski prometni davek od prometa z alkoholnimi pijačami po stopnji 20 % od dosežene prodajne cene.« 2. člen Ta odlok velja od dneva objave v Glasniku, uradnem vestniku okraja Ljubljana. Številka: 01/1-1138/6-59. Trbovlje, 28. febr. 1959. Predsednik ObLO Martin Gosak, 1. r. OBVESTILA DRŽAVLJANOM Zbiranje in odstranjevanje smeti in odpadkov iz gospodinjstev in drugih virov na območju mesta so urejevali doslej tozadevni odloki, ki so jih od leta 1956 naprej izdajale posamezne občine v območju mesta. Ti odloki pa niso zajemali vse problematike te komunalne dejavnosti, vsled česar prihaja zaradi neenotnega tolmačenja posameznih določil teh odlokov do sporov med fizičnimi ali pravnimi osebami, ki so dolžne postopati po teh odlokih in »Snago«, ki sedaj izvaja to dejavnost v območju ljubljanskih mestnih občin. Zato je nadaljnji razvoj te komunalne dejavnosti pri takih razmerah otežkočen. Zaradi tega je že Mestni svet na svoji 9. seji priporočil občinam na območju mesta, da vskladijo svoje od- loke med seboj tako, da bo na celem območju mesta enak režim odvažanja smeti. V smislu tega priporočila je Svet za komunalne zadeve pripravil predlog odloka o obveznem odlaganju smeti in odpadkov za območja občin v mestu in tozadevni pravilnik, ki zajemata vso problematiko te dejavnosti. O predlogu odloka in pravilnika bo razpravljal Mestni svet, ki naj bi dal priporočilo občinam, da ju sprejmejo. Ker bo na novo urejeno odstranjevanje smeti in odpadkov iz gospodinjstev najbrž zanimalo prebivalce mesta, objavljamo oba predloga, ki naj bi ju sprejel Občinski ljudski odbor Ljubljana-Center na svoji prihodnji seji, zatem pa tudi ostali občinski ljudski odbori na območju mesta. PREDLOG ODLOKA o obveznem zbiranju in odvozu smeti ter odpadkov in upor o bi javnih odlagališč na območju občine Ljubljana-Center 1. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Na vsem območju občine Ljubljana-Center se uvede sploSno obvezno zbiranje in odvoz smeti ter odpadkov iz gospodinjstev in poslovnih prostorov in odpadkov iz drugih virov ter obvezna uporaba javnih odlagališč. 2. člen V sestav smeti ter odpadkov spadajo: L iz gospodinjstev, od snažen ja poslovnih in upravnih prostorov;. a) odpadki, ki nastajajo v znzi s pripravo jedil, b) pepel iz štedilnikov, lončenih, železnih in sličnih peči, c) odpadne konzerve, porcelan, steklenice, keramika in drugo steklo, razen večjih in trdih predmetov, ki bi utegnili poškodovati smetnjake oti prevozne naprave, d) odpadki od čiščenja dimnikov in štedilnikov, e) lahko tudi odpadki vseh vrst kovin, tekstilnega blaga in slično, ki se nabirajo v gospodinjstvih, f) predpisno sežgani, fakultativno kužni odpadni material, zdravst-tnih zavodov, ustanov in podjetij; 2. iz drugih virov: a) odpadni gradbeni material — (strešna opeka, zidarski odpadki), ostanki ometov in drugi odpadki, ki izvirajo iz popravil in remontov, b) kamenje, pesek, blato, odpadno listje, plevel, slama in podobno, c) ogorki iz centralnih kurjav za ogrevanje stanovanjskih, poslovnih oziroma upravnih prostorov, d) odpadni premog in dvoriščne smeti, e) ostali odpadni material s kvarnim kemijskim učinkom, ki je zdravju nevaren in se ga zbira na posebnih mestih, odobrenih po pristojni sanitarni inšpekciji. 3. člen Glede na izvor in obseg oz. vrsto smeti ter odpadkov in na njihovo epidemiološko nevarnost ločimo smeti ter odpadke: a) iz gospodinjstev, b) iz poslovnih oz. upravnih prostorov negospodarskega značaja, c) iz poslovnih oz. upravnih prostorov gospodarskega značaja. 4. člen Kot poslovni prostor se smatra vsak poljudno zgrajen prostor, namenjen za kakršnokoli javno dejavnost in ne služi izključno v stanovanjske svrhe, pri čemer se upošteva tudi poirršina hodnikov, stopnišč, drvarnic, hlevov in drugih prostorov, ki spadajo v sklop poslovnega prostora. Elementi pa, ki sestavljajo stanovanjske prostore, so razvidni iz predpisov o točkovanju iz leta 1954 in se ugotovijo v skladu z načeli in po evidenci pristojnega stanovanjskega organa. Za novo zgrajene stanovanjske in poslovne prostore pošilja pristojni organ podjetju, ki obrloma izvršuje s tem odlokom predpisano dejavnost, v prepisu tozadevna uporabna dovoljenja. II. ZBIRANJE SMETI TER ODPADKOV 5. člen Hišni sveti, zasebni lastniki in ostali uporabniki stanovanjskih in poslovnih prostorov so dolžni zbirati smeti ter odpadke, navedene v prvi točki drugega člena tega odloka v za to določene tipske smetnjake. Smetnjaki so nameščeni praviloma v pritličju zgradbe, blizu vhoda in v zaprtem prostoru, ki ležijo po možnosti v ‘nivoju pločnika ter ob cestni strani zgradbe tako, da so čim lažje dostopni za naložitev. Le izjemoma se lahko premesti smetnjake na manj dostopna mesta, vendar sporazumno med stranko in podjetjem. Poleg redne tarife mora stranka plačati tudi stroške, nastale zaradi zamudnejšega ali težjega dostopa do smetnjakov kot dodatno plačilo, ki ga določita pogodbeni stranki sami. V mestnih predelih, ki so zajeti s tem odlokom, kjer pa še ni nameščenih predpisanih smetnjakov, so upravni organi in lastniki zgradb dolžni zbirati smeti ter odpadke, navedene v prvem odstavku tega člena, začasno še v lesene zaboje po dosedanjem načinu. 6. člen Pri zbiranju smeti ter odpadkov so hišni sveti, lastniki hiš in stanovalci oz. uporabniki prostorov ali od njih pooblaščene osebe dolžne skrbeti predvsem: a) da se gorljivi odpadki odlagajo po možnosti v sežganem stanju, b) da so smetnjaki stalno zaprti, c) da se pokrov smetnjaka pazljivo odpira in zapira, d) da se pri zbiranju ne onesnaži okolice. 7. člen Upravni organi in lastniki hiš so dolžni uporabljati tipske smetnjake. Uporabniki poslovnih oz. upravnih prostorov so dolžni nabaviti smetnjake za svojo uporabo sami. Za stanovanjske zgradbe, ki so v družbenem upravljanju in so oproščene dajatve po odloku o delitvi najemnine, bodo na prošnjo upravnih organov pristojni organi oz. občina sklepala o svojem sodelovanju pri nabavi smetnjakov. 8. člen Svet za komunalne in gradbene zadeve in sanitarni inšpektorat občinskega ljudskega odbora se pooblaščata, da pripravita pravilnik za izvajanje tega odloka, upoštevajoč estetske, funkcionalne in sanitarno-higienske vidike. 9. člen% Podjetje, ki obrtoma opravlja dejavnosti po tem odloku, kakor tudi stranke, katere v lastnem delokrogu odvažajo zbrane smeti ter odpadke in imajo v to svrho predpisana sredstva in osebje s potrebno zaščitno • opremo na razpolago, so obvezne preskrbeti pripravo za čiščenje in pranje smetnjakov. 10. člen Smeti ter odpadke iz druge točkf drugega člena tega odloka je treba zbirati in pripraviti za odvoz na krajih, ki ne kvarijo zunanjega izgleda mesta. Izjemoma na pločnikih ali ob cesti (ulici) odložene smeti ter odpadke je treba odstraniti najkasneje v 12 urah po odložitvi. III. NAČIN ODVAŽANJA 11. člen Odvoz smeti ter odpadkov iz smetnjakov ali lesenih zabojev se moro opraviti 3-krat tedensko, 2-krat na teden pa le tam, kjer to zadošča krajevnim potrebam in ne nasprotuje sanitarnim predpisom. Odvoz odpadkov iz druge točke drugega člena tega odloka je opraviti v razdobjih, določenih sporazumno s hišno upravo za koristnike stanovanjskih in poslovnih prostorov, oziroma s samim uporabnikom poslovnega prostora, ali s hišnim lastnikom. Kadar pa ni posebnega sporazuma, je treba smeti ter odpadke odstraniti v teku 48 ur po prejemu tozadevnega obvestila (naročila). 12. člen Odpadke, ki nastajajo pri proizvodnji, predelavi in gradbeni dejavnosti, lahko odvozi stranka — proizvajalec sam v skladu s sanitarno-hi' gienskimi predpisi in zahtevami tega odloka, v kolikor ta material zaradi procesa razkrajanja ne povzroča zdravju škodljivega vpliva. Cena za naročeni odvoz odpadnega materiala iz prvega odstavka tega člena se določi sporazumno med pogodbenima strankama. Deponiranje v prvem odstavku tega člena navedenega odpadnega materiala je v vsakem primeru obvezno v javnem odlagališču 13. člen Za ustrezen funkcionalno-higien-ski postopek s smetmi ter odpadki ja odgovorno podjetje oz. stranka, ki odvaža. IV. JAVNA ODLAGALIŠČA 14. člen Javna odlagališča (deponije) določi oddelek za komunalne in gradbene zadeve sporazumno s sanitarnim inšpektoratom občine, kjer tu mesta ležijo, vzdržuje in upravlja ji'’ komunalno podjetje »SNAGA«. T° skrbi za pravilno in redno izravnavanje terena, za zasipavanje organskih odpadkov z neorganskim materialov1 ter za dcsinsekcijo in za deratizacij0 na odlagališčih. Na lak način določena odlagališč0 so splošno obvezna za deponiranj» vseh vrst odpadkov, navedenih v ** in 12. členu tega odloka. Pri določitvi mest za odlagališča lodisi na zemljišču splošnega 1JW“' kega premoženja ali na zasebni 1®S lini, je poleg interesov tretjih prav-lih ali fizičnih oseb upoštevati s°' litarno - higiensko zaščito okoli° ired zaprašitvijo, pred mrčesom ilodalci ter možnost onečiščenja ta Odlagališča morajo biti zavarovo-na z ustrezno ograjo in označena primernim napisom. glasnih V. TARIFE Vlil KONČNE DOLOČBE S. člen 15. člen Tarifo za nakladanje, odvoz in deponiranje smeti ter odpadkov kakor odpadkov iz drugih virov po £rU0t točki drugega člena tega odlo-*a in za deponiranje odpadnega proizvodnega materiala iz 12. člena tega odloka, določi upravitelj t. j. obči-na Ljubijana-Center na predlog Sveto za komunalne in gradbene zadeve. Pri določanju tarife je upoštevati «l>or in obseg smeti ter odpadkov, frekvenco uporabljanja prostorov ter ePidemiološko nevarnost odpadkov. • Kot tehnično merilo za določitev ‘arife posebej za gospodinjstva, negospodarske organizacije in gospodarske organizacije služi površina v Kvadratnih metrih. 16. Člen Tarife za odvoz in deponiranje ter odpadkov iz drugega, 12. in člena tega odloka so dolžni plačati: 19. člen Posamezne predele mesta, v katerih zbiranje smeti ter odpadkov iz gospodinjstev, od snaženja poslovnih oziroma upravnih prostorov in odpadkov iz drugih virov ni obvezno, določi pristojni organ občine sporazumno s sanitarnim inšpektoratom. V teh predelih mesta tudi splošno obvezno odvažanje in deponiranje navedenega odpadnega materiala ne pride jz poštev. V območju, kjer je določeno splošno obvezno zbiranje, odvoz in odlaganje, je izvrševanje teh dejavnosti mimo predpisov tega odloka nedopustno. Spregled v drugem odstavku tega člena navedene splošne obvezne dejavnosti, je mogoč le v izjemnih primerih za stranke, ki se izkažejo s posebnim dovoljenjem pristojnega sanitarnega inšpektorata. 20. člen o) hišna uprava v breme stano-valcev, lokalov in organizacij v l9ru bah, ki jih upravljajo hišni •veti, ■ b) podjetja, ustanove in ostale vr-8te organizacij za zgradbe, ki jih Opravljajo, Dovoljenje za izvrševanje dejavnosti po tem odloku izda pristojni organ na podlagi splošnih predpisov v soglasju s pristojnim sanitarnim inšpektoratom. Pri tem je upoštevati predpise tega odloka. • c) zasebni lastniki zgradb, ki niso Sključene v stanovanjsko skupnost. VI. NADZOR 17. člen Nadzor nad smetnjaki in lesenimi oboji ter nad odlaganjem, odvozom * deponiranjem smeti ter odpadkov 2. člena in odpadnim proizvodnim j ®terialorn iz 12. člena tega odloka er nad njihovo vsebino opravlja prisojni sanitarni inšpektorat, ali od nje pooblaščeni organ. 21. člen Komunalno podjetje »SNAGA* v Ljubljani, Povšetova ul. 12, ki upravlja to dejavnost na območju Ljubljana mesto, mora vskladiti dosedanjo svojo ureditev in poslovanje s predpisi tega odloka v roku enega leta. Ostala podjetja, ki neregistrirano opravljajo dejavnosti po tem odloku, morajo z njegovo uveljavitvijo prenehati s to dejavnostjo. PREDLOG PRAVILNIKA VII. SANKCIJE Prekršek stori in je kazniv: ort J' Kdor odlaga tekoče ali tleče dpadke ter snovi ki kvarijo smet-jofce ali prevozne naprave; , kdor brez odobritve prestavi "*e*nja)c no drugo mesto; 0, 3- kdor stresa smeti ter odpadke r°0 ati izven smetnjaka ali lesene-Ba zaboja; l kdor pusti odpadke na pločni-i ati ob cesti dalje časa kot je do-čeno v 10. členu tega odloka; o®- kdor smetnjake poškoduje ali r° njihovo redno uporabo; ke 6< kdor prebira in odnaša odpadali ‘Z smetnjakov, lesenih zabojev ea odlaganje določenih mest; t(l J: kdor opusti ali ne izvrši predpi-I ’h obveznosti iz 5. do 14. člena °« odloka; Pa ?' ^or odlaga v smetnjake od-,, oi material iz 2. točke 2. člena te-8 °dloka. Po ^r^felji tega odloka se kaznujejo ol °dlofcu o javnem redu in miru za Ljubljana. (Ur. I. LRS št. 12/56). bosf™ ul)edbo upravno- kazenskega te' OJ’^0 in za izrekanje kazni po Ptpi, odloku je pristojen sodnik za rške pristojne občine. ka ^ejanja ali opustitve iz 1. odstav-tig, ef,a člena ne izključujejo odgo-Jko/^i P® drugih predpisih ali od-00}. n'nske oziroma kazenske odgo-°«i. če so takega značaja. o izvajanju odloka o obveznem zbiranju in odvozu smeti ter odpadkov in uporabi javnih odlagališč na območju občine Ljubljana-Center 1. člen V skladu s sanitamo-higienskimi predpisi se uporabljajo za potrebe gospodinjstev in poslovnih oz. upravnih prostorov tipski smetnjaki vsebine po 80 do 40 litrov. 80-litrski smetnjak je proizvod Tovarne emajlirane posode v Celju in je namenjen za večje zgradbe. Njegova konstrukcija je prirejena za specialna brezprašna vozila. Smetnjak je valjaste oblike s pokrovom za tesno zapiranje, spodaj zožen v premeru 345 mm, zgoraj 420 mm, visok 760 mm, iz jeklene 1 mm debele pločevine ter na zunanji in notranji strani pocinkan. 40-litrski tipski smetnjak je sličen prvemu, visok je le 415 mm in namenjen za eno- in dvo-družinsko zgradbo. 2. člen Za gospodinjstva v zgradbah, kjer so v uporabi lončene ali železne peči in štedilniki za ogrevanje oz. kuhanje, je potrebno namestiti po en tipski 80-litrski smetnjak na vsakih 10 stanovalcev. V. zgradbah s centralno kurjavo in kuhanjem z električnimi ali plinskimi štedilniki pa je potrebno namestiti po en 80-litrski smetnjak na vsakih 15 stanovalcev. Smetnjak z vsebino 40 litrov zadošča za 6 do 8 stanovalcev. Za odlaganje smeti ter odpadkov od snaženja poslovnih oz. upravnih prostorov je nameščati le 80-litrske smetnjake, in to: a) za organizacije z negospodarsko dejavnostjo (uradi, pisarne, ustanove, šole, inštituti, gledališča, dvorane, športni objekti, kulturna razstavišča, muzeji in slično) po eden 80-litrski smetnjak na 300 do 500 m’ površine; > bj za organizacije z gospodarsko dejavnostjo (trgovine, obrti, industrija, gostinstvo in slično) po en 80-litrski smetnjak na vsakih 60 do 110 m’ površine. 4. člen Smetarnice, (omare ali niše) v katerih so nameščeni smetnjaki, morajo biti zgrajene ali postavljene na talcih mestih, kjer niso v napoto stanovalcem, biti morajo v skladu z ureditvijo zgradbe in njene okolice in odgovarjati zahtevam ekonomičnega odvoza ter sanitarno-zdravstve-nim, funkcionalnim, estetskim in drugim ozirom. Tem zahtevam ustreza vzidava oz. namestitev tipiziranih smetarnic (omaric ali niš), z metalnimi vratci, ki se namestijo v zgradbah ali na dvoriščih. 5. člen Pri projektiranju naselij je predvideti namestitev smetnjakov v skupnih napravah (smetarnicah), na prostem, kjer to ni mogoče, pa je treba urediti smetarnice v posameznih zgradbah. 6. člen Za vsako novo gradnjo je že v načrtu določiti tudi prostor (smetar-nico) za namestitev smetnjakov. Pri večetažnih zgradbah (nad 5 etaž), ki imajo smetiščne jaške, je določiti smetarnico v pritličju s primerno kapaciteto in v skladu z določili 4. člena tega pravilnika. 7. člen Pri vseh obstoječih zgradbah je treba določiti mesta (smetarnice) za namestitev smetnjakov in urediti adaptacije tako, da ustrezajo sanitar-nohigienskim in gradbeno-tehničnim predpisom 4. člena tega pravilnika. Za namestitev smetnjakov za individualne že obstoječe zgradbe (vile, vrstne hiše in manjše bloke pod 5 etaž), je treba izkoristiti razpoložljive možnosti in urediti smetarnice tako, da se v ta namen uporabi prostor pod stopniščem, ob vrtnih ograjah, drvarnicah in drugod, kolikor je namčstitev smetnjakov oz. lokacija smetarnice v skladu tudi z določbami 1. odstavka tegli člena (7.). V prvem in drugem odstatvku tega člena navedene ureditve morajo upravni organi in lastniki hiš izvršiti najkasneje v 5 letih po uveljavitvi tega pravilnika. 8. člen Površina smetarnic pri novih in pri adaptiranih zgradbah mora ustrezati normam iz 2. in 3. člena tega pravilnika. 9. člen Za redno dva- ali po potrebi večkratno mesečno pranje smetnjakov Je potrebno specialno vozilo (pralnica) tipe »Tudini-Talenti« in slično, ki omogočajo ustrezno tehniko pranja na mestu samem. _ 10. člen Vozila za odstranjevanje smeti ter odpadkov morajo ustrezati zdravstvenim in higienskim predpisom in ustrezati ekonomičnim, estetskim in drugim zahtevam. V ta namen je treba uporabljati specialna vozila, ki zagotavljajo brezpravni odvoz in preprečujejo higiensko motnjo v okolici. Predpisani tipi specialnih brezprašnih vozil so: »Kuka«, »Ochner«, »Boron« in slično. Tem tipom ustreza tudi specialno vozilo, proizvod podjetja »SK1P« Ljubljana. Naprava mora biti prirejena za brezprašno stresanje smeti ter odpadkov na tak način, da niti delavci in okolica ne pridejo v stik z zapra-šitvijo oz. z odpadki. Navedene naprave morajo biti prikladne za praznjenje iz tipskih smetnjakov iz prvega člena tega pravilnika tako, da je uporaba drugačnih posod za zbiranje smeti nemogoča. 11. člen Delavci — smetarji morajo biti opremljeni pri delu s specialnimi smetarskimi vozili z zaščitno obleko in drugimi sredstvi v skladu s pravilnikom o higiensko-tehnični zaščiti ki ga potrdi pristojni organ. To osebje mora biti seznanjeno s sanitamo-higienskimi predpisi ter tudi z delovanjem smetarskih naprav, ki jih mora čuvati in v rajonih, kjer je zaposleno, poznati način namestitve, število smetnjakov ter njihovo razporeditev po zgradbah. Način strokovne izobrazbe in zdravstvene zaščite osebja predpiše in nadzoruje njeno izvajanje sanitarni inšpektorat. 12. člen Za higiensko-tehnično zaščito osebja je odgovorno podjetje oz. stranka, ki odvaža smeti in odpadke. 13. člen Kdor opusti ali ne izvrši predpisanih obveznosti iz člena 1 do 12 tega pravilnika se kaznuje po Zakonu o sanitarni inšpekciji (Ur. list FLRJ št. 23156). Vsebina Vabilo na X. redno sejo Mestnega sveta 133 Odlok o spremembi in dopolnitvi uredbe o obveznem zatiranju goveje tuberkuloze občine Cerknica 133 Odločba o ustanovitvi veterinarske postaje občine Domžale 134 Odlok o dopolnilnem proračunskem prispevku iz osebnega dohodka delavcev občine Ljubljana-Moste Razpis mesta tajnika občine Medvode 135 Odlok o spremembi odloka o občinskem prometnem davku občine Trbovlje Predlog odloka o obveznem zbiranju in odvozu smeti ter odpadkov in o uporabi javnih odlagališč v mestu Ljubljani ter predlog pravilnika k temu odloku Zaključni računi gospodarskih organizacij za leto 193? Zaključni račun obrtnega podjetja »OPTIKA«, Ljubljana, Trg revolucije 4 Podjetje »Optika«, Ljubljana, Trg revolucije 8 Je obrtnega značaja In Izdeluje ter popravlja očala ter vsa v to stroko spadajoča dela. V letu 1057 Je btlo podjetje pavša-urano In Je svojo obveznost pavšala 1,800.000 din v celoti Izpolnilo. Povprečno Je v preieKlem letu zaposlovalo li ljudi. Pia M11 a ril promet .»o./vu.uuu din je preseglo /a približno 13 % ali 35.037.000 din. AKTIVA u i L A N C A na dan SL decembra 1957 PASIVA Eao Naziv postavke Znesek e 009 din Z ^ Na. Iv postavke Znesek v 000 din A. Osnovna ln isločvoj sredstva A. Viri osnovnih In Izločenih sredstev i. Sklad cs: ovnlh sredstev «55 1. Osnovni sredstva 455 L Investicijsko posolilo ta 1 Investicije v teku 354 osnovna sredstvo 1. Izločena siedstva m dru- $. Razni skladi 2.594 6a Investicijska sredstva 4T M titnama sredstva 1.695 L D) gorečno posojilo ta ftnanc:ranje Investicij L Drugi viri financiranja tnvesilctj. 6. Vlrl obratnih sredstev 0. Banka - kredit ta obrat- 354 L Skupna obratna sredstva 5.361 na sredstva 1. Sklad obratnih sredstev L Investicijsko posojilo za obratna sredstva 1. Pasivne časovne razme- 5.961 C* Sredstva v obračunu In 1ru*n aktiv« lltve C. Viri sredstev v obračunu ln druga pasiva 1. Kupci in druge tenatve 1.682 10. Dobavitelji ln druge 6. Druga aktiva obveznosti 11 Druga pasiva 18S Skupaj: 9.547 Skupaj. 8.547 Računovodja Predsednik UO- Direktor: Pogorelec Anton Rozman Pavla Pust Edvard Zaključni račun državnega obtrnega mojstra precizne mehaniko LKOPOLDA GRUNEELDA, Ljubljana Izvleček lz poslovnega poročila; Podjetje Je bito ustanovljeno leta 1050. Povprečno ftfevi it i /h a enih iv zna.-itu v let.u iyi>7 ■ i tiv ev r, uslužbencev ter 3 vajence. Plansko nalogo smo presegli. Vsi člani delovnega kolektiva so Istočasno tudi člani delavskega sveta. Upravni odbor šteje 1 člane. AKTIVA BILANCA na dan Sl. decembra 1057 PASIVA Z<^P Naziv postavke Znesek v 000 din Z:JP' Naziv postavke Znesek v 000 din A. Osnovna A. viri osnovnih ln Izločena siedstva in Izločenih sredstev L Osnovna sredstva |. Investicije v teku L Izločena sredstva ln druga Investlcllska sredstva 829 18 523 L Sklad osnovnih sredstev S. Investlcnsko posojilo ta osnovna sredstva S. Razni skladi L Dolgoročno posojilo ta 8*0 1.776 financiranje Investicij S. Drugi Url financiranja Investicij 11 B. Obratna sredstva B Vlrl obratnih sredstev 8. Banka - kredit za obrat- L Skupna obratna sredstva 1.642 na sredstva 258 1 Sklad obratnih sredstev 8. Investicijsko posojilo za 81 obratna sredstva •. Pasivne Časovno razme- O. Sredstva v obračunu lltve ln druga aktiva C. Vlrl sredstev v obračunu 1. Kupci tn druge terjatve In druga pasiva 1.331 10. Dobavitelji In druge l Druga akUva 115 obveznosti 977 Skupaj: tl Druga pasiva 527 4.458 Skupaj: 1.451 Računovodja: Predsednik UO: Direktor: Jelka Kompare Jote vldemSek Leopold OrOnleld Zaključni račun puškarskega podj. »JELEN«, Ljubljana, Gosposvetska 18 Podjetje se bavi s prodajo vsega lovskega In športnega orožja, lovskega in ribiškega pribora na drobno In debelo. V lastni delavnici popravlja in bronlra orožje vseh vrst. Plan celotnega dohodka v preteklem letu je bil presežen za Sl %. Delavski svet predstavlja celoten kolektiv, ki Je v redu reševal vso problematiko podjetja. AKTIVA BILANCA da dan Sl. decembra 1957 PASIVA Naziv postavke Znesek v 000 din Z