OSNOVNA ŠOLA — KRAJEVNA SKUPNOST — OZD Nerešeni problemi Zakonska dolodla, ki so v veljavi od marca letos, predstav-ljajo ovezujoč programski okvir razvoja vzgojnoizobrazeval-nega procesa. Ta dolodla zahtevajo, da osnovna šola zagotovi orgamzacijo in integradjo vzgojnoizobraževalnega procesa z delom in dnižbeno prakso in dajejo šoli kot dražbenem kultur-neni in telesnokultumem središai v KS zopet veqo veijavo. Pri tem pa osnovna šola še vedno ostaja pred celo vrsto splošnih in posebnih problemov, ki že dlje časa spremljajo in otežkoča jo njeno delo, a jih nekako ne moremo rešiti. Kateri so ti problemi? Vnašanje elementov celodnevne šole v oddelke podaljšanjega bivanja, razširjanje interesnih dejavnosti in fa-kultativnega pouka, vključevanje učencev v delo KS in ozde oziroma izvedba načrtovanega sodelovanja in vključevanja predstavnikov KS in ozde v te dejavnosti. Problemi niso toliko v programih, ki naj povezujejo vse te dejavnosti, pač pa v nji-hovi dejanski realizaciji. Glavne ovire so omejene prostorske, finančne in kadrovske zmogljivosti, še posebno kadrovsko so-delovanje s strani KS in ozdov. Ostaja pa nerešen tudi problem velikega števila prosvetnih delavcev z neustrezno izobrazbo — tudi kot rezultat odhajan ja strokovno usposobljenih delavcev v službe, ki jim omogočajo hitrejšo rešitev njihovega stanovanjskega vprašanja, stmjen delovni čas in prosti popoldnevi. Prosvetni delavd naše obdne se zavedamo, da pomeni nre-sničevanje zakonskih dolodl usklajevanje samoupravnih aktov in načrtovanje dela v skladu z njimi. Prav tako se zavedamo večje odgovornosti v zvezi z novimi nalogami osnovne šole. Toda hkrati se zavedamo. da je potrebno reati osnovne ka-drovske in materialne probleme in pričakujemo, da bodo spreminjanju vzgojno-izobraževalnega procesa in vlogi šobtva v Sloveniji posvečene ne samo posebne obravnave, ampak tudi pozornost in sodelovanje širše javnostL AGNA KRASNIK-TOMAŠIČ