OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA Ljubljana, 5. junija 1959 leto vi., štev. 43 okrajni ljudski odbor Poročilo Sveta za gradbeništvo in industrijo gradbenega materiala za leto 1958 (Gradivo za 10. sejo Okrajnega ljudskega odbora) .Na 1. seji oblih zborov OLO Ljubljana je bil dne 8. novembra •^voljen nov organ OLO Svet za gradbeništvo in industrijo grudbe-5,eSa materiala s predsednikom liiino Ostojcm in 10 člani. Po priključitvi bivšega okraja Irbovlje je bil svet v deloma dru-®enr sestavu z istim predsednikom Ponovno izvoljen in to na I. seji »^0 dne 1. avgusta 1958. Število 'lanov se je povečalo na 12. . Od formiranja Sveta za gradbe-jnštvo in industrijo gradbenega ma-pziala do konea leta 1958 je bilo klicanih 11 rednih in 1 izredna aeja. , Naloga Sveta za gradbeništvo in ndustrijp gradbenega materiala je Pravljati zadeve s področja gospodarske dejavnosti gradbene in projektantske operative ter proizvod-,Jo in uporabe gradbenega mu-°riala s smotrno koordinacijo vseh vte dejavnosti v cilju ustvaritve 'ožnosti in pogojev za povečanje Proizvodnosti in racionalnosti v gradbeništvu. j le naloge so bile določene v j' ^lenu odloka o spremembah in r. Polnitvah statuta okraja Ljub--Jana od 8. novembra 1957. s. Področju gradbene dejavnosti kot U8?C”'^ni gospodarski panogi se do f |i,r,ovitve novega sveta ni pošve-r,. ? Usta pažnja, ki je za to važno P°dročje potrebna. jo 5cr sc v gradbeništvu postavljanj, Pojoembne naloge v zvezi z dvi-v8o življenjskega standarda, pred-obi!a ,z 6radnjo stanovanj in ostalih Piani >V' “ilo treba začeti siste-V0j no Proučevati in usmerjati raz-0,,^ Hmdbenišlva, da bodo izvršene p)anSe> ki jih določa perspektivni tiv(^‘rft®,|j ustanovitvijo novih, bo treba re#k ta vprašanja, ki neposredno vPj, vajo no potrebno povečanje g1"8 benih storitev. Predvsem bo treba vskl«1 jj gradbene in obrtniške storitve. „ predvsem pri gradnji objektovdr« , Lenega standarda nastopajo r , enakovredni partnerji pri real' ciji gradbenih del. glasnik STKAN 199 Znano je, da znamo dobro in hibo graditi objekt v surovem stanju, Prav tako pa vemo, da se pa zaradi raznih vzrokov obrtniška dela prepočasi izvajajo, kju povzroča škodo ja zakasnitev del. Kešitcv tega problema ni lahka, ker je gradbeno Obrtništvo področje, kateremu se ni Posvečala potrebna pozornost. Zato b° treba prav razvoju gradbenega jrbrtništva oziroma dovršitvenim de-l0,n posvetiti v bodoče vso skrb. Ze jiara podatek, da znašajo obrtniška flela prj stanovanjski izgradnji približno 55 odstotkov vseh del, nam *az.e pomembnost teh del. , Čeprav se obseg obrtniških del leta do leta veča, ne zasledimo ' zadostni meri potrebnih teženj in jjkrepov za zboljšanje tega stanja, nuzlogov za tako stanje je več. Občinski ljudski odbori ne povečajo dovolj pažnje razvoju nizko arnulativnega gradbenega obrtništva. Delo v gradbeni obrti je v pri-bjerjavi z industrijo in ostalimi brtninii panogami težje in zalitev- pbjše glede na stalno menjavo dednega mestu in zaradi neugodnih •bgojev zaradi odvisnosti od vremskih prilik. Veliko povpraševanje po obrtnih .slugah preprečuje potrebno kon-urenco med obrati. r V večini primerov tudi vodstveni zadcr nima zadostne kvalifikueije, uradi česar trpi delo, večkrat pa ni pravega interesa in iniciu-i'Ve. Zn povečanje obratov in izboljšuje dela. 8 Ceprav zvezne smernice o perspektivnem razvoju gradbeništva, ottudi republiški in okrajni per-Pektivni plan-predvidevajo okre-tr m °l,rln'ških dejavnosti v okviru | udbenih podjetij, se temu vpra-ju ne posveča dovolj pažnje • v,yi)T1i gradbenih podjetij s sedežen; ^l jubljanskem okraju. Zmogljivosti stoječih obrtnih obratov so pre- „ pre- "‘^Jline, kar ie posledica premajhne (jr(rj‘n,*jcnosti teh obratov s sodobno hi, .? mehanizacijo, če po melia-Bin^ia obstaja, je povečini za- Big^ručunavnnjc po tarifnih pole j fth brez dela po normah, kar *ivn Xe^'noma izvajalo, ni stimula->ila«8tin ne prispeva k dvigu sto- Iz bo , z£oraj navedenega sledi, da k 0 v bodoče resno pristopiti V e.s3Tanju povečanja zmogljivosti dg jUubenem obrtništvu, če nočemo, v „r a,,,o dosegli postavljene plane tov p *?i' stanovanj in drugih objek-V°sti h! s^rhi za povečanje zmoglji-8hdeg mora^* upoštevati predvsem <1 da ec v vseh * tetivno obratih je treba uvesti politiko nagrajevanja r čimvečji meri uvede -m,,, ‘la P° enotah izdelka, hlnoe,r 8e bo povečala delovna sto- 8 Čiiiwan^c dela po enotah izdelka, '• m se bo pov<................... ječo obrat •"•merno st -v uier se bo povečala zmoglji-r®ta pri isti delovni sili; Uliti b °j®Č6 obrate je treba opremijo, R Pri,nerno sodobno mehanizacij "per se bo novečnla zmoti ii- 8krhe " va °brtnih obratov naj po-j rntnJ določeni ceni. kvalitetno in sn-zunanjimi podjetji imajp tudi do- dolino. Znano je, da obstaja občutno mača podjetja, ki imajo urejene pomanjkanje gradbeno obrtniških centralne obrate z raznimi delavni- zmogljivosti, da primanjkuje delov-cami ln ki so predvsem oskrbovane ne sile v gradbeništvu, ker beži za-8 stroji. radi ugodnejših pogojev predvsem Ker kljub povečanju zmogljivosti v industrijo, in da nam za zdaj pri-domačih gradbenih podjetij nn teri- mnnjkuje osnovni gradbeni in insta-toriju okraja ne moremo kriti vseh lacljski material. Tehnični kader, s katerim razpolaga operative, komaj zmaguje tekoče operativne naloge, mora pa skrbeti za to, da se delo izvaja po odobrenem načrtu in po postavljenem operativnem planu. Glede na to, da so gradbena podjetju zaradi napetega piano gradbeništva v polni meri angažirana ip du se morajo še boriti z neštetimi težavami, ki jih narekujejo sezonsko delo in zaostale prilike v gradbeništvu, ne moremo istočasno od njih pričakovati, da hi nastopili n. pr. kot investitorji ali projektanti pri gradnji stanovanj. Mislimo, da je v sedanji fazi razvoja gradbeništva še preuranjeno govoriti o tem, du bi operativa prevzela še kako drugo nalogo, t. j. nalogo investitorja ali pa deloma nalogo projektanta. Treba je najprej analizirati dejansko stanje v stanovanjski izgradnji, o obstoječih organizacijskih oblikah raznih zavodov kot investitorjev ali raziskovalnih institucij, da bomo odredili vsakemu odgovarjajoče mesto in odrejeno nalogo, ki jo je treba oh kooperaciji in ob močnem vodstvu ter nadzorstvu pravočasno izvesti. V kolikor sc pokaže iniciativa pri uvedbi novih, sodobnih metod gradnje stanovanj pri operntivi, jo jo treba seveda podpreti in omogočiti poizkus, ki se v pozitivnem primeru lahko nato množično uporablja. Tak primer je nastopil pri gradnji stanovanjskih hiš na pol-montažni način sistema PM, ki ga bo skušalo uvesti podjetje Gradis, vendar pa smo tu šele na pol pot). Manjkajo še v celoti industrijsko izdelana obrtniška dela, kar bo treba še proučiti in izvesti, da bo gradnja v vseh smereh zajeta na industrijski način. Načeloma je treba ločiti investitorja, ki naj bi družbi odgovarjal za pravilno trošenje investicij, in pa realizatorje zamisli investitorja, to je, projektanta, in izvajalca gradbenih del. Naloga investitorja je, da dirigira in koordinira vse faktorje, ki sestavljajo proces gradbeništva, to pa je odgovorno in težko delo posebno zato, ker ni dovolj prostih zmogljivosti, ker so projekti stanovanj stalno v proučevanju, ker nimamo še normativov in enotnih elementov in ker je celoten problem stanovanjske izgradnje v razvoju. Posebne težave so pa predstavljale nerešene urbanistične dokumentacije, ki so zavirale načrtno izgradnjo večjih kompleksov v daljšem obdobju. Vprašanje je tudi, če je sedanja praksa, da so za določitev lokacij odgovorne občine, pravilni in če ne hi kazalo to odgovornost deloma prenesti na Investitorja, t6 je, na Zavod za stanovanjsko in zadružno gradnto. Verjetno pa glede lokacij v bodoče ne bo več takih težav zaradi zakona o nacionalizaciji in pa zaradi često postavljenih zahtev glede pravočasne ureditve urbanistične dokumentacije. Naloga investitorja je tudi. da vodi politiko pravilnega projektiranja po smernicah, ki jih predpišejo pristojni organi. Stalno menjavanje direktiv v prejšnjih letih je imelo tudi svoj vpliv na stanovanjsko izgradnjo. Videti je, da so se načela glede projektiranja in osnovnih elementov ze toliko ustalila, da bosta investitorja Zavod za stanovanjsko izgradnjo in Zavod za zadružno gradnjo letos že v stanju, določiti več tipskih objektov za standardna stanovanja in tipske konstruktivne elfjr mente, kar bi se dalo uporabiti z* množično izgradnjo stanovanj. e STRAN 200 GLASNIK Pričakujemo, da bodo letos gradbena podjetja razpolagala z enotnimi načrti (stolpnice), kar jim bo olajšalo izvedbo gradbenih del. Napredek v odnosih med investitorji in izvajalci so dolgoročne pogodbe, ki sta jih sklenila Zavod za stanovanjsko izgradnjo z gradbenimi podjetji, ki bodo v daljšem časovnem obdobju izvajala gradbena dela na odrejenih zazidalnih področjih. V letošnjem letu računamo tudi na večjo delovno storilnost, ki jo smemo pričakovati, če bo v polni meri zagotovljena tehnična dokumentacija, če si bodo gradbena podjetju pravočasno zagotovila obrtniške zmogljivosti in gradbeni material, predvsem pa če bodo znala dosledno izvesti delo po akordu, to je, če bodo v stanju postaviti realne norme po enoti dela. K dvigu storilnosti bodo brez dvoma prispevala zgrajena stanovanja za samske delavce in nadaljevanje gradnje stanovanj za gradbene delavce, to je za tiste delavce, ki pomagajo dvigati življenjski standard za delovnega človeka z gradnjo stanovanj, Ce na eni strani ugotavljamo, da sc ustvarijo pogoji za uspešno izvedbo gradbenih del, odnosno da se intenzivno skuša nadoknaditi in izboljšati vse, kar je bilo doslej zamujenega, smemo upravičeno pričakovati in zahtevati od gradbenih podjetij, da vložijo vsd napore v to, da organizirajo dela po operativnem planu, da se omogoči načrtna kvalitetna izvedba del do odrejenega roka. Z delom po taktu posebnih delovnih skupin za iste vrste delu v odrejenih časovnih presledkih, ob pravočasni zagotovitvi materiala, delovne sile in strojev, se bodo ljubljanska gradbena podjetja enkrat morala spoprijeti, da ne bodo zastala za podjetjem v celjskem bazenu, ki je tak način dela že usvojilo. Ce se doslej temu vprašanju ni polagala potrebna pažnja in če to iz objektivnih razlogov ni bilo mogoče izpeljati, so pa danes Že dani vsi pogoji, da gradbena podjetja energično pristopijo k doslednemu Izvajanju operativnega plana s sodobnim načinom dela. Pri tem načinu dela, kjer morajo biti posamezne faze gradbenih in obrtniških del vnaprej določene in časovno odrejene, je treba povečati obstoječe obrtne obrate ali pa formirati nove v sklopu gradbenih podjetij, ali pa ustvariti take kooperacijske odnose s posameznimi zunanjimi obrati, da bo omogočena pravočasna izvedba vseh del. Pri povečanju zmogljivosti posameznih dejavnosti v okviru gradbenih podjetij je nujno potrebno sodelovanje med gradbenimi podjetji v okviru njegovega združenja, da se prepreči moreh:tni neenakomerni razvoj posameznih obrtniških odnosno stranskih zmogljivosti. V preteklem letu so gradbena podjetja uspešno izvedla odnosno dovršila najpomembnejši in največji objekt v republiki, t. j avtomobilsko cesto Ljubljana—Zagreb. Poleg tega so ljubljanska gradbena pod-jetia pospešeno in kvalitetno izvedla terminska dela v zvezi z gradnjo Gospodarskega razstavišča za Vil. kongres ZKJ. Poleg tega so bila v glavnem dovršena dela na palači Ljudske skupščine, ki danes predstavlja mojstrovino v gradbeni stroki. Med drugim je bilo kvalitetno izvedenih nekaj objektov Centralnih skladišč v Mostah, v glavnem je bila dovršena Gradbena vajeniška šola z internatom, ki predstavlja sedaj velik doprinos k šolanju gradbenega naraščaja. Poleg objektov, ki se finansirajo iz republiških sredstev, je predvsem interesantna gradnja stanovanj v Ljubljani. V /letu 1958 se gradnja v splošnem ni izvajala do predvidenih rokov, nastopale so razne težave, in sicer pri lokaciji, razlastitvi, dalje pri načrtih, ki jili je bilo treba X spreminjati, pomanjkanje osnovnega materiala (predvsem opeke), negotovosti glede lastnih sredstev podjetij, kar je imelo vpliv za nabavo mehanizacije itd. Zaradi prioritetnih del iz gornjih razlogov se dela niso izvajala po operativnem planu. Lahko rečemo, da z načinom, kako se je izvajala stanovanjska izgrad- nja v letu 1958 v Ljubljani, ne moremo biti zadovoljni. Bistven pr®' okret pa pričakujemo v letošnjem letu, če bodo gradbena podjetja uspela izkoristiti jjapore, ki jih prl' čakiijemo od tistih faktorjev, ki s® dolžni izvesti vse priprave za uspešen začetek načrtne izgradnje oa večjih stanovanjskih kompleksih. OBČINSKI LJUDSKI ODBORI OBČINA LJUBLJANA-ŠENTVID Na podlagi 4. člena odredbe o spremembah in dopolnitvah odredbe o določitvi skočni ne za javne plemenjake (Ur. 1. LRS št. 3/58) izdaja svet za kmetijstvo občinskega ljudskega odbora Ljubi jana-Šentvid po sklepu seje z dne 3. aprila 1959 ODREDBO o uvedbi umetnega osemenjevanja. Za celotno območje občine Ljub-Ijuna-Sentvid sc odreja umetno osemenjevanje krav in nad eno leto starih telic. 2. Prirodno pripuščanje je izjemno dovoljeno na območjih Kmetijske zadruge Vodice in Kmetijske zadruge Šentvid. Vsak plemenjak lahko prvič ople-meni letno največ 80 plemenic. V krajih, kjer je izjemoma dovoljeno naravno pripuščanje, se lahko izvaja tudi umetno osemenjevanje. 4. Področna osemenjevalna služba je dolžna zagotoviti redno vsakodnevno osemenjevanje povsod tam, kjer naravno pripuščanje ni dovoljeno. 5. Ta odredba velja od dneva objave v »Glasniku«;, uradnem vestniku okraja Ljubljana. St. 04/5-1571/59. Ljubljana, 3. aprila 1959. Predsednik Sveta za kmetijstvo Anton K reč 1. r. Predsednik občinskega ljudskega odbora: Franc Pipan 1. r. OBČINA LJUBLJANA-RUDNIK RtiZli««! Komisija za uslužbenske zadeve pri Obl.O Ljubljana-Rudnik razpisuje sledeča delovna mesta v upravi občine: 1. šefa odseka *n komunalne gradbene zadeve; 2. šefa odseka za finančne zadeve; 3. šefa odseka za gospodarstvo; 4. finančnega inšpektorja; 5. tržnega inšpektorja; 6. imovinsko-pravnega referenta; 7. upravno-pravnega referenta; 8. administrativnega uslužbenca; 9. dve strojepiski. Pogoji : pod 1. visoka strokovna izobrazba ali srednja strokovna izobrazba z daljšo prakso v komunalni gradbeni stroki; „ 2. visoka strokovna izobrazba ali srednja strokovna z daljšo prakso; „ 3. visoka strokovna izobrazba; „ 4. visoka strokovna izobrazba in vsaj 5 let prakse v stroki, ali srednja šolska izobrazba z daljšo prakso; „ 5. srednja strokovna izobrazba s prakso; „ 6. visoka- strokovna izobrazba 'ali sredn ja strokovna izobrazba s prakso v tem poslu; „ 7. visoka strokovna izobrazba ali srednja strokovna izobrazba s prakso v upravno-pravni stroki; „ 8. nepopolna srednja šola; „ 9. nepopolna srednja šola. Kolkovunc prošnje z opisom dosedanje zaposlitve, potrdilom o nekaznovanju in ostalimi 'prilogami dostavite Občinskemu ljudskemu odboru Ljubljana-Rudnik, Dolenjska cesta št. 47, do 10. junija 1959. Komisija za uslužbenske zadeve OliLO Ljubljana-Rudnik OBČINA LAŠČE 226. Na podlagi 2: odstavka 15. člena zakona o občinskih ljudskih odborih (Ur. list LRS Št. 19/52). 1„ 2. in 3, člena temeljnega zakona o občinski dokladi in o posebnem krajevnem prispevku (Ur. list FLRJ št. 19/55, 19/57 in 52/58), je občinski ljudski odbor Lašče na seji občinskega zbora in na seji zbora proizvajalcev dne 24. aprilu 1959 sprejel ODLOK o uvedbi občinske doklade na dohodke od samostojnih poklicev in premoženj za leto 1959 na območju občine Lašče 1. člen Na območju občine Lašče se pobira za leto 1959 občinska doklada od zavezancev dohodnine od samostojnih poklicev in premoženj. 2. člen Zavezancem dohodnine od samostojnih poklicev in premoženj, iz-vzemši zavezancem proračunskega prispevka davka na avtorske honorarje in dohodnine od dohodka zgradb, se odmeri občinska doklada od davčne osnove, ki je podlaga za odmero dohodnine od samostojnih poklicev in premoženj,, po sledečih stopnjah: 1. brivcem, frizerjem, čevljarjem, dimnikarjem, krojačem, šiviljam, mehanikom, podkovskim kovačem, vsem pod pogojem, do se ba-vijo z uslužnostnimi opravili, in sicer: Ce znaša letna davčna osnova do 20.000 din, se odmeri in plača občinska doklada po stopnji, ki znaša 0°/«; od 20.000 do 50.000 din — 2°/«l od 50.000 do 80.000 din — 3°/»l od 80.000 do 120.000 din — 4-°/»i od 120.000 do 150.000 din — 5 "M nad 150.000 din 6 %. 2. vsem ostalim zavezancem ®® dohodnine samostojnih poklicev ,n ____________ _.i_____.. zavezancem od premoženj, in sicer1 Ce znaša letna davčna osnova do 50.000 din, se odmeri in plača P® stopnji, ki znaša 9 %>; od 50.000 do 100.000 din — U*/,! od 100.000 do 150.000 din — l5#/oi od 150.000 do 200.000 din — l4*/,; od 200.000 do 250.000 din — 15 'Z"1 nad. 250.000 din 16%. Skupna obremenitev z dohodi'1' no, davkom na tujo delovno silo >® občinsko doklado ne sme presega* 80% čistega letnega dohodka zaV6* zanca. Ta omejitev ne velja, ko zave' zancu ostane po odbitku javni® davščin, navedenih v prešnjem stavku, več, kot 80.000 din čistega dohodku na mesge. 3. člen Občinska doklada sc odmerja i® plačuje v gotovini istočasno in n® isti način kakor odgovarjajoča d®' hodni na. 4. člen Določbe uredbe o dohodnini list FLRJ št. 18/56) z vsemi pozne J, širni spremembami in dopolnitvam ’ odloka o stopnjah dohodnine * leto 1959 (Ur. list FLRJ št. 5/59) n ’j (Ul. 11*1 i U11J a«. i,„v uredbe q prisilni izterjavi davm in drugih proračunskih dohodk® (Ur. list FLRJ št. 33/53) se upor®!’' obiranj® Ijajo tudi za odmero in pobira občinske doklade. 5. člen Davčne olajšave, ki so doh*^®.'1* za dohodnino, veljajo tudi za ob®1 sko doklado. 6. člen Ta odlok velja od dneva obj®^, v »Glasniku«, uradnem vestn1 ^ okraja Ljubljana, uporablja P® od 1. januarja 1959. Štev.: 01/2-705/1. Vel. Lašče, dne 24. aprila l^' Predsednik f8: občinskega ljudskega odo® Alojz Pečnik 1. r. Vsebino Poročilo Sveta zn v radiu- niSlvn I1? ' Ji)'"’ strijo gradbenega materiala za ^ 22S Odredba o uvedbi »metnega one'114 vanjo občine I. j o bij on a Sen Iv id. jjio ltozpi.s delovnih meat pri Obl.O Ijana-Rudnlk n» 221» Odlok o uvedbi občinske doklej dohodke od samostojnih poklicev možen j za leto VIVi občine Lašče.