Inserati se sprejemaj« in velji tristopna vrsta: 8 kr., že se tiska lkrat, 12 n i> n » - » 16 „ „ n M 3 •> Pri večkratnem tiskanji se cena primerno zmanjša. Rokopisi se ne vračajo, nefrankovana pisma se ne sprejemajo. Naročnino prejema opravuištvo administracija) in ekspedicija n» Starem trga h. št. 16 Po pošti prejeman velja: Za celo leto . . 10 gl. — kr. za pol leta . • ° «> 11 za četrt leta . . 2 „ 60 „ V administraciji velja: 7,a celo leto . . 8 gl- 40 kr za pol leta . . -t n ii za četrt leta . . 2 ii 1 ii V Ljubljani na dom pošiljan ^ velja 60 Ur. več n« leto. /' Vredništvo je ua stolnem tftju-' rl X*. .iw 1 , ->*V> KiS. 8t. 284. PBlititn list n slovensKi nni Izhaja potrikrut na teden in v torek, četrtek in saboto. „Naro(lu' v našo ol^ainbo. Vedel se je »Narod" nektere dni, kakor da bi hotel pojenjevati od svoje pogubne so-vražljivosti zoper katoliško cerkev, in je nekoliko kremplje skrival; pa smo mu prav malo verjeli. V št. 202 pa je zopet vse svoje roge pokazal in ob enem svojo velikansko nevednost, Če ne še veče zlobnosti, v verskih rečeh svetu razodel. V članku ,,Propadanje ultramontanske politike" zopet čenča, kakor da bi jezuiti cerkev Kristusovo vladali! Kdor tako butoglavno piše, on kaže, da ne veruje v Kristusovo cerkev, nepropadljivo in nezmotljivo, kar je od začetka verska resnica, da čisto nič ne ve, kaj se je godilo in se še godi v Rimu, v cerkvi in s cerkvijo sploh. Papež sam in najveljavniši katoliški učenjaki so izrekli, da dogma nezmotljivosti Kristusovega namestnika nima nič opraviti s politiko, z vladarji, z vladami itd. Pa zastonj! »Narodovi" pisači verske reci vedo bolje od vsacega papeža in vsih teologov, ter kričijo in lažejo: »jezuitizem je z nezmotnostjo papeževo neko cerkveno občno absolutno nadvlado po vsem svetu vvesti hotel, - pa sami katoliški cerkvi škodoval . . ." Da je nezmotljivost v Nemčiji rodila cerkveni boj, kdo razun »Narodovih" »mladih" modrijanov in kacega juda še to verjame, ako so mu zadnje dogodbe le po vrhu znane? Kaj ima n. pr. nezmotljivost opraviti pri oddajanji duhovskih služb, pri Bismarkovem trinoženji katoliških škofov itd.? Ravno toliko, kolikor pri laškem ropu in tolovaj-Btvu, pri trpinčenji papeža, škofov in poštenih Podlistek, ~ "7 V •».iiiu>tnft ie sklicevale na Glad-1 ..Narod" tako svoj lastni princip, »vse v prvi S£1S2E21 . * —w -z rmi t,,,ta! kKak0 ITe bLo Narodu" v č kot sv. pismo, je le! »Narod ' v sedanjem liberalnem gnanji, ko se ki je blezo »isarouu i naimanifia rečica, vsaka osebica z zelez- brošura, kakor legijon družili in čisto nič ne dokazuje in ne določuje v tem, kar tiče pravo korist katoliške cerkve; pač pa vemo, da ravno adaj, že po razglašeni papeževi nezmotljivosti, se spreobračajo najslavnejši in najučenejsi Angleži h katoliški cerkvi, možje, ki nekoliko bolj študirajo, resnico preiskujejo in ljubijo, kakor pa »Narodovi" revni politikarji in še revniši katoličani, ki še tega ne vedo, da od vesoljnega zbora sklenjen in od papeža potrjen nauk je dogma (verska resnica), ki jo mora vsak katoličan ravno tako sprejeti in verovati, kakor n. pr. nauk od včlovečenja Kristusovega, presv. Trojice itd., ako bi imeli zato tudi vsi ,Gladstoni" brošure pisati, vsi judje, kterim katoliška reč nič mar ni, jezike brusiti. Kdor ne ve tako imenitnih in najglavniših načel sv. vere, naj vsaj molči, da se mu ne bodo šolarčki smejali. . Ravno tako malo vzroka ima španjsko, francosko ali celO italijansko počenjanje, da bi svoje rogovilstvo na »ultramontanstvo", to je, na katoličanstvo zvračevalo, ter bi »ultramontan-ska" politika zato propadala; za kar je »Narod' svojemu »bogu" tako sladko hvaležen! In taki izvržki katoličanstva se predrznejo za katoliške Slovence politiko pisati! Ta list očita, da so ultramontanci" simpatizirali s Karlisti, ne pomisli pa, kako se je ravno s tem opekel, ker on simpatizira s španjskimi rogovileži, ki se z Bismarkom bratijo, tujce, ki gotovo le svoje lastne koristi išejo, celo Ilohenzollerja, na španj-ski prestol vsilujejo in v deželo kličejo itd. ^11(11 VVI V -----J-------v vsaka najmanjša rečica, vsaka osebica z železnimi svedri neštevilnih paragrafov privija in priklepa, more videti borbo za svobodo zoper ultramontanizem, to naj ume, kdor more! To je ideja Luciferjeva, ki je menil svoboden in svoj lasten gospod biti, ko je od Boga odpadel; to je misel tistih vitezov, kterim je mesena razuzdanost in jezična klepetavost njih zlata doba in svoboda. Ako se cerkev s papežem, s škofi, z du-hovstvom ropa, tare, v ječe zapira, ako se verske resnice zaničujejo in značaj ni verniki psujejo: ni to prvi — kakor tudi ne zadnji p0t; _ v preganjanji se pa ona vtrjuje in razširja. »Kri mučencevje seme kristijanov". Pošteni katoličani se v času britkosti sv. cer-:ve toliko trdnejše drže in se z njo vred vojskujejo zop?r njene tlačivce; ne pa da bi po izdajsko njeno zastavo zapustili, v tabor njenih sovražnikov potegnili, pa hvalili »svojega boga", da njih »mati" preganjanje trpi!!! Ko smo bili ta spis dokončali, nam je prišel v roko odgovor preslavnega vikšega škofa vestminsterskega dr. Manning-a na Glad-stonov pamflet. Učeni pisatelj se jc dolžnega čutil po angleških časnikih ob kratkem pa določno Gladstonovo krivičenje zavrniti ter za-se in za svoje vernike protestirati zoper taisto. Vikši pastir na prvo zatrjuje, da vsa Glad-stonova knjižura meri na trjenje, da katoliškim prebivalcem na Angleškem je vsled sklepa vatikanskega zbora nemogoče hiti dobrim državljanom. Grešil bi, pravi dalje, zoper svojo I,,!,.„,,nit n/evet v E> g> P P o r> Kreditue l Tržaške po a. v. k. d. Budenske Salmove 1'alffi-jeve Clary-jeve | St. Genois j \V indischgratz - ovo | \Valdstein-ove Srebro in zlato Ces. cekini . . ■ " • Napoleonsd'or .... Siebro ...... 100 gld. 100 50 „ „ .. 40 gld. a. v. 40 „ i, M 40 40 40 20 40 167.75 n;*.— il06.— 106.50 51.— 25 50 33.— 25,-26.50 26.75 23 50 23.50 32. — 24 — 26.25 •J6 25 23.— 5.27 '/, 5.28 '/, 8 90 8 91 104 65 104 75 Prodaja se zdaj pri 31. Gerberju v Ljubljani po zelo znižani ceni: KLJUČ za poštevanje, razštevanje iu metrično mero s ,.poj asnilom" vred po2kr.a.v. A, b e c € d n i € a s podobami za čitanje in štetje po 18 kr. a. v. Kdor pa naroči pri pisatelju Žnidar-čir-u na Banjšicali (poštai Canale bei Gorz) po 10 iztisov te ali une knjižice, ta prejme na vsakih 10 še 2 iztisa za privržek. „Slovenski učitelj" govori v 3. štev. (str. 14) obširno o „Abecednici" ter sklepa tako: ,. Kaj tacega nemajo še Nemci ne, kakor so te podobe, ktere služijo dvojnemu namenu: kazalnemu poduku in iz-poznavanju pismen. Mislimo toraj, da bi se, moglo slovensko učiteljstvo po pravici ponašati s to „Abecednico". Priporočamo jo najtopleje vsem čast. čitateljem našega lista". „ i*7-3) ., Abecednica" se dobiva tudi v L e 1 o v cu v tiskarni družbe sv. Mohor a, v Mariboru pri F e r 1 i n c u, v Gorici pri W o k u 1 a t u in Filaku, v Zagrebu pri II ar t man u, v Pragi priGregru. i j pri 11 ar t m j mm^mmrmšimmmmm w smmm (54 — 6) Ces. dvorna zzsl zvonove L Hilzerja v Dunajskem livarna in metale & sinov Novem mestu (Igiiaz hil^cr JSoliii in Wieucr-TVoiihUicU) se priporoča na naročevanje Zv«..ov rmiUv ■ leie 1» takega glasa ter 1 I)nruiULa tudJL za ysake izdelke iz vlitega metala. 7t nred odločeni glas ali čisto harmonični akord naročenega zvonovja (več zvonov) ::0 k-cr tirPTXih SanoVožn^Ien načfn tudi se lahko presučejo kedar kn5J?n.lr br z posebnenaprave, tako da zvonovi dalje trpe in mnogo lepše pojo Tudi'J IIS tako "redijo, da se pri zvonenji vsi lepo vjemajo in kemblji . ...S snrjsat sasri»t.«sts«g L ____ ____^TZfV^trt CD^S?' Y, vTiTT