SEM V PRETEKLEM LETU THE SEM IN THE PAST YEAR RAZSTAVNA DEJAVNOST SEM V LETU 2012 439 SEM je v letu 2012 uresničil obsežen program, ne glede na drastično zmanjšanje sredstev, ^ii jih je prejel za izvedbo razstav in programsko delovanje. Bil je družbeno dejaven pri uresničevanju svojega poslanstva, zagotovil in dal na razpolago svoje strokovne, kadrovske in prostorske zmogljivosti za interakcije med kulturami in med ljudmi. Realiziral je dve lastni občasni razstavi, pet evropskih gostujočih razstav, štirikrat je gostoval izven muzeja in postavil pet priložnostnih manjših gostujočih razstav ter enajst osebnih razstav obiskovalcev. Med evropskimi gostujočimi razstavami je SEM kot večletni projektni partner gostil potujočo razstavo Pust, kralj Evrope II, ob kateri je vzporedno pripravil še lastno manjšo predstavitev o pustovanjih kot pomembnem delu žive kulturne dediščine Slovenije. Prav ta projekt, kot pravzaprav tudi vse druge evropske razstave, ki jih je v v tem letu muzej gostil, so utrdile njegov sloves v Evropi in o njem se danes govori kot o sodobnem muzeju evropske dimenzije. To dejstvo je potrdila tudi novica, ki jo je SEM prejel julija 2012 z Evropskega muzejskega foruma, da je med izbranimi nominiranimi evropskimi muzeji, ki se potegujejo za prestižno evropsko muzejsko nagrado leta - EMYA 2013. Nominacijo je pridobil v konkurenci več kot šestdeset prijavljenih znanih evropskih muzejev, med katerimi je bilo s strani ocenjevalne komisije EMYA izbranih šestindvajset kandidatov. V letu 2012 je muzej za^iljučil tudi evropski projekt Roma Routes (Romske poti). Na evropski ravni je gostoljubno odprl vrata še petim razstavam; španski, italijanski, slovaški, poljski, koroški - mozaiku mednarodnih povezovanj in sodelovanj - na področju oblik preteklega življenja in sodobnosti, ki navdihuje prihodnost (npr. EcoResitve 2. Oblikovanje vskadana), ali pa na področju vprašanj kulturnih identitet in predsodkov (npr. razstava Barve Koroške). Leto pa je muzej zao^irožil s praznično razstavo Keramične jaslice iz Slovaške, ki je že napovedovala jubilej ob 90-letnici SEM, ki ga praznuje v letu 2013. Poleg tega je bil SEM nenačrtovano povabljen, da s svojimi predmeti ali s svojo ekspertizo sodeluje kar pri treh razstavah po Sloveniji, kjer je gostoval (Postojna, Tolmin, Ljubljana). Z minulim letom je postala vključenost muzeja še bolj opazna skozi interakcijo z obiskovalci, ^ii so ob stalni razstavi Jaz, mi in drugi začeli množično ustvarjati svoje osebne razstave (izvedenih je bilo kar enajst osebnih razstav posameznikov in skupin). Razstavi iz leta 2011 Velika razstava Orinoco: Indijanci amazonskega deževnega gozda, Venezuela, ki jo je SEM pripravil v sodelovanju s Fundacijo Cisneros, je bila zaradi velikega zanimanja podaljšana do 2. septembra 2012. Do 26. februarja 2012 je bila odprta tudi gostujoča razstava Urejeni po Afriško beograjskega Muzeja afriške umetnosti o brivskih in frizerskih tablah in z zbirko fotografij, dopolnjena s predmeti iz afriške zbirke SEM. Razstave v letu 2012 440 Razstava SEM ALUZIJA NA MOZAMBIK: iz kiparskega opusa Alberta Chissana (21. junij-september 2012) (Kustos razstave: dr. Marko Frelih; koordinatorka: Nina Zdravič Polič; oblikovanje in postavitev: Mojca Turk) Razstava je predstavljala kiparska dela Alberta Chissana (1935-1994) iz zasebne zbirke Zeljka Jegliča (10 del), nekdanjega slovenskega (takrat jugoslovanskega) diplomata, ki je delal in živel v Mozambiku v poznih sedemdesetih letih 20. stoletja. Poleg tega so bili na ogled še trije kipi A. Chissana iz afriške zbirke SEM in tudi drugi afriški predmeti, ki jih je Z. Jeglič zbral na svojih potovanjih po Afriki. Alberto Chissano danes slovi kot priznan mozambiški kipar 20. stoletja in njegova dela je moč videti po galerijah in muzejih širom sveta. Čeprav ni imel akademske izobrazbe, je bil mojster obdelave lesa, predvsem dišeče sandalovine, les je obvladal do popolnosti. Iz mogočnih debel ali iz razvejanih korenin je oblikoval vrsto nenavadnih kreatur, ^ii na prvi pogled brezčasno nastopajo v neznanem prostoru. Toda ^iljub ekspresivni stilizaciji so prav te figure pogosto podobe resničnosti, saj odražajo vso tragiko in bolečino, ^ii ju je v njegovo življenje prinesla absurdna in ^irvoločna državljanska vojna in glad v Mozambiku. V razstavljenih lesenih ^iipih je bila utelešena realnost in umetnost sodobne Afrike in umetnost umetnikovega srca. Gostujoče razstave PUST, KRALJ EVROPE II (22. marec-6. maj 2012) (Znanstvena koordinacija projekta in razstave: Giovanni Kezich, Cesare Poppi; scenografija: Studio Tacus Didone, Bozen/Bolzano; besedila: Giovanni Kezich; filmi: Michele Trentini, Nadja Valentinčič Furlan, Mariusz Raniszewski, Vladimir Bocev; organizacija in urejanje: Antonella Mott; terenske raziskave: Zvjezdana Antoš, Amaia Basterretxea, Vladimir Bocev, Simona Ghiorghies, Giovanni Kezich, Justyna Laskowska-Otwinowska, Iglika Mishkova, Antonella Mott, Patryk Pawlaczyk, Cesare Poppi, Adela Pukl, Aleksander Robotycki, Amudena Rutkowska, Klara Sielicka-Barylka, Michele Trentini, Nadja Valentinčič Furlan, Nena Zidov; grafično oblikovanje: Studio B4, Trento; lektura: Ray Keenoy, Oxford) Razstavo v SEM so pripravili: koordinacija: mag. Adela Pu^il, Nadja Valentincic Furlan, dr. Nena Zidov v sodelovanju z Nino Zdravic Polic; grafično oblikovanje: Mojca Turk) Slovenski etnografski muzej je v letu 2010 pristopil k evropskemu projektu Pust, kralj Evrope II: zimska maskiranja za boljšo rodovitnost v evropskem etnografskem kontekstu, ^ii je nastal v okviru Programa Kultura, ki ga je financirala Evropska Unija. Nosilec projekta je bil Museo degli Usi e Costumi della Gente Trentina iz Italije. Drugi sodelujoči partnerji so bili: Museo degli Usi e Costumi della Gente Trentina iz San Michela all'Adige (nosilec projekta), Slovenski etnografski muzej, Etnografski muzej Zagreb, Nacionalna Ustanova Muzej na Makedonija iz Skopja, Etnografski inštitut in muzej Bolgarske akademije znanosti iz Sofije, Euskal Museoa - Museo Vasco iz Bilbaa, Complexul National Muzeal Astra iz Sibiua in Panstwowe Muzeum Etnograficzne iz Varšave. Razstava je predstavljala enega od rezultatov projekta, v okviru katerega so potekale tudi terenske raziskave in je bilo posnetih več etnografskih filmov, ki primerjalno prikazujejo evropska pustovanja kot del zimskih obredov rodovitnosti. Vsebovala je preko 60 obraznih mask (naličij), oprave in opremo pustnih likov iz Slovenije, Italije, Hrvaške, Poljske, Romunije, španske in francoske Baskije ter Makedonije, fotografije in filme. PUSTNA DEDIŠČINA SLOVENIJE (22. marec-6. maj 2012) (Avtorici zasnove in kustodinji: dr. Nena Zidov, mag. Adela Pukl; vizualna etnografija: Nadja Valentinčič Furlan; grafično oblikovanje: Mojca Turk) Ob razstavi Pust, kralj Evrope II je SEM pripravil vzporedno razstavo o pustovanjih kot pomembnem delu nesnovne kulturne dediščine Slovenije. Na razstavi so bile skozi film in fotografijo predstavljene zgodbe 14 pustnih likov iz šestih pustnih skupin (laufarji, škoromati, kurenti, pustovi (Drežniške Ravne in Drežnica), orači, liki borovega gostüvanja), ki so kot nosilke slovenske pustne dediščine vpisane v nacionalni Register žive kulturne dediščine (ali pa so bile v postopku vpisa vanj). Številna pustovanja in karnevali po vsej Sloveniji kažejo na veliko živost in pomen za ohranjanje izročil, ki ga imajo pustne šege in prireditve v življenju ljudi in so pomembne sooblikovalke lokalne identitete. EKOREŠITVE 2. Oblikovanje vsakdana (4. o^itober-11. november 2012) (Kustosa zbirke Farnesina Design: Renza Fornaroli, Angelo Capasso, Rim, Italija; koordinatorka: Nina Zdravič Polič, SEM; grafično oblikovanje: Mojca Turk) SEM je na pobudo Muzeja za arhitekturo in oblikovanje (MAO) v okviru spremljevalnega programa 23. bienala oblikovanja in s podporo Veleposlaništva Italije ter Italijanskega inštituta za kulturo v Ljubljani gostil to razstavo o sodobnem industrijskem oblikovanju iz zbirke Farnesina Design, ki jo promovira italijansko Ministrstvo za zunanje zadeve iz Rima. 441 Avtor'i razstavljenih eksponatov, ^ii so nastali kot plod srečevanja obrtniške tradicije z industrijsko, so bili znani italijans^ii obli^covalci. Za njih je značilno upoštevanje ekološkega in trajnostnega vidika. Na ogled so bili visokokakovostni izdel^ii industrijkega obli^covanja kot na primer: prototip svetil^ce Renza Piana, merilec eko-trajnosti Giorgia Di Tullia, vitrina za sladoled Ma^iia Hasuika & Co., grelno telo Stefana Ragainija in Giorgia Di Tullia, ^ilop Alessandra Lenarde, motor Elettra Marca Nuccitellija in drugi. TO NI MUZEJ: mobilne konstrukcije na preži (14. maj-17. junij 2012) (Zasnova razstave: ACVIC - Centre D'Arts Contemporanies, AC/E - Accion Cultural Espanola, CAN XALANT - Centre de Creacio i Pensament Contemporani 442 de Mataro in Indensitat; kustos projekta: Mart^ Peran, Španija; koordinatorki projekta: Nina Zdravič Polič, SEM, mag. Adela Železnik, MG+MSUM) Razstava je v SEM gostovala na pobudo Veleposlaništva Španije kot del projekta Ceci n'est pas une voiture. Združevala je raziskovanje, izobraževanje, osveščanje in vrednotenje idej - preseganje meja muzeja in rušenje logike njegovih zidov preko mobilnih konstrukcij. Razstavljenih in predstavljenih je bilo več kot petdesetih različnih mobilnih pobud in strategij skozi instalacije, video in fotografijo, ki so povezovale in komentirale muzejski kontekst in urbano okolje različnih mest. Mednje je bil vključen tudi slovenski primer, ki je v času razstave nastal na delavnici z naslovom "Umetnost, družbeni prostor in mobilne konstrukcije", ki je potekala v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova in ki sta jo vodila umetnika Domenec Monsterrat iz Barcelone in Tadej Pogačar iz Ljubljane. BARVE KOROŠKE (11. oktober-11. november 2012) (Vodja projekta: Franz Tomažič, Beljak; koordinatorja: Nina Zdravič Polič in mag. Ralf Ceplak Mencin, SEM; tehnična podpora: Domen Uršič, SEM; oblikovanje: Mojca Turk; prevod iz nemščine v slovenščino: Jerneja Jezernik) SEM kot muzej kulturnih identitet se je z razstavo oz. fotografsko-literarnim projektom z izvirnim naslovom Colours of Carinthia oziral na kulturno krajino Koroške kot srečevališča človeš^iih usod ljudi, ki so se iz vseh koncev sveta preselili tja in si tam ustvarjali svojo novo identiteto, svoje novo življenje. Projekt sta zasnovala in razvila mednarodno priznani avstrijs^ii fotograf Karlheinz Fessl in popotnik ter fotograf Christian Brandstätter, ^ii sta se odločila, da bosta v današnjem svetu, ^ii je poln predsodkov pred drugimi in drugačnimi, kjer se s pojavom ksenofobije srečujemo vsepovsod, posvetila priseljencem na Koroško in jih prikazala drugače od danes večinoma prevladujočih nestrpnih in stereotipnih predstav o tujcih. Posnela in ustvarila sta 50 različnih fotografskih portretov posameznih ljudi, ki so prišli na Koroško kot tujci - vsak s svojo zgodbo in kulturo, vsak s svojo usodo, iz številnih držav z vseh petih kontinentov sveta. Ob tem je Založba Wieser izdala obsežno monografijo Colours of Carinthia z literarnimi prispevki in zgodbami ljudi s portretov. BETLEHEMY: keramične jaslice iz Slovaške (7. december 201213. januar 2013) (Kustodinji razstave: Claudia Peschel-Wacha, Katharina Richter-Kovari^k;, Österreichisches Museum für Vol^iskunde, Dunaj; koordinatorka s sodelavci: Nina Zdravic Polic, Maja Kostric, Domen Uršič, SEM; predmete za razstavo so posodili: Muzeum l'udovej umeleckej vyroby, UL'UV (Stupava), Malokarpatske Muzeum (Pezinok), Slovenske Narodne Muzeum - Muzeum L'udovita Stura (Modra), Slovenske Narodne Muzeum - Historicke Muzeum (Bratislava) in zasebni^ii Peter Luža^c, Marian Liška, Oskar Hanusek, Maria Hanuskova; obli^covanje in postavitev razstave: Mojca Turk) SEM je za adventni čas in za zaključek leta gostil praznično razstavo barvitih keramičnih jaslic iz Slovaške, ki so jih ustvarili ljuds^ii umetniki: Viliam Bazlik, Ignac Bizmayer, Drahoslav Chalany, Jozef Franko, Maria in Oskar Hanusek, Ferdiš Kostka, Julia Kovačikova-Horova, Dagmar Kratochvilova, Marian Liška, Peter Lužak, Jan Pečuk, Kornelia Püssova, Jana Randuškova in Leopold Velan. 443 Kipi Alberta Chissana na razstavi Aluzija na Mozambik. (Dokumentacija SEM) Prototip svetilke z razstave Ekorešitve 2. (Dokumentacija SEM) 444 M J* ■ lit ii Obrazne maske pustnih likov na razstavi Pust, kralj Evrope II. (Dokumentacija SEM) Utrinek z razstave Pustna dediščina Slovenije. (Dokumentacija SEM) Odprtje razstave To ni muzej. (Foto: Blaž Zupančič) Utrinek z razstave Barve Koroške. (Dokumentacija SEM) 446 Drahoslav Chalany: Relief na pladnju, 1990; z razstave Betlehemy. (Dokumentacija SEM) Manjše gostujoče razstave V ISKANJU ELDORADA (17.-30. april) (Avtorica slik: Tamara Burmitzky - Taya, koordinatorka: Nina Zdravič Polič) Ob razstavi Orinoco in konferenci Po sledeh Slovencev v Venezueli je büa v avli razstavne hiše SEM postavljena občasna slikarska razstava slovenske slikarke, povratnice v Slovenijo Tamare Burmitz^^y - Taye, ^ii je od otroštva živela v Caracasu v Venezueli. Njena slikarska dela izpostavljajo dva nasprotujoča si pola - skrivnosti naravnih lepot Amazonije v nasprotju z resnico - zlato mrzlico in pohlepom po bogastvu. Razstave ob 4. Festivalu romske kulture Romano Čhon 2012 SEM je z Romskim akademskim klubom in Zvezo ustvarjalnih ljudi na področju kulture leta 2012 že četrtič sodeloval pri organizaciji Festivala romske kulture v Sloveniji, Iki je bil del EU projekta Romske poti (Roma Routes) s petimi partners^iimi državami (Grčija, Nemčija, Romunija, Velika Britanija in Slovenija, ^ii jo je zastopal SEM). Projekt Roma Routes se je z letom 2012 končal. Spletla se je socialna mreža v Nemčiji, Veli^ii Britaniji, Grčiji, Romuniji in Sloveniji in nastal je "priročnik" za potencialne nove akterje podobnih projektov in spletna stran www.romaroutes.eu. Na razstavah v 2012 so se z romsko tematiko predstavili trije umetniki: multimedijs^ii umetnik Zoran Tairovic iz Novega Sada, Maja Marija Ljubotina Antonescu, slikarka in kostumografinja iz Ljubljane, ter ilustratorka Irena Režek Cerar s svojimi ilustracijami romsko-slovenske knjige Most prijateljstva. CIGANSKI POTPURI (3.-22. april 2012) (Avtorica: Maja Marija Ljubotina Antonescu, koordinator: mag. Ralf Ceplak Mencin, SEM) CIGANSKA MOLITEV (3. april-25. maj 2012) (Avtor: Zoran Tairovic, koordinator: mag. Ralf Ceplak Mencin, SEM) MOST PRIJATELJSTVA (3.-22. april 2012) (Avtorica: Irena Cerar Rezek, koordinatorja: mag. Ralf Ceplak Mencin in Maja Kostric, SEM) RESTAVRATORSKI PLAKAT (21.-27. junij 2012) (SEM v sodelovanju z Društvom restavratorjev Slovenije; koordinatorka: mag. Ana Motnikar, SEM) Priložnostna razstava plakatov ob 12. strokovnem srečanju slovens^iih restavratorjev in konservatorjev, na kateri se je s plakati predstavilo 63 strokovnjakov iz štirih držav (Slovenije, Hrvaške, Makedonije in Madžarske). Ob tem je izšel zbornik Konservator-restavrator s povzetki vseh plakatov. MOČ ŽENSK - ČAROVNICE, ZDRAVILKE, DUHOVNE UČITELJICE (7. junij-29. julij 2012) (Producent: PHOTON, Center za sodobno fotografijo; avtorica fotografij: Katarzyna Majak, Poljska; koordinatorja: Nina Zdravič Polič, Domen Uršič, SEM) Ob mednarodnem festivalu sodobne fotografije Fotonični trenutki 2012 je Katarzyna Majak predstavila v SEM zbirko dvanajstih barvnih fotografij -portretov zdravilk, čarovnic, coprnic, vizionark, duhovnih učiteljic. Umetnica je s temi ženskami opravila tudi intervjuje, objavljene na videu in v ^injižni obliki. Gostovanja SEM V tujini VIDIŠ ME - VIDIM TE (Geneva, Palais des Nations, 26. november-14. december 2012) (Koordinatorji gostovanja: Urad Vlade RS za komuniciranje in Nina Zdravič Polič, SEM) Gre za gostovanje razstave, ^ii jo je SEM zasnoval in postavil že leta 2010 in ki preučuje vprašanje javne podobe in družbene vidnosti Romov ter vlogo fotografije pri razširjanju negativnih predstav in stereotipov o Romih. V Sloveniji SKRIVNOSTNA ZAPUŠČINA ZMAJEV (Postojnska jama, 8. februar-7. maj 2012) (SEM v sodelovanju s Postonjsko jamo; kustos in koordinator: dr. Marko Frelih) 447 Ob zmajevem letu 2012 je kustos SEM Marko Frelih zasnoval panojsko razstavo o mitološkem izročilu zmajev na Slovenskem - o zmajih kot fantazijs^iih bitjih, o zmaju iz Postojnske jame ter ljubljanskem zmaju, o zmajevem stvarjenju Loške doline in Snežnika, o zmajevem gnezdu, mladičih, krvi in sledeh ter o hudiču v zmajevi preobleki. COCKTA, PIJAČA NAŠE IN VAŠE MLADOSTI: o dediščini slovenskih blagovnih znamk (Tolmins^ii muzej, Tolmin, 16. junij-7. september 2012 ) (Kustodinja in koordinatorka gostovanja: mag. Adela Ramovš; predgovor: dr. Janez Bogataj; grafično oblikovanje: Mojca Turk) Razstava Cockta, pijača naše in vaše mladosti: o dediščini 448 slovenskih blagovnih znamk je po letu 2010, ko jo je razvil in postavil SEM, prvič gostovala izven Ljubljane - v Tolminskem muzeju. NEKOČ JE BIL KARL MAY (Cankarjev dom, Ljubljana, 21.-25. november 2012) (Avtor in koordinator: dr. Marko Frelih, SEM) Ob 28. knjižnem sejmu v Cankarjevem domu v Ljubljani je nastala manjša priložnostna razstava kot obeležje 100. obletnice smrti znamenitega nemškega pisatelja Karla Maya. Na ogled so bile njegove najbolj znane knjige in izbor indijanskih predmetov iz muzejske zbirke SEM. Tamara Burmitzky - Taya: Angelski slap, olje na platnu; z razstave V iskanju Eldorada. (Dokumentacija SEM) Slike Zoran Tairovica z razstave Ciganska molitev. (Dokumentacija SEM) Fotografije Katarzyne Majak z razstave Moč žensk. (Dokumentacija SEM) 450 Utrinek z razstave Nekoč je bil Karl May v Cankarjevem domu v Ljubljani. (Dokumentacija SEM) Osebne razstave obiskovalcev SEM Moje življenje, moj svet PEVS^CA SKUPINA CINTARE (februar-april 2012) (Vitrinska razstava; koordinatorka: Sonja Kogej Rus, SEM) Slavica Cvetek: MOJA SLUŽBA - MOJ HOBI (maj-junij 2012) (Vitrinska razstava; koordinatorka: Sonja Kogej Rus, SEM) Laura Ličer: BITJASTOVZORČNI SVET (april-julij 2012) (Vitrinska razstava; koordinatorka: dr. Janja Žagar, SEM) Špela Vidmar: MOJ AFRIŠKI SVET (maj-december 2012) (Vitrinska razstava; koordinatorka: Sonja Kogej Rus, SEM) Kralji ulice: OBRAZI (junij-september 2012) (Skupinska slikarska razstava Društva Kralji ulice; koordinatorka: dr. Janja Žagar, SEM) KORAK NAZAJ IN DVA NAPREJ (junij-september 2012) (Skupinska razstava Študijske skupine Podobe mojega sveta; koordinatorka: dr. Janja Žagar, SEM) Marko Račič: MOJIH 23 OLIMPIAD (julij-november 2012) (Vitrinska in fotografska razstava; koordinatorka: Mojca Račič, SEM) Janez Doler: SPOMINI NA OTROŠTVO V LJUBLJANI (julij 2012) (Video, 16 minut; koordinator^ii: dr. Janja Žagar in Nadja Valentincic Furlan, SEM) RAZKRITE ROKE (september-december 2012) (Skupinska razstava rocnih del, Zavod Oloop in priseljenke z Jesenic; koordinatorka: Sonja Kogej Rus, SEM) Jožica Malešič: SPOMINI MI ZVENIJO KOT PESMI (december 2012-maj 2013) (Vitrinska razstava; koordinatorka: dr. Janja Žagar, SEM) Polona Puhek: POMEMBNI DROBCI MOJEGA ŽIVLJENJA (december 2012-maj 2013) (Vitrinska razstava; koordinatorka: dr. Janja Žagar, SEM) ^^551 Razstave v Kavarni SEM ORINOCO (20. april 2011-30. september 2012) (Avtor fotografij: Charles Brewer Car^as, Venezuela; koordinatorka: Nina Zdravič Polič, SEM) Fotografska razstava venezuelskega raziskovalca Charlesa Brewerja Car^asa ob veliki razstavi Orinoco v SEM. PREOBLIKOVANJE MUZEJSKE PLOŠČADI METELKOVA (14.-26. junij) (Študenti Akademije za likovno umetnost Univerze v Ljubljani; mentorica: arh. Urša Vrhunc; koordinatorka: Nina Zdravič Polič, SEM) Idejne rešitve študentov 4. letnika oblikovanja ALUO za muzejsko ploščad Metelkova. BATWA (6.-23. september 2012) (Društvo Edirisa Slovenije, Društvo Matafir iz Slovenije, African International Christian Ministry (AICM) in Edirisa Ltd., Uganda; avtorice fotografij: Alma Rogina, Irma Šinkovec in Simona Seliškar; koordinatorka: Maja Kostric, SEM) Fotografska razstava ob projektu Opolnomočenje ljudstva Batwa na poti k univerzalni osnovnošolski izobrazbi v Ugandi. RAVNOVESJA IN NERAVNOVESJA (2.-16. oktober 2012) (Društvo Humanitas v sodelovanju s SEM; avtor slik: Gustav Estrada, Gvatemala; koordinatorka: Maja Kostric, SEM) Serija abstraktnih slikarskih del. NE/VARNO DELO (23. oktober-24. november 2012) (Media Consulta za projekt EU-OSHA; koordinatorji razstave: Branko Maksimovič, Media Consulta, Nina Zdravič Polič in Maja Kostric, SEM) Fotografska razstava nagrajenih fotografij na natečaju Evropske agencije za varnost in zdravje pri delu. SANJAVE PODOBE (26. november 2012-7. januar 2013) (Avtor fotografij: Tone Stamcar; koordinatorki: Maja Kostric in dr. Nena Zidov, SEM) Fotografska razstava krajin. Nina Zdravič Polič, Maja Kostric 452