" #
%
=
%#
"
8 *5 0* !*
;
@&!9
pripeljeta do odtujevanja, celo
samomorov, umorov, loèitev ali
zasvojenosti z alkoholom in
mamili. V zadnjih letih se ved-
no veè ljudi zateka po pomoè
k psihologom, duhovnikom, v
razne skupine za samopomoè
ali pa pišejo o svojih problemih
v razne èasopise, pojavlja pa se
tudi vedno veè knjig s temati-
ko, kako ravnati in delovati, da
bi bilo tega èim manj, in prav
ta knjiga je vse to.
@e sam uvod nosi naslov
“PIPS v vsako dru`ino” — ka-
kor se namreè nahaja v vsaki
dru`ini omarica s prvo pomoè-
jo, ki vsebuje vse najnujnejše,
tako bi morali imeti v vsaki
dru`ini PIPS za kultiviranje
medsebojnih odnosov, ki so
veèkrat vse prej kot kulturni. In
kaj pomeni ta PIPS? Oznaèu-
je pozornost, iskrenost, potr-
pe`ljivost in spoštovanje — te-
melje za normalne medosebne
odnose. Prav v dru`ini se na-
mreè nauèimo osnovnih oblik
obnašanja, v dru`ini prviè za-
èutimo pripadnost, ljubljenost,
hotenost ali pa obratno, odveè-
nost, nepripadnost, neljublje-
nost. Na osnovi teh temeljnih
izkustev v dru`ini se bomo rav-
nali kasneje v `ivljenju, prav ta
izkustva bodo zaznamovala vse
naše nadaljnje bivanje. Zato
PIPS sodi v vsako dru`ino.
Knjiga je razdeljena v tri
vsebinske sklope. Prvi del nosi
naslov “Vozli sobivanja v zako-
nu” in v njem avtor odgovar-
ja na vprašanja v zvezi z odno-
som mo` — `ena. Tako skuša
pomagati ljubosumni `eni, `en-
ski, katere mo` èuti krvoskrun-
ske `elje do lastne hèere, moš-
kemu, ki se ne strinja povsem
s tem, da je znak dobrega za-
kona, èe sta mo` in `ena naj-
boljša prijatelja, `eni, ki jo mo`
vedno bolj ignorira itd. V dru-
gem delu “Naporna razmerja:
starši — otroci” odgovori na
vprašanje materi o trdi ali po-
pustljivi vzgoji, dekletu, ki se
ne razume z gospodovalno
mamo, piše o Cerkvi in spol-
nosti, o svobodi vesti idr. V
zadnjem delu “Vprašanja, ki jih
piše `ivljenje” pa se loti prob-
lemov posameznikov, piše o
obèutku manjvrednosti, o
osamljenosti, o homoseksualcih
in Cerkvi, o loèencih in Cerk-
vi, o vlogi duhovnika v zakon-
skem obèestvu itd. Omeniti je
treba, da avtor odgovarja na
probleme veèplastno, najprej na
osnovi razodetja in cerkvenega
izroèila, nato pa citira tudi mno-
ge uveljavljene zakonske sveto-
valce, torej je vsestransko razgle-
dan in podkovan.
Kristjani bi se morali zave-
dati, da v zakonu niso sami,
ampak jih povezuje Bo`ja lju-
bezen. Bog je `e v zaèetku us-
tvaril dru`ino kot temelj bo`je
skupnosti na zemlji. Z zakra-
mentom svetega zakona nare-
dita zakonca slovesno zavezo,
drug drugemu podelita zakra-
ment odrešenja in milosti, ki
jima omogoèa, da skupno priè-
neta proces odreševanja druge-
ga in samega sebe. Sam otrok
pa je najveèja uresnièitev za-
konske in Bo`je ljubezni, saj je
rojstvo otroka najvišja oblika
Jo`e Pucelj je èlan jezuitske-
ga reda; študiral je filozofijo,
teologijo in psihologijo ter dok-
toriral iz moralne teologije. Je
èlan Odbora za dru`ino pri
Škofijskem pastoralnem svetu
v Ljubljanski nadškofiji.
Spremlja zakonska obèestva in
objavlja èlanke z moralnoteo-
loško in dru`insko tematiko.
Od samega zaèetka, torej `e ce-
lih dvajset let, sodeluje tudi pri
pripravi na zakon v svetovalnici
Betanija in odgovarja na pereèa
`ivljenjska vprašanja v “Naši
dru`ini”. Prav od tu izhaja `elja
in pobuda mnogih, naj svoje
odgovore zbere v knjigi.
Današnje `ivljenje ima svoje
sonène in senène strani, popol-
nih stvari na tem svetu ni. Pri-
tiski sodobnega `ivljenja pov-
zroèajo, da noben posameznik,
zakon ali dru`ina ni povsem
idealen. Ni èasa niti za pogo-
vor niti za molitev. Zakonci so
drug do drugega veèkrat kriviè-
ni in nervozni, starši nedosled-
ni in premalo potrpe`ljivi, otro-
ci pa trmasti in mašèevalni, kar
povzroèa, da se v marsikateri
dru`ini “grizejo kot psi in maè-
ke”. Napetost in sovraštvo lah-
ko prerasteta celo v nasilje, ne-
prestano pomanjkanje odnosov
in nepripravljenost za dialog pa
#
sodelovanja z Bogom in utele-
šenje Bo`je ljubezni do èlove-
ka, zakonca namreè z rojstvom
otrok zgradita dru`ino oz. ob-
èestvo oseb. Zato so še posebej
pomembni urejeni zakonski
odnosi. Èe se odnosi v dru`i-
ni skrhajo, v njej ni veè pro-
stora za uresnièevanje Bo`jega
odrešenjskega naèrta. Prav kri-
`ani in vstali Kristus mora biti
zakoncema tista moè, ki daje
njunemu zakonu vedno znova
trajnost ter odpušèajoèo in da-
rujoèo ljubezen, ki je hkrati od-
prta za ̀ ivljenje. Ob njem bosta
zakonca spoznala, da je prava
ljubezen le kri`ana ljubezen. In
prav knjiga “Iz `ivljenja za `iv-
ljenje” je tista, ki nam sporo-
èa, da smo vsi v “enem èolnu”,
odvisni drug od drugega in da
je zahteva današnjega èasa so-
lidarnost. Zaradi konkretnih
odgovorov na vsakdanje zakon-
ske, dru`inske in osebne te`ave
je Pucljeva knjiga priporoèlji-
vo ètivo tako za zakonce kot za
tiste, ki se na zakon šele pri-
pravljajo.
$ '
&
#