Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina OBVESTILA MAREC 2017 Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija tel: 37 34 750, fax: 37 34 754 Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija med moški ekipami prehitela edino ekipa iz Raven na Koroškem. Čestitke vsem trem za dosežene rezultate, Mikuž Borut pa je že tradicionalno najboljši v svoji kategoriji. ZIMSKE ŠPORTNE IGRE V KRANJSKI GORI Tričlanska ekipa iz OOZ Idrija je tako kot vedno dosegla odlične rezultate V petek 3.2.2017 je bilo v Kranjski Gori mednarodno B2B poslovno srečanje obrtnikov in podjetnikov, ki se ga je udeležilo več kot 100 obrtnikov in podjetnikov iz več držav. Gosta dogodka sta bila minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek in Gorazd Žmavc, minister brez resorja, odgovoren za področje odnosov med RS in avtohtono slovensko narodno skupnostjo v sosednjih državah ter med RS in Slovenci po svetu. V soboto 4.2.2017 so obrtniki in podjetniki nadaljevali z druženjem v bolj sproščenem in predvsem športnem vzdušju. Več kot 170 se jih je udeležilo obrtniško-podjetniškega tekmovanja v veleslalomu ter nekaj več kot 50 tudi tekmovanja v spustu s pležuhi. Tekmovanje v veleslalomu je potekalo v štirih ženskih in petih moških starostnih kategorijah. Na ekipni rezultat vpliva predvsem dobra zastopanost v vsaki od kategorij. Kot primer naj navedem, da je skupna zmaga ekipe iz Škofje loke imela petnajst tekmovalcev v osmih od desetih kategorijah. V sredini Mikuž Borut, zmagovalec v svoji kategoriji NAMENITEV DELA DOHODNINE ZA DONACIJE Namesto državi dajmo del dohodnine gasilskim društvom, tabornikom, športnim klubom ali drugim upravičencem! V skladu z Zakonom o dohodnini lahko davčni zavezanec rezident zahteva, da se do 0,5% dohodnine od dohodkov, ki se vštevajo v letno davčno osnovo, nameni splošno-koristne namene (humanitarni nameni, nameni varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, invalidski, dobrodelni, ekološki, kulturni, športni, religiozni in drugi nameni). Upravičenci, katerim je mogoče nameniti del dohodnine, so objavljeni na spletni strani FURS, v obrazec pa je potrebno navesti upravičenca z imenom oziroma nazivom in davčno številko. Davčni zavezanec lahko posameznemu upravičencu nameni 0,1%, 0,2%, 0,3%, 0,4% ali 0,5% dohodnine, seštevek vseh pa ne more presegati 0,5% dohodnine. Davčni zavezanec lahko da zahtevo za namenitev kadar koli prek sistema eDavki na spletni Od leve: Miklavčič Bojan, Vojska Miha in Mikuž Borut. Tekmovanja so se udeležili tudi trije smučarji iz naše zbornice in sicer Mikuž Borut, Miklavčič Bojan in Vojska Miha. Glede na število udeležencev jih je 1 stani http://edavki.durs.si, pisno ali ustno na zapisnik pri davčnem organu. Davčni organ upošteva veljavne zahteve, s katerimi razpolaga na dan 31. decembra leta, za katero se dohodnina odmerja. Zahteva velja do trenutka, ko davčni organ prejeme novo zahtevo ali preklic zahteve. Seznam upravičencev do donacij je objavljen na spletni strani http://www.fu.gov.si/davki_in_druge_dajatve/podrocj a/dohodnina/letna_odmera_dohodnine/ VSEBINA: Cena: 31€ varstvo pri delu, 43€ varstvo pri delu in požarna varnost Cena za člane: seminar je za člana zbornice s poravnano članarino brezplačen. Cena za zaposlene pri članu: 15€ varstvo pri delu, 25€ varstvo pri delu in požarna varnost Prijave: obvezna je prijava preko spleta https://www.lozej.si/prijave/1 ali Bojana Drnovšček, tel. (05) 374 13 40, e-pošta bojana.drnovscek@lozej.si ali na OOZ Idrija (05) 373 47 50, e-pošta ivica.podgornik@ozs.si. ZAKONODAJA  Akontacija davka od dohodkov pravnih oseb  Kratkotrajno delo  Obvestilo o letnem dopustu  Zakon o čezmejnem izvajanju storitev  AJPES – letno poročilo 2016 RAZPISI  Posojila na področju obdelave in predelave lesa  Sofinanciranje udeležbe na poslovnih dogodkih SEKCIJE  CEMENTNINARJI, KAMNOSEKI IN TERACERJI - Strokovno srečanje  FRIZERJI IN KOZMETIKII – Look and learn seminar  KOZMETIKI – Kongres kozmetikov  PREVOZNIKI  Nizozemska - napotitev voznika in minimalna plača  Predlog sprememb Zakona o prevozih v cestnem prometu OPRAVLJANJE ČEZMEJNIH STORITEV V ITALIJI STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA  Davčno in računovodsko svetovanje  Pravno svetovanje Predavanje o opravljanju čezmejnih storitev v Italiji Sekcija gradbincev pri OOZ Nova Gorica v sodelovanju s slovenskim deželnim gospodarskim združenjem organizira predavanje o opravljanju čezmejnih storitev v Italiji, ki bo v PRISPEVKI ZA SOCIALNO VARNOST Prispevki samostojnega podjetnika Prispevki samostojnega podjetnika popoldanca Prispevki družbenika – poslovodne osebe Prispevki za zaposlene osebe PODATKI O PLAČAH IZ URADNEGA LISTA PRISPEVKI FEBRUAR četrtek, 9. 3. 2017 ob 17. uri na OOZ Nova Gorica, Gradnikove brigade 6 REDNO USPOSABLJANJE VOZNIKOV ZA LETO 2017 Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija zbira informativne prijave za redno 7-urno usposabljanje za voznike z vpisano kodo 95 v vozniških dovoljenjih po programu za leto 2017 v soboto, 25. marca 2017 ob 8. uri v Gimnaziji Jurija Vege Idrija (predavalnica 2.nadstropje) Cena: 45€ Cena za člane: seminar je za člana zbornice s poravnano članarino brezplačen. Cena za zaposlene pri članu: 15€ Sofinancirano bo izključno redno usposabljanje, ki ga bo organizirala Območna obrtno-podjetniška zbornica. Prijave: obvezna je pisna prijava po pošti, faksu na št. (05) 37 34 754 ali skenirano po e-pošti na naslov ivica.podgornik@ozs.si. Prijavnico dobite na zbornici. Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija organizira letno dva seminarja iz varnosti pri delu (VPD) ter varstva pred požarom (PV). Za člane je usposabljanje v teh dveh terminih brezplačno, zato preverite, do kdaj vam velja potrdilo. Vabimo vas, da se udeležite seminarja s preizkusom iz varnosti in zdravja pri delu in požarne varnosti, ki bo v četrtek, 23. marca ob 15. uri na OOZ Idrija SEMINARJI, DELAVNICE  Redno usposabljanje voznikov za leto 2017  Usposabljanje varnost in zdravje pri delu in požarna varnost  Seminar o opravljanju čezmejnih storitev v Italiji  Seminar o opravljanju čezmejnih storitev v Avstriji  Brezplačni seminarji za mentorje     USPOSABLJANJE VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU 2 Udeleženci boste spoznali pogoje, ki jih morajo izpolnjevati slovenska podjetja za opravljanje dela v Italiji. Vse večja mobilnost zaposlenih prinaša raznovrstne izzive, saj je v primeru čezmejnega opravljanja dela vedno potrebno upoštevati zakonodajo obeh držav članic ter osebne okoliščine vsakega posameznega delavca. V Italiji so stopili v veljavo novi predpisi, zaradi katerih se pri sami organizaciji napotitve še pogosteje postavljajo vprašanja, kdaj nekoga napotiti na delo v Italijo, kdo je odgovoren za napotitev, na kaj vse je potrebno pri tem paziti z delovno pravnega ter davčnih vidikov, kakšni stroški so s tem povezani in kakšna so tveganja za podjetja, ki kršijo predpise. V sklopu seminarja bomo pogledali, kdaj se splača planirati napotitev in nasprotno kdaj bi bilo primerno zadevo urediti z odprtjem podjetja v Italiji oz. s sodelovanjem z italijanskimi partnerji, tako da bo mogoče hkrati zadostiti slovenskim in mednarodnim predpisom s področja prispevkov za socialno varnost ter dohodnine. Poseben poudarek bo gradbenega sektorja. namenjen posebnostim Program:  Možni načini izvajanja del v Italiji,  Zakonske določbe, ki jih moram obvezno spoštovati,  Najpreprostejše oblike nastopanja slovenskih podjetji in s.p. na italijanskem trgu,  Združevanja podjetji in skupno nastopanje Podrobnost programa: 1. Samozaposlen s.p. ali samozaposlen d.o.o. ki izvaja:  Manjša dela – do 7 dni  Večja ali obsežna dela. Ali so kakšni limiti za obseg del – časovni, vrednostni?  Če račun izstavlja za italijansko podjetje  Če račun izstavlja za končnega kupca 2. Podjetnik s.p. ali d.o.o., ki s seboj pelje še enega ali več delavcev oziroma če v Italijo napoti samo delavce? 3. Ali so pri napotitvah razlike med branžami? Na primer gradbeniki, gostinci, kozmetiki, tekstilci? 4. Delavci, ki niso iz držav EU 5. Delavci, ki ne poznajo Italijanskega jezika 6. Nadurno delo, delo ob sobotah, praznikih, nedeljah Kotizacija: za člane zbornice s poravnano članarino je udeležba BREZPLAČNA, ostali 30€+DDV. Plačilo poravnate na TRR: Nova KBM d.d. št. SI56 0475 0000 0338387, sklic : 0903, najkasneje do torka, 7. 3. 2017. Prijave: preko spletnega obrazca. ali na OOZ Idrija (05) 373 47 50, e-pošta ivica.podgornik@ozs.si. OPRAVLJANJE ČEZMEJNIH STORITEV V AVSTRIJI Strokovni seminar: Čezmejne ovire pri poslovanju z Avstrijo v skladu z novostmi 2017, skupaj s predlogom Zakona o čezmejnem izvajanju storitev Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije organizira seminar o opravljanju storitev v Avstriji, ki bo v sredo 8. marca 2017 ob 9.30 v veliki sejni dvorani na OZS, Celovška 69, Ljubljana Opravljanje čezmejnih storitev v Avstriji, prijava storitve - kdaj? Potrebna dokumentacija, ki jo mora podjetnik priložiti k prijavnim obrazcem? Kako napotiti delavca na delo v tujino? Kje dobiti vse potrebne informacije o napotitvi? Kaj vse je potrebno upoštevati od začetka napotitve delavca, če gre za slovenskega državljana, če ne gre tretjega državljana? Na kakšen način? Plačevanje prispevkov v gradbene sklade. Kdaj napotimo delavca na službeno pot in kdaj ne? Najpogostejše napake pri Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 3 čezmejnem opravljanju storitev. Novosti v Avstriji v letu 2017. S 1.1. stopi v veljavo nov avstrijski zakon o preprečevanju dampinga pri plačah in socialnih prispevkih v primeru čezmejnega poslovanja. Ne spreglejte tudi predlog Zakona o čezmejnem izvajanju storitev. Program:  Opravljanje čezmejnih storitev v Avstriji poudarek na novostih 2017 (npr.: sprememba na področju kolektivnih pogodb itd.)  Dokumentacija, kdaj prijaviti storitev?  Potrebna dokumentacija za napotitev (slovenski državljan, tretji državljan, opravljanje storitev v EU in izven EU), Naknadne prijave, poročanje sprememb,  Plačevanje prispevkov za gradbene sklade.  Plačilo napotenega delavca, Kdaj gre za službeno pot in kdaj ne?  Najpogostejše napake pri čezmejnem poslovanju s tujino.  Nadzor, globe  Predstavitev predloga Zakona o čezmejnem izvajanju storitev. Podrobnejši opis seminarja:  Vse o možnostih opravljanja čezmejnih storitev v Avstriji, prijavi storitve in kdaj je ta potrebna za s.p. kdaj za d.o.o.? Katero dokumentacijo mora podjetnik ali podjetje priložiti k prijavnim obrazcem. Kaj je potrebno, če podjetje opravlja gradbeno dejavnost?  Vse o napotitvi delavca na delo v tujino, kje pridobiti vse potrebne informacije o napotitvi in opozorila kaj vse je potrebno upoštevati od začetka napotitve delavca tako v primeru slovenskega državljana kot državljana tretjih držav?  Vse o plačevanju prispevkov v gradbene sklade.  Vse o razlikah med napotitvijo delavca na službeno pot v tujino ali na delo v tujino - slednje je zelo pomembno pri davčni obravnavi dohodkov delavcev, ki so na delu v tujini.  Najpogostejše napake pri čezmejnem opravljanju storitev. V Avstriji se vrši poostrena kontrola, kazni so zelo visoke. Po novem še višje v primeru neupoštevanja novih pravil zakona o preprečevanju dampinga pri plačah in socialnih prispevkih.  Novosti, ki jih prinaša nov avstrijski zakon o preprečevanju dampinga pri plačah in socialnih prispevkih v primeru čezmejnega poslovanja.  Vse o predlogu novega Zakona o čezmejnem izvajanju storitev. Kaj lahko pričakujemo s spremembo zakona? Napotitev delavcev tujega podjetja na delo v Slovenijo ali napotitev delavcev v tujino s strani podjetja, ustanovljenega v Sloveniji - po novem predlogu?! Cena: za člane OZS in njihove zaposlene 70 € + 22 % DDV, ostali udeleženci 140€ + 22 % DDV. Kotizacija se poravna pred pričetkom seminarja na transakcijski račun OZS: SI56 0201 3025 3606 416, Sklic: 00 200035 - davčna številka. Namen plačila: OTHR. Potrdilo o plačilu pošljete na enaslov jana.golic@ozs.si ali po faxu 01 50 54 373. Prijava: na spletni povezavi http://www.ozs.si/Dogodki.aspx?id=a0Nb00000114y Y0 Informacije: Jana Golić: jana.golic@ozs.si, tel. 01 5830 553. BREZPLAČNI SEMINARJI ZA MENTORJE Brezplačni pedagoško-andragoški seminarji Seminarji so namenjeni usposabljanju mentorjev v podjetjih oziroma v obratovalnicah za izvajanje mentorstva dijakom srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šol in študentom višjih strokovnih šol. Seminar je namenjen tudi mojstrskim kandidatom kot pomoč pri opravljanju četrtega dela mojstrskega izpita. Pedagoško andragoška usposobljenost mentorjev je potrebna tudi za verifikacijo učnega mesta. Seminarji v obsegu 24 ur, razporejenih v tri dni in s samostojnim delom na pripravi projektne naloge ob svetovanju predavatelja, prinašajo potrebne informacije, znanja in napotke za uspešen prenos znanj in veščin na mlade. OZS bo v letu 2017 izvedla seminarje na naslednjih lokacijah:  OOZ Zagorje, 13., 14. In 20. marec 2017  OOZ Koper, 20., 21. in 27. marec 2017  OOZ Krško, 3., 4. In 10. april 2017  OZS Ljubljana, 4.,5., in 11. september 2017 Prijavnice za posamezne lokacije so objavljene na spletni strani http://www.ozs.si/Ozbornici/Projekti/Usposabljanjementorjev2017 2021.aspx. Informacije: OZS, Suzana Kljun: tel. 01 583 0574 , epošta: suzana.kljun@ozs.si višine akontacije za tekoče leto, torej za leto 2017, pa se že upošteva 19 odstotna davčna stopnja. Do predložitve davčnega obračuna DDPO za koledarsko leto 2016 davčni zavezanec plačuje obroke akontacije za leto 2017 (obrok akontacije za januar in za februar 2017, z rokom za plačilo 10. 2. 2017 in 10. 3. 2017) v nespremenjeni višini, torej v višini obroka, ki je bil izračunan v davčnem obračunu DDPO za leto 2015, če ni bila višina obroka kasneje spremenjena z odločbo na podlagi vloge zavezanca za spremembo višine obroka ali na podlagi v postopku nadzora izdane odmerne odločbe za DDPO za leto 2015. V davčnem obračunu DDPO za leto 2016 bo izračunana nova višina letne akontacije za leto 2017 na podlagi zneska davka za leto 2016 in z upoštevanjem nove, 19 odstotne stopnje davka, in posledično nova višina obroka akontacije za leto 2017. Po predložitvi davčnega obračuna za leto 2016 zavezanec plačuje obroke akontacije za leto 2017 v novi višini, razliko v višini akontacije za že dospele obroke akontacije pa mora zavezanec plačati pri prvem naslednjem obroku akontacije. Če pa bo višina akontacij na podlagi davčnega obračuna DDPO za leto 2016 manjša, se bodo preplačila zapadlih in plačanih obrokov akontacije davčnemu zavezancu vrnila v 30 dneh po predložitvi davčnega obračuna. Primer: Če bo davčni zavezanec v davčnem obračunu DDPO za leto 2016 izračunal novo, višjo višino obroka akontacije za leto 2017 kot pa jo je plačal za mesec januar in februar 2017, in bo ta obračun oddal v mesecu marcu 2017, potem bo moral zavezanec razliko do nove višine obroka za oba meseca plačati skupaj z obrokom akontacije za mesec marec 2017 do 10. 4. 2017. Če pa bo zavezanec imel v letu 2017 nižji obrok akontacije ali ga celo ne bo imel, potem mu bo Finančna uprava razliko za že plačane obroke akontacije za januar in februar 2017 vrnila v 30 dneh po predložitvi davčnega obračuna DDPO oziroma bo s tem preplačilom pobotala morebitni davčni dolg zavezanca. Vir: FURS AKONTACIJA DAVKA OD DOHODKOV PRAVNIH OSEB KRATKOTRAJNO DELO Davek od dohodkov pravnih oseb (DDPO) Sprememba davčne stopnje ne vpliva na plačevanje obrokov akontacije davka od dohodkov pravnih oseb (DDPO) za leto 2017 do predložitve davčnega obračuna DDPO za leto 2016. Splošna davčna stopnja za davek od dohodkov pravnih oseb je od 1. 1. 2017 dalje spremenjena in znaša 19 odstotkov. To pomeni, da se pri davčnem obračunu DDPO za koledarsko leto 2016 davek izračuna še po stari, 17 odstotni stopnji, pri izračunu Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 4 V Zakonu o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno je kratkotrajno delo opredeljeno kot brezplačno opravljanje dela v mikro družbi ali pri samozaposleni osebi z največ 10 zaposlenimi. Kratkotrajno delo lahko opravlja:  zakonec, zunajzakonski partner ali partner v registrirani istospolni skupnosti samozaposlenega ali (so)lastnika ali  zakonec, zunajzakonski partner ali partner v registrirani istospolni skupnosti enega od staršev samozaposlenega ali (so)lastnika ali  oseba, s katero je samozaposleni ali (so)lastnik v sorodu v ravni vrsti do prvega kolena, ali  starši in otroci zakonca, zunajzakonskega partnerja ali partnerja v registrirani istospolni skupnosti samozaposlenega ali (so)lastnika. Status posameznika za opravljanje kratkotrajnega dela ni pomemben. Tako delo torej lahko opravlja vsak, ne glede na to, ali je v delovnem razmerju, brezposeln ali upokojen. Kratkotrajno delo lahko traja največ 40 ur mesečno. Zavarovanje za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 4,70€ Zakon o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (ZPDZC-1) določa, da mora biti oseba, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovana za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni. Druge vrste zavarovanj za te osebe v zakonu niso navedene, prav tako tudi niso določene med posebnimi primeri zavarovanja v Zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2). Obveznost zavarovanja za poškodbe pri delu in poklicne bolezni oseb, ki opravljajo kratkotrajno delo, je določena tudi Zakonu o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ). Osebe, ki opravljajo kratkotrajno delo je potrebno prijaviti v zavarovanje z obrazcem M12. Prispevek za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni se plača na FURS s predložitvijo obračuna davčnega odtegljaja (REK-2 obrazec, vrsta dohodka 1509 – Plačilo prispevka za ZZ) preko sistema eDavki, do 15. v mesecu za pretekli mesec. Prispevek se plačuje mesečno po stopnji 0,30 odstotka od osnove, ki je enaka povprečni bruto plači v RS za mesec oktober predhodnega leta. Povprečna bruto plača za oktober 2016 je bila 1.567,99€, tako se v letu 2017 prispevek za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni plačuje v višini 4,70€. OBVESTILO O LETNEM DOPUSTU Pisno obvestilo do 31. marca Delodajalec mora delavce pisno obvestite o odmeri letnega dopusta za tekoče koledarsko leto najpozneje do 31. marca 2017. Pri odmeri letnega dopusta je potrebno upoštevati določila Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1), kolektivne pogodbe, splošne akte delodajalca, v kolikor jih ima in delavčevo pogodbo o zaposlitvi. Na podlagi zakonskih določb mora delodajalec pri odmeri letnega dopusta upoštevati še: – predpisano trajanje letnega dopusta (minimalni letni dopust), – dodatni letni dopust, – pridobitev pravice do celotnega letnega dopusta, – pravica do sorazmernega dela letnega dopusta. Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 5 Trajanje letnega dopusta Letni dopust v posameznem koledarskem letu ne sme biti krajši kot štiri tedne, četudi delavec dela skrajšan delovni čas. Minimalno število dni letnega dopusta pa je odvisno od razporeditve delovnih dni v tednu za posameznega delavca: - 16 delovnih dni, če dela 4 dni na teden, - 20 delovnih dni, če dela 5 dni na teden, 24 delovnih dni, če dela 6 dni na teden. Letni dopust se določa in izrablja v delovnih dneh. Kot dan letnega dopusta se šteje vsak dan, ki je po razporeditvi delovnega časa pri delodajalcu za posameznega delavca določen kot delovni dan. V odmero letnega dopusta se torej ne vštevajo:  prazniki in dela prosti dnevi,  odsotnost zaradi bolezni ali poškodbe,  drugi primeri opravičene odsotnosti. Če je delavec med letom zamenja delodajalca, ima pri vsakem delodajalcu pravico izkoristiti le sorazmerni del dopusta za tekoče leto. Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1) določa, da delavcu za vsak mesec v koledarskem letu pripada 1/12 dopusta. Čeprav je delodajalec delavcu do 31. marca tekočega leta predal odmero, koliko dni letnega dopusta mu pripada, lahko ob prekinitvi sodelovanja za tega delavca pripravi nov izračun za letni dopust. V primeru, ko delavec in delodajalec skleneta delovno razmerje po tem datumu, je najbolje, da delodajalec delavca o sorazmernem delu dopusta obvesti ob sklenitvi delovnega razmerja. V primeru, ko delavec službo zamenja, sorazmernega dela dopusta pa pri prvem delodajalcu še ni izkoristil, se lahko s starim delodajalcem dogovori za odškodnino za neizrabljeni dopust, vendar le v primeru, če do izteka pogodbe o zaposlitvi – v odpovednem roku oziroma še pred tem – pri njem ni mogel izkoristiti sorazmernega dela dopusta. Obenem obstaja tudi možnost, da se z novim delodajalcem dogovori, da se neizrabljen letni dopust izkoristi pri njemu. Če je delavec pri delodajalcu do izteka pogodbe o zaposlitvi že v celoti izrabil odmerjen letni dopust za tekoče leto, delodajalec zaradi tega ne more zahtevati nobenega nadomestila. Delavec lahko vedno izkoristi le cele dneve dopusta, ob obračunu števila dni dopusta za vsak koledarski mesec z dvanajstinami pa se najmanj pol dneva dopusta vedno zaokroži navzgor. Prav tako se lahko pri dveh različnih delodajalcih razlikuje število dni dopusta zaradi zahtev delovnega mesta, internih aktov, kolektivne pogodbe ali razporeditve delovnih dni. Pri enem delodajalcu ima lahko delavec predvidenih več dni dopusta kot pri drugem, v vsakem primeru – tudi če dela za krajši delovni čas od polnega – pa ima pravico do najmanj štirih tednov dopusta. Planiranje letnega dopusta Delodajalec je dolžan delavcu zagotoviti izrabo letnega dopusta v tekočem koledarskem letu, delavec pa je dolžan do konca tekočega koledarskega leta izrabiti najmanj dva tedna, preostanek letnega dopusta pa v dogovoru z delodajalcem do 30. junija naslednjega leta. V primerih, ko delavec letnega dopusta v tekočem koledarskem letu oziroma do 30. junija naslednjega leta zaradi odsotnosti zaradi bolezni ali poškodbe, porodniškega dopusta ali dopusta za nego in varstvo otroka ni izrabil, se letni dopust lahko prenese do 31. decembra naslednjega leta. Letni dopust po Kolektivni pogodbi za obrt in podjetništvo Kolektivna pogodb za obrt in podjetništvo določa trajanje letnega dopusta na sledeč način: (1) Delavec ima v posameznem koledarskem letu pravico do letnega dopusta, ki ne more biti krajši kot štiri tedne, kar pomeni: - 16 delovnih dni, če dela 4 dni na teden, - 20 delovnih dni, če dela 5 dni na teden, - 24 delovnih dni, če dela 6 dni na teden. (2) Poleg letnega dopusta iz prejšnjega odstavka imajo pravico do dodatnih dni letnega dopusta: - starejši delavec – 3 dni, - delavec invalid – 3 dni, - delavec z najmanj 60% telesno okvaro – 3 dni, - delavec, ki neguje in varuje otroka, ki potrebuje posebno nego – 3 dni, - delavec, mlajši od 18 let – 7 dni, - nočni delavec – 1 dan, - delavec za vsakega otroka, ki še ni dopolnil 15 let starosti – 1 dan. (3) V primeru organiziranega dela ob nedeljah, 15 ali več nedelj na leto, pripada delavcu dodatno 1 dan letnega dopusta. (4) V primeru, da delavec večino delovnega časa opravlja delo, ki je posebno težko, naporno ali zdravju škodljivo ter kot tako opredeljeno v Izjavi o varnosti, mu pripada dodatno najmanj 1 dan letnega dopusta. (5) V primeru, da delavec dela v deljenem delovnem času in prekinitev traja dve uri ali več, mu pripada dodatno 1 dan letnega dopusta. (6) Na osnovi zahtevnosti dela, delavcu pripadajo dodatni dnevi dopusta za delo III. do VII. stopnje zahtevnosti 1 dan, (7) Delavcu pripadajo dodatni dnevi letnega dopusta za delo pri zadnjem delodajalcu: - od 5 do 10 let 1 dan, - nad 10 do 15 let 2 dni, - nad 15 do 20 let 3 dni, - nad 20 let 4 dni. Letni dopust je mogoče izrabiti v več delih, pri čemer mora en del trajati najmanj dva tedna. Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 6 ZAKON O ČEZMEJNEM IZVAJANJU STORITEV V Uradnem listu št. 10/2017 je bil dne 27.2.2017 objavljen Zakon o čezmejnem izvajanju storitev (ZČmIS). Temeljni razlog za pripravo zakona je bil uskladitev z evropsko zakonodajo, ki predpisuje strožje pogoje za izdajo potrdil A1, potrebnih za napotitev delavcev in delo samozaposlenih v tujini. Zakon med drugim predvideva preprečevanje zlorab na področju napotitve delavcev v tujino. Zakon ureja čezmejno izvajanje storitev delodajalcev z napotitvijo delavcev na delo in čezmejno izvajanje storitev samozaposlenih oseb iz Slovenije v drugih državah EU ter iz drugih držav EU v Sloveniji, pri čemer delavci in samozaposleni ostanejo vključeni v obvezna socialna zavarovanja v matični državi. Zakon naj bi preprečil čezmejno izvajanje storitev in napotitev delavcev na delo t.i. slamnatim podjetjem ter drugim delodajalcem, ki so kršili pravila. Predpisuje tudi subsidiarno odgovornost v primeru, da tuji delodajalec, ki je podizvajalec ali agencija, svojim napotenim delavcem ne zagotovi place. Hkrati uvaja sodelovanje med državami EU na področju vročanja odločb in izterjave kazni, ki jih zaradi kršitev predpisov na področju napotitve delavcev naložijo pristojni organi države članice EU, v kateri se storitev izvaja. Potrdilo A1, s katerim delodajalec dokazuje, da je oseba, napotena v tujino v Sloveniji zavarovana, bo izdano le delodajalcu, ki:  dejavnost opravlja tudi v Sloveniji  ni kršil določb v zvezi s plačilom za delo, delovnim časom, zaposlovanjem na črno  redno izplačuje place in prispevke za socialna zavarovanja  ima poravnane vse davčne obveznosti. Največ dilem ob sprejemanju zakona je bilo povezanih z dodatnimi obremenitvami podjetnikov, saj zakon neupravičeno kaznuje obrtnike in bo povzročil gospodarsko škodo. Obrtnike je zmotila predvsem odločitev, da se za napotitev delavca šteje tudi osnovna montaža oziroma vgradnja izdelka, izdelanega v Sloveniji, ki jo delavec opravi v času do osem dni. Tako se npr. mizar oziroma pri njem zaposlen delavec, ki je izdelal kuhinjo v Sloveniji in jo montira v Avstriji, šteje za napotenega delavca, čeprav je montaža trajala le nekaj ur. To predstavlja dodatne stroške pri obračunu place, saj mora delodajalec obračunavati plačo po dveh zakonodajah. Za podjetnike je nedopusten tudi petdnevni rokom za izdajo obrazca A1, saj se morajo npr. servisna podjetja na klic stranke odzvati takoj. AJPES – LETNO POROČILO 2016 Do 31.3.2017 je potrebno na AJPES oddati letno poročilo za leto 2016 zaradi javne objave, podatke iz letnih poročil na poenotenih obrazcih pa za državno statistiko. Za leto 2016 so spremenjeni poenoteni obrazci zaradi spremenjenih predpisov (Računovodska Direktiva 2013/34/EU, Zakon o gospodarskih družbah, Slovenski računovodski standardi (2016) in Enotni kontni okvir), ki so objavljeni v Navodilu o predložitvi letnih in zaključnih poročil ter drugih podatkov poslovnih subjektov. Letno poročilo, ki ga predložite AJPES, se šteje kot priloga k davčnemu obračunu, zato vam ga ni treba pošiljati še na FURS, morate pa v davčnem obračunu to izrecno navesti. Letno poročilo predložite izključno prek spletnega portala AJPES po predhodni brezplačni registraciji in vključitvi v sistem e-Pooblastil, ki preverja pravice uporabnikov za predložitev. Predložitev letnega poročila lahko potrdite na dva načina:  s kvalificiranim digitalnim potrdilom (več na elektronsko podpisovanje) ali  z lastnoročnim podpisom odgovorne osebe na Obvestilu za AJPES, izpisanim iz spletne aplikacije, ki ga posredujte izpostavi AJPES osebno ali pošljite po pošti s povratnico. Podrobnejše informacije o predložitvi so na voljo v izpostavah AJPES in na spletni strani Oddajam -> Letna in druga poročila. Samostojni podjetniki, ki ugotavljajo davčno osnovo za davek od dohodka iz dejavnosti z upoštevanjem normiranih odhodkov (normiranci), niso zavezani za predložitev letnega poročila in javno objavo na spletnem portalu AJPES. V primeru, da želite njegovo javno objavo, se obrnite na izpostavo AJPES. STROŠKI JAVNE OBJAVE LETNIH POROČIL Gospodarske družbe, zadruge in samostojni podjetniki morajo po javni objavi letnega poročila na spletnem portalu plačati AJPES nadomestilo in sicer: Vrsta letnega poročila podpisano kvalificiranim potrdilom (€) Gospodarske družbe Letno poročilo, predloženo na poenotenih obrazcih Letno poročilo, predloženo v neenotni obliki s digitalnim potrjeno z Obvestilom za AJPES (€) Samostojni podjetniki Gospodars ke družbe Samostojni podjetniki 38,43 10,37 42,09 14,03 56,12 56,12 59,78 59,78 Nadomestilo stroškov javne objave letnih poročil plačajte po prejemu računa. Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 7 V primeru, da nameravate prenehati z opravljanjem dejavnosti pred iztekom treh mesecev po koncu poslovnega leta, morate nadomestilo za javno objavo plačati hkrati s predložitvijo letnega poročila. Podatki za izpolnitev univerzalnega plačilnega naloga (UPN) so naslednji: Koda namena: ADVA Bic (Swift) banke: BSLJSI2X IBAN: SI56 0110 0600 0000 314 Referenca: SI11 7600003-XXXXXXXX (XXXXXXXX=davčna številka). AJPES je s 1.1.2015 pričel izdajati tudi elektronske račune. Vsem poslovnim subjektom, ki so ali še bodo poslali soglasje za prejemanje elektronskih računov bo AJPES poslal elektronske račune prek Uprave RS za javna plačila (UJP) v spletno banko ali na elektronski naslov. Vsem ostalim bodo računi na voljo v papirni obliki. Podrobnejše informacije o elektronskih računih so vam na voljo na spletni strani eRacuni. Vir: Ajpes RAZPIS – POSOJILA NA PODROČJU OBDELAVE IN PREDELAVE LESA Slovenski regionalno razvojni sklad je objavil Javni razpis za ugodna posojila podjetniškim projektom in projektom na področju obdelave in predelave lesa. Razpis je namenjen gospodarskim družbam, s.p.jem ter zadrugam, ne glede na velikost prijavitelja, s podjetniškimi projekti ali projekti na področju lesarstva v Republiki Sloveniji. Upravičeni stroški: nakup, gradnja ali obnova nepremični, nakup strojev in opreme, nematerialne naložbe,.. Višina kredita: najmanj 15.000€ in največ 1.000.000€, z največ 15 letno dobo vračanja ter 3 letni moratorij. Obrestna mera:  pri podjetništvu: 3-mes. EURIBOR + pribitek od 0,60% do 1,00% oz. ROM+ pribitek od 0,60% do 0,80% letno;  pri lesarstvu: 3-mes. EURIBOR + pribitek od 0,60% do 0,80% oz. ROM + pribitek od 0,10% do 0,50% letno. Informacije: Slovenski regionalno razvojni sklad, Škrabčev trg 9a, Ribnica, tel: 01/836-19-53. Podrobnosti razpisa so objavljene na spletni strani sklada: www.regionalnisklad.si Prvi rok za oddajo prijav je 6. 3. 2017. RAZPIS – SOFINANCIRANJE UDELEŽBE NA POSLOVNIH DOGODKIH Javna agencija Spirit Slovenija je objavila Javni razpis za sofinanciranje aktivne udeležbe podjetij na mednarodnih poslovnih dogodkih v tujini v letu 2017. Kot mednarodni poslovni dogodek se šteje mednarodni strokovni forum, konferenca ali kongres s področja dejavnosti prijavitelja, z mednarodno udeležbo, izveden v letu 2017. Mednarodni poslovni dogodek mora biti predstavljen na spletni strani organizatorja dogodka, s katere morajo biti razvidne najmanj naslednje informacije: naziv dogodka, področje, termin in lokacija dogodka, organizator, način prijave. Aktivna udeležba podjetja na mednarodnem poslovnem dogodku pomeni, da podjetje v okviru mednarodnega poslovnega dogodka tuji poslovni in strokovni javnosti predstavi svoje dosežke, proizvode in storitve na stojnici/razstavnem prostoru ali v obliki predavanja oz. predstavitve ali s sodelovanjem v panelu oz. okrogli mizi. Na razpis se lahko prijavijo mikro, mala in srednje velika podjetja ali fizične osebe, ki se ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo v Republiki Sloveniji. Upravičeni stroški sofinanciranja so:  Stroški nastopov na sejmih in razstavah - stroški aktivne predstavitve na mednarodnem poslovnem dogodku (stroški prijave podjetja, stroški najema razstavne površine, stroški postavitve in ureditve razstavnega prostora, stroški izvedbe predavanja/javne predstavitve);  Stroški za službena potovanja (stroški kotizacije udeležencev, stroški prevoza, stroški bivanja). Besedilo javnega razpisa in razpisna dokumentacija sta na voljo na spletnem naslovu: www.spiritslovenia.si Roki za oddajo vlog so: 29.3.2017 in 12.6.2017. Kotizacija: za člane sekcije brezplačna, ostali 60 € na osebo in vključuje predavanja strokovnjakov, postrežba med odmori, ogledi in prevoz z avtobusom. Kotizacijo za udeležbo na strokovnem srečanju nakažite pred srečanjem na račun št. SI56 1010 0004 4193 195, Banka Koper d.d, sklic 00 200013, koda namena SUBS. Informacije: Igor Pipan, sekretar Sekcije cementninarjev, kamnosekov in teracerjev, telefon: 01 58 30 568 ali e-naslov: igor.pipan@ozs.si Prijave: do torka, 7. marca 2017 po elektronski pošti na e-naslov: igor.pipan@ozs.si FRIZERJI IN KOZMETIKI Look and learn seminar Sekcija frizerjev pri OOZ Ajdovščina organizira strokovni LOOK AND LEARN SEMINAR s Tomažem Turkom in Matjažem Okornom ter z novo kolekcijo CMYK na katerem bodo predstavili tri striženja in tri barvanja. Seminar bo v soboto 11.3.2017 ob 15. uri na OOZ Ajdovščina Cena: 30 € Prijave: Tea Gruden tel. (05) 36 44 900 ali e-pošta tea.gruden@ozs.si ali na OOZ Idrija (05) 373 47 50, e-pošta ivica.podgornik@ozs.si. KOZMETIKI Kongres kozmetikov, Portorož 1. – 2. april 2017 Sekcija kozmetikov pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije organizira Kongres kozmetikov, na katerem bodo predstavljene aktualne teme. Kongres bo v SEKCIJE CEMENTNINARJI, KAMNOSEKI IN TERACERJI Strokovno srečanje cementninarjev, kamnosekov in teracerjev Sekcija cementninarjev, kamnosekov in teracerjev pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) organizira strokovno srečanje ki bo v petek, 10. marca 2017 ob 8:30 uri na Obrtnopodjetniški zbornici Slovenije, Celovška 71, Ljubljana Program:  uporaba kamnitih in betonskih izdelkov v Plečnikovi arhitekturi - voden strokovni ogled z avtobusom Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si  Ljubljana tudi mediteransko mesto? - Plečnikov poskus  varno nakladanje, prevoz ter razkladanje bremen  zavarovanja v kamnoseštvu in cementninarstvu Strokovno srečanje je vedno tudi priložnost za poglobitev znanja in navezave novih poslovnih stikov ob prijetnem druženju, zato verjamemo, da se nam boste radi pridružili. 8 soboto 1. in nedeljo 2. aprila 2017 v Hotelih Bernardin v Portorožu Program: sobota , 1. 4. 2017  «Lepota telesa in duha« (častna gostja ga. Andreja Sterle Podobnik Slovenka leta )  Thalion morske učinkovine – kreatorji kozmetike prihodnosti  Zavarovanje odgovornosti za odgovorno osebo  aktualne informacije o storitvah, ukrepih in stanju brezposelnih na področju kozmetike  podaljševanje trepalnic – trendi, priložnosti in nevarnosti nestrokovne izvedbe  obveznosti s področja varnosti in zdravja pri delu in obvezni interni akti za delodajalce  predstavitev CIDESCO mednarodne organizacije  izgledati mlajše s Face Method tm ( vadba obraznih mišic.  dermo-kozmetični izdelki za napredno anti-age nego obraza  regeneracija in zaščita naravnih nohtov  najnovejši trendi ter svetovne novosti in dosežki na področju permanentnega make upa ter tetoviranja pleše  izguba visceralne maščobe v medicini in kozmetiki - BodySculptor s tehnologijo Biostimology,  kombinacija tehnologij: prednost ali modna muha? RF, C02, vacuum, krio, magnetna terapija  "Drugačen ni napačen" - praktično predavanje o razumevanju prirojenih osebnostnih tipih in kako prepoznati osebo, ki je naša stranka ali poslovni partner  ogled Wellnesa v Hotelih Bernardin (predhodna prijava)  večerja – druženje ob glasbi Program: nedelja, 2. 4. 2017  Shiatsu kot samopomoč za nego ženske  kako na spletu omrežiti stranke in jih pripeljati v salon  “Skrivnosti vihtenja pile”, vse o različnih pilah in tehnikah piljenja s praktičnim prikazom  trepalnice – industrija v razcvetu  ličenje za različne priložnosti v okolju osebnih storitev in kako uspešno prodajati izdelke strankam Kotizacija: za člane Sekcije kozmetikov in zaposlene 50€ za dvodnevni kongres po programu, 30€ za prvi dan kongresa (brez večerje), ostali udeleženci 120€ za dvodnevni srečanje po programu, 60€ za prvi dan kongresa (DDV vključen). Kotizacijo za udeležbo na posvetu plačate ob prijavi na TRR OZS (za kongres kozmetikov), na transakcijski račun št.: SI 56 0201 3025 3606 416, sklic 00 200080, - koda namena OTHR. Potrdilo o plačilu pošljete pred srečanjem na e-naslov vlasta.markoja@ozs.si ali po faxu 01 50 54 373. Prijava: do 28.3.2017 s spletno prijavnico http://www.ozs.si/Dogodki.aspx?id=a0Nb000000xcYAIEA2 in priloženim dokazilom o plačilu kotizacije. PREVOZNIKI Nizozemska - napotitev voznika in minimalna plača Nizozemska je sredi leta 2016 uzakonila direktivo EU o napotitvi delavcev, in sicer »WagwEU« (Wet arbeidsvoorwaarden gedetacheerde werknemers v de EU) in se nanaša na napotitev delavcev in minimalno plačo. Od 1. 1. 2017 pa je v veljavi drugi del zakonodaje »WAS« (mokro Aanpak Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 9 Schijnconstructies), katere cilj je boj proti lažni konkurenci. Oba zakona veljata tudi za tuje izvajalce in njihove zaposlene, ki opravljajo delo (prevoze) na Nizozemskem. Na osnovi WagwEU morajo delodajalci, ki napotijo svoje delavce na delo na Nizozemsko upoštevati določila o nizozemski minimalni plači. Za transportni sektor je na Nizozemskem sklenjena kolektivna pogodba, zato je pri napotitvi delavcev potrebno upoštevati določila kolektivne pogodbe, ki govorijo o višini minimalne plače. Poleg določil o minimalni plači je potrebno upoštevati tudi druga določila in sicer;  maksimalni delovni čas in minimalni počitek  minimalni plačani dopust,  minimalne urne postavke, tudi za nadurno delo (ta točka se ne uporablja za programe dodatnega kolektivnega zavarovanja),  pogoje dajanja v najem delavcev (zlasti kadar gre za delavce, ki jih najamejo za začasno zaposlovanje),  zdravje, varnost in higiena pri delu, zaščitni ukrepi glede pogojev in pogojev za zaposlovanje nosečnic ali žensk, ki so pred kratkim rodile, otrok in mladih,  enako obravnavanje moških in žensk (nediskriminatorno obravnavanje). Pri obračunu minimalne v Nizozemski je potrebno upoštevati določila kolektivne pogodbe za transportni sektor (CAO), in sicer je ta znesek za mednarodnega voznika 13,91€ bruto/uro, minimalna višina plače je 8,96 € bruto/uro (ta se uporablja, če je potekla veljavnost CAO in še ni sprejeta nova). Določila Nizozemske kolektivne pogodbe za transportni sektor (CAO) se uporabljajo, kadar se prevoz opravlja na ozemlju Nizozemske. Direktiva o napotitvi delavcev na delo v prometu se uporablja le v primeru kabotaže. Nova pravila ne bodo veljala za bilateralne prevoze, prevoze za/iz tretjih držav ter tranzitne prevoze! Na zahtevo nadzornih organov so delodajalci dolžni posredovati vso dokumentacijo:  plačilne liste (tudi dokazilo, da je bila plača izplačana)  pogodba o zaposlitvi za voznika, dodatek k pogodbi (aneks), evidenco delovnega časa (za obdobje dela na Nizozemskem)  dokazilo o socialni varnosti (A1) Nizozemska zakonodaja ne predpisuje, da bi morala biti dokumentacija prevedena v nizozemski jezik). Delodajalec mora v primeru izvajanja kabotaže na Nizozemskem imenovati kontaktno osebo oz. zastopnika, pri kateri bodo lahko nadzorni organi preverili vso dokumentacijo o spoštovanju Direktive. Predpis o minimalni plači ne velja samo za samozaposlene voznike, vendar bodo morali le ti ob nadzoru dokazati, da so samozaposleni (so hkrati prevozniki in vozniki) in ne »navidezno samozaposleni« (s.p.-voznik). Nizozemska bo izdelala elektronski register, kamor bodo delodajalci lahko priglasili svoje voznike bo v uporabi od 1. 1. 2018. Zgoraj navedena zakonodaja je že v veljavi v delu, ki se nanaša na izvajanje kabotaže. Predlog sprememb Zakona o prevozih v cestnem prometu Predlog sprememb Zakona o prevozih v cestnem prometu je objavljen na spletni strani: http://imss.dz-rs.si/imis/f4462d96bd0d5bc04081.pdf Bistvene novosti predlaganih sprememb:  V zakon se dodaja obvezo, da mora imetnik licence zaposliti vse voznike vozil s katerimi opravlja prevoze v cestnem prometu (velja tako za prevoz blaga, kot tudi za prevoz potnikov).  Širi se nabor obveznih dokumentov, ki jih morajo imeti v vozilu vozniki domači in tuji imetniki licenc: pogodba o zaposlitvi za določen ali nedoločen čas, dokazili o nakazilu plač in plačanih prispevkih za zadnje tri mesece (to pomeni, da prevoznik ne bi več mogel koristiti ostalih oblik zaposlovanja npr. kratkotrajno delo družinskega člana, občasno oz. začasno delo upokojenca, ..).  podana je zahteva za obvezno vgradnjo tahografa v vsa dvosledna vozila z višino vozila nad prvo osjo 1,3 m ali več in vsa vozila katerih največja NDM ne presega 3,5 t in so zasnovana in izdelana za prevoz več kot 1+6 potnikov in zahteva, da se za te voznike uporabljajo določbe zakona, ki ureja delovni čas in obvezne počitke mobilnih delavcev. ZAVOD ZA IZOBRAŽEVANJE DOBRODELNI KONCERT Mestna knjižnica Idrija organizira dobrodelni koncert, ki bo v soboto 18. marca 2017 ob 18. uri v Filmskem gledališču Idrija Nastopili bodo Klapa Galeb, Briški nonet in Klapa Capris. Zbrana sredstva bodo namenjena Zvezi prijateljev mladine Idrija za poletno letovanje otrok. Prispevek lahko nakažete neposredno na ZPM Idrija, Mestni trg 1, Idrija, TRR: SI56 0475 2000 0296 288, namen: donacija za letovanje STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA Davčno in računovodsko svetovanje Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…) Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si Pravno svetovanje Sejem frizerstva in kozmetike COSMOPROF Bologna 2017 Zavod za izobraževanje severno primorske regije organizira prevoz na ogled največjega sejma frizerstva in kozmetike COSMOPROF Bologna 2017 v nedeljo, 19.3.2017 ob 5.00 uri izpred Območne obrtno podjetniške zbornice Ajdovščina. Cena prevoza je odvisna od števila udeležencev (od 17€ pri 50 udeležencih do 41€ pri 16 udeležencih). Vstopnica za sejem je 30 € v predprodaji, ki jo lahko kupite na spletni povezavi http://www.cosmoprof.com/tickets-3/ , ker je cena na dan dogodka 50 €. Prijave: na telefon 05 36 44 900 ali na mail tea.gruden@ozs.si Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 10 Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave:OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu pa morajo preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Osnova za plačilo prispevkov Osnova za plačilo prispevkov po oddaji davčnega obračuna za leto 2016 je dobiček za leto 2016, brez upoštevanja prispevkov ter znižanj in povečanj davčne osnove, preračunan na mesec in znižan za 25%. Minimalna osnove za plačilo prispevkov: 2017 od februarja dalje:  osnova za prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje PIZ, starševsko varstvo in zaposlovanje za leto 2017 so od februarja dalje: 58 % povprečne plače (PP) 2016 = 58 % x 1.584,66€ = 919,10€  osnova za prispevek za zdravstveno zavarovanje (ZZ): 60 % povprečne plače PP 2016 = 950,80€ Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnika plačuje v letu 2017 od februarja dalje so v višini 355,35€, najvišji pa 2.118,70€ (osnova je 3,5 kratnik PP 2016 = 3,5 x 1.584,66€). Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, to stori tako, da v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek tiste zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun:  akontacijo dohodnine do 10. v mesecu,  prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec,  dajatve za zaposlene na dan izplačila plač, Na isti dan morajo biti predloženi davčnemu organu tudi ustrezni obrazci preko e-Davkov. Poseben davek na določene prejemke (podjemne pogodbe,..) je potrebno plačati najkasneje v 3 dneh po izplačilu! PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje . 1. Od 1.1.2017 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 33,24€ (doslej Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 11 32,67€) in sicer 8,31€ (povprečna plača oktober 2015 = 1.567,99€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 24,50€ (25% povprečne plače oktober 2015 = 1.567,99€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Od 1.4.2016 dalje je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 32,43€ . V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki so 65,67€ (32,43€ + 33,24€). Prispevke se plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 32,43€ Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 33,24€ od 1.1.2017 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX€ Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 32,43€ Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 33,24€ od 1.1.2017 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) za januarja 2017 je najmanj 1.166,92 € (75% povprečne letne plače za leto 2015 - PP 2015 je 1.555,89€). Zasebniki predložijo davčnemu organu obračun prispevkov za socialno varnost najmanj v višini 445,76 v elektronski obliki na obrazcu OPSVL prek sistema eDavki. Zavezanec plača prispevke do 20.v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Od leta 2015 dalje je najnižja osnove za plačilo prispevkov za delavce v delovnem razmerju 52 % zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec (14. in 410. člen ZPIZ-2). Za izplačila od 1. 3. 2017 se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače preteklega leta (PP 2016 je 1.584,66€). Za izplačila od 1. 3. 2017 dalje, znaša najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 824,02 € (52 % x 1.584,66 €). PLAČA DECEMBER Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za december 2016 je znašala 1.653,67€, neto plača pa 1.074,27€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar – december 2016 (povprečna letna plača 2016) je znašala 1.584,66€, neto 1.030,16€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje oktober - december 2016 je znašala 1.636,51€, neto 1.060,63€. MINIMALNA PLAČA V Uradnem listu št.4/2016 z dne 27.1.2017 je bila objavljena minimalna plača, ki je za delo s polnim delovnim časom, opravljeno od 1. januarja 2017, v višini 804,96 eurov. IZ URADNEGA LISTA 5 3.2. 5 3.2. 5 3.2. 8 17.2. 9 24.2. 9 24.2. 10 27.2. Zakon o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (ZPRPGDZT) Zakon o spremembi in dopolnitvah Zakona o tujcih (ZTuj-2D) Kolektivna pogodba za cestni potniški promet Slovenije za leto 2017 Pravilnik o spremembah Pravilnika o splošnem označevanju živil, ki niso predpakirana Zakon o omejevanju uporabe tobačnih in povezanih izdelkov (ZOUTPI) Pravilnik o spremembah Pravilnika o vsebinah vlog za izdajo dovoljenj dimnikarskim družbam in licenc dimnikarjem Zakon o čezmejnem izvajanju storitev (ZČmIS) Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 12 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI FEBRUAR 2017 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA najnižji ZASEBNIK Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR prispevek stopnja PIZ - SI56 0110 0888 2000 003 ZZ - SI56 0110 0888 3000 073 Starš. var. - SI56 0110 0888 1000 030 Zaposl. - SI56 0110 0888 1000 030 PRISPEVKI SKUPAJ 919,10€ 950,80€ 58% PP 2016 (58% X 1.584,66) ZZ - 60% PP 2016 (60% X 1.584,66) Referenca 24,35% SI19 DŠ-44008 13,45% SI19 DŠ-45004 0,20% SI19 DŠ-43001 0,20% SI19 DŠ-42005 najnižji DRUŽBENIK 75% PP 2016 1.188,50€ najvišji 3,5 kratnik povprečne mesečne bruto plače 2016 5.546,31€ 223,80 127,88 1,84 1,84 289,40 159,86 2,38 2,37 355,36 1.350,53 745,99 11,10 11,09 454,01 2.118,71 DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke ZZ, če je bruto zavarovalna osnova nižja od 60% od PP za leto 2016 (60% x 1.584,66€) 2. ZASEBNIK: Najnižja osnova za ostale prispevke = 58% PP za leto 2016 (58% x 1.584,66€) 3. ZASEBNIK: Osnova za ostale prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 58% PP za leto 2016 (58% x 1.584,66€ = 919,10€) 4. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 75% PP za leto 2016 (75% x 1.584,66€), prispevki skupaj: 454,01€ 950,80 € 919,10 € individualno 1.188,50€ 5. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2016 (3,5 x 1.584,66€), prispevki skupaj: 2.118,71€ 5.546,31 € OLAJŠAVE splošna olajšava skupna mesečna olajšava € 275,23 368,22 543,32 203,08 423,85 792,06 203,08 Znesek € a) letni dohodek nad 12.570,89 € b) letni dohodek nad 11.166,37 do 12.570,89 € b) letni dohodek do 11.166,37 € Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok za druge vzdrževane družinske člane za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 275,23 + 93,00 275,22 + 268,09 203,08 220,77 368,21 OBRTNIKI - POPOLDANCI namen akontacija davka na dejavnost PIZ nesreče pri delu ZZV pavšalni prispevek prehodni račun sklic SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 bruto Povprečna plača DECEMBER 2016 Povprečna mesečna plača JANUAR - DECEMBER 2016 Povprečna mesečna plača OKTOBER - DECEMBER 2016 Povprečna bruto plača (PP) 2016 Minimalna plača od 1.1.2015 Minimalna plača od 1.1.2017 Zajamčena plača 1.653,67 € 1.584,66 € 1.636,51 € 1.584,66 € 790,73 € 804,96 € 237,73 € 3.302,70 4.418,64 6.519,82 2.436,92 2.649,24) 4.418,54 2.436,92 2.477,03 2.819,09 skupna letna olajšava € (1.115,94+3.302,70) (3.217,12+3.302,70) 2.436,92 5.086,16 9.504,70 (2.436,92+212,32) (2.436,92+1.981,62) DELOVNI DNEVI DEJANSKI PRAZNIKI 19 152 DELOVNI DNEVI FEBRUAR 2017 Znesek € OBRAČUN UR 1 8 SKUPAJ 20 160 32,43 33,24 65,67 SKUPAJ PODATKI O PLAČAH letna olajšava € STOPNJE PRISPEVKOV neto 1.074,27 € 1.030,16 € 1.060,63 € 1.030,16 € PRISPEVEK DELAVEC DELODAJALEC KONTO Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50% 8,85% SI56 DŠ-44008 Zdravstveno zavarovanje 6,36% 6,56% + 0,53% SI56 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI56 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI56 DŠ-42005 22,10% 16,10% Dohodnina lestvica SI56 DŠ-40002 POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo Vrsta izplačila Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek - če prehrano organizira delodajalec je delavec upravičen do terenskega dodatka Prevoz na delo (neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008) Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust KP za obrt in podjetništvo najmanj v višini min. plače +1%, po Uredbi - najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je 70% PP za predpretekli mesec) Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 6-8 ur 8-12 ur nad 12ur LETNI OBRAČUN AKONTACIJE DOHODNINE neto davčna osnova nad € 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 neto davčna osnova do € 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 znesek dohodnine € 1.283,41 4.625,65 14.009,65 22.943,46 Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja 4,00 € 0,18 € 0,37 € 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 0,37 € 798,64 € 1.157,57 € 6,20 € 8,50 € 17,00 € 7,45 € 10,68 € 21,39 € 4,90 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE DOHODNINE neto davčna osnova nad € SKUPAJ 16% + 27% nad 8.021,34 € + 34% nad 20.400,00 € + 39% nad 48.000,00 € + 50% nad 70.907,20 € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 13 neto davčna osnova do € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 znesek dohodnine € 106,95 385,47 1.167,47 1.911,96 SKUPAJ 16% + 27% nad 668,45 € + 34% nad 1.700,00 € + 39% nad 4.000,00 € + 50% nad 5.908,93 €