POTROŠNIŠKI SVET V NOVIH JARŠAH ZGLEDNO DELUJE V PRID KRAJANOV Lahko jih posnemamo POGOVOR 0 OSKRBIS KRUHOM Potrošniška posvetovalnica v No-vih Jaršah je 18. februarja priiedila pogovor z občani z oskibi s kruhom in poskušajo raznih vrst kruha. To je bfla ena izmed sedmih planiranih ?rireditev sveta potrošhikov za leto 975. Pogovora se je udeležilo okoli 45 občanov, poslovodja samopostrežne trgovine Emona na Smartinski cesti in predsednik OZD Zito. - Nadvse zanimivo prireditev je oiganizirala Cirfla Bembič. V skrbno pnpravljenem uvodnem referatu je studentka živilske tehnologije Lidija Vidmar seznanBa udeležence s po-glavitnimi lastnostmi raznih vrst kruha, pa postregla tudi s podatki o izbiri kruha v samoposttežnih trgo-vinah Mercator in Emona ter v pro-dajalni Zita. Tokrat so imdi naj-večjo izbiio kruha pri Mercatorju, kjer so iradi tudi največji delež črnega kruha v primerjavi z drugjmi prodajalnami na tem področju; naj-manjši je bil v samopostiežni trgo-vini Emona. Pri piipravah kruha za pokušnjo so sodtlovale tudi tri mla-dinke. Razpiava o oskrbi s kruhom je pokazala, da smo premalo poučeni o vistah kruha in o proizvajalcih. Potiošniki so se zanimali, zakaj sa-mopostrežna trgovina Emona nima letos ajdovega kruha. Ta prodajalna je namreč večini občanov najbližja. Bili pa so zadovoljni, ko so zvedeli, da koruzni kruh prodaja Merca-torjeva trgovina. Vprašali so tudi, kaj je z iženo-pšeničnim kiuhom in če bi lahko v naS najbližji trgovini kupovali kmečki, škofjeloSki ali pa giosupeljski kmh. 2e naslednji dan je Emona izpolnila izbiro kruha tako, da sedaj prodajajo kar 23 vrst kruha, vključno z grosupeljskim do-mačinom. Tega pa na veiiko žalost zaposlenih gospodinj piehitro zmanjka. Tudi Žrni krah kmalu poide. Zato so lahko trije razlogi: cena, dobra kvaliteta ali pa pre-majhna količina naiočenega blaga. Dognali smo, da je razlog predvsem dobra kakovost ali večje tveganje. Neprodani beli knih je namreč ne-mogode upoiabiti za drobtine, med-tem ko čmi kruh za diobtine ni pri-meren in če ga trgovina nabavi več, kot ga lahko proda, je to njen ne-predvideni strošek. To je razlog, da zaposlene gospodinje popoldne ne dobijo več črnega kruha. Prepričani smo, da bodo mar-keting službe zainteresiranih orga-nizacij združenega dela na3e ustrez-no rešitev bodisi prek akentiranja kupcev ali pa kako drugače, kerjim bodo sveti potrošnikov radi po-magalL Končno gre za dobrine, pri katerih bo potroSnik priznal tudi večjo vrednost. PREDSEDNICA SVETA POTROŠNIKOV ing. DRAGICA HONZAK