Hatoliik cerkven list ca izhaja vsak petek na celi poli, in velja po pošti za celo leto 4 gld. 60 kr., ra pol leta 2 gld. 40kr., začetertleta 1 gld.30kr iakamici sprejernana na leto 4 gold., za pol leta 2 gold., za eetert let$ 1 gold.; ako zadene na ta dan praznik , izide Danica dan poprei._ Danica V tiakarnic Tečaj XXVII. V Ljubljani 3. maliga serpana 1874. Ust Koledar za naslednji teden. .Hali strpan. Julij. 5. Nedelja VI. po bink. Evangelij: „Jezus nasiti 4000 mož". (Mat. 8.) — Praznik predrage Kervi N. G. J. Kr. — Sv. Vigilij, škof in sprič. v Tridentu, je bil v Rimu sin pobožnih staršev. V Atenah na Gre-škem je bil doveršil šole, potem se je v Rim vernil. Pobožna mati (že vdova) se je podala — gotovo le po božjem navdihovanji — s svojimi tremi sinovi v Trident na Tirolsko 1. 363. Vigilij je bil takrat 20 let star, in se je z učenostjo in pobožnostjo, pa še tudi z darom Čudežev tako odlikoval, da so ga kmalo po A«terijevi smerti enoglasno škofa izvolili. Dolgo časa se brani, ter se izgovarja s svojo mladostjo; ljudstvo in duhovsina pa tolikanj bolj vanj tisi. Vigilij škoftrebi izmed ljudstva zmote v mestu, po tem pa tudi po vaseh. Njegova gorečnost, med malikovavci sv. vero razširjati, pa ga žene čez mejo njegove škofije v veronsko in briksenško škofijo, kjer po volji škofov malikovanje zatira. Verne se v svojo škofijo, vzame tri svete može, Sisinija, Marti-rija in Aleksandra, se podi v nonsko dolino, in vse ljudstvo k veri v Kristusa spreobernejo. Še ena — sar-kaska dolina — s skalovjem obdana, kamor pa se ni lahko prišlo, je bila polna malikovavcev. Sveti škof tudi vanjo dospe, udari malika Saturna, in malik se zdajci razdrobi; po tem sv. mož stopi na malikovo podnožje, in začne ljudstvu oznanovati sv. vero; ajdje pa, vsi razdraženi, ga s kolmi in kamenjem ubijejo. To se je zgodilo 26. rožnika 405, v 20. 1. njegovega višega pastirovanja. Ni se nam čuditi, da si je sv. Vigilij z vso močjo prizadeval sveto vero oznanovati neverskim ljudstvom, ker je bil prepričan, da le samo katoliška vera ljudem kaže pravo pot v zveličanje. ,;En Gospod je, in ena vera". (Efež. 1,5.) „Cujte, ostanite v veri, moški se obnašajte, in terdni bodite." (I. Kor. 16, 13.) — Sv. Zoa sprič., žena sv. Nikostrata spr.; sveta Cirila sprič.; sv. Numerijan šk. spoz.; sv. FiIoni e n a dev. 6. Ponedeljek. Sv. Izaija, sin Amozov, je bil ?rerok, poklican tisto leto, ko je bil kralj Ozija umeri, 59 let pred Kristusovim rojstvom, in je prerokoval ob času kraljev Ahaza, Ezekija in še nekaj let ob času kralja Manaseta. Ta brezbožni in hudobni kralj ga je dal do amerti mučiti in umoriti, ker je očital j udom njih apa-čenost, jih ostro svaril zavoljo malikovanja, posta in hinavšine, in opušanja dobrih del do bližnjega, in jim napovedoval ostre šibe Božje. Izaija je tedaj več ko 60 let učil, opominjal, svaril in prerokoval. Memo druzega je zlasti prerokoval prihod obljubljenega Odrešenika, njegov človeški in Božji rod, njegovo rojstvo iz device, njegovo terpljenje in njegovo smert, njegovo poveličanje j a razširjanje njegovega kraljestva po vsi zemlji. Zato ga sv. Hieroniin imenuje bolj evangelista, kakor preroka. Njegove bukve so pisane z visoko,* blago, pripro-sto besedo in s presunljivo zgovornostjo, polne so opo-minjevanj k pokori za grešnika, polne tolažb za spo-kornega in zapušenega, bogata zaloga so za verskega učenika, ki žeii v duhu sv. pisma ljudstvo opominjati, tolažiti, svariti in boljšati. Prerok Izaija začenja svoje svarjenja z naslednjimi besedami', ki tudi nas zadevajo: „Poslušajte nebesa, in zemlja vleči na ušesa, ker Gospod govori: Otroke sem •»- idil in povikšal, oni pa so me zaničevali (s tem, ker so moje zapovedi prelamljali in pregrešno živeli). Vof fioznd svojega gospoda, in osel svojega gospodarja; zrael (tudi keršansko ljudstvo) pa ne poznK mene, in moje ljudstvo ne razume (kdo je njegov dobrotnik). (Jz. 1, 2.) — Sv. Trankvilin spr., oče sv. Marka in Marce -lijana spr.; sv. Dominika dev. spr.; sv. G o ar maš-nik spoz. 7. Torek. Zvel. Lorenc, general kapucinskega reda, rojen v Brundisi na Laškem 1. 1559. Sin pobožnih staršev, je pri sv. kerstu dobil ime Julij Cezar. Deček je bil tako ličnega obraza in tako spodobnega obnašanja, da so ga sploh angeljca imenovali. Komaj šest let star je očeta silno prosil, da bi mu naredili takošno obleko, kakoršno nosijo mnihi v samostanu sv. Pavla. Oče usliši njegovo prošnjo, in ga pelje v samostan v šolo in izrejo. Po očetovi smerti bi ga mati rada doma pri sebi imela Julče pa jo nadlegova, naj ga pusti hoditi v šolo. Mati ga pošljejo v Benetke njegovemu stricu duhovnu. V hiši stričevi je hitro napredoval v šolskih vednostih, še bolj pa v čednostih. Silno spokorno je živel, še preden je grešil; trikrat v tednu ae je postil, do kervi se bičal, nosil oster pas, pogostoma prejemal sv. zakramente. Mladeneč Julij razodene stricu, da si je zvolil mniški stan kapucinskega reda. Stric mu da svoj blagoslov. V Benetkah spejet v samostan, je bil v Veroni preoblečen 18. sveč. 1575, ter je dobil ime Lorenc. V novicijatuje bil Lorenc naj lepši zgled natančne in hitre pokorsine in notranje molitve, bil je večkrat v duhu zamaknjen in od tal povzdignjen. V Padovi je prav dobro doveršil šole, celo av. pismo je skorej z glave znal, hebrejsko je prav gladko govoril kakor kak učen rabinar, t. j., judovski duhovni učenik. Lorenc, mašnik posvečen, apre-oberne 8 svojimi postnrmi pridigami v Paviji veliko spri-denih in mehkužnih študentov in druzega ljudatva. Mladi sloveči pridigar v Rim poklican spreoberne z učenostjo in molitvijo veliko judov; rabinarji mu po življenju strežejo, Bog pa ga resi. Lorenc, zvoljen gvardijan v Benetkah, poznejše provincijal na Toškanskem in Benečan-skem, obiskuje samostane in ozdravlja bolnike s sv. križem. Izvoljen apostoljski poslanec, vstanavlja nove samostane na Tirolskem, Farskem, Pemskem, Avstrijan-akem in Štajerskem. Oče Lorenc spremlja avstrijansko armado zoper Turke; njegovi molitvi in navdušenim govorom do vojakov je bilo pripisovati, da je 18,000 voja kov premagalo 80jo00 turških. Oče Lorenc, v Rimu zvoljen general kapucinskega reda, obiskuje samostane, in odpravlja vrinjene napake. Papež ga pošljejo na Spanjsko, kralj ga s častjo sprejme, in sozida dva samostana. Pozneje misijonar na Parskem in Saksonskem spreoberne veliko luteranov, dela čudeže nad bolniki. Naprošen je za misijonarja v Neapolju, kjer namestni kralj ljudstvu silovite krivice dela, in za španjskega kralja nič več ne mara. Namestni kralj misijonarju po življenju streže, misijonar zbeži na Španjsko, hiti za kraljem na Portugalsko v Lisabon; kralj Filip IV ga • častjo sprejme, in odstavi namestnega kralja. Lorenc zboli in uraerje v Gospodu v Vilafranki 22. mal. serp. 1. 1019, v 00. 1. svoje starosti. Vodilo. „Gosp